Εφαρμογές Υπολογιστών Ά Λυκείου Κεφ. 4 Λογισμικό Συστήματος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Λειτουργικό Σύστημα (Operating System) 1o μέρος
Advertisements

UNIX.
Λογισμικο συστηματοσ Κεφάλαιο 4ο
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΙΣΟΔΟΥ – ΕΞΟΔΟΥ (INPUT/OUTPUT)
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το λογισμικό του υπολογιστή
Εφαρμογές Υπολογιστών Ά Λυκείου Κεφ. 4 Λογισμικό Συστήματος
Λειτουργικά Συστήματα
Ο Ηλεκτρονικός Υπολογιστής
Λειτουργικό Σύστημα ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ENOTHTA B.1.3 (1)
Λειτουργικά Συστήματα
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ.
Η επιστήμη των υπολογιστών
Λειτουργικά Συστήματα
Λειτουργικά συστήματα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4. Το σύνολο των προγραμμάτων που συντονίζουν τις λειτουργίες του υλικού και αξιοποιούν τις δυνατότητές του.
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ Κεφάλαιο 4 ο Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
Λειτουργικό Σύστημα 2ο μέρος.
Κεφάλαιο 1ο: ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
Λογισμικο συστηματοσ Κεφάλαιο 4ο
Μια παρουσίαση από τον Άνθη Ιωάννη
Ο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
File Management και I/O στο UNIX
Ιστορική Αναδρομή Λειτουργικών Συστημάτων (ΛΣ) Εισαγωγή : ο πυρήνας (kernel) / ο φλοιός (shell) Β ΕΠΑΛ
Ηλεκτρονικού Υπολογιστή
ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Γνωριμία με το Λογισμικό του Η/Υ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΜΑ 1.
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Πρόγραμμα Είναι μία ακολουθία από εντολές, σε λογική σειρά, με σκοπό να κατευθύνουν τον Η.Υ. στην εκτέλεση των επιθυμητών εργασιών. ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ.
Δεδομένα, Πληροφορίες και Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Διακρίνεται σε:
ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
ΓνωριμΙα με το ΛογισμικΟ του ΥπολογιστΗ
Γνωριμία με το Λογισμικό του Υπολογιστή 5 ο Κεφάλαιο.
Επικοινωνία μεταξύ Διεργασιών και Σύνδρομες Διεργασίες Interprocess Communication and Concurrent Processes.
Κατανόηση (δεδομένα – ζητούμενα) Ανάλυση σε απλούστερα προβλήματα Επίλυση με οργανωμένα, απολύτως καθορισμένα, πεπερασμένα βήματα ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Γ’ μέρος
ΛΑΔΑΚΑΚΟΣ ΘΑΛΗΣ Α.Μ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: To λογισμικό του υπολογιστή
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ. ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ Μηχανή που μπορεί να φέρει σε πέρας πνευματικές εργασίες ρουτίνας με μεγάλη ταχύτητα.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Λογισμικό Λειτουργικό σύστημα Λογισμικό συστήματος
