Κυκλοφοριακός Φόρτος Κυκλοφοριακή Πυκνότητα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΥΜΒΟΛΗ ΚΥΜΑΤΩΝ.
Advertisements

Κυκλοφοριακοί – Πολεοδομικοί - Περιβαλλοντικοί Στόχοι  Δημιουργία συνθηκών ασφαλείας για την κίνηση των ποδηλάτων.  Απελευθέρωση πεζοδρομίων από σταθμευμένα.
Κεφάλαιο 9: Περιστροφή Στερεού Σώματος
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΜΙΚΡΟΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ Κ. ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Α.ΖΕΙΜΠΕΚΗ Υ.Π.Ε.Χ.Ω.Δ.Ε.
Φυσική A’ Λυκείου 1.1 ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΗ ΚΙΝΗΣΗ
Δείκτης Διάθλασης Το φώς διαδίδεται μέσα στο νερό με μικρότερη ταχύτητα από ότι στο κενό. Αυτό περιγράφεται με το δείκτη διάθλασης Η διαφορετική ταχύτητα.
ΠΕΔΙΟ ΡΟΗΣ ΡΕΥΣΤΟΥ Ροή Λάβας Ροή Νερού
Ανάκλαση και διάδοση σε ένα όριο.
ΟΜΑΔΑ 6 Εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης στην ευρύτερη κεντρική περιοχή της Πάτρας.
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟI LORENTZ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΗ ΚΙΝΗΣΗ
Κεφάλαιο 6: Κινητική Ενέργεια και Έργο
Κυκλώματα ΙΙ Διαφορά δυναμικού.
Moντέλα Καθυστέρησης και Ουρές
ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΗ ΚΙΝΗΣΗ.
Ταχύτητα Νίκος Αναστασάκης 2010.
Ζαχαριάδου Αικατερίνη
ΕΝΟΤΗΤΑ 4η ΑΙΣΘΗΤΗΡΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ Γ΄
(α) εξηγεί τη λειτουργία του μετασχηματιστή υπό φορτίο
προοπτικές βελτίωσης συγκοινωνιακών παραμέτρων – ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ
2.1 ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ.
Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών ΠΘ, Οδική ασφάλεια Περιγραφή του μαθήματος.
Φαινόμενο Doppler- Fizeau
Ευθύγραμμη ομαλά μεταβαλλόμενη κίνηση
Κεφάλαιο 2 Κίνηση σε μία διάσταση
Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ
Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών ΠΘ, Οδική ασφάλεια και  οδός  κυκλοφορία  περιβάλλον.
2.1 ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΡΕΥΜΑ.
2.2 Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ.
Ecodriving-Οικολογικά αυτοκίνητα
ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Ερωτήσεις Σωστού - Λάθους
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΝΑΜΟΝΗΣ 25/06/08 Ασκήσεις Επανάληψης.
1 Βέλτιστη δρομολόγηση (optimal routing) Αντιμετώπιση της δρομολόγησης σαν «συνολικό» πρόβλημα βελτιστoποίησης. Γιατί: Η αλλαγή της δρομολόγησης μιας συνόδου.
Ασκήσεις - Παραδείγματα
Σήματα οδικής κυκλοφορίας
ΥΛΗ ΚΑΙ ΚΙΝΗΣΗ Η κίνηση είναι χαρακτηριστική ιδιότητα της ύλης. Κίνηση παρατηρούμε από τους μακρινούς γαλαξίες έως μέχρι το εσωτερικό των ατόμων. Η.
2.2 Η έννοια της ταχύτητας.
3. ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ
Δρομολόγηση. Δρομολόγηση ονομάζεται το έργο εύρεσης του πως θα φθάσει ένα πακέτο στον προορισμό του Ο αλγόριθμος δρομολόγησης αποτελεί τμήμα του επιπέδου.
Κυκλοφοριακή Ικανότητα: Βασικές Έννοιες
ΕΙΔΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Ενότητα: Διαμήκης Αντοχή Πλοίου- Διατμητικές τάσεις
Κυκλοφοριακή Ροή.
ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ
ΕΝΕΡΓΕΙΑ Τεστ 7 /11/2011. Για να βρω τις τελικές ταχύτητες θα πρέπει να βρω τις τελικές κινητικές ενέργειες από το θεώρημα: Μεταβολή της κινητικής ενέργειας.
Κινητά Τηλέφωνα -Ασφάλεια-
Θέση σώματος, συμβολίζεται συνήθως με χ: πού βρίσκεται το σώμα σε σχέση με ένα σημείο αναφοράς (αρχή συστήματος αξόνων). Πλήρης περιγραφή της κίνησης προυποθέτει.
Πόση είναι η μετατόπιση του καθενός;
ΚΙΝΗΜΑΤΙΚΗ ΤΩΝ ΡΕΥΣΤΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Σκοπός της κινηματικής είναι η περιγραφή της κίνησης του ρευστού Τα αίτια που δημιούργησαν την κίνηση και η αναζήτηση των.
Δρ. Γ. Μαλινδρέτος ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ. Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Η μοναδοποίηση του φορτίου ορίζεται ως ο τρόπος με τον οποίο αποθηκεύονται και μεταφέρονται.
6° ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΕΕΔΥΠ XANIA, IOYNΙΟΥ 2007 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΥΠΩΝ ΟΛΙΚΟΥ ΦΟΡΤΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΟΥ ΔΕΛΤΑ Σ’ ΕΝΑΝ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΑ Χ. ΓΙΟΒΑΝΟΥΔΗΣ.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ.
Λεωφορείο χωρίς οδηγο- Τεχνολογία Λεωφορείου Είμαστε οι : Κατσικάρη Αθανασία Παπαποστόλου Ξένια Καντζούρα Κατερίνα Γκαραγκούνη Έλενα.
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΣΧΟΛΗ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΤΟΜΕΑΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗΣ ΥΠΟΔΟΜΗΣ Ρομποτής Δ. Νικόλαος Επιβλέπουσα : Ε. Βλαχογιάννη, Επίκουρος.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός 1 Η έννοια της ταχύτητας.
Χαλκιδα Πληροφοριακή σήμανση Ευα Κασαπη.
Γραμμική κίνηση Η κίνηση είναι σχετική Βασικές έννοιες Ταχύτητα
Ασκήσεις για θεμελιώδη διαγράμματα κυκλοφορίας
ΕΥΦΥΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Ανάπτυξη Μοντέλων Διακριτών Συστημάτων Μέρος Β
ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΑΣΤΙΚΩΝ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΩΝ
Σχεδιασμός των Μεταφορών
ΧΡΩΜΑΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ ΜΕΓΕΘΩΝ
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΡΕΥΜΑ ΣΤΟΧΟΙ Να μπορείτε να: (α) Ορίζετε το Ηλεκτρικό Ρεύμα
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός
ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ
Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας
*ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ ονομάζονται οι ποσότητες που μπορούν να μετρηθούν και χρησιμοποιούνται για την περιγραφή των φυσικών φαινομένων. Παραδείγματα φυσικών μεγεθών:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κυκλοφοριακός Φόρτος Κυκλοφοριακή Πυκνότητα

