ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 6) Ηλ. Μαυροματίδης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΙΔΑΝΙΚΑ ΑΕΡΙΑ Νόμοι.
Advertisements

Καταστάσεις των υλικών
Φυσική Α Γυμνασίου Αξιολόγηση.
Τι χαρακτηριστικά έχουν τα Υλικά Σώματα;
ΤΟ ΝΕΡΟ Κύκλος του νερού και Λειψυδρία.
Από τη Θερμότητα στη Θερμοκρασία Η Θερμική Ισορροπία
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Μετρήσεις Μάζας – τα διαγράμματα Ηλ. Μαυροματίδης
Το νερό εξατμίζεται Νικολέττα Τσαγγαρίδου
Ο κύκλος του νερού Νικολέττα Τσαγγαρίδου
6.3 ΠΩΣ ΜΕΤΡΑΜΕ ΤΗ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
2.6.2 Φυσικές σταθερές των χημικών ουσιών. Τρόποι με τους οποίους μπορούμε να διαπιστώσουμε αν ένα δείγμα υλικού αποτελείται από μία μόνο ουσία ή είναι.
1. Θερμόμετρα και μέτρηση θερμοκρασίας
Αλλαγές στη φάση των σωμάτων
ΒΟΗΘΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ ΙΕΚ Μυτιλήνης
6.4 ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ, ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ & ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ
Παράγοντες που επιδρούν στην ταχύτητα μίας αντίδρασης
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
Καταστάσεις των υλικών
Παρατηρώ, Πληροφορούμαι, Ενδιαφέρομαι
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης: Μετρήσεις Θερμοκρασίας – Η Βαθμονόμηση Ηλ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
2.2 Η έννοια της ταχύτητας.
Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες Φύλλο Εργασίας 1 ΕΚΦΕ Αμπελοκήπων Αθ. Βελέντζας ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης.
ΦΑΣΕΙΣ - ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
Βασικες Εννοιες Φυσικης
Ξαναγέμισε τη γυάλα! ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 1 Γιώτη Θεοδώρα Α.Μ.: Σερμπενιάδη Τριανταφυλλιά Α.Μ.: Υπεύθυνη μαθήματος κ.Ζαχαρούλα Σμυρναίου.
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΞΑΕΡΩΣΗΣ, ΤΗΣ ΥΓΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ. Πανεπιστήμιο Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Βασικες Εννοιες Φυσικης Βασιλης Κολλιας Βασικές Εννοιες Φυσικής _ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
ΑΡΤΕΜΙΣ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ Α1α
ΒΑΡΟΣ – ΜΑΖΑ – ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης
Ιωάννης Καραγιάννης 4216 Διεξοδική διερεύνηση του Κύκλου του Νερού, παρουσίαση των δομικών του στοιχείων και η επίδραση του στην ανθρώπινη καθημερινότητα.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Ο κύκλος του νερού ΡΟΣΣΙΟΥ ΕΛΕΝΗ-ΟΛΓΑ ο κύκλος του νερού.
ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ(4215)
«Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση»
Δραστηριοτητεσ απο τον Κοσμο τησ Φυσικησ για το Νηπιαγωγειο
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Τμήμα Δημοτικής εκπαίδευσης
Δραστηριότητες για την τήξη και την πήξη
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Με λένε Dolphin και μαζί θα μάθουμε για το νερό στη φύση !!!
Υ305 Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
ΠΤΔΕ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ : ΜΑΡΙΑ ΣΑΙΤΗ Α.Ε.Μ.: 3874
ΝΙΖΟΡΙΔΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΦΥΣΙΚΗ ΤΣΟΥΜΙΤΑ ΜΑΡΙΑ Ο κύκλος του νερού
ΦΥΣΙΚΗ ΝΤΑΛΑΜΑΓΚΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Θερμότητα.
Θερμόμετρα Αλλαγή Φάσης – Τήξη
Θέμα: Επιστήμη στο πιάτο
Η παρουσίαση του κύκλου του νερού
Οι καταστάσεις (ή φάσεις) της ύλης
Πληροφορικη και νεεσ τεχνολογιεσ στην εκπαιδευση
Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες Φύλλo Εργασίας 4 ΕΚΦΕ Αμπελοκήπων Αθ. Βελέντζας ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 ΑΤΜΟΙ. ΟΡΙΣΜΟΙ  Στερεοποίηση ή πήξη  Λανθάνουσα θερμότητα τήξης.
Διδασκαλία φυσικών Επιστημών δημοτικό
Γιάννης Β. Ντελής Δάσκαλος – Φυσικός Συνεργάτης του Ε.Κ.Φ.Ε Καρδίτσας.
Ο κύκλος του νερού Πετρίδου Έφη Ο κύκλος του νερού.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ - ΑΓΩΓΙΜΟΤΗΤΑ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΡΧΙΚΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ
Ο κύκλος του νερού Γεωργία Μπάρπα Ο κύκλος του νερού.
Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ Βαγγέλης Ρούλιας
ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ
Ο κύκλος του νερού Φυσική
Κλιματική αλλαγή Νεαροί επιστήμονες Ερευνούν & Αποφασίζουν
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 6) Ηλ. Μαυροματίδης

Φ. Ε. 6: Οι Αλλαγές Κατάστασης του Νερού – Ο "Κύκλος" του Νερού Κατανόηση φαινομένων, χρήση και εφαρμογή εννοιών Συμπλήρωσε τις λέξεις που λείπουν από το παρακάτω κείμενο έτσι ώστε οι προτάσεις που θα προκύψουν να είναι επιστημονικά ορθές: Η μετατροπή ενός στερεού σε υγρό ονομάζεται ………………………………… ενώ η μετατροπή του υγρού σε στερεό ………………………….. Κατά τη διάρκεια της τήξης ή της πήξης του νερού, η …………………………………διατηρείται σταθερή. Κατά τη διάρκεια του βρασμού συνυπάρχουν η …………………………. και η ………………………… κατάσταση (φάση). Σε όλη τη διάρκεια του βρασμού η ……………………………………… διατηρείται σταθερή.

