ΑΝΤΟΧΗ ΠΛΟΙΟΥ ΙI Eνότητα: Λυγισμός πρισματικών φορέων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σχέση έντασης – διαφοράς δυναμικού στο ομογενές ηλεκτρικό πεδίο
Advertisements

4-3 ΡΟΠΗ ΔΥΝΑΜΗΣ.
ΤΑΛΑΝΤΩΣΗ ΣΕ ΔΙΕΓΕΡΣΗ ΠΛΗΓΜΑΤΟΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ
Βαθμός Στατικής Αοριστίας
Εργασίες ατομικές ή ανά δύο Προθεσμία 8/1/2013
ΤΑΛΑΝΤΩΣΗ ΣΕ ΤΥΧΟΥΣΑ ΔΙΕΓΕΡΣΗ – ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΑ DUHAMEL
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ « ΘΕΜΕΛΙΩΣΕΙΣ »
ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΩΝ ΣΕΙΣΜΙΚΩΝ ΚΥΜΑΤΩΝ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΓΗ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ:
Κάμψη ενισχυμένων πλακών (1 από 2)
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ « ΘΕΜΕΛΙΩΣΕΙΣ »
Φυσική Β’ Λυκείου Κατεύθυνσης
Θερμικές τάσεις σε πλοία
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ « ΘΕΜΕΛΙΩΣΕΙΣ »
Προϋποθέσεις ισχύος της απλής θεωρίας κάμψης (simple beam theory)
Λυγισμός πρισματικών φορέων 1/5
Υπολογιστική Μοντελοποίηση στη Βιοϊατρική Τεχνολογία
Ορισμοί Ελαστικότητα: Η ιδιότητα ενός σώματος να επανέρχεται στην αρχική του μορφή, όταν τα φορτία που προκαλούν την παραμόρφωσή του παύουν να επιδρούν.
ΠΙΕΣΗ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΗ: ΔΥΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
Στρέψη του πλοίου Στρεπτικές καταπονήσεις αναπτύσσονται σε ένα πλοίο κυρίως: λόγω της πλεύσης σε πλάγιους μετωπικούς ή ακολουθούντες κυματισμούς (quartering.
Διατομή σύνθετης δοκού
ΓΕΦΥΡΕΣ ΜΟΡΦΗΣ ΕΣΧΑΡΑΣ ΠΛΑΚΟΔΟΚΩΝ
2.6. ΥΔΡΟΣΤΑΤΙΚΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΣΕ ΕΠΙΦΑΝΕΙΕΣ
Εισαγωγή, Ορισμοί και θέση του προβλήματος (1 από 2)
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ-ΒΙΚΤΩΡ ΧΑΤΖΗΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ-ΒΙΚΤΩΡ ΧΑΤΖΗΣΤΑΜΑΤΗΣ
ΥΔΡΟΣΤΑΤΙΚΗ Υδροστατική είναι το κεφάλαιο της Υδραυλικής που μελετά τους νόμους που διέπουν τα ρευστά όταν βρίσκονται σε ηρεμία.
Ενότητα: Διαμήκης Αντοχή Πλοίου- Διατμητικές τάσεις
Ενότητα Α3: Ομοιότητα και διαστατική ανάλυση
Ενότητα: Διαμήκης Αντοχή Πλοίου- Ορθές τάσεις λόγω κάμψης
ΑΝΤΟΧΗ ΠΛΟΙΟΥ ΙI Eνότητα: Κάμψη ενισχυμένων πλακών Α. Θεοδουλίδης.
Κατασκευές Οπλισμένου Σκυροδέματος Ι
Ενότητα 6η: ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ
ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΜΑΡΟΥΛΗ
Ενότητα 8η: Η ΕΛΑΣΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ
Ενότητα 8η: Η ΕΛΑΣΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ
ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.
Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. Ημερίδα Ευρωκωδίκων EC6 Ε. Βιντζηλαίου, Σχολή Π.Μ./ΕΜΠ.
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 5 η : Η ΑΡΧΗ ΤΩΝ ΔΥΝΑΤΩΝ ΕΡΓΩΝ Διάλεξη: Εφαρμογή της Α.Δ.Ε. – προσδιορισμός γραμμών επιρροής – η κινηματική μέθοδος. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης.
