Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων Ενότητα 5: Προσέλκυση Εργαζομένων Αθανάσιος Κουστέλιος Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Advertisements

Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων Ενότητα 6&7: Επιλογή Εργαζομένων Αθανάσιος Κουστέλιος Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
Υδραυλικά & Πνευματικά ΣΑΕ
Υδραυλικά & Πνευματικά ΣΑΕ
Εφαρμοσμένη Θερμοδυναμική
Ανθρωπολογία του Θεάτρου Ενότητα 4 η : Βασικές αρχές της Τέχνης του Ηθοποιού Γιώργος Σαμπατακάκης, M.Phil. (Καίμπρητζ) – Ph.D. (Λονδίνο) Τμήμα Θεατρικών.
Διοίκηση Τεχνολογίας Εργασία: «Εργαλειακή Προσέγγιση Τεχνολογίας» Πρόγραμμα:MBA Part-Time.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ ΙΙ Θέμα «παιγνίδια» (website address) Διδάσκουσα: Καθηγήτρια Τζένη.
Στοιχεία Μηχανών ΙΙ Ενότητα 3: Μετωπικοί τροχοί με κεκλιμένη οδόντωση – Κωνικοί οδοντωτοί τροχοί Δρ Α. Δ. Τσολάκης Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Τ.Ε. ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 12: Οδηγίες δημιουργίας φυτολογίου Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής Άρτα,
Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων Ενότητα 3: Προσέλκυση Ανθρώπινου Δυναμικού. Διδάσκων: Γεώργιος Ασπρίδης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Διοίκηση ολοκληρωμένης επικοινωνιακής στρατηγικής
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 7: Οριακή Κοστολόγηση
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Ενότητα # 4: Το Θεωρητικό Μοντέλο της Ποιότητας των Υπηρεσιών Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο)
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(9)
Ενότητα # 8: ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ Αιλιάνα Μαρτίνη Τμήμα Ιστορίας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ: ΘΕΡΜΙΚΕΣ ΤΑΣΕΙΣ
Στοιχεία Μηχανών ΙΙ Ενότητα 4: Πλανητικοί Μηχανισμοί Δρ Α. Δ. Τσολάκης
ΕνΟτητα # 9: Ms Word VI CLAUDIA BOETTCHER ΤμΗμα ΙστορΙαΣ
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΛΕΠΤΟΤΟΙΧΑ
Διαχείριση Κινδύνου Ενότητα 7: Παρακολούθηση Κινδύνων.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(3)
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ: ΔΙΚΤΥΩΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ενότητα # 2: Αιλιάνα Μαρτίνη Τμήμα Ιστορίας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(7)
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(4)
Επιχειρηματικότητα Ενότητα # 7: Επίλογος. Σύνοψη
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΕνΟτητα # 8: Ms Word V CLAUDIA BOETTCHER ΤμΗμα ΙστορΙαΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(5)
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(10)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΝΕΥΡΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων Ενότητα 5: Προσέλκυση Εργαζομένων Αθανάσιος Κουστέλιος Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς. 2

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα Πανεπιστημίου Θεσσαλίας» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους. 3

Σκοποί ενότητας Παρουσίαση και κατανόηση της αποτελεσματικής προσέλκυσης εργαζομένων. 4

Περιεχόμενα ενότητας Προσέλκυση Εργαζομένων Προϋποθέσεις για αποτελεσματική προσέλκυση Καθοριστικό ρόλο παίζουν Προφίλ ιδανικού υποψηφίου Πηγές προσέλκυσης Πρακτικές εσωτερικής προσέλκυσης Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα εξωτερικής προσέλκυσης Μέθοδοι εξωτερικής προσέλκυσης 5

Προσέλκυση Εργαζομένων Πρόσληψη Εργαζομένων :  Αντικατάσταση αυτών που φεύγουν  Αντικατάσταση αυτών που παίρνουν προαγωγή  Απόκτηση περισσότερων ειδικοτήτων και γνώσεων Διαφέρει από επιχείρηση σε επιχείρηση Στόχος : εξασφάλιση για κάθε κενή θέση προς πλήρωση του κατάλληλου ποσοτικά και ποιοτικά αριθμού υποψηφίων ώστε να επιλεγεί ο καταλληλότερος για την κάλυψη της κενής θέσης

