Πώς θα ζήσω με το Διαδίκτυο; δημιουργικές ιδέες καθημερινής χρήσης Μιχάλης Βαφόπουλος, www.vafopoulos.orgwww.vafopoulos.org.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά «Ο Άγιος Παύλος» Τμήμα Γ1 Γυμνασίου Με τι θα ασχοληθούμε σήμερα…
Advertisements

ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Επιμορφωτική συνάντηση Διευθυντών Σχ. Μονάδων Κέρκυρας
ΑΡΜΟΝΙΑ ΣΩΜΑΤΟΣ - ΝΟΥ –ΨΥΧΗΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΓΙΟΓΚΑ
Διαδίκτυο: ο νέος δρόμος Μιχάλης Βαφόπουλος,
Wikipedia_ Σύνθεση διαδικτυακής παγκόσμιας εγκυκλοπαίδειας από τους αναγνώστες της. Επικοινωνία και συμφωνία για υποκειμενικά θέματα πολλών οπτικών γωνιών.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Web business intelligence
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ AIDS ΔΗ.ΜΟ.Π. «ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΟΣ» «Η Πρόληψη Τόπος Συνάντησης και Συναπάντησης για τη Συνερασία,
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Μιχάλης Βαφόπουλος, vafopoulos.org Η Ανοιχτή Γενιά είναι εδώ; Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike.
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
Web 2.0 Διαδίκτυο: Ο Προσωπικός μας Υπολογιστής
Ελληνικές Βιβλιοθήκες Συνολική Παρουσίαση Θέσεων Ομάδα Εργασίας Δημοσίων Βιβλιοθηκών Ιανουάριος 2011.
& Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία Τσουλής Μιλτιάδης
Πώς θα ζήσω με το Διαδίκτυο στην εποχή των παρακολουθήσεων και των ανοιχτών δεδομένων; Μιχάλης Βαφόπουλος,
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Ανοικτά δεδομένα & Ανοικτή Διακυβέρνηση
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Διαδίκτυο: ο νέος δρόμος Μιχάλης Βαφόπουλος,
Μιχάλης Βαφόπουλος, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, ΕΕΛΛΑΚ Ανοιχτά Δεδομένα στην Ελλάδα ΘΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, Δημόκριτος.
Το διαδίκτυο στη διδασκαλία και στη μάθηση Β. ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ Επικ. Καθηγήτρια ΑΠΘ.
Το Διαδίκτυο (Internet) Καθηγητής : Πέτρου Στέφανος (B.Sc, HnD, SRIOHA) University of East London – U.E.L Department of Computer Science & I.T. Tel: ++30.
Στογιάννου Αθανασία 1Ι-ΙΝΠΟ internet Στογιάννου Αθανασία web designer 2013 web designer 2013.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών “ Ψηφιακό Περιεχόμενο και Διαδικτυακές Εφαρμογές “ Θ.Καρούνος,
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Μιχάλης Βαφόπουλος, vafopoulos.org ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος
Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και Διαδίκτυο:Νέα δεδομένα για την λογοτεχνία και την διδασκαλία της.Μία εφαρμογή Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου.
ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ AMUSE
- Ημερίδα «Πολιτισμική Πληροφορική και Εκπαίδευση», 24 Νοεμβρίου IΣΤΟΣ Ένα λειτουργικό πρότυπο για την αξιόπιστη προσφορά πολιτιστικού και εκπαιδευτικού.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών “One Laptop Per Child “ Επιτροπή πρωτοβουλίας για την ελληνοποίηση του.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Ασφάλεια Διαδικτύου Το Διαδίκτυο είναι σήμερα καθημερινό εργαλείο στη ζωή μας: για την αναζήτηση πληροφοριών, για επικοινωνία, για αγορές, για ψυχαγωγία.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ-
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και ΕπικοινωνιώνΗράκλειο Κρήτης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Τοπική Ανάπτυξη5 & 6 Μαϊου 2006 Ανάπτυξη.
2η περίοδος επιμόρφωσης Β' επιπέδου - ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ 1 Τι είναι το web 2.0; Γιατί είναι τόσο σημαντικό για την εκπαίδευση;
Διδακτική Πληροφορικής
ΤΠΕ στη Δια Βίου ΜάθησηΠύργος, 8/2/2013 Τεχνολογίες Πληροφορικής στη Δια Βίου Μάθηση Εισηγητής : Δημήτρης Ανεστόπουλος, Π.Δ.Ε. INSTALL.
Και η εκπαιδευτική τους χρήση.  Web 2.0 τεχνολογίες, εφαρμογές και υπηρεσίες  Δημιουργία μαθημάτων με τη χρήση εργαλείων Web 2.0, διαδικτύου – σύγκριση.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΣΥΝΟΨΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ. ΤΙ ΑΝΑΖΗΤΗΣΑΜΕ? Πως χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο γενικά Η ιστορία του διαδικτύου Οι υπηρεσίες του Ασύρματα δίκτυα.
Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων Πολιτισμού και Αθλητισμού Κατανοώντας τις συνέπειες μίας θετικής ψηφιακής ταυτότητας Έφηβοι και online φήμη.
Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων Κατανοώντας τις συνέπειες μίας θετικής ψηφιακής ταυτότητας Έφηβοι και διαδικτυακή φήμη #2.
ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΣΠΟΤΟΠΟΥΛΟΣ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ – ΑΝΕΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ (ΣΤΟΛΗ) ΜΑΘΗΤΩΝ.
Συνεδρία 8 Wikis Συστάδα 3.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Διδακτική της Πληροφορικής
Από το Web1.0 στον Web X.0 Καλτιριμτζής Ελ. Ιωάννης
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
Συνεργατικά και άλλα Εργαλεία Γενικής Χρήσης (2ο Μέρος)
Ο ανοιχτός κόσμος της Εκπαίδευσης
Τζένη Παγγέ Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
ΠEΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:
Γνωριμία με το Διαδίκτυο
Λ. Μήτρου, Επικ. Καθηγήτρια – Πανεπιστήμιο Αιγαίου Κανονιστικές και Κοινωνικές Διαστάσεις της Κοινωνίας της Πληροφορίας /6 Χειμερινό εξάμηνο
Πολίτη Τριανταφυλλιά 1ο ΔΣ Ελευθερούπολης
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Συνεργατικά και άλλα Εργαλεία Γενικής Χρήσης (2ο Μέρος)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΔΟΕΠ&ΤΜ
Έναρξη Ενότητας 8 Συνεργασία -Διαδημιουργία: Σχέση με άλλες μορφές παροχής υπηρεσιών Ανοικτής και Ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.
“Το μέλλον φτιάχτηκε για να αλλάξει”
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πώς θα ζήσω με το Διαδίκτυο; δημιουργικές ιδέες καθημερινής χρήσης Μιχάλης Βαφόπουλος,

