Διδακτική Μαθηματικών Ι 9 Απριλίου 2014 Μάθημα 4 ο -5 ο Επίλυση προβλήματος ( συνέχεια )

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
αναγνωρίζει μια ημιτονοειδή κυματομορφή
Advertisements

Δημιουργικές δραστηριότητες
Μια ιστορία ενδιαφέρουσα και για σκέψη.
Μαθήματα ΜοντελοποίησηΈργαΜαθήματαΑξιολόγησηΑναστοχασμός.
Μια εργασία των μαθητών της Στ τάξης
Επιτόκιο & Μετασχηματιστές 1. Διττή αξία του χρήματος • Το χρήμα έχει διττή αξία, ήτοι την αριθμητική τιμή του καθώς και την χρονική στιγμή στην οποία.
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Μαθηματικά Ε΄ Δημοτικού Είδη προβλημάτων στην κλασματική μονάδα
Μια ιστορία ενδιαφέρουσα και για σκέψη…. Φαντάσου ότι υπάρχει μια τράπεζα, η οποία κάθε μέρα καταθέτει στον λογαριασμό σου το ποσό των €. Αυτή.
Βελτιώνοντας την μάθηση των Μαθηματικών μέσα σε ένα ψηφιακό περιβάλλον Ελισσάβετ Καμπάνη Phd Διδακτική των Μαθηματικών Σχ. Σύμβουλος Μαθηματικών.
Μάθημα Άσκηση 1Άσκηση 2Άσκηση 3 Άσκηση 1 Να συμπληρώσετε τις εξισώσεις, έτσι ώστε να βγάζουν άθροισμα όσα λέει και το κουτάκι.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤ΄: ΘΕΜΑ ΚΥΚΛΟΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι Ιανουάριος 2014.
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΚΤΙΝΩΝ
Θεωρία Γράφων Θεμελιώσεις-Αλγόριθμοι-Εφαρμογές
Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ § 2.2 Άρρητοι αριθμοί (σελ. 45)
ΜΑΘΗΜΑ: ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Παρασκευή, 3 Απριλίου 2015Τμ.
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΝΑΠ
ΥΛΗ ΚΑΙ ΚΙΝΗΣΗ Η κίνηση είναι χαρακτηριστική ιδιότητα της ύλης. Κίνηση παρατηρούμε από τους μακρινούς γαλαξίες έως μέχρι το εσωτερικό των ατόμων. Η.
1 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων η ημέρα  Αναχώρηση από τα Τρίκαλα  Στάση στα Γρεβενά  Πορεία από το Νυμφαίο προς το κέντρο του Αρκτούρου  Στον Αρκτούρο.
Διδακτική Μαθηματικών Ι 23 Μαΐου 2014 Μάθημα 9 ο Πρόσθεση – αφαίρεση.
Διδακτική Μαθηματικών Ι
Διδακτική Μαθηματικών Ι
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
Διδακτική Μαθηματικών Ι
Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες Φύλλο Εργασίας 1 ΕΚΦΕ Αμπελοκήπων Αθ. Βελέντζας ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης.
ΕΠΛ 231 – Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι13-1 Στην ενότητα αυτή θα μελετηθούν τα εξής επιμέρους θέματα: Ο αλγόριθμος Dijkstra για εύρεση βραχυτέρων μονοπατιών.
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου Αμφιλοχίας Σχ. Έτος: 2012 – 13 Μαθηματικά ΣΤ΄: ¨Εξασκούμε στη λύση προβλημάτων με πίνακα στα ανάλογα ποσά¨ Υπεύθυνος τάξης: Γεωργακόπουλος.
Ειδική Θεματική Δραστηριότητα ΒΕ – 4ο ΕΠΑ.Λ. Αθηνών
Δειγματική διδασκαλία Κεφ. 15: Αναγωγή στην κλασματική δεκαδική μονάδα
ΜΑΘΗΜΑ 3 Ο ΠΟΣΟΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΤΗΝ ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ (εργαστήριο) ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟ ΕΤΟΣ ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ.