Λογισμικό Υπολογιστή Για να μπορεί το Υλικό μέρος του Υπολογιστή να εκτελεί και τη πιο απλή επεξεργασία δεδομένων χρειάζεται ένα σύνολο εντολών.Οι οδηγίες.
Λειτουργικά Συστήματα Πολλών Χρηστών
Δομές Δεδομένων 1 Θέματα Απόδοσης. Δομές Δεδομένων 2 Οργανώνοντας τα Δεδομένα  Η επιλογή της δομής δεδομένων και του αλγορίθμου επηρεάζουν το χρόνο εκτέλεσης.
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό
Κεφάλαιο 3: Λειτουργικά Συστήματα
Γνωριμία με το Λογισμικό του υπολογιστή Μια παρουσίαση για τους μαθητές της Α΄ Τάξης του 49ου Γυμνασίου Αθήνας Διδάσκων: Χ. Μοτσενίγος 49ο Γυμνάσιο Αθήνας.
Το Λογισμικό του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή Υπολογιστικό Σύστημα Λογισμικό (Software) Λογισμικό Εφαρμογών Λογισμικό Συστήματος Λειτουργικό Σύστημα Ειδικά.
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ.  ΥΛΙΚΟ(HARDWARE)  ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ(SOFTWARE)
ΕΙΣΑΓΩΓΉ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΉ ΝΊΚΟΣ ΠΑΠΑΔΆΚΗΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ.
Κρυφή μνήμη (cache memory) (1/2) Εισαγωγή στην Πληροφορκή1 Η κρυφή μνήμη είναι μία πολύ γρήγορη μνήμη – πιο γρήγορη από την κύρια μνήμη – αλλά πιο αργή.
Βιομηχανική Πληροφορική Βολογιαννίδης Σταύρος Αρχιτεκτονική συστημάτων βιομηχανικού ελέγχου.
A’ ΕΠΑ.Λ. Εφαρμογές Πληροφορικής Γεωργιλά Χιονία 1.
Πληροφορική 2 Λειτουργικά Συστήματα 1. Λογισμικό Υπολογιστών 2 Υπολογιστής ΥλικόΛογισμικό Λειτουργικό Σύστημα Προγράμματα Εφαρμογών.
Διαχείριση Πόρων (1/10) Εισαγωγή στην Πληροφορκή 1 Στα πρώτα χρόνια των υπολογιστών, όπου μόνο ένα πρόγραμμα είχε τη δυνατότητα να βρίσκεται στην κύρια.
στην Επιστήμη των Υπολογιστών Κωδικός Διαφανειών: MKT110
Γνωριμία με το Λογισμικό του Υπολογιστή
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Κατηγορίες και Προδιαγραφές Λογισμικού Η/Υ (Software)
Λειτουργικά Συστήματα και Ασφάλεια Πληροφοριακών Συστημάτων ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ
Λογισμικό Συστήματος και Λογισμικό Εφαρμογών
Εισαγωγή στα Λειτουργικά Συστήματα (ΛΣ) Operating Systems (OS)
Κεφάλαιο 7: Διαδικτύωση-Internet
Το μοντέλο πελάτη - εξυπηρετητή
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΝΕΦΟΥΣ 13.1 Εισαγωγή στις Εφαρμογές Νέφους
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Υλικό, Λογισμικό και Εφαρμογές
H/Y Υλικό Λογισμικό Συστήματος Εφαρμογών. H/Y Υλικό Λογισμικό Συστήματος Εφαρμογών.
Εφαρμογές Υπολογιστών Ά Τεχνολογικού Λυκείου Κεφ
Κεφάλαιο 3 ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Το υπολογιστικό σύστημα σαν ενιαίο σύνολο
Ιστορική Αναδρομή Λειτουργικών Συστημάτων (ΛΣ) Εισαγωγή : ο πυρήνας (kernel) / ο φλοιός (shell) Β ΕΠΑΛ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εφαρμογές Υπολογιστών Ά Λυκείου Κεφ. 4 Λογισμικό Συστήματος Εφαρμογές πληροφορικής-υπολογιστών

