Προετοιμασία μαθητών για Πανελλαδικές Εξετάσεις Αθανάσιος Κονταξής Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 12 Μηχανολόγος Μηχανικός
Ποσοστό γραπτών κάτω από τη βάση ΜΑΘΗΜΑ% Μαθητών ΕΛΛΗΝΙΚΑ (Σύνολο μαθητών ΕΠΑΛ)75% ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (Σύνολο μαθητών ΕΠΑΛ)75% ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΣΥΝΟΛΙΚΑ60% ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ73% ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ (ΜΗΧ ΚΑΤ)75% ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔ. ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΘΕΡΜΑΝΣΕΩΝ63% ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΨΥΞΗΣ75% ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ67% ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ (ΟΧΗΜΑΤΩΝ)86% ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ72%
Μηχανολόγοι – ΕΠΑΛ Πειραιά
Μηχανολόγοι – ΕΠΑΛ Δ΄Αθήνας
Μεγάλες ευκαιρίες πρόσβασης Μηχανολογικές Ειδικότητες – Ενδεικτικές Βαθμολογίες
Δυνατότητες παρέμβασης Βαθμολογίες σε Γενικά μαθήματα μεγαλύτερες από Μαθήματα Ειδικότητας Μεγάλη αποτυχία σε κάποιο γενικό μάθημα Καλοί βαθμοί αλλά όχι πρόσβαση στα ΤΕΙ Αλλοδαποί μαθητές
Βασικά Συμπεράσματα Σημαντικές διαφορές μεταξύ σχολείων (% συμμετοχή/ επιδόσεις) Διαφορές μεταξύ περιοχών, αναλογία με τα αποτελέσματα Γεν. Λυκείων – Μικρότερη ευαισθησία – Φαινόμενο Κυκλάδων Το Επαγγελματικό Σχολείο μπορεί να αναιρεί Κοινωνικές ανισότητες Οι καλές επιδόσεις σχολείων αποκαλύπτουν τις δυνατότητες Η απόδοση των μαθητών είναι αποτέλεσμα συλλογικής παρέμβασης (η οποία όμως εξαρτάται αρκετά από το κλίμα που διαμορφώνουν οι καθηγητές ειδικότητας ?) Μεγάλες ευκαιρίες πρόσβασης– Περιορισμένη αξιοποίηση
Καλές πρακτικές Αναίρεση αρνητικής αυτοεκτίμησης, ενθάρρυνση, παρότρυνση και υποστήριξη υποψηφίων Διαφοροποίηση διδασκαλίας υποψηφίων και μη Ενημέρωση και συλλογική δράση όλων των εκπαιδευτικών – Συμβούλια Τάξης Οι πανελλήνιες είναι σημαντικό γεγονός – Διευθυντής ή υποδιευθυντής ή υπεύθυνος τάξης Συμπλήρωση Μηχανογραφικών – Ομάδα υποστήριξης υποψηφίων Τελική προετοιμασία – Συμβουλές για υποψήφιους Τα πρόχειρα διαγωνίσματα – Παλιά θέματα Πως εξετάζονται τα Μηχανολογικά μαθήματα Προσέλκυση και στήριξη «καλών» μαθητών στις μηχανολογικές ειδικότητες