2η άσκηση Να γραφεί πρόγραμμα που θα ζητάει τους a,b συντελεστές και τους δύο πρώτους όρους x 1, x 2 της αναγωγικής ακολουθίας x n = ax n-1 +bx n-2 και.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Έστω πίνακας Α χιλίων θέσεων που περιέχει πραγματικούς αριθμούς
Advertisements

(READ – WRITE) ΚΑΙ ΤΥΠΟΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (INTEGER,REAL,CHAR)
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΥΠΟΡΟΥΤΙΝΕΣ
Στοιχειώδεις Δομές Δεδομένων TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint manual before you delete this box.: AA A A A Τύποι δεδομένων στη Java • Ακέραιοι.
Το πρόγραμμα Turbo Pascal TPW1.5
Εντολές Διακλάδωσης ή Εντολές Υπό Συνθήκη
Πίνακες.
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Εισαγωγή στους Η/Υ Πίνακες.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Διάλεξη 2: Πίνακες και δυναμικά δεδομένα στη FORTRAN 90 Εαρινό εξάμηνο 2009 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ.
Παράδειγμα 2: Κινηματογράφοι Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο:
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Διάλεξη 4: Δείκτες, συναρτήσεις και διαδικασίες Εαρινό εξάμηνο 2009 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ.
Δομές Διακλάδωσης.
Παράδειγμα 5: Θερμοκρασίες
Παράδειγμα 1: Κόστος Υπολογιστών Το πρόγραμμα υπολογίζει το συνολικό κόστος παραγγελιών υπολογιστών.Το πρόγραμμα διαβάζει από το πληκτρολόγιο την ποσότητα.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Διάλεξη 5: Επαναληπτικές και εξωτερικές συναρτήσεις και διαδικασίες Εαρινό εξάμηνο 2009.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Διάλεξη 3: Δείκτες Εαρινό εξάμηνο 2009 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ Ι. Σαρρής, τηλ.
Γενική μορφή προγράμματος Pascal
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 1 ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΜΝΗΜΩΝ ΕΝΟΣ Η/Υ ΤΜΗΜΑ: Τ6 ΟΝΟΜΑΤΑ: ΣΕΛΑΛΜΑΖΙΔΗΣ ΤΑΣΟΣ ΦΙΛΙΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΦΙΛΙΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Δείκτες (Pointers) – Δομές (Structs)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Ι. Σαρρής, τηλ. Διάλεξη 2: Αντικείμενα.
Διαφάνειες παρουσίασης Πίνακες (συνέχεια) Αριθμητικοί υπολογισμοί Αναδρομή.
Επικοινωνία Ανθρώπου Μηχανής HTML CGI JAVASCRIPT Κουμπούλης Χρήστος Α.Μ. 921 Χαλαβαζής Βασίλης Α.Μ. 988.
ΔΟΜΗΜΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
HY100 : ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ Αντώνιος Σαββίδης, Χρήστος.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
Κάντε κλικ για έναρξη… Τ Ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κέντρο εντολών Χώρος γραφικών (σελίδα) Χώρος σύνταξης διαδικασιών.
Μετατροπή Εκφράσεων σε C
Διαφάνειες παρουσίασης #2
HY100 : ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ Αντώνιος Σαββίδης, Χρήστος.
Δημιουργία προγράμματος ερωτηματολογίου Πολλαπλής Επιλογής Α. Σχεδίαση Φόρμας.
Γλώσσα Προγραμματισμού MicroWorlds Pro
Μερικές φορές το αποτέλεσμα εμφανίζεται αμέσως από κάτω.
Κατηγορίες δεδομένων Σταθερές. Αυτά που έχουν σταθερή τιμή κατά τη διάρκεια εκτέλεσης του προγράμματος. Οι σταθερές χωρίζονται σε δύο κατηγορίες : α) στις.
Οι εντολές επανάληψης Σε πολλά προβλήματα απαιτείται η επανάληψη ενός συνόλου ενεργειών προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα. Θα αναφέρουμε δύο χαρακτηριστικά.
Πολυδιάστατοι πίνακες α) Στατικοί πίνακες Πως δηλώνονται: π.χ. INTEGER A(3,5) REAL B(1991:2000,1:12) REAL C(4,8,12:20) ή INTEGER, DIMENSION(3,5)::A REAL,