Να συμπληρώσετε τα κενά στα βέλη της παρακάτω εικόνας με το όνομα του φαινομένου που συμβαίνει. Υδρατμοί (αέρια φάση) Νερό (υγρή φάση) Νερό (υγρή φάση) Παγάκια (Στερεή φάση)

Να αναφέρετε παραδείγματα εξάτμισης και υγροποίησης από την καθημερινή σας εμπειρία. Να αναφέρετε τις συνθήκες κάτω από τις οποίες τα ρούχα στεγνώνουν πιο εύκολα. Αν είσαι απομονωμένος σε κάποιο νησί και θέλεις αλάτι για το φαγητό σου, τι θα μπορούσες να κάνεις; Γιατί τον χειμώνα τα τζάμια των παραθύρων του αυτοκινήτου θολώνουν από την εσωτερική τους πλευρά; Γιατί δημιουργούνται σταγόνες νερού στην εξωτερική επιφάνεια μιας βρύσης, όταν από αυτήν τρέχει κρύο νερό;. Γιατί δεν συμβαίνει το ίδιο, όταν από τη βρύση τρέχει ζεστό νερό; Να κυκλώσετε το σωστό: Αν 2 kg νερού γίνουν πάγος η μάζα του πάγου θα είναι α) 1.95 kg, b) 2 kg, c) 2.1 kg

Να επιλέξετε το σωστό και να δικαιολογήσετε την απάντησή σας: 200 g νερό έβρασαν στους 100 οC. Αν το νερό ήταν 400 g θα έβραζε στους: α) 200 οC , β) 100 οC, γ) 50 οC Έχουμε μια ποσότητα νερού που βράζει. Δυναμώνουμε τη φωτιά. Το νερό θα συνεχίζει να βράζει: α) στην ίδια θερμοκρασία, β) Σε μεγαλύτερη θερμοκρασία, γ) Σε μικρότερη θερμοκρασία

Κατανόηση του κύκλου του νερού Να συμπληρώσετε τα κενά στο παρακάτω σχήμα

Να γράψετε με ποιο τρόπο νομίζετε ότι δημιουργούνται τα σύννεφα. Τεράστιες ποσότητες νερού εξατμίζονται από τους ωκεανούς. Γιατί κατά τη γνώμη σας, η στάθμη του νερού στους ωκεανούς και στις θάλασσες βρίσκονται πάντα στο ίδιο επίπεδο; Πώς νομίζετε ότι δημιουργείται η βροχή;

Μοριακή ερμηνεία των διαφορετικών καταστάσεων του νερού Να εξηγήσετε τι αλλάζει, σε μοριακό επίπεδο, κατά τη μετατροπή μιας ποσότητας νερού: α) από υγρό σε αέριο β) από στερεό σε υγρό γ) από αέριο σε υγρό δ) από υγρό σε στερεό

Επεξεργασία γραφικών παραστάσεων Στην εικόνα έχει σχεδιασθεί η γραφική παράσταση της θερμοκρασίας μιας ποσότητας νερού σε συνάρτηση με το χρόνο κατά τη διάρκεια της θέρμανσης της. Η ποσότητα της θερμότητας που προσφέρουμε σε κάθε λεπτό είναι σταθερή. α) σε ποια χρονικά διαστήματα το νερό βρίσκεται σε στερεή, υγρή και σε αέρια κατάσταση; β) σε ποια χρονικά διαστήματα συνυπάρχουν στερεό και υγρό, υγρό και αέριο;

Θερμοκρασία σε ο C Χρόνος σε min Ο πίνακας δείχνει τη μεταβολή της θερμοκρασίας ενός υγρού σώματος σε συνάρτηση με το χρόνο: α) Να σχεδιάσεις τη γραφική παράσταση της θερμοκρασίας ως προς το χρόνο, β) Σε ποια θερμοκρασία αλλάζει η κατάσταση του σώματος. Πως ονομάζεται η μεταβολή που έπαθε το σώμα; Θερμοκρασία σε ο C Χρόνος σε min 83 70 1 60 2 53 3 4 5 6 48 7 43 8

Εργασίες Τοποθέτησε ίση ποσότητα νερού σε 2 ποτήρια. Σκέπασε το ένα με ένα πιατάκι ενώ το άλλο άφησέ το ξεσκέπαστο. Παρακολούθησε για μερικές ημέρες το ύψος της ελεύθερης επιφάνειας του νερού στα 2 ποτήρια. Τι παρατήρησες; Μπορείς να το εξηγήσεις;

Τοποθέτησε ίση ποσότητα νερού σε ένα ποτήρι και σε ένα πιάτο Τοποθέτησε ίση ποσότητα νερού σε ένα ποτήρι και σε ένα πιάτο. Άφησε τα παράμερα για κάποιες μέρες χωρίς να τα βλέπει ήλιος. Σε ποιο θα εξατμισθεί περισσότερο νερό; Μπορείς να το εξηγήσεις; Τοποθέτησε ίση ποσότητα νερού σε 2 πιάτα. Το ένα άφησέ το μέσα στο σπίτι χωρίς να φωτίζεται απευθείας από τον ήλιο. Το άλλο άφησέ το κάπου που να το βλέπει ο ήλιος. Σε ποιο από τα δύο θα εξατμισθεί περισσότερο νερό; Μπορείς να το εξηγήσεις;