Διδακτική του Σ.Ε.Π. στο Επαγγελματικό Λύκειο Μεθοδολογία, Ιδιαιτερότητες και Προβλήματα 1ο ΕΠΑ.Λ. ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ 1
ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ 1ο ΕΠΑ.Λ. ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ 1ο ΕΠΑ.Λ. ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ 2
Α.Π.: Το μάθημα «ΣΕΠ (Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός) - Περιβάλλον Εργασίας» στοχεύει: • να βοηθήσει τους μαθητές και τις μαθήτριες στις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επιλογές τους, και • να τους στηρίξει, επίσης, στην προσπάθεια για μια πορεία δια βίου ανάπτυξης και, ειδικότερα, για την ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής (Life skills). Η πραγματοποίηση του σκοπού αυτού επιχειρείται μέσα από τους τέσσερις, διεθνώς καθιερωμένους, στόχους του Σ.Ε.Π., οι οποίοι είναι: Αυτογνωσία, Πληροφόρηση, Λήψη Απόφασης, Μετάβαση, 3
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ : ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ Α.Π.: Οι ειδικότερα στόχοι για το συγκεκριμένο μάθημα στην Α΄ τάξη ΕΠΑΛ επιδιώκουν: Την ενεργοποίηση των μαθητών και την εμπλοκή τους σε μαθησιακές διαδικασίες (με βάση τις αρχές που προωθούν την κριτική και συνεργατική μάθηση) μέσα από τις οποίες θα ανακαλύπτουν και θα αποκτούν τη γνώση και, ειδικότερα, τη γνώση και τις πληροφορίες που αφορούν στις σύγχρονες συνθήκες εργασίας. • Την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης. • Την ανάπτυξη της αναλυτικής και συνθετικής σκέψης. • Την καλλιέργεια της γραπτής έκφρασης. • Την αξιοποίηση πηγών πληροφόρησης και την κριτική ανάγνωση της πληροφορίας. • Την ανάπτυξη υπευθυνότητας και ανάληψης πρωτοβουλιών. • Την καλλιέργεια διαπροσωπικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων. • Την ανάπτυξη δεξιοτήτων αυτοαξιολόγησης. ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΑ : ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ 4
Σ.Ε.Π. ή ΣΥ.Π. ; Κατεξοχήν στόχος Σ.Ε.Π. ή ΣΥ.Π. ; Κατεξοχήν στόχος ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ για ποικίλα ψυχολογικά, οικογενειακά, κοινωνικά κ.ά. προβλήματα στους μαθητές μας Αλλαγή τίτλου της δραστηριότητας Σ.Ε.Π. στο σχολείο και να αντικατασταθεί με τον διεθνή και ευρύτερο όρο ΣΥ.Π. δηλαδή ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ – ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ Ανάγκη επέκτασης εφαρμογής σε όλες τις τάξεις λυκείου (ΕΠΑΛ – ΓΕΛ) Αύξηση και επέκταση των δομών ΓΡΑ.Σ.Ε.Π. σε ΟΛΑ τα σχολεία (ΑΜΕΣΑ όπου καταργήθηκαν τα ΓΡΑ.ΣΥ. με τις ίδιες υποδομές και προσωπικό) 5
σε συνάρτηση με τις ιδιαιτερότητες των ΕΠΑ.Λ. Στοχοθεσία ΣΥ.Π. σε συνάρτηση με τις ιδιαιτερότητες των ΕΠΑ.Λ. Περιορισμός της διαφοροποίησης της εφαρμογής ΣΥ.Π. στα ΕΠΑ.Λ. σε σχέση με ΓΕ.Λ. Αποφυγή της παγίδας «αποδοχή στερεοτύπων» αντί «αποδοχή μαθητών» Οι μαθητές της Ε.Ε. : ισότιμα μέλη μιας κοινωνίας μαθητών που αξίζουν την αγάπη και το σεβασμό μας και φυσικά να έχουν την εξατομικευμένη συμβουλευτική υποστήριξη που θα είχαν αν φοιτούσαν σε οποιοδήποτε σχολείο 6
ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ 1ο ΕΠΑ.Λ. ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ 1ο ΕΠΑ.Λ. ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ 7
Ιδιαιτερότητες μαθητών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Έλλειψη ΕΛΠΙΔΑΣ για το μέλλον Απαξίωση θεσμών με επιπτώσεις στη συμπεριφορά μέσα και έξω από το σχολείο Σχολική αποτυχία Σχολική διαρροή Παραβατικότητα 8
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ 1ο ΕΠΑ.Λ. ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ 1ο ΕΠΑ.Λ. ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ 9
Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ μαθητών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ΣΤΙΓΜΑΤΙΣΜΟΣ (αδύναμοι μαθητές, ανίκανοι, πνευματικά κατώτεροι) ΧΑΜΗΛΗ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΜΕΙΩΣΗ ΠΡΟΣΔΟΚΙΩΝ ΔΕΝ ΤΙΘΕΝΤΑΙ ΥΨΗΛΟΙ ΚΑΙ ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΕΓΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ 10
Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ μαθητών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ (φασαρία, αδιαφορία, παραίτηση, απουσία) ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ (αγένεια, έριδες, βία λεκτική/σωματική, άρνηση της τάξης ως αναγκαίας κοινωνικής δομής, άρνηση ρόλων καθηγητή – μαθητή, άρνηση του ίδιου του μαθήματος) ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ, ΧΑΜΗΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΔΟΣΗ ΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ Άκοπη ΛΗΨΗ ΠΤΥΧΙΟΥ / ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟΥ που είναι ΑΚΥΡΟ, δεν ανταποκρίνεται σε ικανότητες και γνώσεις, δεν έχει αντίκρισμα στην κοινωνία, στην αγορά εργασίας 11
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ: ΠΡΟΣΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ Γενικά θέματα διδακτικής 1ο ΕΠΑ.Λ. ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ 12
ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ Ρόλος καθηγητή ΣΥ.Π. αλλά και όλων των μαθημάτων και όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΩΣ ΠΡΟΤΥΠΟ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΚΑΙ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΕΣ ΣΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Αναπτύσσουμε παιδαγωγικές δραστηριότητες με συμμετοχή των μαθητών μας που να τους δίνουν τα κίνητρα και τις ευκαιρίες που χρειάζονται για να βελτιωθούν σε όλους τους τομείς Αποδεικνύουμε εμπράκτως ότι αποδεχόμαστε άνευ όρων όλους τους μαθητές, χωρίς διακρίσεις, προκαταλήψεις και στερεότυπα Βοηθάμε στη βελτίωση του ψυχολογικού κλίματος στο σχολείο 13
ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ Ενθαρρύνουμε την επικοινωνία και τη συνεργασία (μαθητών, γονέων, καθηγητών). Διατηρούμε υψηλές προσδοκίες για τους μαθητές μας Βελτιώνουμε συνεχώς τη μαθησιακή διαδικασία (σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας, αυτενέργεια και ενεργητική συμμετοχή μαθητών, επιβράβευση, αύξηση αυτοεκτίμησης) Αναδεικνύουμε θέματα εκτός Α.Π. που άπτονται των εφηβικών προβλημάτων Επιμορφωνόμαστε σε θέματα ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ και ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ Αναπτύσσουμε συμβουλευτικές δεξιότητες : Ενσυναίσθητη κατανόηση κυρίως συναισθημάτων, γνησιότητα, εσωτερική συνοχή, ολοκλήρωση, επίγνωση εαυτού, άνευ όρων αποδοχή, συμπάθεια και σεβασμό προς το μαθητή. 14
ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ Εφαρμόζουμε τεχνικές – εργαλεία συμβουλευτικής μέσα και έξω από την τάξη (ενεργητική ακρόαση, προσεκτική παρακολούθηση, αντανάκλαση συναισθημάτων, αναδιατύπωση - παράφραση, προσεκτική χρήση ερωτήσεων, γλώσσα σώματος, διαχείριση απρόσφορων συναισθημάτων, εστίαση στο σημαντικό, μικρές ενθαρρύνσεις (λεκτικές ή μη), αυτοαποκάλυψη κ.ά. ανάλογα με την διαρκώς αυξανόμενη εμπειρία μας) Στενή συνεργασία με γονείς και κηδεμόνες Δόμηση συμβουλευτικής σχέσης με μαθητές που χρειάζονται ατομική συμβουλευτική αλλά και με ομάδες μαθητών με κοινά προβλήματα Συνέντευξη εντός και εκτός τάξης, τεχνικές ομαδικής συμβουλευτικής 15
Το παράθυρο JOHARI 16 Δημόσιος εαυτός Μη συνειδητο-ποιημένος εαυτός Άγνωστος εαυτός (Joseph Luft - Harry Ingham Κρυμμένος εαυτός Βλ. Μαλικιώση – Λοΐζου Συμβουλευτική Ψυχολογία 16
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΣΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ Ειδικά θέματα διδακτικής 1ο ΕΠΑ.Λ. ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ 17
ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ Πέρα από το Α.Π. ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ = ΤΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΘΕΜΑΤΑ που προάγουν κριτική σκέψη, επικοινωνία, επίλυση προβλημάτων : π.χ. Περιβάλλον, Θρησκεία, Πολιτική, οικονομική και κοινωνική επικαιρότητα, Παιδεία, Ανθρώπινα δικαιώματα, Αθλητισμός, Τηλεόραση κ.λπ. Προαγωγή διαπολιτισμικής επικοινωνίας ως απαραίτητης δεξιότητας ζωής για το εργασιακό περιβάλλον του μέλλοντος ΕΥΡΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: Διερεύνηση της αγοράς εργασίας στην περιοχή κατοικίας των μαθητών 18
ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΕΥΟΔΩΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Οι μαθητές μέσα από σχετικές δραστηριότητες πρέπει να κατανοήσουν την ανάγκη παραπέρα σπουδών (Η/Υ, ξένες γλώσσες, Τ.Ε.Ι., Α.Ε.Ι., Ι.Ε.Κ. κ.ά.) ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ : Αδικίες και παρανοήσεις Σύστημα 4 μαθημάτων (ομάδα Α) Μειωμένες θέσεις εισακτέων στα ΑΕΙ σε σχέση με το ποσοστό τους επί του ενεργού μαθητικού πληθυσμού Ελάχιστες θέσεις σε στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές Παγίδα της μη συμμετοχής των βαθμών των πανελλαδικών στο βαθμό απολυτηρίου (άρα μείωση του κινήτρου απόδοσης) και διπλές εξετάσεις (ενδοσχολικές και πανελλαδικές στα ίδια μαθήματα) Προαιρετικότητα της συμμετοχής στη διαδικασία πανελλαδικών και οι μισοί σχεδόν μαθητές δεν κάνουν μηχανογραφικό Σύστημα 6 μαθημάτων (ομάδα Β) Σημαντική η παρέμβασή μας να γνωρίσουν οι μαθητές τη δυνατότητα της εισαγωγής με 6 μαθήματα (ομάδα Β), να προσπαθήσουν με συνέπεια και επιμονή και θα έχουν πολλαπλά οφέλη (χαμηλότερες βάσεις, πρόσβαση σε ΑΕΙ, ανάπτυξη αυτοεκτίμησης). 19
Δεν υποτιμούμε τη ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ με βάση το Α.Π. 1ο ΕΠΑ.Λ. ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ Δεν υποτιμούμε τη ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ με βάση το Α.Π. 1ο ΕΠΑ.Λ. ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ 20
Μεθοδολογία με βάση το Α.Π. Έρευνες και εργασίες με τη μέθοδο του σχεδίου εργασίας (project) και τη μέθοδο της μελέτης περίπτωσης (case study) Συμπλήρωση ερωτηματολογίων Ατομικός φάκελος» portfolio Επεξεργασία πινάκων και διαγραμμάτων, δεδομένου ότι τα διαγράμματα, μαζί με άλλο χρήσιμο υλικό, αποτελούν κείμενα που συμβάλλουν στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων κριτικής ανάγνωσης των πληροφοριών. Συζήτηση σε ομάδες ή και ανά ζεύγη Ασκήσεις προσομοίωσης (με παίξιμο ρόλων, δημιουργία σεναρίων με θέματα κυρίως σχετικά με την απασχόληση, με τις στερεοτυπικές αντιλήψεις, με τη λήψη απόφασης, κ.ά.). 21
Μεθοδολογία με βάση το Α.Π. Συνεργασία με φορείς απασχόλησης Στρατηγικά οργανωμένες επισκέψεις σε χώρους εργασίας Διοργανώσεις ημερίδων από τους μαθητές με προσκλήσεις ατόμων για ενημέρωση για τις συνθήκες στο σύγχρονο περιβάλλον εργασίας. Συμβουλευτική, Χορήγηση test με την χρήση υπολογιστών Επισκέψεις σε χώρους εργασίας (αξιοποίηση εκδρομών) Συνεντεύξεις με επαγγελματίες-επισκέπτες στο Σχολείο Προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας-Ημέρα Σταδιοδρομίας Βιβλιοθήκη-Αρχείο Πληροφόρησης 22
Μεθοδολογία με βάση το Α.Π. Περιγραφές επαγγελμάτων Συζητήσεις για : ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ ΚΑΙ Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Περιγραφές επαγγελμάτων εξειδικευμένα σχέδια εργασίας για να μελετήσουν αντιπροσωπευτικά θέματα των Τομέων/Ειδικοτήτων και σύγχρονα περιβάλλοντα εργασίας 23
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ Σ. Ε. Π ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ Σ.Ε.Π. ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ 1ο ΕΠΑ.Λ. ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ 24
1 ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ 1 ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ 2 ΕΦΗΒΕΙΑ, ΕΦΗΒΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ - ΓΟΝΕΙΣ - ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ 3 ΑΣΚΗΣΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ 4 Καταγραφή πίνακα επαγγελμάτων με καταιγισμό ιδεών 5 ΑΞΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ - ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ - ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ 6 Τι είναι ΣΕΠ -ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΠ 7 ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ 8 ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΕΣ 9 Εκπαιδευτικό Σύστημα 10 ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΕΠΑΛ ΕΠΑΣ - ΛΥΚΕΙΟΥ 11 ΑΞΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΠΙΔΟΣΗΣ. ΑΞΙΑ ΣΠΟΥΔΩΝ 12 ΤΡΟΠΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΤΕΙ - ΑΕΙ 13 ΣΥΣΤΗΜΑ 4 ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ (ΤΕΙ) 14 ΣΥΣΤΗΜΑ 6 ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ - ΑΕΙ - ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ 15 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Ι.Ε.Κ. 25
