TEXNH EKKΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ Α) ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗ Η’ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ;

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Eκκλησιαστική τέχνη. Ονομάζεται η τέχνη (ναοδομία,
Advertisements

Στην Παλαιά Διαθήκη αναφέρεται η φράση «οφθαλμό αντί οφθαλμού και οδόντα αντί οδόντος». Ο Αγίου Αντίπας είναι προστάτης των Οδοντιάτρων και γιορτάζει στις.
Μάθημα 10. Οι κατακόμβες: τόπος καταφυγής και μνήμης
«ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ…»
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Πώς εκφράζουν τις ιδέες τους σήμερα
Η ανάπτυξη των γραμμάτων και η μελέτη των αρχαίων Ελλήνων κεφ. 26
Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς
20. Η αποσαφήνιση της αλήθειας για τις εικόνες
Βυζαντινή Ζωγραφική H βυζαντινή ζωγραφική περιλαμβάνει τις ακόλουθες κατηγορίες: Τοιχογραφίες, Εικόνες, Ψηφιδωτά, Χειρόγραφα. τοιχογραφίες ψηφιδωτά χειρόγραφα.
ΜΟΥΣΕΙΟΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ Να κάνετε μια μουσειοξερεύνηση για εικόνες στο Διαδίκτυο που έχουν το ίδιο θέμα από διαφορετικές εποχές π.χ. Βάπτιση Χριστού από 7ο-15ο.
Η Ελληνική τέχνη αναπτύσσεται
TEXNH EKKΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ Α) ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗ Η’ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ;
17. Χριστιανικά άσκηση- Μοναχισμός
Δομήνικος Θεοτοκόπουλος
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
ΤΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΦΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ.
ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΜΥΡΤΙΑΣ ΑΙΤΩΛΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ
Θε1: Μπορούν οι άνθρωποι να απεικονίζουν το Θεό
Εισαγωγή στη Βυζαντινή Αρχιτεκτονική:
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης 2015
30. Μια πρώτη γνωριμία με τους Ρωμαιοκαθολικούς χριστιανούς
Μέση βυζαντινή περίοδος ( )
Κεφάλαιο δ΄ Ο χριστιανισμός στον ευρύτερο ευρωπαϊκό χώρο
παναγια παμμακαριστοσ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Εργασία : Φώτη ‘Εξαρχου-Θάνου Κανδρεβιώτης Θ.Ε : Β1
Η Άκρα Ταπείνωση Κουμεντάκου Βασιλική Πολυχρονόπουλος Αλκίνοος.
Η Άκρα Ταπείνωση Κουμεντάκου Βασιλική Πολυχρονόπουλος Αλκίνοος.
 Αρχιτεκτονική Προέλευση παλαιοχριστιανικών βασιλικών Ξυλόστεγη βασιλική Περίκεντρα κτήρια Τρουλαίες βασιλικές Αγία Σοφία Κωνσταντινούπολης Σταυροειδής.
Πολιτιστικό πρόγραμμα 4 ου Γυμνασίου Ευόσμου Σχολικό Έτος Παλαιοχριστιανικοί Ναοί και Βυζαντινά Μοναστήρια,ένας θησαυρός στην πόλη μας Υπεύθυνες.
ΤΕΧΝΕΣ & ΨΗΦΙΔΩΤΑ.
Συγκέντρωση υλικού- επιμέλεια: Καλλιόπη Κανάκη Χαραλαμποπούλου
Τάματα ονομάζουμε τις υποσχέσεις ή τις ευχές που κάνουμε στο Θεό. Μερικοί κάνουν τάματα για να ευχαριστήσουν το Θεό για κάτι που τους έδωσε, ενώ άλλοι.
Παιχνίδι γνώσεων 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας Α΄ Λυκείου Δρ Ιωάννα Κομνηνού (ΠΕ01)
Παλαιολόγεια Αναγέννηση 14 ος αιώνας. ΟΙ ΑΠΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΕΙΑΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ Η παλαιολόγεια δυναστεία υπήρξε η μακροβιότερη που πέρασε από την Αυτοκρατορία,
ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ : ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
ΠΑΝΑΓΙΑ, Η ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. Το πρόσωπό της στην τέχνη.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Ε΄ΤΑΞΗΣ
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ Πνευματική κίνηση που συνδέθηκε στενά με το ερώτημα: «Είναι σωστό να προσκυνούν οι χριστιανοί τις εικόνες ή όχι;» και συγκλόνισε το Βυζάντιο.
Υπεύθ. Καθηγήτρια: Γαβαλά Ει. Επιμέλεια: Ιρένα Κιοσάνη
Η ιστορία της Εκκλησίας και η μελέτη της
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ, ΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: ΑΝΝΗ ΜΠΑΛΩΤΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΝΤΟΥ Το θέμα της ομάδας μας ήταν να ερευνήσουμε.
Η ετυμολογία της λέξης «Εκκλησία»
Κεφ. 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας
Οι Κατακόμβες ήταν υπόγεια νεκροταφεία και οστεοθήκες των χριστιανών και γενικά κάθε βαθύς και σκοτεινός υπόγειος χώρος. Η ονομασία αυτή χρησιμοποιήθηκε.
ΡΟΜΑΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΠΓΕΣΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ: Κ.ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΟΜΑΔΑ: ΚΟΚΟΜΠΑΪΑ
Η ιστορία της τέχνης της απεικόνισης στον Χριστιανισμό
To Κίνημα των Ναζαρηνών στην Ελλάδα
Θρησκευτικά Β’ Γυμνασίου.
Βυζαντινή εικόνα ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ
Χώροι λατρείας μέχρι το διάταγμα των Μεδιολάνων
Η τέχνη της Αγιογραφίας
Το κίνημα των Ναζαρηνών
Οι στόχοι μας Επισκέψεις σε ναούς Ιστορικό πλαίσιο
Αγιορείτικη αρχιτεκτονική: η βυζαντινή κληρονομιά και η συνέχειά της
ΧΩΡΟΙ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΠΡΙΝ ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
Ο Ιησούς και οι μαθητές του
ΕικονογραφικοΙ κυκλοι δυτικησ τεχνησ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΗ ΔΥΣΗ
H ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ
Ο Ευαγγελισμός στην ορθόδοξη και δυτική ζωγραφική
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Αρχιτεκτονικη Οι αρχιτεκτονικοί ρυθμοί των εκκλησιών είναι η βασιλική με τρούλο (ναός της Αγίας Σοφίας), ο σταυροειδής ναός με τρούλο και ο οκταγωνικός.
ΕΛΛΑΔΑ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

