ΤΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Eκκλησιαστική τέχνη. Ονομάζεται η τέχνη (ναοδομία,
Advertisements

Παναγία η Κανακαριά Στη Λυθράγκωμη, ένα χωριό της επαρχίας Αμμοχώστου στη περιφέρεια της τουρκοκρατούμενης Καρπασίας βρίσκεται ένα σπάνιο δείγμα της.
Βυζαντινή Δράμα Τρία βυζαντινά μνημεία της πόλης
Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
Η Αγία Σοφία και η Οδηγήτρια του Μυστρά
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΤΑ ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΤΗΣ ΜΙΛΟΥΝ ΓΙΑ …
Θρησκευτικός Τουρισμός
ΔΙΚΤΥΟ ΚΕΕΠ ____________________________ ___ ΚΕΝΤΡΟ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ & ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΠΑΛΑΜΑ.
Κεφάλαιο 5ο IV Εικαστικές τέχνες και μουσική
Αρχιτεκτονική Μέσης Βυζαντινής περιόδου
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ Α.Π.Θ.
Βυζαντινό μουσείο, Αθήνα
ΡΟΤΟΝΤΑ,ΑΝΑΚΤΟΡΑ ΓΑΛΕΡΙΟΥ,ΚΑΜΑΡΑ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΧΡΥΣΕΛΕΟΥΣΗΣ ΕΜΠΑΣ
ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
Η Ρωμαϊκή και Βυζαντινή Φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης
Βαγγέλης αθανασιου κατερινα βουτσα
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
Γιάννης Βάρης Ε2’ 1 ο πρότυπο πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ
Η Αγια Σοφια Κωνσταντινουπολησ
ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΡΥΘΜΟΣ ΤΑΞΗ: Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΜΗΜΑ: 3
Κατερίνα Α & Θέμης Κ Πληροφορίες Άγιοι Θεόδωροι, με το χαρακτηριστικό πασίγνωστο οκτάγωνο τρούλο, η μεγαλύτερη και αρχαιότερη εκκλησία του Μυστρά. Διατηρεί.
Ένας ναός με ιδιαίτερη σημασία για την περιοχή μας
TEXNH EKKΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ Α) ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗ Η’ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ;
ΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ
ΜΑΚΗΣ ΜΠΕΝΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Ε΄2. ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ Η Αγία Σοφία βρίσκεται κοντά στα Παλάτια των Δεσποτών. Ήταν το καθολικό της Μονής Ζωοδότου και χτίστηκε.
9ο. Ναοδομία Θεσσαλονίκης και Μακεδονίας
Θεματική ενότητα 1: Δομή της εκκλησίας Βαρθολομαίος Κωνσταντινουπόλεως Αναστασία Τάπαρη Γ’3.
5ο. Η ναοδομία από τον Ηράκλειο έως και τον Λέοντα Ϛ’ το Σοφό ( ):
36. Το Άγιον Όρος Η μοναστική πολιτεία του Αγίου Όρους ως «Κιβωτός» της Ορθοδοξίας και του πολιτισμού Η οργάνωση της μοναστικής πολιτείας του Αγίου Όρους.
Ο ναός του Αγίου Αντωνίου βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα του παλαιού πυρήνα της Επισκοπής. Ανήκει στον τύπο του μονόχωρου καμαροσκέπαστου, ο οποίος.
ΑΓΊΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ.
ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ.
Μονή Στουδίου.
ΜονH της ΧΩραΣ Βυζαντινά Μονοπάτια.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ: Παλαιοχριστιανικά και Βυζαντινά μνημεία της Θεσσαλονίκης
Μέση βυζαντινή περίοδος ( )