Ο τελεστής ανάθεσης Ο τελεστής ανάθεσης (=) χρησιμοποιείται για να τοποθετήσουμε το αποτέλεσμα μιας έκφρασης (σταθερά, μεταβλητή ή παράσταση) σε μια μεταβλητή.
Υποπίνακες REAL A(10) A(1:9:2)=7 τότε θα έχουμε A(1)=A(3)=A(5)=A(7)=A(9)=7 A(3:)=7 τότε θα έχουμε A(3)=…=A(10)=7 A(:5)=7 τότε θα έχουμε A(1)=A(2)=A(3)=A(4)=A(5)=7.
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Συναρτήσεις (μέρος δεύτερο) και Μεταβλητές.
2) Aν δανειστούμε ένα ποσό Α με επιτόκιο Τ=Ε% και υποχρεωθούμε να το ξεχρεώσουμε σε Ν χρόνια, τότε το ποσό της μηνιαίας δόσης Μ θα δίνεται από τον τύπο.
Αναδρομικές Συναρτήσεις Σύνταξη: RECURSIVE type FUNCTION name1 (variables) RESULT (name2) IMPLICIT NONE Τμήμα δηλώσεων Εκτελέσιμες εντολές END FUNCTION.
Προγραμματισμός ΗΥ Ενότητα 6: Δισδιάστατοι πίνακες.
Προγραμματισμός & Εφαρμογές Η/Υ (Θ) Ενότητα 4: Εισαγωγή στο Προγραμματισμό με τη FORTRAN 2003 (μέρος 4 ο ) Δρ. Β.Χ. Μούσας, Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα.
Γλώσσες Προγραμματισμού Μεταγλωττιστές Πίνακας Συμβόλων Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Ηλίας Σακελλαρίου.
Δομές δεδομένων και Αλγόριθμοι Κεφάλαιο 3. Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον Δεδομένα Δεδομένα (data) Δεδομένα (data) –αφαιρετική αναπαράσταση.
Πίνακες στην JAVA ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (Διαφάνειες: ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ Προσαρμογή 2014: Κώστας Στάμος)
Ε ΙΣΑΓΩΓΉ Σ ΤΟΥΣ Μ ΟΝΟΔΙΑΣΤΑΤΟΥΣ Π ΊΝΑΚΕΣ Αστρινάκη Μαρία.
ΔΠΘ-ΤΜΗΜΑ ΜΠΔ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ Η/Υ 1 Εισαγωγή στη γλώσσα Προγραμματισμού C ΠΙΝΑΚΕΣ (arrays)
ΑΣΤΡΙΝΆΚΗ ΜΑΡΊΑ Δυσδιάστατοι πίνακες. Γιατί πολυδιάστατους πίνακες; Αναλόγως με τις ανάγκες του προγράμματος, μπορεί να είναι πιο εύχρηστοι Προβλήματα.
Καθηγητής Νίκος Λορέντζος Προγραμματισμός & Εφαρμογές Υπολογιστών Κωδικός Μαθήματος: 2890 Κωδικός Διαφανειών: MKT130 Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα.
Πολυδιάστατοι Πίνακες στην JAVA ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ.
Βρόχος Do … Loop Σκοπός Μαθήματος Χρήση Do… Loop για την εκτέλεση μιας ομάδας εντολών μέχρι να εκπληρωθεί μια συγκεκριμένη συνθήκη. Αθήνα, 2015.
Δομή επιλογής Πολλές φορές για να λυθεί ένα πρόβλημα πρέπει να ελεγχθεί αν ισχύει κάποια συνθήκη Παράδειγμα 2: Να διαβαστεί ένας αριθμός και να επιστραφεί.
Δομή Επιλογής Χρησιμοποιείται σε προβλήματα όπου χρειάζεται να ληφθούν κάποιες αποφάσεις με βάση κάποια δεδομένα κριτήρια. Περιλαμβάνει τον έλεγχο κάποιας.
Βρόχος Do … Loop Σκοπός Μαθήματος Χρήση Do… Loop για την εκτέλεση μιας ομάδας εντολών μέχρι να εκπληρωθεί μια συγκεκριμένη συνθήκη.
Εφαρμογές Υπολογιστών
Ενισχυτική διδασκαλία
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
ΔΟΜΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ(if-else, switch) και Λογικοί τελεστές / παραστάσεις
Άσκηση 1: Μετατροπή Θερμοκρασίας
ΓΕΜΙΣΜΑ ΜΟΝΟΔΙΑΣΤΑΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ (Άσκηση 1)
Ειδικά Θέματα στον Προγραμματισμό Υπολογιστών
Η Γλώσσα Pascal Υποπρογράμματα
Δομή Επιλογής , 8.1.
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Από τη Δομή Ακολουθίας στις Δομές Επανάληψης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

2η άσκηση Να γραφεί πρόγραμμα που θα ζητάει τους a,b συντελεστές και τους δύο πρώτους όρους x 1, x 2 της αναγωγικής ακολουθίας x n = ax n-1 +bx n-2 και θα υπολογίζει τον n-οστό της όρο.