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 1 η : Ο ΔΙΣΚΟΣ ΚΑΙ Η ΔΟΚΟΣ Διάλεξη: Εισαγωγή στις γραμμές επιρροής. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Π.Θ. ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 1 η : Ο ΔΙΣΚΟΣ ΚΑΙ Η ΔΟΚΟΣ Διάλεξη: Διαγράμματα δοκού με τη μέθοδο της ομόλογης αμφιέρειστης. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης Τμήμα Πολιτικών.
Απλή αρμονική ταλάντωση Περιοδική κίνηση όπου η δύναμη επαναφοράς είναι ανάλογη της απομάκρυνσης (απομάκρυνση είτε ως γραμμική ή ως γωνιακή μετατόπιση)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Διδάσκων Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
Ενότητα B6: Σπηλαίωση ελίκων Α. Θεοδουλίδης. Σπηλαίωση είναι το φαινόμενο κατά το οποίο η ροή γύρω από μια φέρουσα επιφάνεια αλλάζει ριζικά λόγω αλλαγής.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Διδάσκων Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι 7 η Διάλεξη Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΥ ΤΟΠΟΥ ΡΙΖΩΝ  Ορισμός του γεωμετρικού τόπου ριζών Αποτελεί μια συγκεκριμένη καμπύλη,
Μηχανικές Ιδιότητες των Υλικών
Κ Υ Μ Α Τ Ι Κ Η.
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 2 η : Ο ΔΙΚΤΥΩΤΟΣ ΔΙΣΚΟΣ Διάλεξη: Η μέθοδος τομών Ritter – γενικοί τύποι και ειδικές περιπτώσεις δικτυωμάτων. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης.
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
Κλασσική Μηχανική Ενότητα 2: Μονοδιάστατες Κινήσεις Βασίλειος Λουκόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Φυσικής.
Ποιοτικός Έλεγχος Πρώτων Υλών Ενότητα 4: Μηχανικές Ιδιότητες του Ξύλου και των σύνθετων συγκολλημένων προϊόντων Γεώργιος Νταλός, Καθηγητής, Τμήμα Σχεδιασμού.
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 6 η : ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ Διάλεξη: Ασκήσεις πάνω στην Α.Δ.Ε. για παραμορφώσιμους και δικτυωτούς φορείς. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης Τμήμα Πολιτικών.
Συμπληρωματική Πυκνότητα Ελαστικής Ενέργειας Συμπληρωματικό Εξωτερικό Έργο W: Κανονικό έργο Τελικές δυνάμεις Ρ, τελικές ροπές Μ, ολικές μετατοπίσεις δ.
Περιστροφή στερεού σώματος γύρω από σταθερό άξονα
Μηχανική των υλικών Θερμικές τάσεις και παραμορφώσεις
ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΩΝ ΜΕΓΕΘΩΝ
Συναρτήσεις πολλών μεταβλητών ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ Φ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
Μηχανική των υλικών Μεταβολή όγκου λόγω παραμόρφωσης
Άραγε, γνωρίζουν οι μέλισσες μαθηματικά?
Ελαστική Γραμμή Παραμόρφωση λόγω κάμψης. Η μέγιστη υποχώρηση ή αλλιώς το μέγιστο βέλος κάμψης εμφανίζεται στο ελεύθερο (δεξιό) άκρο.
Σπουδάστρια: Σαββοπούλου Χρυσή Επιβλέπων καθηγητής: Κίρτας Εμαννουήλ
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΩΝ ΜΕΓΕΘΩΝ ΠΛΟΙΟΥ
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός
Σχεδιασμός Γραμμικών Στοιχείων Ο.Σ. – ακ. έτος
ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ - ΑΓΩΓΙΜΟΤΗΤΑ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ - ΑΓΩΓΙΜΟΤΗΤΑ
ΑΝΤΟΧΗ ΠΛΟΙΟΥ ΙI Eνότητα: Λυγισμός ορθογωνικών ελασμάτων
ΑΝΤΟΧΗ ΠΛΟΙΟΥ ΙI Eνότητα: Έλεγχος λυγισμού βάσει του ΙΑCS UR S11
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΝΤΟΧΗ ΠΛΟΙΟΥ ΙI Eνότητα: Λυγισμός πρισματικών φορέων Α. Θεοδουλίδης