2

3

4 «Να μη γίνετε όμηροι του Διαδικτύου»

5 Καριέρα χωρίς “μέσο”

6...και πιο απλά πράγματα

7 Ούτε στα τρελά μας όνειρα

8

9

Το Διαδίκτυο σε 6 λέξεις: ① Παντού ② Αντιφατικό ③ Ασυνήθιστο ④ Πολύπλοκο ⑤ Αλλάζει γρήγορα

11 Τι είναι το Διαδίκτυο;

I. Η ανθρώπινη ιστορία ένας εφευρετικός συμβασιούχος II. Το περιβάλλον ΗΠΑ: Ο Αλ Γκορ ανοίγει τον δρόμο Ευρώπη: η Κοινωνία της Πληροφορίας III. Η ιστορική συγκυρία ανάγκη για αξιοποίηση της συσσωρευμένης γνώσης

Το σημερινό www πότε ξεκίνησε; 13 Μετά τη Φούσκα 2000 = 5 τρις

14

Όχι μόνο τεχνολογία… o >2,5 δις χρήστες o 8/10 σε κοινωνικό δίκτυο o Google: 400 εκ. αναζητήσεις/ημέρα o Facebook: 1 δις χρήστες o Ελλάδα 2,5 εκ. o αξία >100 δις $

16 Τι στα αλήθεια άλλαξε; Εγώ τι μπορώ να κάνω;

εμπειρία πλοήγησης σε πληροφορίες και ανθρώπους 17

το μοναδικό σύστημα χωρίς αδειοδότηση συμμετοχής από κεντρική αρχή 18

Μηδενικό κόστος επικοινωνίας 19

Από τον μαζικό στο δικτυακό 20

(και) παραγωγή χωρίς τιμή, ιδιοκτησία, αυθεντία 21

Είναι οικοσύστημα το Διαδίκτυο; Μια εφαρμογή του Internet Web=Hypertext+ (HTML,URI, HTTP) +Internet  Ένα πληροφοριακό σύστημα Web+χρήστες  Το νέο ΟΙΚΟ-σύστημα Αλλάζει η καθημερινή ζωή των χρηστών Δημιουργεί πραγματικότητα

μια νέα Κοινωνική Μηχανή Ωφέλεια +Οικουμενικότητα +Συνεργασία Κόστος -Ιδιωτικότητα -Ατομική ισορροπία 23

