Δημοτικό Σχολείο Καμινίων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Advertisements

Γ΄ Δημοτικό Σχολείο Σωτήρας
2ο ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΙΜΜΕΡΙΩΝ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
Ισορροπημένη διατροφή
7η ομαδα ΑΓΟΡΑ- ΣΥΝΗΘΙΕΣ-ΧωΡΟΣ-ΕΠΙΠΛΑ ΘΑΝΑΣΗΣ, ΝΙΚΟΛΕΤΑ, ΠΑΥΛΙΝΑ
Πρόγραμμα αντιμετώπισης Μεταβολικού Συνδρόμου
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΤΟΥΣ
Διατροφή στην αρχαία Ελλάδα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑ:ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΤΩΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ!!!
διατροφή «Ένα ξεροκόμματο που το τρως ήρεμος είναι καλύτερο
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα: <<Μεσογειακή Διατροφή>>
Η δική μας έρευνα για τη διατροφή
ΕΠΑΛ ΑΓΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
ΜΑΘΗΜΑ :ομαδεΣ τροφιμων
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Άσπρα λαμπερά δοντάκια»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Η πυραμίδα της διατροφής
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Med Diet Όποιος προσέχει τον εαυτό του, με ακολουθεί Μεσογειακή Διατροφή 2 ο Γυμνάσιο Καλαμάτας Σχολ. Έτος:
‘ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΓΡΟΚΤΗΜΑ’ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Δημοτικό Σχολείο Δρεπάνου
ΕΛΙΑ – ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ – ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΙΛΙΠΠΩΝ
Η διατροφή στην Αρχαία Ελλάδα
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ -πληροφορώ»
ΤΟ ΔΩΔΕΚΑΘΕΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΘΑΣΟ 1o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑΣΟΥ
4ο μαθημα στο τραπεζι την ωρα του φαγητου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Παρασκευή Γουργουλιάτου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε ό,τι τρώμε»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μεσογειακή διατροφή, για μια καλύτερη ζωή»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρέφομαι σωστά.Χτίζω γερό κορμί»
Το πιο απαραίτητο υλικό για μια καλή σπιτική μαγειρική είναι η αγάπη για εκείνους για τους οποίους μαγειρεύεις Ομάδες τροφίμων.
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΞΥΛΑΓΑΝΗΣ Παγκόσμια ημέρα κατά της παχυσαρκίας Σχολ
Διατροφικές συνήθειες των αρχαίων Ελλήνων
42 Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
4ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Διατροφή των Αρχαίων Τάξη: Στ 3 Μαίρη Τσιάκαλου Χαρά Σπύρου
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ¨Μέτρο, ποικιλία , ισορροπία¨ έχει
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Τρέφομαι σωστά… μεγαλώνω σωστά
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ
Γιατί οι αρχαίοι ημών πρόγονοι ήταν τόσο έξυπνοι;
Αμερικανική και Μεξικανική κουζίνα
2 /Θ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ Δ.Σ. ΠΟΡΠHΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Πρότυπο Πειραματικό 2/Θ ΔΣ Πανεπιστημίου Πατρών
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η τροφή σου, το φάρμακό σου»
9/θ Δημοτικό Σχολείο 3o Αριδαίας
Διατροφή των αρχαίων Ελλήνων
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Διατροφή και υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φάε καλά για ν΄αντέξεις»
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΓΕΥΜΑΤΩΝ- ΣΥΜΠΟΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ   7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΜΙΧΑΗΛ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΕ15.
ΓΕΥΜΑΤΑ ΠΑΛΑΤΙ ΚΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ 6Η ΟΜΑΔΑ
Αγα-Πάμε Αρχαιολογικό Μουσείο Μεγάρων;
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δημοτικό Σχολείο Καμινίων Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ταξίδι στις γευστικές γαστρονομικές συνήθειες του λαού μας από την αρχαιότητα έως τις μέρες μας» Σχολικό έτος 2012-2013 Δημοτικό Σχολείο Καμινίων

Ξεκινώντας… Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Σαραντούδης Γεώργιος Τάξη: Στ΄

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες Οι μαθητές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες Η 1η ομάδα ασχολήθηκε με τη διατροφή των αρχαίων Ελλήνων . Η 2η ομάδα ασχολήθηκε με τη διατροφή στο Βυζάντιο . Τέλος από κοινού ασχολήθηκαν με τη διατροφή στην περίοδο της Τουρκοκρατίας και τη σύγκριναν με τη σημερινή .

ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ… Αφορμή επιλογής του θέματος αποτέλεσε η 4η ενότητα στο μάθημα της Γλώσσας με τίτλο << ΔΙΑΤΡΟΦΗ >> και συγκεκριμένα η αναφορά της ενότητας σε φαγητό των αρχαίων ( σελ. 51 Α΄ τεύχος ) που εντυπωσίασε τους μαθητές .

Η Δραση μαΣ…(5 τουλαχιστον διαφανειεΣ) Συμπλήρωση ερωτηματολογίου προκειμένου να προσδιορίσουμε τις γνώσεις μας ως προς το αντικείμενο . Συλλογή πληροφοριών από περιοδικά , βιβλία και το διαδίκτυο . Διαλογική συζήτηση και αξιολόγηση των πληροφοριών . Καταγραφή μικρών κειμένων . Συγκέντρωση εικόνων και δημιουργία κολλάζ . Δημιουργία διαφημίσεων που αφορούν βασικά τρόφιμα στην πυραμί- δα της Διατροφής . Αναφορά σε παραδοσιακά επαγγέλματα που σχετίζονται με τη διατροφή . Επίσκεψη σε ελαιοτριβείο και ξενοδοχείο της περιοχής . Παρουσίαση της εργασίας στις υπόλοιπες τάξεις του σχολείου .

Εικόνες από αγγεία της Αρχαίας Ελλάδας που έχουν σκηνές διατροφής Εικόνες από αγγεία της Αρχαίας Ελλάδας που έχουν σκηνές διατροφής Ο Πλούτων δειπνεί με τη συντροφιά της Περσεφόνης. Αττική ερυθρόμορφη κύλικα, Βρετανικό Μουσείο, Λονδίνο, 440-430 π.Χ. περίπου. Ερυθρόμορφο πιάτο με παράσταση ψαριών, Μουσείο του Λούβρου, Παρίσι, 350 - 325 π.Χ. περίπου. Νεαρός που στο δεξί χέρι κρατά μια οινοχόη για να αντλήσει κρασί από έναν κρατήρα, ώστε να γεμίσει μια κύλικα στο αριστερό του χέρι. Το γεγονός ότι εμφανίζεται γυμνός μαρτυρά πως υπηρετεί ως οινοχόος σε συμπόσιο. Αττικό ερυθρόμορφο κύπελλο,Μουσείο του Λούβρου, Παρίσι, 490 - 480 π.Χ. περίπου. Τεμαχισμός και αγορά ψαριού

Σκηνή από συμπόσιο: οι συνδαιτημόνες παίζουν κότταβο ενώ μία κοπέλα παίζει αυλό. Αττικός ερυθρόμορφος κρατήρας, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Μαδρίτης, 420 π.Χ. περίπου. Τα δημητριακά κατείχαν εξέχουσα θέση στη διατροφή τωνΑρχαίων Ελλήνων. Ήδη από την ομηρική εποχή ήταν γνωστός ο τρόπος καλλιέργειας σίτου, κριθαριού και όλυρας Θυσία αγριόχοιρου

Εικόνες από τη Βυζαντινή περίοδο που έχουν σκηνές διατροφής Εικόνες από τη Βυζαντινή περίοδο που έχουν σκηνές διατροφής