TEXNH EKKΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ Α) ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗ Η’ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ;

1. ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ-ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ 2. ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ-ΝΑΟΔΟΜΙΑ 3.ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΙΔΗ ΤΕΧΝΗΣ 1. ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ-ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ 2. ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ-ΝΑΟΔΟΜΙΑ 3.ΜΟΥΣΙΚΗ 4. ΥΜΝΟΓΡΑΦΙΑ

ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ-ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΕΣ ΦΟΡΗΤΕΣ ΨΗΦΙΔΩΤΟ ΜΙΚΡΟΓΡΑΦΙΕΣ

ΕΞΕΛΙΞΗ

1η ΦΑΣΗ – ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΔΙΩΓΜΩΝ Α. ΕΥΚΤΗΡΙΟΙ ΟΙΚΟΙ-ΚΥΡΙΑΚΑ(ΑΓΑΠΕΣ)

ΚΑΤΑΚΟΜΒΗ

ΣΥΜΒΟΛΑ

ΣΥΜΒΟΛΑ

ΣΥΜΒΟΛΑ

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠO ΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ

ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΌ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ; ΠΟΥ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΑΜΕ; ΤΙ ΕΚΦΡΑΖΟΥΝ ΟΙ ΠΙΣΤΟΙ ΜΕΣΑ ΑΠ΄ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ;

2η ΦΑΣΗ - ΕΠΟΧΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΧΤΙΖΟΝΤΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΝΑΟΙ ΑΝΑΠΤΥΣΕΤΑΙ ΣΙΓΑ-ΣΙΓΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ

ΑΡΧΙΚΑ-ΔΑΝΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΘΝΙΚΟΥΣ

ΨΗΦΙΔΩΤΑ

ΧΡΙΣΤΟΣ

ΧΡΙΣΤΟΣ

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΟΥ ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΟΥΣ;

6ος ΑΙΩΝΑΣ - ΠΡΩΤΕΣ ΦΟΡΗΤΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ 6ος ΑΙΩΝΑΣ - ΠΡΩΤΕΣ ΦΟΡΗΤΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ

6ος ΑΙΩΝΑΣ ΧΡΙΣΤΟΣ

ΤΙ ΑΠΕΔΩΣΕ Ο ΑΓΙΟΓΡΑΦΟΣ Σ’ ΑΥΤΉ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ;

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ Η ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ. ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΕΤΑΙ Η ΠΙΣΤΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΥΤΌ ΠΟΥ ΒΛΕΠΟΥΝ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΜΑΤΙΑ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΔΥΟ ΣΧΟΛΕΣ ΚΡΗΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ

ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ

ΚΡΗΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ

ΚΡΗΤΙΚΗ- ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ-ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ; ΜΕ ΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΚΑΤΑΦΕΡΝΕΙ ΝΑ ΤΑ ΑΠΟΔΩΣΕΙ Ο ΑΓΙΟΓΡΑΦΟΣ;

Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ Α’

Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ Β΄

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ

ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΑΓΙΟΓΡΑΦΟΙ

ΜΙΚΡΟΓΡΑΦΙΑ