Ρεβύθη Αναστασία, 5304 Ζαχαροπούλου Μαρία-Αθανασία, 5205.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
Advertisements

Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ.
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ.
Βελτιώνοντας την μάθηση των Μαθηματικών μέσα σε ένα ψηφιακό περιβάλλον Ελισσάβετ Καμπάνη Phd Διδακτική των Μαθηματικών Σχ. Σύμβουλος Μαθηματικών.
5. Χαρακτηρισμός των μαθηματικών γνώσεων των μαθητών.
Ανακαλυπτική θεωρία μάθησης
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 1 Κεφάλαιο 3 Η Σημασιολογία των Γλωσσών Προγραμματισμού Προπτυχιακό.
Διδακτική Μαθηματικών Ι
Μάθημα 6: Γλώσσα και περιεχόμενο Διδάσκουσα: Βασιλάκη Ευγενία ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Mathematics in the streets and in the schools Terezinha Nunes Carraher, David William Carraher and Analucia Dias Schliemann Καλογεράκης Γιώργος Δ
Xαρτογράφηση Εννοιών. Εννοιολογικοί χάρτες Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα: Η Φυσική στο φωτόδεντρο Αθήνα, 25 & | Θεσσαλονίκη Η Φυσική στο φωτόδεντρο: θεωρητική.
5Κ1 & 6Κ1. Θεατρικές Εφαρμογές και Διδακτική της Φυσικής Ι Διδάσκουν: Αντιγόνη Παρούση και Βασίλης Τσελφές.
ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΟ ΕΠΑΛ» 2 Ο ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ – ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ 2 Ο ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Εισηγήτριες:
Φορέας Λειτουργίας: Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού & Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών.
Linsen, S., Verschaffel, L., Reynvoet, B., & De Smedt, B. (2014). The association between children’s numerical magnitude processing and mental multi-digit.
ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΟ ΕΠΑΛ» 2 Ο ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ – ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Εισηγήτρια:
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΣΥΕΕΠ Εισηγήτρια: Τσακίρη Θεανώ, PhD in Developmental Psychology, MA Education (Psychology), Παιδαγωγός Προσχολικής.
Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΚΙΝΕΖΙΚΗΣ Νοήματα που «χάνονται» στη μετάφραση Αλίκη Αναγνώστη, Μεταφράστρια 22 Μαΐου, 5 η Συνάντηση Ελληνόφωνων Μεταφρασεολόγων, ΑΠΘ.
Χρήση της χαρτογράφησης εννοιών για την μείωση των λαθών στο μάθημα της Τεχνολογίας ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ» ΑΘΗΝΑ, 1-2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ,
«Ηλεκτρονικό Αρχείο Παρουσίασης (power point)_Επιμορφωτικό Υλικό»
Επιςτημολογια παιδαγωγικης
ΔιαφοροπΟΙηση στην ΤΑξη
Κίνητρα Ο ρόλος τους στη μάθηση.
Αφήγηση και Ιστορίες στη Διδακτική της Γλώσσας Σούδη Αντωνία, 428
Οι κοινωνικές παράμετροι της εκπαιδευτικής διαδικασίας
Παραπομπές και Δομή.
Κοινωνιολογικές Προσεγγίσεις
Αριθμητικές πράξεις με φυσικούς αριθμούς
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
Παρουσίαση της Εισαγωγής Msc , μαθηματικού Κοσόγλου Ιορδάνη
4Ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΝΕΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ»
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 1. Βασικές έννοιες
Αριθμοί- αλγεβρικές εκφράσεις
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
«Η λογοτεχνία στο Γυμνάσιο: Μια πρώτη συγκριτική μελέτη των ελληνικών και των αγγλικών προγραμμάτων σπουδών» Τάσος Μιχαηλίδης, Δρ. Φιλολογίας ΕΚΠΑ, Τζήνα.
Ποιότητα Ζωής για Όλους; Στιγμές Φευγαλέες;
Αριθμητικές πράξεις με χαρτί και μολύβι
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ
Τεχνικές Διαπραγμάτευσης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
1η ενότητα: Πεποιθήσεις
Δ7: Διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Εργασία στην ενότητα 2 Καράβη Θωμαΐς Θέμα: (3) Μελετήστε το παρακάτω άρθρο.
1η ενότητα: η συνεισφορά του Polya
Ενότητα 3η: Προτεινόμενες εργασίες
Δύο πρωτότυπα προβλήματα από το σχολικό βιβλίο της Ά Γυμνασίου
Impacting positively on students’ mathematical problem solving beliefs: An instructional intervention of short duration Stylianides, A. J., & Stylianides,
ΕΥΡΕΤΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ
Τα μαθηματικά στους δρόμους και στα σχολεία
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ α’
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
Ένταξη (Integration) ή Συνεκπαίδευση (Inclusion);
ΕΡΓΑΣΙΑ 1 Μελετήστε το απόσπασμα από άρθρο του Schoenfeld (1992) και απαντήστε στα παρακάτω ερωτήματα: -Τι ακριβώς διαπραγματεύεται; -Ποια είναι τα επιχειρήματα.
Αριθμοί- αλγεβρικές εκφράσεις
Ιστορικές Πηγές & Ιστορικές Μαρτυρίες
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Έφη Γουργιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΠΕ Παν
Αναπαραστάσεις & Οργάνωση της Γνώσης
Χαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες (concept maps)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ «ΦΙΛΟ-ΣΟΦΕΙΝ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΣ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ»
B' ΤΑΞΗ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 2 Κωδικοποίηση 9/12/2018 B' ΤΑΞΗ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 2.
Μαθησιακή Ικανότητα και Εξέλιξη
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Βασίλης Γκιμίσης ΛΥΜΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ
Υλικά και Δραστηριότητες Διδασκαλίας Μαθηματικών ΙΙ
Συνέντευξη σε εκπαιδευτικούς για ΑΠ
J. Bruner: η διερευνητική – ανακαλυπτική μάθηση
Η Ελλάδα κατά την πρώιμη ψυχροπολεμική περίοδο,
Χαρίκλεια Τσαλαπάτα 2/10/2019
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ρεβύθη Αναστασία, 5304 Ζαχαροπούλου Μαρία-Αθανασία, 5205