Σκεύη Βυζαντινής περιόδου Σκεύη Βυζαντινής περιόδου

Συνταγές βυζαντινών φαγητών Συνταγές βυζαντινών φαγητών 1. Όρνις μονθυλευτή:  Άφηναν ένα κοτόπουλο για λίγες ώρες σε κρασί ή ξίδι, με διάφορα καρυκεύματα (πιπέρι, γαρίφαλο, κανέλα, μοσχοκάρυδο).  Μετά το παραγέμιζαν με ψίχα ψωμιού, αμύγδαλα και άλλα καρυκεύματα.  Συχνά, προσέθεταν σταφίδες, κουκουνάρια και ψιλοκομμένα μανιτάρια.  Σιγόβραζαν το κοτόπουλο σε κρασί ή το έψηναν στο φούρνο μέσα σ΄ ένα καλά κλεισμένο πήλινο σκεύος, αφού το άλειφαν καλά με βούτυρο.  2. Αμανίται:  Έκοβαν φέτες μανιτάρια και τα αλατοπιπέρωναν και στη συνέχεια τα τηγάνιζαν με φέτες αχλαδιού.  3. Σφουγγάτον:  Έτριβαν ένα κρεμμύδι και το τσιγάριζαν στο τηγάνι. Προσέθεταν μυρωδικά και στο τέλος τ΄ αβγά. 4. Κρασάτον ή ξιδάτον λαγομαγείρευμα:  Οι Βυζαντινοί αγαπούσαν να μαγειρεύουν τον λαγό μέσα σε κόκκινο κρασί ή σε ξίδι, με την προσθήκη πιπεριού, γαριφάλου και νάρδου (βαλεριάνα).  Για να ενισχύσουν τη γεύση προσέθεταν, κατά το μαγείρεμα και λίγο χοιρινό κρέας 5. Μυττωτόν:  Ήταν ψιλοκομμένες σκελίδες σκόρδου, αναμεμειγμένες με λάδι και πολτό μαύρης ελιάς.  6. Μονόκυθρον:  Μαγειρεύονταν από διάφορα παστά ή και φρέσκα ψάρια, μαζί με κομμάτια διάφορων τυριών, αβγά και λάχανο, μέσα σε λάδι με πιπέρι και σκόρδα.   

Διαφημίσεις μαθητών

Παραδοσιακά επαγγέλματα που σχετίζονται με τη διατροφή Παραδοσιακά επαγγέλματα που σχετίζονται με τη διατροφή

Μας επισκέφθηκαν… Επισκεφτήκαμε τον αρχιμάγειρα γειτονικού ξενοδοχείου και συζητήσαμε θέματα παλιότερων και σύγχρονων διατροφικών συνηθειών των Ελλήνων .

Η παρουσίασή μας… Η εργασία παρουσιάστηκε στο σύνολό της Η εργασία παρουσιάστηκε στο σύνολό της στην αίθουσα σε κάθε τάξη του σχολείου μας .

Ας αξιολογηθούμε… Οι εντυπώσεις των μαθητών μας από το πρόγραμμα ήταν θετικές . Τους δόθηκε η δυνατότητα να γνωρίσουν απλές καθημερινές συνήθειες και τρόπους σίτισης των προγόνων μας . Το πρόγραμμα είχε επιτυχία , οι μαθητές εργάστηκαν , συνεργάστηκαν , άντλησαν πληροφορίες , τις αξιολόγησαν , έδωσαν δικά τους κειμενάκια και σχεδίασαν . Θα επιθυμούσα να αναπτύξουμε κι άλλες δράσεις , όμως η πίεση της ολοκλήρωσης της ύλης των μαθημάτων δε μας το επέτρεψε .

Κλεινοντασ… Αυτό που εντυπωσίασε περισσότερο τους μαθητές ήταν το πόσο λιτοδίαιτοι αλλά και καλοφαγάδες ήταν οι Αρχαίοι Έλληνες και η αγάπη που είχαν για τον άρτο , τα φρούτα και το μέλι . Η διατροφή τους ήταν πλήρης με βάση τις τροφές που υπήρχαν τότε . Επίσης τους παραξένεψε που οι Βυζαντινοί δεν έτρωγαν πρωινό και πως τα φαγητά τους μοιάζουν με τα δικά μας σπιτικά φαγητά πάρα πολύ .