Ταχύτητα Ταχύτητα σημείου (spot speed) Η ταχύτητα που έχει ένα όχημα όταν περνά από ένα ορισμένο σημείο.   Ταχύτητα διαδρομής (travel/journey speed) Η μέση ταχύτητα που κινήθηκε ένα όχημα από το σημείο προέλευσης στο σημείο προορισμού, υπολογιζόμενων και των καθυστερήσεων λόγω στάσεων.

Ταχύτητα Ταχύτητα λειτουργίας (operating speed) Η μέγιστη ταχύτητα διαδρομής που μπορεί να κινηθεί ένα όχημα σε δεδομένο τμήμα του οδικού δικτύου κάτω από καλές καιρικές συνθήκες, με την υπάρχουσα κάθε φορά κυκλοφορία και χωρίς να ξεπεράσει τη μέγιστη ταχύτητα ασφαλείας που εκφράζεται από την ταχύτητα μελέτης. Ταχύτητα μελέτης (design speed) Συμβατικό μέγεθος για τον υπολογισμό των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της οδού. Μέση ταχύτητα μελέτης (average highway speed) Σταθμισμένος μέσος όρος των ταχυτήτων μελέτης των επί μέρους τμημάτων μιας οδού.

Ταχύτητα Ταχύτητα περιοχής (area speed) Ο αριθμητικός μέσος όρος των ταχυτήτων σημείου των οχημάτων που περνούν από ένα αριθμό χαρακτηριστικών σημείων που έχουν επιλεγεί σε μια ορισμένη περιοχή.   Ταχύτητα ελεύθερης ροής (free flow speed) Η ταχύτητα λειτουργίας σε τμήμα μιας αρτηρίας, όταν ο κυκλοφοριακός φόρτος είναι πολύ χαμηλός.

