ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ - ΠΡΑΞΙΤΕΛΗΣ π. Χ. Εργασία στην ιστορία Αθανασιάδη Δανάη Καραμανιώλα Συμεωνία
Click to edit the outline text format Second Outline Level Third Outline Level Fourth Outline Level Fifth Outline Level Sixth Outline Level Seventh Outline LevelKλικ για επεξεργασία των στυλ του υποδείγματος – Δεύτερου επιπέδου – Τρίτου επιπέδου Τέταρτου επιπέδου – Πέμπτου επιπέδου Το παιδί του Μαραθώνα, όπως ονομάστηκε, είναι εύρημα της θαλάσσιας περιοχής του Μαραθώνα. Βρίσκεται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο στην Αθήνα.
Αποτελεί την πρώτη "γλυπτική" ερμηνευτική ανάρτηση. Από τα ομορφότερα χάλκινα χυτά αγάλματα των κλασικών χρόνων, που σώζεται σχεδόν ακέραιο! Αποτελεί με βεβαιότητα πρωτότυπο έργο της σχολής του Πραξιτέλη, που δείχνει όλη τη χάρη, την απαλότητα στην κίνηση και την ευλυγισία, που χαρακτηρίζουν τα έργα του μεγάλου γλύπτη
Click to edit the outline text format Second Outline Level Third Outline Level Fourth Outline Level Fifth Outline Level Sixth Outline Level Seventh Outline LevelKλικ για επεξεργασία των στυλ του υποδείγματος – Δεύτερου επιπέδου – Τρίτου επιπέδου Τέταρτου επιπέδου – Πέμπτου επιπέδου Η μορφή του έχει ταυτιστεί με νεαρό αθλητή, ωστόσο υπάρχει και η άλλη θεώρησή του ως Ερμή.
Click to edit the outline text format Second Outline Level Third Outline Level Fourth Outline Level Fifth Outline Level Sixth Outline Level Seventh Outline LevelKλικ για επεξεργασία των στυλ του υποδείγματος – Δεύτερου επιπέδου – Τρίτου επιπέδου Τέταρτου επιπέδου – Πέμπτου επιπέδου Click to edit the outline text format Second Outline Level Third Outline Level Fourth Outline Level Fifth Outline Level Sixth Outline Level Seventh Outline LevelKλικ για επεξεργασία των στυλ του υποδείγματος Click to edit the outline text format Second Outline Level Third Outline Level Fourth Outline Level Fifth Outline Level Sixth Outline Level Seventh Outline LevelKλικ για επεξεργασία των στυλ του υποδείγματος – Δεύτερου επιπέδου – Τρίτου επιπέδου Τέταρτου επιπέδου – Πέμπτου επιπέδου Ο έφηβος αποδίδεται όρθιος και γυμνός, ρίχνοντας το βάρος του σώματος στο αριστερό σκέλος έτσι ώστε ο κορμός να σχηματίζει μια σιγμοειδή καμπύλη. Στο υπερυψωμένο δεξί χέρι προφανώς κρατούσε αντικείμενο αδύνατο να προσδιοριστεί, ενώ το αριστερό χέρι προτάσσεται με την παράλληλη κλίση της κεφαλής σε εκείνο το σημείο.
Click to edit the outline text format Second Outline Level Third Outline Level Fourth Outline Level Fifth Outline Level Sixth Outline Level Seventh Outline LevelKλικ για επεξεργασία των στυλ του υποδείγματος Στην πλούσια κόμη έχει στερεωθεί ταινία με κερατοειδή προεξοχή στην κορυφή του κεφαλιού.
Η ιδιάζουσα στάση και η συνολική κίνηση των άκρων και του κορμού χαρακτηρίζουν το προσωπικό ύφος του μεγάλου γλύπτη, ο οποίος επιλέγει ένα σαγηνευτικό εξωραϊσμό και μια επιμονή στη λεπτομέρεια
Click to edit the outline text format Second Outline Level Third Outline Level Fourth Outline Level Fifth Outline Level Sixth Outline Level Seventh Outline LevelKλικ για επεξεργασία των στυλ του υποδείγματος – Δεύτερου επιπέδου – Τρίτου επιπέδου Τέταρτου επιπέδου – Πέμπτου επιπέδου Click to edit the outline text format Second Outline Level Third Outline Level Fourth Outline Level Fifth Outline Level Sixth Outline Level Seventh Outline LevelKλικ για επεξεργασία των στυλ του υποδείγματος Click to edit the outline text format Second Outline Level Third Outline Level Fourth Outline Level Fifth Outline Level Sixth Outline Level Seventh Outline LevelKλικ για επεξεργασία των στυλ του υποδείγματος – Δεύτερου επιπέδου – Τρίτου επιπέδου Τέταρτου επιπέδου – Πέμπτου επιπέδου Τα μάτια, ένθετα από ασβεστόλιθο και γυαλί, αποδίδουν ένα υγρό βλέμμα, έχουν εκφραστικότητα και ένταση! Οι θηλές, αν και από χαλκό, είναι κι αυτές ένθετες.
Ο Πραξιτέλης ίσως ήταν ο μοναδικός γλύπτης του 4ου αιώνα που διατήρησε το κλασικό κάλλος συνδυάζοντάς το με τον αισθησιακό παλμό μιας ασταθούς ισορροπίας και καλλίγραμμης αρχιτεκτονικής ενός κορμιού αρμονικά σχηματισμένου και επιτηδευμένα εκλεπτυσμένου!