Άσκηση & Παχυσαρκία ο ρόλος της άσκησης στην πρόληψη της παχυσαρκίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων Ενότητα 5: Προσέλκυση Εργαζομένων Αθανάσιος Κουστέλιος Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Advertisements

ΠΜΣ Άσκηση & Υγεία – Εργαστήριο – στάδιο 2 Αλλομετρία: Επίδραση του Μεγέθους Σώματος στη Σωματική Απόδοση Τσιμέας Παναγιώτης PhD Τμήμα Επιστήμης Φυσικής.
Υδραυλικά & Πνευματικά ΣΑΕ
Υδραυλικά & Πνευματικά ΣΑΕ
Ανθρωπολογία του Θεάτρου Ενότητα 4 η : Βασικές αρχές της Τέχνης του Ηθοποιού Γιώργος Σαμπατακάκης, M.Phil. (Καίμπρητζ) – Ph.D. (Λονδίνο) Τμήμα Θεατρικών.
Διοίκηση Τεχνολογίας Εργασία: «Εργαλειακή Προσέγγιση Τεχνολογίας» Πρόγραμμα:MBA Part-Time.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ ΙΙ Θέμα «παιγνίδια» (website address) Διδάσκουσα: Καθηγήτρια Τζένη.
Διατροφή- Διαιτολογία Ενότητα 18: Διατροφή και δυσλιπιδαιμίες Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Νοσηλευτικής Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας.
Στοιχεία Μηχανών ΙΙ Ενότητα 3: Μετωπικοί τροχοί με κεκλιμένη οδόντωση – Κωνικοί οδοντωτοί τροχοί Δρ Α. Δ. Τσολάκης Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Τ.Ε. ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων Ενότητα 3: Προσέλκυση Ανθρώπινου Δυναμικού. Διδάσκων: Γεώργιος Ασπρίδης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Διάρκεια της άσκησης Η διάρκεια και η ένταση της άσκησης είναι σχετικές: Μεγαλύτερο διάλειμμα κατά την άσκηση παραπέμπει σε αερόβια διαδικασία. Μικρότερο.
Εκτίμηση Φυσικής Κατάστασης
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(2)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Εκτίμηση σωματικού βάρους
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο)
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(9)
Ενότητα # 8: ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ Αιλιάνα Μαρτίνη Τμήμα Ιστορίας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ: ΘΕΡΜΙΚΕΣ ΤΑΣΕΙΣ
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΛΕΠΤΟΤΟΙΧΑ
Διαχείριση Κινδύνου Ενότητα 7: Παρακολούθηση Κινδύνων.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Εκτίμηση σωματικού βάρους
Εκτίμηση σωματικού βάρους
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αίτια εκδήλωσης δυσλιπιδαιμίας
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(3)
Εκτίμηση σωματικού βάρους
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ: ΔΙΚΤΥΩΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 5: Κανονικοποιημένες Καμπύλες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ενότητα # 2: Αιλιάνα Μαρτίνη Τμήμα Ιστορίας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(7)
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(4)
Επιχειρηματικότητα Ενότητα # 7: Επίλογος. Σύνοψη
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΕνΟτητα # 8: Ms Word V CLAUDIA BOETTCHER ΤμΗμα ΙστορΙαΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(5)
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(10)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΝΕΥΡΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ενότητα # 0: Εισαγωγικά διάφορα Ιωάννης Καρύδης Τμήμα Πληροφορικής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Άσκηση & Παχυσαρκία ο ρόλος της άσκησης στην πρόληψη της παχυσαρκίας ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Άσκηση & Παχυσαρκία ο ρόλος της άσκησης στην πρόληψη της παχυσαρκίας Κουτεντάκης Γιάννης PhD Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού

Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα Πανεπιστημίου Θεσσαλίας» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σκοποί ενότητας Η παρουσίαση στοιχείων που υποστηρίζουν τον ρόλο της σωματικής δραστηριότητας: Η έλλειψη φυσικής δραστηριότητας (άσκησης) προβλέπει το μεγαλύτερα ποσοστά κρουσμάτων παχυσαρκίας τόσο στα αγόρια όσο και στα κορίτσια της χώρας.

Περιεχόμενα ενότητας Σύντομη ανασκόπηση του εισαγωγικού μαθήματος Ο ρόλος του ενεργειακού ισοζυγίου στην εξέλιξη της παχυσαρκίας Η περιορισμένη φυσική δραστηριότητα ή η κακή διατροφή είναι υπεύθυνη για την παχυσαρκία στην Ελλάδα Η επίδραση του Ελληνικού τρόπου ζωής Ο ρόλος της φυσικής δραστηριότητας στη καταπολέμηση της παχυσαρκίας

Σύσταση του σώματος (From: Koutedakis & Sharp, Wiley & Sons Publ

Why Women Have More Body Fat Than Men? Σύσταση του σώματος (λίπους) σε σχέση με το φύλο νεαρών ατόμων (From: Koutedakis & Sharp, Wiley & Sons Publ., 1999) Why Women Have More Body Fat Than Men?