Ταχύτητα Ταχύτητα πορείας (running speed) Η μέση ταχύτητα κίνησης ενός οχήματος, όλων των οχημάτων ή μιας κατηγορίας οχημάτων, που κινούνται σε ένα τμήμα οδού μεταξύ δύο διασταυρώσεων.   Γραμμική ταχύτητα κίνησης (linear speed) Ο λόγος της κατ' ευθεία γραμμή απόστασης προέλευσης και προορισμού προς το χρόνο που χρειάζεται για την ίδια μετακίνηση στο υπάρχον δίκτυο με τις υπάρχουσες κυκλοφοριακές συνθήκες.

Ταχύτητα Μέση ταχύτητα χώρου (space mean speed) Ο αριθμητικός μέσος όρος των ταχυτήτων σημείου που έχουν σε μία ορισμένη στιγμή όλα τα οχήματα ή μια ορισμένη κατηγορία οχημάτων που βρίσκονται σε ένα δεδομένο μήκος της οδού Μέση ταχύτητα χρόνου (time mean speed) Ο αριθμητικός μέσος όρος των ταχυτήτων σημείου των οχημάτων που περνούν μπροστά από ένα σημείο του δικτύου (διατομή) σε μια δεδομένη χρονική περίοδο

Ταχύτητα

Ταχύτητα

Ταχύτητα

Ταχύτητα

Ταχύτητα

Πυκνότητα Πυκνότητα κυκλοφορίας Ο αριθμός των οχημάτων που κινούνται σε μία δεδομένη στιγμή στη μονάδα μήκους της οδού (συνήθως οχήματα ανά χιλιόμετρο). Μπορεί να αναφέρεται και στις δύο ή σε κάθε μία από τις κατευθύνσεις κίνησης της κυκλοφορίας, καθώς επίσης και σε μία ή περισσότερες λωρίδες κυκλοφορίας. Η πυκνότητα μπορεί να θεωρηθεί ως έκφραση της έντασης της κυκλοφορίας στον χώρο, δηλαδή σε ένα τμήμα οδού συγκεκριμένου μήκους

Κατάληψη (occupancy) Eκφράζει την ένταση της κυκλοφορίας στον χρόνο, δηλαδή σε μία διατομή της οδού σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, Oρίζεται ως το ποσοστό του χρόνου που μια διατομή (για παράδειγμα ένας φωρατής) καταλαμβάνεται από όχημα.

Ταχύτητα

Ταχύτητα

Ταχύτητα

Ταχύτητα

Ταχύτητα Έστω παρατηρητής σε σημείο του οδικού τμήματος: 100 μ 50 μ 50 χλμ/ώρα 25 χλμ/ώρα Λωρίδα Α Έστω παρατηρητής σε σημείο του οδικού τμήματος: Στη λωρίδα Α όχημα να περνά ανά 100/50= 2 δλ Στη λωρίδα Β όχημα να περνά ανά 50/25= 2 δλ Άρα εφόσον η ροή διατηρήσει τις συνθήκες που περιγράφονται, ο παρατηρητής θα μετρά n οχήματα με ταχύτητα 50 χλμ/ώρα και n οχήματα με 25 χλμ/ώρα. Αν ένας δεύτερος παρατηρητής μετρά από υπερυψωμένο σημείο το συνολικό εξεταζόμενο μήκος, και εφόσον οι συνθήκες ροής είναι στάσιμες (σταθερή και ομοιόμορφή κυκλοφοριακή ροή) θα μετρά n οχήματα με ταχύτητα 50 χλμ/ώρα και 2n οχήματα με 25 χλμ/ώρα.

Ταχύτητα Μέση Ταχύτητα Χρόνου = (50n+25n) / (2n) = 37.5 km/h 100 μ 50 μ 50 χλμ/ώρα 25 χλμ/ώρα Λωρίδα Α Μέση Ταχύτητα Χρόνου = (50n+25n) / (2n) = 37.5 km/h Μέση Ταχύτητα Χώρου = (50n+25∙2n) / (3n) = 33.3 km/h Η μέση ταχύτητα χώρου λαμβάνει υπόψη ότι όχημα με ταχύτητα 25 χλμ/ώρα χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να διανύσει συγκεκριμένο τμήμα οδού.