Πίνακες Γιατί χρειάζονται οι πίνακες; Παράδειγμα Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο, εφόσον διαβάσει Ν αριθμούς στη συνέχεια θα υπολογίζει τη μέση τιμή και την τυπική απόκλιση

Πίνακας είναι μια σύνθετη μεταβλητή που καταλαμβάνει παραπάνω από μια θέση στην μνήμη του Η/Υ, έχει ένα συγκεκριμένο όνομα και δέχεται ένα συγκεκριμένο τύπο δεδομένων. Συνήθεις λόγοι για τη χρήση των πινάκων είναι οι εξής : Η χρησιμοποίηση των δεδομένων παραπάνω από μια φορά. Η αποθήκευση των δεδομένων πριν τη χρησιμοποίηση τους.

Μονοδιάστατοι πίνακες Οι πίνακες γενικά χωρίζονται σε 2 μεγάλες κατηγορίες : Στατικοί πίνακες (static arrays). Ένας πίνακας που καταλαμβάνει έναν συγκεκριμένο χώρο μνήμης σε όλη την εκτέλεση του προγράμματος ονομάζεται στατικός πίνακας. Η διάσταση των στατικών πινάκων ορίζεται στην αρχή του προγράμματος και καταλαμβάνει συγκεκριμένο ποσό μνήμης σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη δέσμευση μεγάλου μέρους της μνήμης του Η/Υ.

Δυναμικοί πίνακες (dynamic arrays). Οι δυναμικοί πίνακες δηλώνονται όπως και οι στατικοί πίνακες στην αρχή του προγράμματος, αλλά η διάστασή τους ορίζεται στη διάρκεια εκτέλεσης του προγράμματος, οπότε και την συγκεκριμένη στιγμή καταλαμβάνουν κομμάτι της μνήμης του Η/Υ. Στη συνέχεια, αν δεν χρειάζονται, μπορούμε να τους καταργήσουμε αποδεσμεύοντας το συγκεκριμένο κομμάτι της μνήμης του Η/Υ για άλλες λειτουργίες.

Πως δηλώνουμε ένα πίνακα Α) Στατικοί πίνακες π.χ. REAL A(10) INTEGER YEAR(1900:2000), C(12) CHARACTER (LEN=20) NAME(15), FN(13) ή REAL, DIMENSION(10) :: A INTEGER, DIMENSION (1900:2000)::YEAR CHARACTER (LEN=20), DIMENSION(15)::NAME

Β)Δυναμικοί πίνακες π.χ. REAL, ALLOCATABLE:: A(:) INTEGER, ALLOCATABLE:: YEAR(:), C(:) CHARACTER (LEN=20), ALLOCATABLE:: D(:) ή REAL, DIMENSION(:), ALLOCATABLE :: A ALLOCATE (A(10)) DEALLOCATE (A)

Τοποθέτηση τιμών σε πίνακα α) Από το χρήστη 1 ος Τρόπος (απευθείας ανάγνωση του Α) REAL A(10) READ*,A 2 ος Τρόπος (με χρήση της εντολής DO-END DO) REAL A(10) DO I=1,10 READ*,A(I) END DO

3 ος Τρόπος (με implied do) REAL A(10) READ*,(A(I),I=1,10) β) Από το πρόγραμμα Με τη σύνταξη: Όνομα πίνακα=(/τιμές/) π.χ. REAL A(4) A=(/2.4,4.0,8,5.9/) Όταν τα δεδομένα δίνονται από το χρήστη προτιμούνται ο δεύτερος και τρίτος τρόπος.