Σύσταση του σώματος σε σχέση με την ηλικία

Σύσταση του σώματος: Προσοχή στη συστηματική απώλεια μυϊκής μάζας με την πάροδο του χρόνου

Σύσταση του σώματος σε σχέση με την υγεία Η σύσταση του σώματος μπορεί να επηρεαστεί από την κατάσταση της υγείας. Παραδείγματα? Ασθενείς με ρευματοειδή αρθρίτιδα

of whom over 5m obese increasing by 250,000 per year Παιδική παχυσαρκία European Union (25) 74m school-age children estimated 21m overweight increasing by 1m per year of whom over 5m obese increasing by 250,000 per year IOTF estimates for 2006. IOTF-Cole et al definitions of overweight and obese

Αυτά τα είδαμε στο εισαγωγικό μάθημα

Body Fat & Energy Balance – Η Βάση της Παχυσαρκίας

(Έμμεση) σχέση μεταξύ παχυσαρκίας και άσκησης Εξασθένηση αναπνευστικού Οστεοαρθρίτιδα  Δύναμη: Αναλογία βάρους Αντοχή στη δύναμη Παχυσαρκία Αδράνεια Πρόσληψη Θερμίδων Κατανάλωση ενέργειας Άλιπη μάζα Ρυθμός μεταβολισμού στην ηρεμία Από: Pacy et al, Sports Med, 1986

Body Fat & Lifestyle Humans expend energy through purposeful exercise and through changes in posture and movement that are associated with the routines of daily life (called non-exercise activity thermogenesis). Relationship between total body movement and body fat content. (From: Levine et al., Science: 307: 584-586, 2005)

Body Fat & Lifestyle Humans expend energy through purposeful exercise and through changes in posture and movement that are associated with the routines of daily life (called non-exercise activity thermogenesis). Time allocation for different postures for 10 obese and 10 lean sedentary subjects. Significant differences between lean and obese are indicated: *, P=0.001; **, P=0.0005 (From: Levine et al., Science: 307: 584-586, 2005)

(From: Levine et al., Science: 307: 584-586, 2005) Body Fat & Lifestyle Obese Lean Poster allocation in seven obese (A) and 10 lean (B) sedentary subjects who underwent experimental caloric restriction and weight gain respectively. Regardless the condition, the main difference between groups are in sitting and standing-moving. (From: Levine et al., Science: 307: 584-586, 2005)

At 8 y.o. girls have approximately 18% and boys 16% body fat. Body Fat & Children At 8 y.o. girls have approximately 18% and boys 16% body fat. After puberty, girls increase to 26-28% and boys may decline to around 12-14%. Body fat levels remain relatively steady up to about 18-20 y.o. in order to gradually and continuously increase thereafter.

(Παιδική) Παχυσαρκία σε Χώρες της Ευρώπης (Koutedakis and Bouziotas, 2002 )

Παράγοντες Κινδύνου Καρδιοαγγειακών Νοσημάτων σε 13χρονα Ελληνόπουλα (Bouziotas, Koutedakis et al., 2001)

Παράγοντες Κινδύνου Καρδιοαγγειακών Νοσημάτων σε 13χρονα Ελληνόπουλα (Bouziotas, Koutedakis et al., 2001) Ανεπαρκή φυσική δραστηριότητα (άσκηση), χαμηλή αερόβια αντοχή, παχυσαρκία και κακή διατροφή περιλαμβάνονται μεταξύ των παραγόντων κινδύνου καρδιοαγγειακών νοσημάτων σε Ελληνόπουλα. Ο σημαντικότερος παράγων κινδύνου?

Παιδική Παχυσαρκία στη Ελλάδα (Bouziotas, Koutedakis et al., 2003 ) Η έλλειψη φυσικής δραστηριότητας (άσκησης) προβλέπει περίπου το 65% των κρουσμάτων παχυσαρκίας τόσο στα αγόρια όσο και στα κορίτσια της χώρας. Ελευθεροτυπία Ιατρικά, 11-01-2005

Το Σύνδρομο της … Πολυκατοικίας!

Παράγοντες Κινδύνου Καρδιοαγγειακών Νοσημάτων σε 13χρονα Ελληνόπουλα (Bouziotas, Koutedakis et al., 2004) Βρέθηκε ότι, στα 13-χρονα Ελληνόπουλα, οι Βιολογικές Παράμετροι Κινδύνου Ανάπτυξης Στεφανιαίας Νόσου (Λιπιδαικικό Προφίλ) Σχετίζονται Κυρίως με την Έλλειψη Φυσικής Δραστηριότητας, Ανεξάρτητα από την Διατροφή, Αερόβια Ικανότητα ή το Σωματικό Λίπος.