Η έννοια του κλάσματος πρώτες βασικές έννοιες. η έννοια του κλάσματος  πώς μπορούμε να δουλέψουμε με κλάσματα δίχως να χρησιμοποιήσουμε μαθηματικά σύμβολα;
Και όμως, είναι αλήθεια. Οι γόβες της Ευτέρπης έχουν «σκοτώσει» τον αντρικό πληθυσμό, συμπεριλαμβανομένου και του συζύγου της, του Κλέαρχου, ενός καθ’
CASH BOOK ΒΙΒΛΙΟ ΤΑΜΕΙΟΥ. Καθολικό Βιβλίο ► Όλοι οι λογαριασμοί τηρούνται σε ένα βιβλίο ο οποίος λέγεται Γενικό Καθολικό-General Ledger (εμπορεύματα,
Η έννοια του εμβαδού. Ο κύριος Γιώργοςείχε δύο τετράγωνα χωράφια. Το κόκκινο χωράφι Το κόκκινο χωράφι το έδωσε στο μεγαλύτερο γιό του το Φάνη Το πράσινο.
Ο ΚΥΚΛΟΣ. Θυμάμαι ότι: Κύκλος είναι μια κλειστή καμπύλη γραμμή της οποίας όλα τα σημεία απέχουν εξίσου από το κέντρο Ο. Ο Ακτίνα (α) είναι ένα ευθύγραμμο.
Έλεγχος Υποθέσεων Ο έλεγχος υποθέσεων αναφέρεται στη διαδικασία αποδοχής ή απόρριψης μιας στατιστικής υπόθεσης, Κατά την εκτέλεση ενός στατιστικού ελέγχου,
CASH BOOK ΒΙΒΛΙΟ ΤΑΜΕΙΟΥ. Καθολικό Βιβλίο ► Όλοι οι λογαριασμοί τηρούνται σε ένα βιβλίο ο οποίος λέγεται Γενικό Καθολικό-General Ledger (εμπορεύματα,
Παράδειγμα μοντελοποίησης στην Άλγεβρα Α’ Λυκείου.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΣΗΜΕΙΟΥ
Οικονομικά Μαθηματικά Ενότητα: Σύνθετη Κεφαλαιοποίηση Γιανναράκης Γρηγόρης Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
Μελέτη και βελτίωση του πάρκου απέναντι από το σχολείο μας από τα παιδιά της Γ τάξης ( ) Οι εργασίες, οι σχετικές με το project, ξεκίνησαν με αφορμή.
Επίλυση Προβλημάτων με Αναζήτηση
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
Βρίσκω το εμβαδό τριγώνου
ΧΡΟΝΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ
Άραγε, γνωρίζουν οι μέλισσες μαθηματικά?
ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ ΤΙ ΕΙΝΑΙ; – ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΠΩΣ ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΤΑΙ ΟΡΙΣΜΟΣ
Ανάλυση χρηματοδοτικών προβλημάτων
Χαρακτηριστικά μεγέθη εναλλασσόμενου ρεύματος και εναλλασσόμενης τάσης
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ
ΦΕ1: ΟΓΚΟΣ Για να προσδιορίσουμε τον όγκο ενός υγρού ή ενός στερεού με ακανόνιστο σχήμα, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα ογκομετρικό δοχείο. Ο όγκος του.
ΔΟΜΗ ΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ – ΑΣΚΗΣΗ 1
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Σταυρούλα Σαμαρτζή και Σμαράγδα Καζή Τμήμα Ψυχολογίας
Ωχ… Πως θα τα λύσω;.
Δύο πρωτότυπα προβλήματα από το σχολικό βιβλίο της Ά Γυμνασίου
Πρωτότυπα προβλήματα Κατσανού Μαρία.
Οι ευρετικές στρατηγικές
ΕΥΡΕΤΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Φοιτητής: Γκούλης Ευάγγελος ΑΕΜ: 3342
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Η αγορά Ευρωνομισμάτων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδακτική Μαθηματικών Ι 9 Απριλίου 2014 Μάθημα 4 ο -5 ο Επίλυση προβλήματος ( συνέχεια )

