Υγιεινή διατροφή και υγιεινή σώματος Εκπαιδευτικοί: Νασάκη Συρματένια, Β’ 1 Γκισλή Ευαγγελία, Β’ 2 10/θέσιο Δημοτικό Σχολείο Μεσαριάς-Βόθωνα, Θήρα Σχολικό έτος : 2013-2014
Στόχοι του προγράμματος : Να υιοθετήσουν οι μαθητές πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες. Να γνωρίσουν τα θρεπτικά συστατικά των τροφών. Να κατατάσσουν τις τροφές σε ομάδες σύμφωνα με την πυραμίδα της διατροφής. Να γνωρίσουν τον κόσμο των Νέων Τεχνολογιών και να τις εισάγουν στην μαθησιακή διαδικασία, μέσα από παιγνιώδεις και ευχάριστες δραστηριότητες. Να βελτιωθούν-αυξηθούν οι συνεργατικές τους δεξιότητες.
Ανάγνωση εγκυκλοπαιδειών-βιβλίων υγιεινής διατροφής-σώματος
Ανάγνωση - συζήτηση
Σύνδεση κειμένων Ανθολογίου με την κατασκευή διατροφικών πυραμίδων
Υιοθέτηση καλών συνηθειών, υγιεινής στόματος μέσω κειμένων και δημιουργία κολάζ
Καλλιτεχνικές δημιουργίες με όσπρια-ζυμαρικά
Δημιουργική έκφραση – Λεπτή κινητικότητα Δημιουργική έκφραση – Λεπτή κινητικότητα Δημιουργία φρούτων-λαχανικών με τη χρήση πλαστελίνης
Εικαστικές δημιουργίες με μαρκαδόρους
Αξιοποίηση Λογισμικού Tuxpaint – Χρήση εργαλείου σφραγίδες
Λογισμικό Tuxpaint – ελεύθερη δημιουργική έκφραση – φρούτα με γεωμετρικά σχήματα
Επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ της γειτονιάς Όχι κονσέρβες !! Ναι στα φρούτα !! Ένα φρούτο την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα! Επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ της γειτονιάς
Περιήγηση σε διάφορα ράφια του σούπερ μάρκετ Όσπρια-Τρώει όλη η Ελλάδα στις γαβάθες φασολάδα ! Καθαρό στοματάκι – χρησιμοποιώ οδοντόβουρτσα ! Περιήγηση σε διάφορα ράφια του σούπερ μάρκετ
Επίσκεψη Διατροφολόγου στο σχολείο
Επίσκεψη Οδοντιάτρου στο σχολείο
Επίσκεψη σε εργαστήριο αγγειοπλαστικής – Σύνδεση χρήσης σκευών-αποθήκευσης τροφίμων-επαγγελμάτων
Κατασκευές για το Θεατρικό Υγιεινής διατροφής
Πρόσκληση για τη γιορτή λήξης-Θεατρικό Υγιεινής Διατροφής-Επιλογή Πυραμίδα Διατροφής για εικόνα
Επιπλέον : Παίξαμε διαδικτυακά ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι όπου οι μαθητές πρέπει να βρουν ζευγάρια όμοιων εικόνων που σχετίζονται με το πεπτικό σύστημα http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/4917?locale=el Παρακολουθήσαμε αφηγηματική παρουσίαση, όπου δύο "δοντάκια" συνομιλούν για τις τροφές και τις συνήθειες που τα ωφελούν και που τα βλάπτουν, http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/4909?locale=el Πραγματοποιήθηκε άσκηση αξιολόγησης γνώσεων σχετικών με τα βασικά συστατικά των τροφίμων, http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/4896?locale=el
Είδαμε βιντεάκια-ταινίες, όπως ‘‘Ο Φρούτομαν ξαναχτυπά’’, ‘‘Τρέφομαι μεσογειακά’’ κ.α, από την ιστοσελίδα : http://photodentro.edu.gr Πήραμε ιδέες από το βίντεο ‘‘Μπατζίνα, http://photodentro.edu.gr/video/r/8522/811?locale=el, και γράψαμε τις δικές μας συνταγές. Τραγουδήσαμε με τη βοήθεια χειροποίητων μουσικών οργάνων τραγούδια όπως : Πόσο λάθος διατροφή, Ο χορός των μπιζελιών, Μήλο μου κόκκινο, Λεμονάκι μυρωδάτο, Χειλάκι πετροκέρασο κ.α. Ευχαριστούμε !!