Παράγοντες Κινδύνου Καρδιοαγγειακών Νοσημάτων σε Ελληνόπουλα (Bouziotas, Koutedakis et al., 2004) Εξετάστηκε η Ανεξαρτησία ή Δυναμική Συσχέτιση μεταξύ: αερόβιας ικανότητας σωματικού λίπους φυσικής δραστηριότητας Και επιλεγμένων Βιολογικών Παραμέτρων Κινδύνου Ανάπτυξης Στεφανιαίας Νόσου: HDL-C (ΧΟΛΗΣΤΕΡΟΛΗ) HDL-C\TC (ΟΛΙΚΗ ΧΟΛΗΣΤΕΡΟΛΗ) LDL-C (ΧΟΛΗΣΤΕΡΟΛΗ) TG (ΤΡΙΓΛΥΚΕΡΙΔΙΑ) Συστολική Πίεση (SBP) Διαστολική Πίεση (DBP)

Αποτέλεσμα 1: Αερόβια Ικανότητα (Δείγμα 210 13-χρονα Ελληνόπουλα)

Αποτέλεσμα 2: Σωματικό Λίπος (Δείγμα 210 13-χρονα Ελληνόπουλα)

Αποτέλεσμα 3: Φυσική Δραστηριότητα (Δείγμα 210 13-χρονα Ελληνόπουλα)

Παράγοντες Κινδύνου Καρδιοπάθειας & Παχυσαρκία σε Παιδιά Πριν & Μετά από Ένα Ετήσιο Πρόγραμμα Άσκησης (Mollen et al., 2000)

Λιπώδης Ιστός σε Παιδιά Πριν & Μετά από Ένα Ετήσιο Πρόγραμμα Άσκησης (Mollen et al., 2000)

Fat Utilization During Exercise

Όμως, Ποια Άσκηση; Οτιδήποτε, αλλά ….. “ Ου πάσα κίνησης γυμνάσιον εστί, άλλ' η σφοδροτέρα μόνη” (Γαληνός) Καθημερινή, Τεύχος 90 , 20-02-2005 Ελευθεροτυπία, Ιατρικά, , 15-02-2005

Τι γίνεται με το Ελληνικό Σχολείο; Οι συνθήκες που επικρατούν σήμερα στα Ελληνικά σχολεία (κυρίως με τα ωρολόγια προγράμματα) δεν βοηθούν καθόλου στο περιορισμό του προβλήματος της παχυσαρκίας. Το αντίθετο μάλιστα!!!! (Koutedakis, Bouziotas, 2003)

Σχολική Φ.Α. & Παράγοντες Κινδύνου Καρδιοαγγειακών Νοσημάτων σε 13-χρονα Ελληνόπουλα (Koutedakis and Bouziotas, 2003)

Σχολική Φ.Α. & Παράγοντες Κινδύνου Καρδιοαγγειακών Νοσημάτων σε 13-χρονα Ελληνόπουλα (Koutedakis and Bouziotas, 2003)

Σχολική Φ.Α. & Παράγοντες Κινδύνου Καρδιοαγγειακών Νοσημάτων σε 13-χρονα Ελληνόπουλα – ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ (Koutedakis and Bouziotas, 2003) Για τη μελλοντική καλή υγεία των Ελλήνων, το βάρος θα πρέπει να δοθεί, κυρίως, στη μείωση της υποκινησίας παρά στη μείωση της παχυσαρκίας. Οι μαθητές θα πρέπει να συμμετάσχουν σε προγράμματα με έντονες φυσικές δραστηριότητες για 20-30 λεπτά την ημέρα.

Και κάτι ακόμα ….!

Το ενεργειακό ισοζύγιο είναι η βάση της παχυσαρκίας Συμπεράσματα Το ενεργειακό ισοζύγιο είναι η βάση της παχυσαρκίας Η περιορισμένη φυσική δραστηριότητα (και όχι η κακή διατροφή) είναι υπεύθυνη για την παχυσαρκία στην Ελλάδα Η επίδραση του Ελληνικού τρόπου ζωής στην εξέλιξη της παχυσαρκίας (το σύνδρομο της πολυκατοικίας) Η κατάλληλη φυσική δραστηριότητα έχει πολλαπλά οφέλη στην καταπολέμηση της παχυσαρκίας

ΤΡΕΞΕΤΕ ΓΙΑΤΙ … ΧΑΝΟΜΑΣΤΕ!

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Τέλος Ενότητας