Λογισμικό συστήματος Υπολογιστικό σύστημα Υλικό Λογισμικό Λογισμικό εφαρμογών Λογισμικό συστήματος Λειτουργικό σύστημα Ειδικά εργαλεία Εφαρμογές πληροφορικής-υπολογιστών

Βασικές Ερωτήσεις Ποια είναι η διαφορά μεταξύ ενός Προγράμματος Εφαρμογής και ενός Λειτουργικού Συστήματος; Πρόγραμμα Εφαρμογής: Καλύπτει κάποια συγκεκριμένη ανάγκη – επιλύει ένα πρόβλημα Λειτουργικό συστήματος: Διευθύνει / διαχειρίζεται τον υπολογιστή σε χαμηλό/βασικό επίπεδο Παρέχει τα εργαλεία και το περιβάλλον ανάπτυξης και εκτέλεσης λογισμικών εφαρμογών συχνά αλληλεπιδρά απευθείας με το υλικό

Η.Υ. , Λειτουργικό Σύστημα, Εφαρμογές και Χρήστης ÐÑÏÃ Εφαρμογές Λειτουργικό Εφαρμογές Η.Υ. Υλικό Χρήστης Σύστημα Χρήστης

Λειτουργικό Σύστημα Το ΛΣ παίζει το ρόλο του «κυβερνήτη» του υπολογιστή Λαμβάνει τα αιτήματα των χρηστών Τα αναλύει σε επιμέρους λειτουργίες Σχεδιάζει με ποιο τρόπο θα κάνει τη βέλτιστη χρήση του υλικού για την ικανοποίηση αυτών των αιτημάτων Παρακολουθεί την εκτέλεση των απαραίτητων λειτουργιών Συνθέτει τις απαντήσεις και τις προωθεί στον χρήστη Στόχοι Εξασφάλιση της μέγιστης δυνατής ευκολίας στο χρήστη Εξασφάλιση της μέγιστης δυνατής αξιοποίησης των πόρων του συστήματος Εφαρμογές πληροφορικής-υπολογιστών

Λειτουργικό Σύστημα Το λειτουργικό σύστημα επικοινωνεί/αλληλεπιδρά με διάφορα μέρη του υπολογιστικού συστήματος Το λειτουργικό σύστημα διαχειρίζεται τους πόρους του συστήματος. Επιτρέπει στις εφαρμογές να έχουν πρόσβαση στους πόρους του συστήματος, είτε απευθείας είτε διαμέσου άλλων λογισμικών συστήματος. Προσφέρει μια άμεση διεπαφή/επικοινωνία του χρήστη με το υπολογιστικό σύστημα. π.χ. βιβλιοθήκη γραφικών, οδηγοί συσκευών

Εργασίες Λ.Σ. Εργασίες ΛΣ Εκτέλεση προγραμμάτων Λειτουργίες εισόδου – εξόδου Διαχείριση του συστήματος αρχείων Ανίχνευση λαθών Κατανομή πόρων Απολογιστικά στοιχεία Προστασία - Ασφάλεια Εφαρμογές πληροφορικής-υπολογιστών

Λειτουργικό Σύστημα – Εκτέλεση Προγραμμάτων Πολλαπλά προγράμματα που εκτελούνται ταυτόχρονα μοιράζονται τη χρήση της κυρίας μνήμης. Παίρνουν τη σειρά τους χρησιμοποιώντας τη ΚΜΕ. Συναγωνίζονται για μια ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν συσκευές εισόδου / εξόδου Το λειτουργικό σύστημα παίζει το ρόλο του ελεγκτή για να σιγουρευτεί ότι όλα τα μέρη συνεργάζονται και έχουν την ευκαιρία να «δράσουν»

Με βάση τον αριθμό των χρηστών Κατηγορίες Λ.Σ. Με βάση τον αριθμό των χρηστών Ενός χρήστη (single user) – μόνο ένας χρήστης μπορεί να χρησιμοποιεί τον υπολογιστή σε μια δεδομένη χρονική στιγμή (π.χ. PalmOS (for PDAs), Symbian (for mobile devices), DOS) Πολλών χρηστών (multi-user) – ταυτόχρονη χρήση του υπολογιστή από πολλούς χρήστες (π.χ. Unix, Linux, Windows, MacOS) Με βάση τον αριθμό των εργασιών Μίας εργασίας (single tasking) π.χ. PalmOS, DOS Πολλών εργασιών (multi-tasking) π.χ. Windows, Unix, Linux, MacOS Personal Digital Assistants