Λυγισμός πρισματικών φορέων Η χρήση κολονών (υποστυλωμάτων) είναι πολύ διαδεδομένη στα πλοία καθ’ όσον χρησιμοποιούνται για την μείωση του ανυποστήρικτου μήκους δοκών και για τη μεταφορά/διανομή κατακόρυφων φορτίων. Τα υποστυλώματα δέχονται θλιπτικά φορτία και πρέπει να ελέγχονται για λυγισμό (ειδικά που αυτά έχουν μεγάλο μήκος) Αντικείμενο της παρούσας ενότητας είναι ο έλεγχος έναντι λυγισμού, πρισματικών φορέων που δέχονται θλιπτικά φορτία. Ο λυγισμός εξαρτάται κυρίως από τις γεωμετρικές ιδιότητες της διατομής του φορέα παρά από τις μηχανικές ιδιότητες του υλικού από το οποίο είναι κατασκευασμένος.

Λυγισμός πρισματικών φορέων Λυγισμός ονομάζεται η ασταθής κατάρρευση ενός πρισματικού φορέα υπό την επίδραση θλιπτικών φορτίων που υπερβαίνουν κάποια τιμή. Ο λυγισμός μπορεί να ξεκινήσει λόγω μικρής εκκεντρότητας του φορτίου ή λόγω κατασκευαστικών ατελειών/ανομοιομορφιών των πρισματικών φορέων. Η μαθηματική προσέγγιση στο πρόβλημα ξεκίνησε τον 18ο αιώνα από τον Euler, ο οποίος πρότεινε μια σχέση για τον προσδιορισμό του κρίσιμου φορτίου ελαστικού λυγισμού. Ως κρίσιμο φορτίο Pcr λυγισμού ορίζεται το ελάχιστο θλιπτικό φορτίο το οποίο μπορεί να προκαλέσει λυγισμό του φορέα.

Λυγισμός πρισματικών φορέων Το κρίσιμο φορτίο λυγισμού κατά Euler δίδεται από τη σχέση: Όπου: Pcr το κρίσιμο φορτίο λυγισμού, Ε το μέτρο ελαστικότητας Ι η ροπή αδράνειας της εγκάρσιας διατομής περί τον άξονα κάμψης L το μήκος του φορέα K σταθερά εξαρτώμενη από τον τρόπο στήριξης του φορέα Η ανωτέρω σχέση δίνει ορθότερα αποτελέσματα στην περίπτωση που έχουμε μεγάλο μήκος. Για μικρότερα μήκη η σχέση του Euler υπερεκτιμά το κρίσιμο φορτίο λυγισμού.

Λυγισμός πρισματικών φορέων Εστω ότι ο φορέας του διπλανού σχήματος είναι τέλειος (perfect column) και ότι το ασκούμενο θλιπτικό φορτίο P είναι απόλυτα κεντραρισμένο. Αν το P συνεχώς αυξάνει το μήκος του φορέα θα μικραίνει χωρίς ο φορέας να κάμπτεται. Όταν η θλιπτικές τάσεις υπερβούν την τάση διαρροής θα επέλθει κατάρρευση του φορέα. Αν ταυτόχρονα με το φορτίο Ρ ασκηθεί και ένα οριζόντιο φορτίο F τότε θα συμβούν τα ακόλουθα: P<Pcr P=Pcr P>Pcr Μετά την απομάκρυνση του φορτίου F ο φορέας θα επανέλθει στην αρχική του κατάσταση Μετά την απομάκρυνση του φορτίου F ο φορέας θα παραμείνει στη θέση που πήρε λόγω του F Ο Φορέας θα καταρρεύσει λόγω λυγισμού

Λυγισμός πρισματικών φορέων Θεωρία του Euler – Αμφιέρειστη δοκός Η λύση της τελευταίας διαφορικής εξίσωσης έχει τη μορφή: Όπου C1 και C2 αυθαίρετες σταθερές και μ2=Pcr/EI Από την εφαρμογή των οριακών συνθηκών στα άκρα προκύπτει: Για να πάρω τη μη τετριμμένη λύση θα πρέπει να ισχύει: ή μL = nπ, όπου n=1,2,3,......