17 Παράγοντες επιλογής επαγγέλματος των μαθητών της τάξης μας 16 ΤΡΟΠΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ - ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ - ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΤΟΧΩΝ 17 Παράγοντες επιλογής επαγγέλματος των μαθητών της τάξης μας 18 ΕΡΓΑΣΙΑ, ΤΟΜΕΙΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ. Εξέλιξη οικονομίας - Οικονομικές θεωρίες 19 ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ - ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ μορφών εργασίας. 20 ΘΕΩΡΙΑ HOLLAND, ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΣΥΖΉΤΗΣΗ, ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ, ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ. 21 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ - ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΜΕ Η/Υ ΤΩΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΤΟΥΣ ΣΕ ΤΥΠΟΥΣ KATA HOLLAND 22 ΑΝΕΡΓΙΑ 23 ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ 24 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ - ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ-ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ - ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ - ΠΑΛΙΝΝΟΣΤΟΥΝΤΕΣ 25 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ 26 ΟΠΤΙΚΗ ΤΟΥ ΦΥΛΟΥ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ 26
29 Αναζήτηση Εργασίας ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ 30 ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ APXIZOYN OI ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΩΝ από εργασίες μαθητών (ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ). ΣΥΧΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΑΠΌ ΒΙΒΛΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΕΛΕΤΕ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ, ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ κ.ά. 28 Ασκήσεις ΑΞΙΩΝ 29 Αναζήτηση Εργασίας ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ 30 ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ 31 Σύνταξη αίτησης - Συνοδευτική επιστολή 32 ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ προς μαθητές Γ τάξης 34 Ασφάλεια και Υγιεινή Χώρου Εργασίας 35 Άσκηση διερεύνησης σωματικών χαρακτηριστικών 36 Προστασία Περιβάλλοντος 37 Ασκήσεις Ικανοτήτων - Δεξιοτήτων 38 Είδη Εταιρειών – Δομή Εταιρείας 27
40 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΤΟΜΙΚΗ ΣΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ 39 ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΕΠΙΣΗΣ ΟΙ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΣΕ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΣΕΚ (4-5 ώρες κάθε Τμήμα) 40 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΤΟΜΙΚΗ ΣΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ 41 ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ, ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ, ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ κ.ά. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ και για πρόγραμμα σπουδών - 42 Εργασιακό Περιβάλλον του τομέα Πληροφορικής - Δικτύων Η/Υ 43 Εργασιακό Περιβάλλον του τομέα Οικονομίας - Διοίκησης 44 Εργασιακό Περιβάλλον του τομέα Υγείας - Πρόνοιας 45 Άσκηση Επαγγελματικών ενδιαφερόντων - Συσχέτιση των τύπων Holland με την άσκηση επαγγελματικών ενδιαφερόντων 46 Εργασιακό Περιβάλλον του τομέα Κατασκευών 47 Εργασιακό Περιβάλλον του τομέα ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ 28
48 ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ 48 ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ 49 ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟΜΕΑ ΟΧΗΜΑΤΩΝ 50 Εργασιακό Περιβάλλον του τομέα Ηλεκτρολογίας 51 Εργασιακό Περιβάλλον του τομέα Ηλεκτρονικών 52 Εργασιακό Περιβάλλον του τομέα Γεωπονίας, τροφίμων και περιβάλλοντος 53 ΕΠΑΣ: ΟΜΙΛΙΑ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ για όλες τις ειδικότητες ΕΠΑΣ. Όσες σχετίζονται με Τομείς ΕΠΑΛ, τις συζητάμε μαζί με τους τομείς ΕΠΑΛ (π.χ. βοηθοί Φαρμακείου μαζί με τον Τομέα Υγείας - Πρόνοιας κ.λπ.) Άσκηση ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ Ποικίλες συζητήσεις – Αξιολόγηση μαθήματος κ.λπ. 29
ΑΣΚΗΣΕΙΣ (tests) KATA THN EΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ Σ.Ε.Π. Προσοχή: Χρήσιμες αλλά να μην τις υπερεκτιμούμε. Μεγαλύτερη αξία έχουν οι βιωματικές δραστηριότητες Παραδείγματα στο http://users.sch.gr/gestamos 30
31
32
33
34
35