ΜΝΗΜΗ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μικροί Ερευνητές Ήχων: Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την ευαισθητοποίηση απέναντι στο θόρυβο Βασιλεία Χρηστίδου Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Advertisements

Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
Προγράμματα αναφοράς - Αξιοποίηση της εγκυκλοπαίδειας Κλιμάκιο Πληροφορικής Σεπτέμβριος 2005.
 Ερώτημα – Προβληματισμός: Περιέργεια- Πρόκληση-Εξερεύνηση  Χρόνος για ποιοτική εργασία μαθητών  Συζήτηση τρόπων εργασίας -σκέψης μαθητών Παρέμβαση.
Διοργανώνουμε ένα συνέδριο. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  Στόχοι: έρευνα, δημιουργικότητα, συνεργασία, ευρηματικότητα, παραγωγή έργου, ευθύνη, γνώσεις, αυτενέργεια. 
Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και Διαδίκτυο:Νέα δεδομένα για την λογοτεχνία και την διδασκαλία της.Μία εφαρμογή Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου.
Παραγωγή γραπτού λόγου - Παραμύθι
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
2ο Γενικό Λύκειο Κέρκυρας Σχ. έτ
Ποια είναι η εξέλιξη της κατοικίας στο χρόνο;
Η ΥΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΖΩΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑ
Η αξία και η αξιοποίηση ελληνικών ιστορικών εφημερίδων – Θέματα σχεδιασμού ψηφιακών συλλογών Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων 17 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών.
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Γενικά Αρχεία του Κράτους Ιστορικό Αρχείο Μακεδονίας.
Μελέτη για την Επίδραση των Προγραμμάτων Ψηφιοποίησης στη Διαχείριση και στη Σταθερότητα των Συλλογών με Ιστορικές Φωτογραφίες. Φοιτήτρια: Παγώνη Αποστολία.
Μέθοδος Project Επιλογή του θέματος. Χωρισμός σε υποθέματα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ COLLATE PROJECT COLLATE:Collaboratory for Annotaton,Indexing and Retrieval of Digitized Historical Archive Material(συνεργασία για σχολιασμό,
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Α ΛΥΚΕΙΟΥ
H ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΜΑΘΗΜΑ 11 ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΩΝ.
MAΘΗΜΑ 7 ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ.
Μεθοδολογία Έρευνας 3 ο εξάμηνο Συνάντηση 9 η Δρ Ηλίας Αβραμίδης Tel:
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
MAΘΗΜΑ 4 ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ.
Ποιοτικη συνεντευξη – αναλυση περιεχομενου
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π. Χ.): Η ιστορία του διαιρέθηκε από τους Αλεξανδρινούς σε 9 βιβλία, στα οποία έδωσαν τα ονόματα των 9 μουσών Επικέντρωση.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
1 ΠΟΘΗΤΗ ΧΑΝΤΖΑΡΟΥΛΑ ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Εκπαιδευτικό υλικό και εφαρμογές για μαθητές με αναπηρία » Κ. Μπούκουρας.
Σχέδιο Μαθήματος στα Ελληνικά Ενότητα 4: Το σύννεφο έφερε βροχή. Μάθημα: Χωρίς φως,σελ Επεξεργασία του Φφ.
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Mάθημα 2ο Η ανάπτυξη των ΜΜΕ. Από την Επικοινωνία στα μαζικά Μέσα Ο όρος «μέσα μαζικής επικοινωνίας» αναφέρεται σε μέσα που έχουν οργανωθεί για να μεταδίδουν.
Διδάσκοντας κι εξερευνώντας την Τοπική Ιστορία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Πεζογραφία 2 [19ος αιώνας]
Αφήγηση αφήγηση.
Ιστορία και Ιστοριογραφία
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΣΥΕΕΠ
Ρίκη Βαν Μπούσχοτεν Αθήνα, 4/4/16
501. Εξέλιξη των ιδεών στις φυσικές επιστήμες
Τζων Λοκ Λήδα Ευαγγελινού Β1.
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΑΛΛΟΤΕ
Φροντιστηριακό μάθημα «Κοινωνικής Κλινικής Ψυχολογίας»
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π.Χ.):
Αναζητώντας στοιχεία για την ζωή των προσφύγων στην Ελλάδα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ Παρασκευή Πυρπιρή A2 ΠΓΕΣΣ Κλασσική Μουσική
ENNOIEΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Η τέχνη του δρόμου. Η τέχνη του δρόμου Τι ονομάζουμε τεχνη; Τέχνη είναι η ικανότητα του ανθρώπου να εκφράζεται χρησιμοποιώντας δεξιότητα, εμπειρία.
Νεοελληνική Ιστορία. Εισαγωγικά 1η Συνάντηση 5/10/20126
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Διαδικασία/Βήματα υλοποίησης
Διδακτική της ιστορίας με ΤΠΕ 3ο μάθημα
ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Εικονογράφηση: Πριάμη Ευγενία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΝΗΜΗ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΘΗΜΑ 2 ΓΡΑΠΤΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ; ΤΡΙΑ ΔΙΑΚΡΙΤΑ ΕΙΔΗ ΤΕΚΜΗΡΙΑ Αφηγήσεις ζωής (προφορική ιστορία, ζωντανή μνήμη, βιωμένη εμπειρία) Προφορική παράδοση (μεταβίβαση μνήμης από γενιά σε γενιά) Λαϊκή αφήγηση (storytelling) πχ Πελασγός http://www.storytelling.gr/