Επίλυση προβλήματος … είναι η « τέχνη » της ενασχόλησης με : μη τετριμμένα προβλήματα, τα οποία δεν έχουν μια συνηθισμένη στρατηγική επίλυσης και παρέχουν τη δυνατότητα στο μαθητή να αναπτύξει νέες στρατηγικές επίλυσης.

Ευρετικές Λύσε ένα απλούστερο πρόβλημα ( π. χ. μια συγκεκριμένη περίπτωση ). Λύσε ένα παρεμφερές πρόβλημα. Διατύπωσε μία υπόθεση και έλεγξέ την ( trial and error). Λύσε ένα ισοδύναμο πρόβλημα ( π. χ. δουλεύοντας αντίστροφα ). Χρησιμοποίησε μια αναπαράσταση ( πίνακα, σχεδιάγραμμα ).

Παράδειγμα χρήσης ευρετικής Τοποθετούμε 20 σημεία στην περιφέρεια ενός κύκλου, τα οποία ισαπέχουν μεταξύ τους. Στη συνέχεια ενώνουμε όλα αυτά τα σημεία. Πόσες γραμμές πρέπει να φέρουμε ; Τι θα συνέβαινε αν ξεκινούσαμε με 40 σημεία ; Τι θα συνέβαινε αν ξεκινούσαμε με ν σημεία ;

Ευρετικές Διατύπωσε μία υπόθεση και έλεγξέ την ( trial and error).  Ένα ολόκληρο εισιτήριο κοστίζει 6 € και ένα φοιτητικό 4 €. Ο εισπράκτορας πούλησε 13 εισιτήρια και εισέπραξε 66 €. Πόσα ολόκληρα εισιτήρια πούλησε ;

Ευρετικές – trial and error Συστηματικός έλεγχος Ολόκληρα εισιτήρια Συνολική τιμή Φοιτητικά εισιτήρια Συνολική τιμή ΣύνολοΈλεγχος  6 = = 78   6 =  4 = = 76   6 =  4 = = 74  …………… ????? + ? = 66

Ευρετικές – trial and error Συστηματικός έλεγχος Ολόκληρα εισιτήρια Συνολική τιμή Φοιτητικά εισιτήρια Συνολική τιμή ΣύνολοΈλεγχος  6 = = 78   6 =  4 = = 76   6 =  4 = = 74  …………… 7 7  6 =  4 = = 66

Ευρετικές Λύσε ένα απλούστερο πρόβλημα ( π. χ. μια συγκεκριμένη περίπτωση ). Χρησιμοποίησε μια αναπαράσταση ( πίνακα, σχεδιάγραμμα ).  Ο Νίκος και 8 φίλοι του πέρασαν τη μέρα τους στο Λούνα Παρκ. Στο τέλος της ημέρας αποφάσισαν να μπουν στο τρενάκι και χωρίστηκαν σε ζευγάρια με τέτοιο τρόπο ώστε ο καθένας να κάνει από μια διαδρομή με τον κάθε φίλο του. Πόσες διαδρομές έκαναν ;

Απάντηση

67 8 9

78 9

89

Απάντηση 2 Ν

Απάντηση (1,1)(1,2)(1,3)(1,4)(1,5)(1,6)(1,7)(1,8)(1,9) 2(2,1)(2,2)(2,3)(2,4)(2,5)(2,6)(2,7)(2,8)(2,9) 3(3,1)(3,2)(3,3)(3,4)(3,5)(3,6)(3,7)(3,8)(3,9) 4(4,1)(4,2)(4,3)(4,4)(4,5)(4,6)(4,7)(4,8)(4,9) 5(5,1)(5,2)(5,3)(5,4)(5,5)(5,6)(5,7)(5,8)(5,9) 6(6,1)(6,2)(6,3)(6,4)(6,5)(6,6)(6,7)(6,8)(6,9) 7(7,1)(7,2)(7,3)(7,4)(7,5)(7,6)(7,7)(7,8)(7,9) 8(8,1)(8,2)(8,3)(8,4)(8,5)(8,6)(8,7)(8,8)(8,9) 9(9,1)(9,2)(9,3)(9,4)(9,5)(9,6)(9,7)(9,8)(9,9)

Απάντηση (1,1)(1,2)(1,3)(1,4)(1,5)(1,6)(1,7)(1,8)(1,9) 2(2,1)(2,2)(2,3)(2,4)(2,5)(2,6)(2,7)(2,8)(2,9) 3(3,1)(3,2)(3,3)(3,4)(3,5)(3,6)(3,7)(3,8)(3,9) 4(4,1)(4,2)(4,3)(4,4)(4,5)(4,6)(4,7)(4,8)(4,9) 5(5,1)(5,2)(5,3)(5,4)(5,5)(5,6)(5,7)(5,8)(5,9) 6(6,1)(6,2)(6,3)(6,4)(6,5)(6,6)(6,7)(6,8)(6,9) 7(7,1)(7,2)(7,3)(7,4)(7,5)(7,6)(7,7)(7,8)(7,9) 8(8,1)(8,2)(8,3)(8,4)(8,5)(8,6)(8,7)(8,8)(8,9) 9(9,1)(9,2)(9,3)(9,4)(9,5)(9,6)(9,7)(9,8)(9,9)

