ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ : ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ: ΤΕΡΖΑΝΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ ΖΥΓΟΓΙΑΝΝΗ ΙΩΑΝΝΑ ΤΟΛΟΓΛΟΥ ΖΩΗ
ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ Καλωσόρισμα των παιδιών όταν μπαίνουν στη τάξη Εγγύτητα του δασκάλου με σκοπό τον έλεγχο της συμπεριφοράς του παιδιού Όταν το παιδί εμφανίζει ανεπιθύμητη συμπεριφορά να γίνεται απόσυρσή του σε ένα συγκεκριμένο χώρο είτε πρόκειται για το χώρο του προαυλίου κατά τη διάρκεια της γυμναστικής , είτε για κάποιον ειδικό χώρο μέσα στο χώρο της τάξης για 5 λεπτά (time out).
ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ Προσέγγιση μαθητή από τον εκπαιδευτικό σταδιακά με σκοπό την εμβάθυνση στην προσωπικότητα του μέσω συζήτησης. παράλληλα με τη συζήτηση μπορεί να ζητηθεί από το παιδί να περιγράψει μια μέρα του ή τη συναισθηματική του κατάσταση μέσα από το δραματικό παιχνίδι Η επιβολή του ελέγχου από τον εκπαιδευτικό γίνεται με διάλογο, αποφυγή ύψωσης της φωνής και αυταρχισμού
ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ Ανάγνωση των κανόνων καθημερινά από το δάσκαλο προς τα παιδιά και θέσπισή τους από την αρχή της χρονιάς σε συνεργασία με τα παιδιά. Οι κανόνες μπορούν να τροποποιηθούν όποτε χρειάζεται. Ο εκπαιδευτικός πρέπει να ενημερώνει και τους δύο γονείς και να έχει συχνή επαφή μαζί τους τονίζοντας τα επιτεύγματα του παιδιού και όχι μόνο αρνητικά (γενικές εκπαιδευτικές γνώσεις, καλλιτεχνικά, μαθηματικά)
ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ Περισσότερες ασκήσεις σχετικές με το αντικείμενο των μαθηματικών για ενίσχυση της αυταξίας Αλλαγές ομάδων κάθε μήνα για ενίσχυση της συνεργατικότητας Επιβράβευση του παιδιού κάθε φορά που τελειώνει μια εργασία για ενίσχυση της αυτοεκτίμησης του
ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ Αποδοχή του λάθους χωρίς χρήση συστημάτων επιδιόρθωσης Αποφυγή αρνητικών αντιδράσεων απ τον εκπαιδευτικό σε περίπτωση λάθους Στην αρχή της ημέρας δημιουργείται ένας κύκλος από τα παιδιά για συζήτηση των συναισθημάτων τους και προβλημάτων που ίσως έχουν αντιμετωπίσει την προηγούμενη ημέρα
ΔΙΑΣΠΑΣΗ ΠΡΟΣΟΧΗΣ Όταν αποσπάται η προσοχή του Γιώργου κάνοντας ζωγραφιές του Spiderman την ώρα των ασκήσεων ο εκπαιδευτικός επιβραβεύει τον τρόπο που ζωγραφίζει λέγοντας «Ζωγραφίζεις πολύ ωραία, μπράβο σου!» ενώ σηκώνει τη ζωγραφιά, επιδεικνύοντάς την στην τάξη (αποδοχή της προσωπικότητας, ενίσχυση της αυταξίας). Έπειτα, ο εκπαιδευτικός ζητά να συνεχίσει τη ζωγραφιά μετά το τέλος της άσκησης για να τη θαυμάσουνε όλοι μέσα στην τάξη
ΔΙΑΣΠΑΣΗ ΠΡΟΣΟΧΗΣ Συνεχής επιβράβευση κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Γλώσσας στο οποίο έχει μεγαλύτερη αδυναμία από τα υπόλοιπα μαθήματα για ενίσχυση της προσπάθειας και της αυτοεκτίμησης του