1 Segmenting Markets, Targeting and Positioning
2 Market Segmentation Defining Reasons for Using Market Customer Analysis Competitor Analysis Effective Resource Allocation Strategic Marketing Planning
3 Market segmentation approach
4 ► Segmenting, Targeting and Positioning Segmenting the Market Targeting Strategy Positioning the Product ► Segmentation Variables Selecting Appropriate Variables ► Single Variable Segmentation ► Multivariable Segmentation
5 Basic elements of segmentation
6 Multivariable segmentation
7 Segmentation variables for consumer markets
8 Segmentation Variables ► Variables for Segmenting Business Markets ► Company Demographics ► Operating Variables ► Purchasing Approach ► Situational Factors ► Personal Characteristics ► Profiling Market Segments
9 ► Targeting Strategies Undifferentiated Strategy Concentrated Strategy Differentiated Strategy
10
11 Factors affecting choice of target market strategy
12 Ορισμός της θέσης Στάδια στην διαδικασία τοποθέτησης Τοποθέτηση - Positioning
13 Positioning map of hypothetical consumer preferences
14 Διαφοροποίηση προϊόντος – ομοιογενής ζήτηση Χ Ψ αβγ α’
15 Χ Ψ αβγ α’ Διαφοροποίηση προϊόντος- ανομοιογενής ζήτηση Ι1Ι1
16 Διαφοροποίηση προϊόντος βασισμένη σε τμήματα αγοράς Χ Ψ αβγ α’ Ι1Ι1 β’ γ’ Ι2Ι2 Ι3Ι3
17 Τροποποίηση ζήτησης Χ Ψ α β γ Ι1Ι1
18 Τροποποίηση ζήτησης Χ Ψ α β γ Ι1Ι1 Ι2Ι2 Ι3Ι3
19 Αντιληπτική χαρτογράφηση ► Μέθοδος βαθμολόγησης χαρακτηριστικών Καταναλωτές καθορίζουν τα χαρακτηριστικά Αξιολογούν και τις ανταγωνιστικές στα χαρακτηριστικά Τοποθέτηση με βάση την συνολική και επιμέρους αξιολόγηση
20 Αντιληπτική χαρτογράφηση ► Μέθοδος γενικής ομοιότητας Δεν προσδιορίζονται χαρακτηριστικά Αξιολόγηση γενικής ομοιότητας σε ζεύγη (πχ 1=περισσότερο όμοιο) Μάρκα 2 Μάρκα 3 Μάρκα 4 Μάρκα Μάρκα Μάρκα 3 -6 Μάρκα 4 -
21 Αντιληπτικός χάρτης απαλό αποτελεσματικό Τμήμα 1 Τμήμα 2 ασπιρίνη Panadol Extra Lonarid Tylenol
22 Εναλλακτικές στρατηγικές τοποθέτησης ► Σχέση τιμής –ποιότητας ► Χρήση ή εφαρμογή του προϊόντος ► Χρήστη του προϊόντος ► Προϊοντική κατηγορία ► Ανταγωνισμό
23 Λάθη τοποθέτησης ► Όχι πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό του προϊόντος / Μυωπική τοποθέτηση ► Σε χώρο της αγοράς όπου υπάρχουν πολλά ανταγωνιστικά