ΕΝ ΑΡΧΗ ΗΤΑΝ Ο ΛΟΓΟΣ: ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΒΟΛΕΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Ηρόδοτος 484 -425 π.Χ Χρονικογράφοι Μεσαίωνα Bede 673 -735 – 735

JULES MICHELET (1798-1874) Ιστορία της γαλλικής Επανάστασης

Όταν λέω προφορική παράδοση, εννοώ εθνική παράδοση, η οποία παρέμεινε γενικά διασκορπισμένη στο στόμα του λαού, στα λόγια που έλεγε και ξανάλεγε ο καθένας, αγρότες, κάτοικοι των πόλεων, γέροι, γυναίκες, ακόμα και παιδιά. Στις κουβέντες που μπορείς να ακούσεις όταν μπαίνεις το βράδυ σε μια χωριάτικη ταβέρνα, ή όταν συναντώντας κάποιο διαβάτη να ξεκουράζεται στο δρόμο, πιάνεις συζήτηση μαζί του για τη βροχή, τις εποχές, και από 'κεί περνάς στην ακρίβεια, στην εποχή του Αυτοκράτορα και καταλήγεις στον καιρό της Επανάστασης. Π. Τόμσον Οι φωνές από το παρελθόν, σ,. 55

Ένα αιώνα αργότερα…. Ο Westfall Thompson σχολιάζει τη μέθοδο του Μισελέ : «αυτό μπορεί να φαίνεται ένας παράξενος τρόπος συλλογής ιστορικών δεδομένων».

Τι άλλαξε στο 19ο αιώνα; Απώλεια κύρους προφορικού λόγου στη δυτική κοινωνία Αλλαγή της κοινωνικής θέσης του ιστορικού – ο επαγγελματίας ιστορικός

Κύρος του προφορικού λόγου στις κοινωνίες χωρίς γραφής Jan Vansina, Oral Tradition as History (1950) Alex Haley, Roots (1976)

Προφορική παράδοση στη Γαλλία 1977 Αντίσταση προστεσταντών κατά του βασιλικού στρατού (17ο αιώνα) -

19ο αιώνα: επικράτηση αρχειακής μεθόδου Διαμόρφωση επαγγελματιών ιστορικών Γερμανία: Leopold Von Ranke Γαλλία: Langlois και Seignobos

Υποβάθμιση της προφορικής πηγής Von Ranke : Καταγραφή της ιστορίας «όπως πραγματικά συνέβη» (δηλ. μόνο με γραπτές πηγές) Langlois και Seignobos (1898): «Ο ιστορικός εργάζεται με ντοκουμέντα... Δεν υπάρχει υποκατάστατο του ντοκουμέντου. Χωρίς ντοκουμέντα δεν υπάρχει ιστορία».

Εξαιρέσεις – παράδοση επιτόπια έρευνας Αγγλία - ΗΠΑ Σκανδιναβία Πολωνία Ιταλία Στις χώρες αυτές θα ξεπηδήσει η προφορική ιστορία στη δεκαετία του 1970

Η προφορική πηγή στη λογοτεχνία Sir Walter Scott Charles Dickens Jack London Emile Zola

Η γέννηση της προφορικής ιστορίας Εμφάνιση του φορητού μαγνητοφώνου

Πρωτοπόροι στην Αμερική

Και στη Μ. Βρεταννία

Η νέα γενιά: έμφαση στη μνήμη Sandro Portelli Luisa Passerini Alistair Thomson

MΑΘΗΜΑ 2: 2Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Βιβλιογραφία Valerie Yow, Recording Oral History, chapter 2 Πωλ Τόμσον, Φωνές από το παρελθόν, σσ. 187-194 (δείγμα πληροφορητών), κεφ. 6 (προγράμματα) Homepage Oral History "Getting Started“ http://www.ohs.org.uk/advice/index.php Ιστοσελίδα ΕΠΙ: σχεδιασμός της έρευνας http://www.epi.uth.gr/index.php?page=practice1

1. Προετοιμασία Επιλογή θέματος Προκαταρκτική έρευνα Σχεδιασμός της έρευνας Επιλογή πληροφορητών (ενδ) Συνέντευξη-πιλότο Ερωτηματολόγιο-οδηγός Εξοπλισμός Ηθικά ζητήματα -δικαιώματα δημιουργού

2. Διεξαγωγή συνεντεύξεων Πριν: ειδική προετοιμασία, καθορισμός χρόνου και τόπου Στη διάρκεια: αναζήτηση άλλου υλικού, άλλων πληροφορητών Μετά: ημερολόγιο, εντυπώσεις ερευνητή, αξιολόγηση, ευχαριστήριο γράμμα

3. Επεξεργασία του υλικού περίληψη απομαγητοφώνηση ευρετηρίαση (σήμανση κασέτας) Αρχειοθέτηση ψηφιακού αρχείου συμπλήρωση βάσης δεδομένων

4. Ανάλυση - Ερμηνεία Κάθετη ανάγνωση Οριζόντια ανάγνωση Διασταύρωση με γραπτές πηγές

Αξιοποίηση υλικού επιλογή ακροατηρίου επιλογή, τελική επεξεργασία κειμένων ή οπτικοακουστικών τεκμηρίων αναζήτηση άλλου υλικού (φωτογραφίες κλπ) ενημέρωση και έγκριση πληροφορητών σύνθεση (βιβλίου, έκθεσης, παρουσίασης)