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΜΜΕΓΙΣΤΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
παναγια παμμακαριστοσ
ΜΟΝΗ ΟΣΙΟΥ ΛΟΥΚΑ ΠΑΡΑΣΧΗ ΔΗΜΗΤΡΑ Ευρύτερη θεματική προγράμματος:
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Γελ Ρεντίνας Α3 Κωνσταντίνος Λουκάς Αλεξία Πλουμή
 Αρχιτεκτονική Προέλευση παλαιοχριστιανικών βασιλικών Ξυλόστεγη βασιλική Περίκεντρα κτήρια Τρουλαίες βασιλικές Αγία Σοφία Κωνσταντινούπολης Σταυροειδής.
Πολιτιστικό πρόγραμμα 4 ου Γυμνασίου Ευόσμου Σχολικό Έτος Παλαιοχριστιανικοί Ναοί και Βυζαντινά Μοναστήρια,ένας θησαυρός στην πόλη μας Υπεύθυνες.
ΤΕΧΝΕΣ & ΨΗΦΙΔΩΤΑ.
Η Α' Αγία Σοφία θεμελιώθηκε από τον Μεγάλο Κωνσταντίνο αλλά οικοδομήθηκε από το γιο του Κωνστάντιο ( ). Τα εγκαίνιά της έγιναν το 346.
ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ Το Άγιο Όρος αποτελεί αυτοδιοίκητο τμήμα του Ελληνικού Κράτους, που βρίσκεται στη χερσόνησο του Άθω της Χαλκιδικής στη Μακεδονία. Ελληνικού.
Εργασία των μαθητών της Β΄ Λυκείου: Βρέττη Παναγιώτη Καλαϊτζόγλου Παναγιώτη Κουφοπούλου Βασιλικής Μανδήλη Χριστόδουλου Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Βλέτση Ευαγγελία.
Γ. Βελένης, Το πολύκογχο ιερό βήμα των τρισυπόστατων εκκλησιών της Τουρκοκρατίας, στο: Εκκλησίες IΙ (1982) Γ. Σκιαδαρέσης, Προσκτίσματα μεταβυζαντινών.
Ιεροί Ναοί της Θεσσαλονίκης. Ρυθμός: εγγεγραμμένος σταυροειδής με τρούλο. Οι μαθητές της Γ΄2 τάξεως: Θεόδωρος Σπυρίδης και Μαργαρίτα Χανοπούλου. Επιβλέποντες.
Ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΚΑ. Χρόνος Ανέγερσης Ο Ιερός Ναός της Αγίας Αικατερίνης κτίστηκε στα μέσα του 11ου αιώνα.
Μονεμβασιά Ναύπλιο Καρώνης Παναγιώτης Μαυρογιαννάκης Μένιος Σμυρνιωτάκης Γιάννης.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ : ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
ΑΓΙΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Αξιοθέατα Θεσσαλονίκης
ΤΑ ΜΝΗΜEΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ!
Ναοί στην περιοχή που ζω
Αγία Σοφία Η Αγία Σοφία ,ικ΄π στη Θεσσαλονίκη, είναι μία από τις παλαιότερες εκκλησίες της πόλης, η οποία έχει παραμείνει ακέραια μέσα στο βάθος του χρόνου.
“ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ” ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Εκκλησιαστική τέχνη – Οι Ρυθμοί των Ναών
Ι.Μ. ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΛΑΥΡΑΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
Ναός του Αγίου Παντελεήμονος Θεσσαλονίκης!
Το μεγαλοπρεπές μνημείο
Παλαιοχριστιανικά και Πρωτοχριστιανικά Ψηφιδωτά
Μαθητής: Ανδρέας Αναδιώτης Τάξη: Β1α
Αρχιτεκτονικη Οι αρχιτεκτονικοί ρυθμοί των εκκλησιών είναι η βασιλική με τρούλο (ναός της Αγίας Σοφίας), ο σταυροειδής ναός με τρούλο και ο οκταγωνικός.
Μέρη της βασιλικής Περίβολος. Αίθριο. Πρόπυλο. Νάρθηκας. Διακονικό.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ – ΜΑΡΤΙΟΣ 2014 - 2015 ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΜΠΟΖΑ ΑΝΝΑ – ΡΑΦΑΗΛΙΑ ΕΠΙΒΛΕΠΟΥΣΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΤΣΟΜΠΑΝΙΔΟΥ ΞΑΝΘΙΠΠΗ ΠΕ01