Λυγισμός πρισματικών φορέων Λυγισμός πρισματικών φορέων Θεωρία του Euler – Αμφιέρειστη δοκός Επομένως: ή: Η μικρότερη τιμή για το κρίσιμο φορτίο λυγισμού προκύπτει αν θεωρήσω n=1. Επομένως: και το αντίστοιχο βέλος κάμψης παίρνει τη μορφή: Για n=2,3,…. Προκύπτουν άλλες λύσεις της διαφορικής εξίσωσης, οι οποίες αντιστοιχούν σε άλλες μορφές λυγισμού (βλ επόμενο σχήμα)

Λυγισμός πρισματικών φορέων Θεωρία του Euler – Αμφιέρειστη δοκός

Λυγισμός πρισματικών φορέων Θεωρία του Euler – Διάφορες περιπτώσεις στήριξης

Λυγισμός πρισματικών φορέων Θεωρία του Euler – Διάφορες περιπτώσεις στήριξης

Λυγισμός πρισματικών φορέων Θεωρία του Euler – Διάφορες περιπτώσεις στήριξης Γενικά το κρίσιμο φορτίο λυγισμού μπορεί να γραφεί στη μορφή: Όπου Le είναι το ισοδύναμο μήκος το οποίο εξαρτάται από τον τρόπο στήριξης του φορέα στα άκρα και δίνεται από τις ακόλουθες σχέσεις ανάλογα με την περίπτωση: Αρθρώσεις και στα δύο άκρα Le = 1.0 * L Πακτώσεις και στα δύο άκρα Le = 0.5 * L Ένα άκρο πακτωμένο και ένα ελεύθερο Le = 2.0 * L Ένα άκρο πακτωμένο και ένα αρθρωμένο Le = 0.7 * L

Λυγισμός πρισματικών φορέων Κρίσιμη τάση λυγισμού: όπου Α το εμβαδό της διατομής Ακτίνα αδράνειας (radius of gyration): όπου Le/r ο λόγος λυγηρότητας του φορέα (slenderness ratio) Κρίσιμη τάση λυγισμού:

Λυγισμός πρισματικών φορέων Σχεδιασμός υποστυλωμάτων

Λυγισμός πρισματικών φορέων Επίδραση της μορφολογίας της διατομής Το κρίσιμο φορτίο λυγισμού εξαρτάται έντονα από το λόγο λυγηρότητας, και κατά συνέπεια από το μήκος του φορέα και τη μορφολογία της διατομής. Ένας φορέας θα λυγίσει σε μία κατεύθυνση που είναι κάθετη στον άξονα ως προς τον οποίο ελαχιστοποιείται η ακαμψία ΕΙ. Π.χ μια δοκός Ι θα λυγίσει κατά τον άξονα Gy

Λυγισμός πρισματικών φορέων Κοντοί/ενδιάμεσοι φορείς Είναι η κρίσιμη τιμή του λόγου λυγηρότητας Συνήθως λαμβάνεται σpl=σy/2 Η θεωρία του Euler ισχύει για φορείς με μεγάλο λόγο λυγηρότητας.

Λυγισμός πρισματικών φορέων Κοντοί/ενδιάμεσοι φορείς – Johnson Formula Όταν: Για τον υπολογισμό της κρίσιμης τάσης λυγισμού χρησιμοποιείται η σχέση του Johnson: Όπου Α η επιφάνεια της διατομής, Le το ισοδύναμο μήκος του φορέα και Pcr το κρίσιμο φορτίο λυγισμού.

Λυγισμός πρισματικών φορέων Κοντοί/ενδιάμεσοι φορείς – Συντελεστές ασφάλειας Α) Κοντές κολόνες Β) Μακρυές κολόνες

Λυγισμός πρισματικών φορέων Έκκεντρη αξονική φόρτιση – Secant Formula

Λυγισμός πρισματικών φορέων Έκκεντρη αξονική φόρτιση – Secant Formula