Απάντηση (1,1)(1,2)(1,3)(1,4)(1,5)(1,6)(1,7)(1,8)(1,9) 2(2,1)(2,2)(2,3)(2,4)(2,5)(2,6)(2,7)(2,8)(2,9) 3(3,1)(3,2)(3,3)(3,4)(3,5)(3,6)(3,7)(3,8)(3,9) 4(4,1)(4,2)(4,3)(4,4)(4,5)(4,6)(4,7)(4,8)(4,9) 5(5,1)(5,2)(5,3)(5,4)(5,5)(5,6)(5,7)(5,8)(5,9) 6(6,1)(6,2)(6,3)(6,4)(6,5)(6,6)(6,7)(6,8)(6,9) 7(7,1)(7,2)(7,3)(7,4)(7,5)(7,6)(7,7)(7,8)(7,9) 8(8,1)(8,2)(8,3)(8,4)(8,5)(8,6)(8,7)(8,8)(8,9) 9(9,1)(9,2)(9,3)(9,4)(9,5)(9,6)(9,7)(9,8)(9,9)

Απάντηση 4

Ευρετικές Λύσε ένα ισοδύναμο πρόβλημα ( π. χ. δουλεύοντας αντίστροφα ).  Ο Δημήτρης έχει μια συλλογή από χρωματιστά πλακάκια. Η Αμαλία πήρε 13 πλακάκια από τη συλλογή του και ο Βασίλης πήρε τα μισά από τα υπόλοιπα. Έμειναν 11 στον Δημήτρη. Με πόσα πλακάκια ξεκίνησε ;

Ευρετικές Λύσε ένα ισοδύναμο πρόβλημα ( π. χ. δουλεύοντας αντίστροφα ).  Μία επιχειρηματίας πηγαίνει στην τράπεζα. Αρχικά πληρώνει 2€ για τη στάθμευση του αυτοκινήτου της και στη συνέχεια καταθέτει τα μισά απ ’ τα χρήματά της. Στη συνέχεια ταχυδρομεί την απόδειξη κατάθεσης στον ταμία της εταιρείας της με κόστος 1€. Την επόμενη μέρα επιστρέφει στην τράπεζα, πληρώνει 2€ για στάθμευση και καταθέτει τα μισά απ ’ τα υπόλοιπα χρήματά της. Στη συνέχεια πληρώνει και 1€ στο ταχυδρομείο. Αν είχε 182€ υπόλοιπο, πόσα χρήματα είχε πριν πάει στην τράπεζα την πρώτη μέρα ;

Απάντηση =  2 = = =  2 = = 740 Επαλήθευση… 2 η ημέρα 1 η ημέρα

Απάντηση 2 Έστω x το αρχικό ποσό. Τότε : Πώς θα λύσουμε αυτή την εξίσωση ;

Ευρετικές Χρησιμοποίησε μια αναπαράσταση ( πίνακα, σχεδιάγραμμα ).  Η Λίζα και η Άννα κέρδισαν το ίδιο χρηματικό ποσό, αν και η μία εργάστηκε 6 μέρες περισσότερες απ ’ την άλλη. Αν η Λίζα έπαιρνε 36€ την ημέρα και η Άννα 60€ την ημέρα, πόσες μέρες εργάστηκε η καθεμία ;

Ευρετικές Χρησιμοποίησε μια αναπαράσταση ( πίνακα, σχεδιάγραμμα ).  Το εστιατόριο της Μαρίας έχει τετράγωνα τραπέζια που χωρούν 1 άτομο σε κάθε πλευρά. Για να καθίσουν μεγαλύτερες παρέες δύο ή περισσότερα τραπέζια ενώνονται. Ποιος είναι ο μικρότερος αριθμός τραπεζιών που χρειάζεται για να καθίσουν 19 άτομα μαζί ;  Ποιος είναι ο μικρότερος αριθμός τραπεζιών που χρειάζεται για να καθίσουν 89 άτομα μαζί ;  Ποιος είναι ο μικρότερος αριθμός τραπεζιών που χρειάζεται για να καθίσουν ν άτομα μαζί ;

Ευρετικές Χρησιμοποίησε μια αναπαράσταση ( πίνακα, σχεδιάγραμμα ).  Στην Ιαπωνία, χρησιμοποιούν χαλιά ( που ονομάζονται Tatami), για να καλύψουν όλο το πάτωμα του σπιτιού τους, σε όλα τα δωμάτια. Τα πατώματα καλύπτονται πλήρως από αυτά τα χαλάκια τα οποία είναι περίπου 3x6 μέτρα. Με πόσους διαφορετικούς τρόπους μπορούν να ταξινομηθούν τα χαλάκια για να καλύψουν ένα πάτωμα 6x15 μέτρα ;

Απάντηση Υπάρχουν 8 τρόποι !

Ευρετικές Χρησιμοποίησε μια αναπαράσταση ( πίνακα, σχεδιάγραμμα ).  Συμπλήρωσε τον παρακάτω πίνακα : Τι παρατηρείς ; Μέγεθος δωματίου 6x36x66x96x126x156x186x216x24 Αριθμός τρόπων 12