Σταθμοί στην εξέλιξη των ΛΣ ΛΣ ομαδικής επεξεργασίας Λειτουργικό Σύστημα Σταθμοί στην εξέλιξη των ΛΣ ΛΣ ομαδικής επεξεργασίας ΛΣ πολυπρογραμματισμού ΛΣ καταμερισμού χρόνου ΛΣ κατανεμημένης επεξεργασίας Εφαρμογές πληροφορικής-υπολογιστών

Ομαδική Επεξεργασία Τις δεκαετίες 1960 και 1970 ένας υπολογιστής ήταν ένα ογκώδες μηχάνημα που είχε ένα και μόνο χειριστή (operator) Ο χειριστής θα έπαιρνε τις διάφορες εργασίες από τους χρήστες και θα τις οργάνωνε σε δεσμίδες (batches) Μια δεσμίδα περιέχει ένα σύνολο εργασιών που χρειάζονται τους ίδιους πόρους. Μια εργασία (job) αποτελείται από το πρόγραμμα και ένα σύνολο εντολών σχετικά με το λογισμικό συστήματος και πόρους που χρειάζονται για την εκτέλεση του προγράμματος. Οι δεσμίδες αυτές θα δίνονταν μετά στον υπολογιστή για επεξεργασία. Η οργάνωση σε δεσμίδες γινόταν για να μη χρειάζεται ο χειριστής να αλλάζει την κατάσταση της μηχανής πριν κάθε εκτέλεση

Εξέλιξη Λειτουργικών Συστημάτων Συστήματα Πολυπρογραμματισμού (multiprogramming) Εισάγει την ιδέα της διατήρησης πολλών εργασιών στη μνήμη και αντιστοιχεί έναν πόρο σε μια εργασία μόνο εάν ο συγκεκριμένος πόρος είναι διαθέσιμος Οι εργασίες επιζητούν πρόσβαση (ανταγωνιζόμενες μεταξύ τους) στην ΚΜΕ ώστε να εκτελεστούν με τον κύκλο μηχανής (execute) Για παράδειγμα, όταν ένα πρόγραμμα χρησιμοποιεί μια μονάδα εισόδου, τότε η ΚΜΕ είναι ελεύθερη να χρησιμοποιηθεί από άλλο πρόγραμμα

Εξέλιξη Λειτουργικών Συστημάτων Εξέλιξη Λειτουργικών Συστημάτων Συστήματα Χρονικού Καταμερισμού (time sharing) Οι πόροι μπορούν να μοιράζονται μεταξύ διαφόρων εργασιών. Ο χρονικός καταμερισμός (time sharing) επιτρέπει την ταυτόχρονη χρήση του υπολογιστή από πολλαπλούς χρήστες. Ο χρόνος ΚΜΕ διαμοιράζεται στους ενεργούς χρήστες Διεργασία (process): Ένα πρόγραμμα που βρίσκεται στη μνήμη και περιμένει για πόρους (πρόσβαση στη ΚΜΕ)

Γνωστά Λειτουργικά Συστήματα UNIX Αναπτύχθηκε σε γλώσσα C (υψηλού επιπέδου) Αξιόπιστο και αποδοτικό Διατίθεται σε πηγαίο κώδικα και δεν ανήκει σε μια μόνο εταιρία Δύο επίπεδα Πυρήνας (επικοινωνεί με το υλικό του υπολογιστή) Κέλυφος (παρεμβάλλεται μεταξύ του χρήστη και του πυρήνα και ασχολείται με την αμφίδρομη επικοινωνία χρήστη - υπολογιστή) DOS Τρία επίπεδα Επεξεργαστής εντολών Πυρήνας BIOS WINDOWS διάφορες εκδόσεις Διαθέτει γραφικό περιβάλλον διεπαφής με το χρήστη OS/2, MVS (IBM) MAC (Apple) Εφαρμογές πληροφορικής-υπολογιστών