Παράδειγμα Έστω ότι θέλουμε να εισάγουμε σε ένα πίνακα τα ονόματα κάποιων πόλεων και σε έναν άλλο τις αντίστοιχες μέσες θερμοκρασίες για κάποιο μήνα, π.χ. για δέκα πόλεις ΠόληΘερμοκρασία Θεσσαλονίκη15 Βόλος18 Κομοτηνή11…

PROGRAM PINAKES1 IMPLICIT NONE CHARACTER(LEN=15), ALLOCATABLE::TOWN(:) INTEGER, ALLOCATABLE::TEMP(:) INTEGER N,I PRINT*, ‘DOSE DIASTASI PINAKON’ READ*, N ALLOCATE (TOWN(N), TEMP(N)) DO I=1, N READ*, TOWN(I), TEMP(I) END DO END PROGRAM PINAKES1 ή

PROGRAM PINAKES1 IMPLICIT NONE CHARACTER(LEN=15), ALLOCATABLE::TOWN(:) INTEGER, ALLOCATABLE::TEMP(:) INTEGER N,I PRINT*, ‘DOSE DIASTASI PINAKON’ READ*, N ALLOCATE (TOWN(N), TEMP(N)) READ*, (TOWN(I), TEMP(I), I=1,N) END PROGRAM PINAKES1

Εμφάνιση τιμών ενός πίνακα στην οθόνη 1 ος τρόπος (απευθείας όλο τον πίνακα) π.χ. PRINT*,A ή WRITE(6,*) A 2 ος τρόπος (με DO-END DO) π.χ. DO I=1,5 PRINT*,A(I) END DO

3 ος τρόπος (με implied DO) π.χ. PRINT*,(A(I),Ι=1,5) Με το πρώτο και το τρίτο τρόπο εκτύπωσης περίπτωση τα στοιχεία του πίνακα εμφανίζονται το ένα δίπλα στο άλλο, ενώ με τον δεύτερο το ένα κάτω από το άλλο.

Παράδειγμα Έστω ότι θέλουμε να εισάγουμε σε ένα πίνακα τα ονόματα κάποιων πόλεων σε έναν άλλο τις αντίστοιχες μέσες θερμοκρασίες για κάποιο μήνα, π.χ. για δέκα πόλεις ΠόληΘερμοκρασία Θεσσαλονίκη15 Βόλος18 Κομοτηνή11… και στη συνέχεια να εκτυπώνουμε τους πίνακες με την παραπάνω μορφή

PROGRAM PINAKES1 IMPLICIT NONE CHARACTER(LEN=15), ALLOCATABLE::TOWN(:) INTEGER, ALLOCATABLE::TEMP(:) INTEGER N,I PRINT*, ‘DOSE DIASTASI PINAKON’ READ*, N ALLOCATE (TOWN(N), TEMP(N)) DO I=1, N READ*, TOWN(I), TEMP(I) END DO PRINT*, ‘Πόλη’, ‘Θερμοκρασία’ DO I=1, N PRINT*, TOWN(I), TEMP(I) END DO END PROGRAM PINAKES1

Άσκηση Να διαβαστούν 100 ακέραιοι αριθμοί και να τοποθετηθούν σε ένα πίνακα Α. Να βρεθούν και να εμφανισθούν : α) το πλήθος των αριθμών που βρίσκονται έξω από το διάστημα [-30,30], β) το γινόμενο των αριθμών που είναι διάφοροι του μηδενός και βρίσκονται στο διάστημα [-3,3], γ) το άθροισμα των αριθμών που είναι πολλαπλάσια του 5, δ) ο μέσος όρος των άρτιων αριθμών.

PROGRAM PINAKES3 IMPLICIT NONE REAL S1,S2,MO,P INTEGER I,PL1,PL2 INTEGER A(100) READ*, (A(I),I=1,30) PL1=0;P=1;S1=0;S2=0;PL2=0 DO I=1,100 IF ((A(I) 30)) PL1=PL1+1 IF(((A(I)>=-3).AND.(A(I)<=3)).AND.(A(I)/=0)) & P=P*A(I) IF (MOD(A(I),5)==0) S1=S1+A(I)

IF (MOD(A(I),2)==0) THEN S2=S2+A(I) PL2=PL2+1 END IF END DO PRINT*,"Πλήθος αριθμών έξω & από το [-30,30]=",PL1 PRINT*,"Γινόμενο μη μηδενικών αριθμών μέσα & στο [-3,3] =",P PRINT*,"Άθροισμα πολλαπλασίων του 5 =",S1 IF (PL2==0) THEN PRINT*,"Δεν υπάρχουν άρτιοι» ELSE MO=S2/PL2 PRINT*,"Μέσος όρος άρτιων αριθμών =",MO END IF END PROGRAM PINAKES3