Χρονικός και Χωρικός Διαχωρισμός Ο διαχωρισμός (headway) σε μια λωρίδα κυκλοφορίας είναι η απόσταση μεταξύ δύο διαδοχικών οχημάτων ως προς ένα σταθερό σημείο αναφοράς τους. χρονικός διαχωρισμός (Ht - time headway): απόσταση σε χρόνο. χωρικός διαχωρισμός (Hs - space headway): απόσταση σε μήκος.

Καθυστερήσεις Λειτουργικές καθυστερήσεις (operational delays) οι καθυστερήσεις που οφείλονται στις επιδράσεις της υπόλοιπης κυκλοφορίας. Σταθερές καθυστερήσεις (fixed delays) Oι καθυστερήσεις που οφείλονται στα διάφορα συστήματα ελέγχου της κυκλοφορίας, όπως είναι π.χ. οι φωτεινοί σηματοδότες, τα σήματα STOΡ κλπ. Καθυστερήσεις στάσης, επιτάχυνσης και επιβράδυνσης.

Θεμελιώδης Σχέση Κυκλοφοριακής Ροής Θεμελιώδης Σχέση Κυκλοφοριακής Ροής Συνδέει τα τρία θεμελιώδη μεγέθη της κυκλοφοριακής ροής Από αυτή προκύπτουν τα θεμελιώδη διαγράμματα Απόδειξη

Θεμελιώδη Διαγράμματα Κυκλοφοριακής Ροής Γίνεται η θεώρηση ότι η σχέση που συνδέει την μέση ταχύτητα χώρου και την πυκνότητα είναι γραμμική. u k

Οι θεμελιώδεις σχέσεις μεταξύ των μακροσκοπικών κυκλοφοριακών μεγεθών αναφέρονται σε ομογενή και στάσιμη κυκλοφοριακή ροή. Η στατιστική επεξεργασία όμως μετρήσεων κυκλοφοριακών μεγεθών έχει δείξει ότι η κυκλοφοριακή ροή δεν είναι ούτε ομογενής ούτε στάσιμη. Αυτό εξηγεί το γεγονός ότι οι μετρήσεις σε υπεραστικές οδούς, ελεύθερες λεωφόρους και αστικές αρτηρίες δείχνουν ότι υπάρχουν κάποιες διαφοροποιήσεις της πραγματικής συμπεριφοράς της κυκλοφορίας από τη μαθηματική μορφή των θεμελιωδών διαγραμμάτων κυκλοφοριακής ροής (Σχήμα 3.2).

Ταχύτητα-Φόρτος

Φόρτος-Πυκνότητα

Φόρτος-Κατάληψη (α) τμήμα ελεύθερης λεωφόρου (β) σύνδεσμος αστικής σηματοδοτούμενης αρτηρίας

Εφαρμογή 1 Σε τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου - Τρίπολης έχει υπολογιστεί ότι η ταχύτητα ελεύθερης ροής είναι 90 χιλιόμετρα / ώρα και ο μέγιστος κυκλοφοριακός φόρτος που μπορεί να περάσει από τη διατομή της οδού (κυκλοφοριακή ικανότητα της οδού) είναι 3.300 οχήματα / ώρα. Κατά τη διάρκεια μίας απογευματινής ώρας, σε συγκεκριμένη διατομή του τμήματος αυτού, μετρήθηκαν 2.100 οχήματα. Εάν θεωρηθεί ότι ισχύει γραμμική σχέση ανάμεσα στην ταχύτητα και την πυκνότητα κυκλοφορίας, να προσδιοριστεί η μέση τιμή της ταχύτητας των 2.100 οχημάτων.

Εφαρμογή 2 Σε τμήμα της εθνικής οδού Κορίνθου - Πατρών έχει υπολογιστεί ότι η σχέση ανάμεσα στον κυκλοφοριακό φόρτο και την πυκνότητα κυκλοφορίας δίδεται από τη σχέση: Q = 80 x K - 0,4 x K2 Ζητούνται να υπολογιστούν: α. η μέγιστη τιμή του κυκλοφοριακού φόρτου (κυκλοφοριακή ικανότητα) του συγκεκριμένου οδικού τμήματος και η αντίστοιχη ταχύτητα, β. η πυκνότητα κυκλοφορίας όταν το οδικό τμήμα λειτουργεί στο ένα τέταρτο της κυκλοφοριακής ικανότητάς του.