Οι τυπικές και οι άτυπες διαδικασίες που χρησιμοποιούν τα παιδιά για να λύσουν καθημερινά προβλήματα.

Κατά το σχεδιασμό μιας έρευνας, που αφορά τα μαθηματικά με ερευνητικά υποκείμενα τα παιδιά, οργανώνουν δύο τύπους ερωτήσεων τις άτυπες και τις τυπικές. Οι τυπικές είναι καθορισμένες αφού είναι με μολύβι και χαρτί. Ενώ οι άτυπες για να είναι έγκυρες πρέπει πρώτα να οριστεί ένα πλαίσιο στο οποίο θα στηριχτεί οι ερωτήσεις, δηλαδή να υπάρχει μια προεργασία των ερωτήσεων.

Οι ερευνητές πραγματοποίησαν μια έρευνα με δύο τρόπους, με υποκείμενα πέντε παιδιά τα οποία είχαν παρακολουθήσει από μία έως επτά τάξεις και είχαν διδαχθεί τις τυπικές διδασκαλίες στις μαθηματικές πράξεις. Ο πρώτος τρόπος ήταν το άτυπο τεστ, όπου πραγματοποιήθηκε μια μορφή συνέντευξης, όπου οι ερευνητές ως πελάτες έθεταν μαθηματικά προβλήματα. Ο δεύτερος τρόπος ήταν ένα τυπικό τεστ, όπου τα παιδιά καλούνταν να λύσουν κάποια προβλήματα γραπτώς αυτή τη φορά.