Ψηφιοποιούμε προστατευόμενοι 24

Μεταφράζουμε διδασκόμενοι 25

Οι γενιές στο Διαδίκτυο 26 ιθαγενείς μετανάστες μεσολαβητές τουρίστες

Θέτει ξανά τα βασικά ζητήματα Γλώσσα –Νέες μορφές υπερ-κειμένου (πχ wiki) Επιστήμη –Πρόσβαση στην πληροφορία (& όχι μόνο) Μουσική –Παρτιτούρες, φόρουμ & Live από απόσταση vafopoulos.org 27

και ξανά... Χώρος –Πλοήγηση με το κινητό και τηλεδιάσκεψη Σώμα –Ακινησία, έμφαση στην λεκτική επικοινωνία Φύση –Πιο εύκολα φεύγεις από την πόλη vafopoulos.org 28

από την αρχή... Φιλία –Από την αρχή γνωστοί και φίλοι Βασικές αξίες –Ελευθερία και “μεγάλος αδελφός”, διαφάνεια και ανοιχτά δεδομένα vafopoulos.org 29

Διαδικτυακή ευφυία: το 10 “καλό” Howard Gardner Διαδίκτυο 2000

Ε, και τι έγινε;  Για την οικογένεια  Τον δάσκαλο  Το σχολείο 31

Παλιές συνταγές με νέα υλικά Ο “παλιός”: στοργή – όρια – όραμα Ο “νέος”: το κοινό μας πεδίο και η δύναμη του παραδείγματος 32

Από την αυθεντία στην συνεργασία δάσκαλε βάλε τάξη στο χάος συνεργατική αλγοριθμική σκέψη 33

συνεργατικό υπερκείμενο στη διδασκαλία

Φίλε, ξέρεις από νούμερα;

Δεν υπάρχει; Το 2009, γνωστός Μαθηματικός ανάρτησε στο Διαδίκτυο ένα άλυτο πρόβλημα, καλώντας οποιοδήποτε ανά τον κόσμο να συνεισφέρει στην επίλυσή του. Μετά από λίγο καιρό, το πρόβλημα λύθηκε από 40 ανθρώπους.

Το νέο σχολείο Παραδείγματα στα μαθήματα και στο project με το Διαδίκτυο ως μέσο ή ως το αντικείμενο μελέτης ΑΜΕΣΑ

Το νέο σχολείο κάθε σχολείο την δική του στρατηγική για το Διαδίκτυο Ανοιχτή, δυναμική & με όλα τα μέρη ΑΥΡΙΟ

Το νέο σχολείο Το εργαστήρι του Διαδικτύου Άξονας 1: τα ζητήματα του Διαδικτύου -ιδιωτικότητα, ασφάλεια, δια-δημιουργία,... Άξονας 2: ο διάλογος με τις επιστήμες - Αμφίδρομα ερωτήματα και απαντήσεις ΜΕΘΑΥΡΙΟ

Το εργαστήρι του Διαδικτύου στο σχολείο 1.Λόγου και Νόησης 2.Κοινωνίας, Πολιτικής και Ανθρώπινων Αξιών 3.Θετικών επιστημών 4.Οικονομίας και Επιχειρηματικότητας

Το Διαδίκτυο, λοιπόν, είναι: Ο καλύτερος χώρος συν-δημιουργίας που είχαμε ποτέ Επεκτείνει την ανθρώπινη ικανότητα Ευέλικτος, δυναμικός, οικουμενικός Με νέα απρόβλεπτα χαρακτηριστικά και περιορισμούς

42 Δημιούργησε το δικό σου Διαδίκτυο!

Λόγου και Νόησης 1.1 Κείμενο και Υπερκείμενο 1.2 Διαδικτυακές Εγκυκλοπαίδειες 1.3 Μεταβατική μνήμη και Google effect 1.4 Συλλογική και Διαδικτυακή ευφυΐα

Κοινωνίας, Πολιτικής και Ανθρώπινων Αξιών 2.1 Δικτυωμένος Άνθρωπος και Διαδημιουργία 2.2 Κοινωνικές Μηχανές 2.3 Ιδιωτικοποιημένος Χώρος, Ταυτότητα, Ασφάλεια 2.4 Διαδικτυακό Έγκλημα 2.5 Ανοιχτότητα και Ουδετερότητα του Διαδικτύου 2.6 Πολιτικές για το Διαδίκτυο

Θετικών επιστημών 3.1 Συνεργατική Αλγοριθμική Σκέψη 3.2 Διαδίκτυο και Μαθηματικά, Φυσική, Γεωγραφία

Οικονομίας & Επιχειρηματικότητας 4.1 Διαδικτυακά Αγαθά 4.2 Ομότιμη Συμπαραγωγή 4.3 Επιχειρηματικά Μοντέλα του Διαδικτύου