Θεσσαλονίκη, η πόλη του Κασσάνδρου «η πρώτη μετά την πρώτη» Ο Παύλος στην πόλη

Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς Εποχη παλαιολογων Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς Μονή Βλατάδων Τσαούς μοναστήρι

Το μόνο βυζαντινό μοναστήρι που ακόμη λειτουργεί Ιδρυτές: Δωρόθεος και Μάρκος Βλατής Χρονολογία: Μεταξύ 1351 & 1371 Ήταν αφιερωμένη στο Χριστό Σωτήρα και σήμερα στη Μεταμόρφωση του Σωτήρα. Το βυζαντινό του τμήμα που σώζεται είναι το καθολικό του. Βρίσκεται στην Άνω Πόλη, κοντά στα βόρεια τείχη της Θεσσαλονίκης. Ανήκει στο Οικουμενικό Πατριαρχείο , είναι δηλαδή Πατριαρχική και Σταυροπηγιακή Μονή.

Παρεκκλήσι του Απ.Παύλου 1351- 1371 Κυρίως Ναός- Άγιο Βήμα Παρεκκλήσι του Απ.Παύλου

Πατριαρχικό Ίδρυμα Πατερικών Μελετών Προσθήκες του 20ου αιώνα Ανοιχτή Νότια Στοά Πρόπυλο Πατριαρχικό Ίδρυμα Πατερικών Μελετών

Οι τρεις Παίδες εν καμίνω Οι τοιχογραφίες του καθολικού είναι των τελών του 14ου και των αρχών του 15ου αιώνα, διακρίνονται τα σφυροκοπήματα για την τοποθέτηση επιχρίσματος. Ο Ναός υπέστη πολλές και σοβαρές αλλοιώσεις κατά την πάροδο των αιώνων. Η μεγαλύτερη έγινε όταν μετατράπηκε σε τζαμί από τους Τούρκους κατακτητές της Θεσσαλονίκης, το 1387.  Άγιος Δημήτριος Οι τρεις Παίδες εν καμίνω

Στη νότια πύλη της Μονής βρίσκεται το Ηγουμενείο(1926) Νοτιοδυτικά βρίσκεται το παρεκκλήσι της Κοιμήσεως της Θεοτόκου(1937) Απέναντι από το καθολικό βρίσκεται το Σκευοφυλάκιο(1937) Στο προαύλιο υπάρχει βρύση με την καρκινική γραφή « Νίψον ανομήματα μη μόναν όψιν»

ΛΕΙΨΑΝΑ Αγ.Γρηγορίου Θεολόγου Αγ.Αθανασίου Αγ.Ιακώβου του Πέρσου Αγ. Προκοπίου Αγ. Μοδέστου Αγ. Αναργύρων. ΣΥΛΛΟΓΕΣ – ΚΕΙΜΗΛΙΑ Φορητές βυζαντινές-μεταβυζαντινές εικόνες. Μοναδικά Βυζαντινά -μεταβυζαντινά χειρόγραφα. Το Καυκίον ή Άγιον Ποτήριον ή Αγιόκουπα. Στον ξενώνα φιλοξενούνται φοιτητές από όλον τον κόσμο που φοιτούν στη θεολογική σχολή ή μαθαίνουν την ελληνική γλώσσα.

Το 1965 το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως ίδρυσε στο χώρο της Μονής το Πατριαρχικό Ίδρυμα Πατερικών Μελετών. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Η φωτογράφηση των χειρογράφων του Αγίου Όρους και άλλων μοναστηριών. Η συλλογή διαφανειών μικρογραφιών των χειρογράφων. Η έκδοση του περιοδικού «Κληρονομία» Η έκδοση θεολογικών δοκιμίων και μελετών. Η έκδοση λειτουργικών κειμένων και εγχειριδίων εκκλησιαστικής μουσικής. Η διοργάνωση συνεδρίων, διαλέξεων και μαθημάτων .

Μονή Λατόμου ή Ναός Οσίου Δαβίδ

Ο ναός, που αποτελεί πρόδρομο του σταυροειδούς, ήταν ένα τετράγωνο κτίριο με κόγχη στα ανατολικά και μέσα στο τετράγωνο σχηματιζόταν ισοσκελής σταυρός από 4 μικρά διαμερίσματα.Υπήρχε επίσης τρούλος που αντικαταστάθηκε απ΄κεραμωτή στέγη. Η μονή ήταν αφιερωμένη στο Χριστό Σωτήρα του Λατόμου και το προσωνύμιο αυτό οφείλεται στα λατομεία πέτρας της περιοχής.Μετά το 1921 ο ναός αφιερώθηκε στον όσιο Δαβίδ τον Δεντρίτη

Απεικονίζει το όραμα του Ιεζεκιήλ Ο Χριστός Σωτήρας Το μοναδικό ψηφιδωτό της κόγχης καλύφθηκε με δέρμα βοδιού, για να γλυτώσει και από τον Μαξιμιανό και στην εικονομαχία και στην Τουρκοκρατία. Απεικονίζει το όραμα του Ιεζεκιήλ Ο προφήτης Ιεζεκιήλ Ο Ευαγγελιστής Λουκάς ως μόσχος

Ο Χριστός παρουσιάζεται έφηβος, αγένειος,κάθεται σε ουράνιο τόξο μέσα σε δόξα. Περιβάλλεται από τέσσερα ζώα, σύμβολα των Ευαγγελιστών. Στα πόδια του ρέουν οι ποταμοί του Παραδείσου, που καταλήγουν στον Ιορδάνη. Στα δύο άκρα οι προφήτες Ιεζεκιήλ και Αβακούμ.

Άλλες τοιχογραφίες του 12ου και 14ου αιώνα

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ http://www.monastiria.gr/index. http://www.pemptousia.gr/2011/11/ta-patriarchika-monastiria-tis-makedo/ http://el.wikipedia.org/ http://www.pipm.gr/ http://odysseus.culture.gr/ «Ιερά Βασιλική, Πατριαρχική και Σταυροπηγιακή Μονή Βλατάδων», έκδοση της Ιεράς Μονής Βλατάδων, Θεσσαλονίκη 1999 Άρθρο του π.Βασίλειου Καλλιακμάνη στην εφημερίδα Μακεδονία (24/06/2012) «Ο Όσιος Δαβίδ ο εν Θεσσαλονίκη και η μονή Λατόμου»

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