Τα ερευνητικά υποκείμενα:  Μπορούσαν να ανταποκριθούν καλύτερα στο άτυπο τεστ, δηλαδή στους προφορικούς-νοητούς υπολογισμούς.  Συνήθιζαν να συγχέουν τον τρόπο που γίνεται η πρόσθεση με αυτόν του πολλαπλασιασμού κι έτσι οδηγούνταν σε λανθασμένα αποτελέσματα.  Συναντούσαν μεγαλύτερη δυσκολία όταν έπρεπε να κάνουν πράξεις με χαρτί και μολύβι στην τυπική διαδικασία.  Όταν συναντούσαν συμβολική αναπαράσταση δεδομένων δυσκολεύονται περισσότερο να λύσουν το πρόβλημα υπο τις φυσιολογικές συνθήκες στο χώρο εργασίας τους ανταποκρινόταν αποτελεσματικά.  Δε σκέφτηκαν να ελέγχουν στις δύο περιπτώσεις αν το αποτέλεσμα είναι ίδιο.

Το συμπέρασμα από την έρευνα που διενεργήθηκε είναι ότι ναι μεν είναι χρήσιμοι οι καθημερινοί άτυποι τρόποι υπολογισμούς και καλό θα ήταν να ληφθούν υπόψη στη διδασκαλία των μαθηματικών αλλά χωρίς να διαδραματίζουν πρωταρχικό ρόλο, διότι είναι εξίσου σημαντική η κλασσική διδασκαλία των μαθηματικών (με σύμβολα). Στο τέλος του άρθρου δίνεται έναυσμα για περαιτέρω έρευνα όσον αφορά τη μεθοδολογία της διδακτικής των μαθηματικών, ώστε να ενταχθούν άτυπες διαδικασίες πράξεων που στηρίζονται στην καθημερινή ανθρώπινη λογική.

Berlinck, M.T (1977) Marginalidade Social e Relacoes de Classe em Sao Paulo. Petropolis, RJ, BrazilQ Vozes. Bruner, J (1972). Relevance of Education. London: Penguin. Carraher, T., Carraher, D., & Schliemann, A. (1982). Na vida dez, na escola, zero: Os contextos culturais da aprendizagem da matematica. Cad.ernos de Pesquisa, 42, σσ (Sao Paulo, Brazil, special UNESCO issue for Latin America). Carraher, T., & Schliemann, A. (υπο έκδοση). Computation roytines prescribed by schools: Help or Hindrance? Journal for Research in Mathematics Education. Cavalcati, C. (1978). Viabilidade do Setor Informal. A Demanda de Pequenos Servicos no Grande Recife. Recife, PE, Brazil: Instituto Joaquim Nabuco de Pescuisas Sociais. Cavalcati, C., & Duarte, R. (1980a). A Procura de Espaco na Economia Urbana: O Sector Informal de Salvator: Dimensoes, Natureza, Significacao. Recife, PE, Brazil: SUDENE/FUNDAJ. Donaldson, M. (1978). Children’s Minds. New York: Norton. Gay, J., Murtaugh, M., & de La Rocha, O. (1984). The New Mathematics and an Old Culture: A Study of Learning among the Kpelle of Libreria. New York: Holt, Rinehart & Winston. Johnson-Laird, P.N., Legrenzi, P., & Sonino Legrengi, M. (1972). Reasoning and a sence of reality. British Journal of Psycology, 63, σσ Lave, J., Murtaugh, M., & de La Rocha, (1984). The dialectical construction of arithmetic practice. Στο B. Rogoff & J Lave ( επιμ.), Everyday Cognition: Its Development in Social Context, σσ Cambridge, MA: Harvard University Press. Lunzer, E.A., Harrison, C., & Davey, M. (1972). The four-card problem and the development of formal reasoning. Quarterly Journal of Experimental Psycology, 24, σσ Reed, H.J., & Lave, J. (1981). Arithmetic as a tool for investigating relations between Culture and Cognition. Στο R.W. Casson (επιμ.), Language, Culture and Cognition : Anthropological Perspectives. New York: Macmillan. Warson, P.C., & Shapiro, D. (1971). Natural and contrived experience in a reasoning problem. Quarterly Journal of Experimental Psycology, 23, σσ

Σας ευχαριστούμε για τη προσοχή σας !