Προϋποθέσεις για αποτελεσματική προσέλκυση Γνώση των απαιτήσεων σε ανθρώπινο δυναμικό Γνώση της εξέλιξης των προαγωγών μέσα στον Οργανισμό Πρόβλεψη των μελλοντικών αλλαγών βάση της πείρας του παρελθόντος και των προσδοκιών για το μέλλον Γνώση του τύπου του ανθρώπου που φαίνετε να ταιριάζει περισσότερο στη συγκεκριμένη θέση Αποφάσεις για το αν θα χρησιμοποιηθούν εσωτερικές ή εξωτερικές πηγές προσέλκυσης

Καθοριστικό ρόλο παίζουν Η απόφαση να υιοθετηθεί εσωτερική ή εξωτερική κάλυψη των κενών θέσεων Η έμφαση στη βραχυπρόθεσμη κάλυψη των ελλείψεων ή στην πρόσληψη για μακροπρόθεσμη συνεργασία Αντιμετώπιση υποψηφίων από την επιχείρηση σαν ¨αγοραστές¨ ή σαν ¨πελάτες¨ Οι ηθικές προεκτάσεις της προσέλκυσης και η τήρηση όρων δικαίου, ίσης μεταχείρισης και διαφάνειας

Προφίλ ιδανικού υποψηφίου Επαγγελματικές γνώσεις και ικανότητες (professional competencies) Ειδικά χαρακτηριστικά προσωπικότητας και δημογραφικά χαρακτηριστικά Γενικές ικανότητες και γενικά χαρακτηριστικά προσωπικότητας ΠΡΟΦΙΛ ΙΔΑΝΙΚΟΥ ΑΤΟΜΟΥ Γενικές ικανότητες και Χαρακτηριστικά που απαιτεί η επιχείρηση οργανισμός Γενικές ικανότητες και Χαρακτηριστικά που απαιτεί η επιχείρηση οργανισμός Ειδικές ικανότητες και χαρακτηριστικά που απαιτεί η θέση και οι προοπτικές εξέλιξης Ειδικές ικανότητες και χαρακτηριστικά που απαιτεί η θέση και οι προοπτικές εξέλιξης

Πηγές προσέλκυσης Εσωτερική : Πλεονεκτήματα : Οι εργαζόμενοι είναι γνώστες του Οργανισμού Μειώνεται ο χρόνος και το κόστος προσέλκυσης, επιλογής, υποδοχής και εκπαίδευσης των νέων εργαζομένων Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέσο επαγγελματικής ανάπτυξης, ανοίγματος ευκαιριών και υποκίνησης εργαζομένων Μειονεκτήματα : Προαγωγή μη έτοιμων εργαζομένων Δημιουργία έλλειψης νέων ικανοτήτων και γνώσεων Γραφειοκρατία Ακολουθία της πεπατημένης Αποτυχία στόχων αναδιάρθρωσης και προσαρμογής στον ανταγωνισμό

Πρακτικές εσωτερικής προσέλκυσης Ανακοίνωση θέσεων εργασίας (job posting) Αίτηση εργαζομένου για κάλυψη θέσεων εργασίας (job bidding)

Πηγές προσέλκυσης Εξωτερική : Απαραίτητη για :  να πληρωθούν θέσεις εισαγωγικού επιπέδου (entry level)  απόκτηση ικανοτήτων που δεν διαθέτει το προσωπικό της επιχείρησης  πρόσληψη εργαζομένων με διαφορετικό υπόβαθρο και διαφορετικές ιδέες

Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα εξωτερικής προσέλκυσης Πλεονεκτήματα :  Νέες ιδέες και απόψεις  Εκπαιδευμένοι Υπάλληλοι  Νέα άτομα με αντικειμενικότητα και αυστηρότητα όπου χρειάζεται Μειονεκτήματα:  Κόστος  Λάθος επιλογή  Αποθάρρυνση υπαλλήλων

Μέθοδοι εξωτερικής προσέλκυσης Ανεπίσημες :  Υπαλληλική σύσταση  Στόμα με στόμα (word of mouth) Επίσημες :  Αγγελία, καταχώρηση σε εφημερίδα  Γραφεία ευρέσεως εργασίας  Σωματεία  Διαδίκτυο  Επιπρόσθετες μέθοδοι  Προσέλκυση από συγκεκριμένες ομάδες

Τέλος Ενότητας ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