Πώς θα ζήσω με το Διαδίκτυο; δημιουργικές ιδέες καθημερινής χρήσης Μιχάλης Βαφόπουλος,
2
3
4 «Να μη γίνετε όμηροι του Διαδικτύου»
5 Καριέρα χωρίς “μέσο”
6...και πιο απλά πράγματα
7 Ούτε στα τρελά μας όνειρα
8
9
Το Διαδίκτυο σε 6 λέξεις: ① Παντού ② Αντιφατικό ③ Ασυνήθιστο ④ Πολύπλοκο ⑤ Αλλάζει γρήγορα
11 Τι είναι το Διαδίκτυο;
I. Η ανθρώπινη ιστορία ένας εφευρετικός συμβασιούχος II. Το περιβάλλον ΗΠΑ: Ο Αλ Γκορ ανοίγει τον δρόμο Ευρώπη: η Κοινωνία της Πληροφορίας III. Η ιστορική συγκυρία ανάγκη για αξιοποίηση της συσσωρευμένης γνώσης
Το σημερινό www πότε ξεκίνησε; 13 Μετά τη Φούσκα 2000 = 5 τρις
14
Όχι μόνο τεχνολογία… o >2,5 δις χρήστες o 8/10 σε κοινωνικό δίκτυο o Google: 400 εκ. αναζητήσεις/ημέρα o Facebook: 1 δις χρήστες o Ελλάδα 2,5 εκ. o αξία >100 δις $
16 Τι στα αλήθεια άλλαξε; Εγώ τι μπορώ να κάνω;
εμπειρία πλοήγησης σε πληροφορίες και ανθρώπους 17
το μοναδικό σύστημα χωρίς αδειοδότηση συμμετοχής από κεντρική αρχή 18
Μηδενικό κόστος επικοινωνίας 19
Από τον μαζικό στο δικτυακό 20
(και) παραγωγή χωρίς τιμή, ιδιοκτησία, αυθεντία 21
Είναι οικοσύστημα το Διαδίκτυο; Μια εφαρμογή του Internet Web=Hypertext+ (HTML,URI, HTTP) +Internet Ένα πληροφοριακό σύστημα Web+χρήστες Το νέο ΟΙΚΟ-σύστημα Αλλάζει η καθημερινή ζωή των χρηστών Δημιουργεί πραγματικότητα
μια νέα Κοινωνική Μηχανή Ωφέλεια +Οικουμενικότητα +Συνεργασία Κόστος -Ιδιωτικότητα -Ατομική ισορροπία 23
Ψηφιοποιούμε προστατευόμενοι 24
Μεταφράζουμε διδασκόμενοι 25
Οι γενιές στο Διαδίκτυο 26 ιθαγενείς μετανάστες μεσολαβητές τουρίστες
Θέτει ξανά τα βασικά ζητήματα Γλώσσα –Νέες μορφές υπερ-κειμένου (πχ wiki) Επιστήμη –Πρόσβαση στην πληροφορία (& όχι μόνο) Μουσική –Παρτιτούρες, φόρουμ & Live από απόσταση vafopoulos.org 27
και ξανά... Χώρος –Πλοήγηση με το κινητό και τηλεδιάσκεψη Σώμα –Ακινησία, έμφαση στην λεκτική επικοινωνία Φύση –Πιο εύκολα φεύγεις από την πόλη vafopoulos.org 28
από την αρχή... Φιλία –Από την αρχή γνωστοί και φίλοι Βασικές αξίες –Ελευθερία και “μεγάλος αδελφός”, διαφάνεια και ανοιχτά δεδομένα vafopoulos.org 29
Διαδικτυακή ευφυία: το 10 “καλό” Howard Gardner Διαδίκτυο 2000
Ε, και τι έγινε; Για την οικογένεια Τον δάσκαλο Το σχολείο 31
Παλιές συνταγές με νέα υλικά Ο “παλιός”: στοργή – όρια – όραμα Ο “νέος”: το κοινό μας πεδίο και η δύναμη του παραδείγματος 32
Από την αυθεντία στην συνεργασία δάσκαλε βάλε τάξη στο χάος συνεργατική αλγοριθμική σκέψη 33
συνεργατικό υπερκείμενο στη διδασκαλία
Φίλε, ξέρεις από νούμερα;
Δεν υπάρχει; Το 2009, γνωστός Μαθηματικός ανάρτησε στο Διαδίκτυο ένα άλυτο πρόβλημα, καλώντας οποιοδήποτε ανά τον κόσμο να συνεισφέρει στην επίλυσή του. Μετά από λίγο καιρό, το πρόβλημα λύθηκε από 40 ανθρώπους.
Το νέο σχολείο Παραδείγματα στα μαθήματα και στο project με το Διαδίκτυο ως μέσο ή ως το αντικείμενο μελέτης ΑΜΕΣΑ
Το νέο σχολείο κάθε σχολείο την δική του στρατηγική για το Διαδίκτυο Ανοιχτή, δυναμική & με όλα τα μέρη ΑΥΡΙΟ
Το νέο σχολείο Το εργαστήρι του Διαδικτύου Άξονας 1: τα ζητήματα του Διαδικτύου -ιδιωτικότητα, ασφάλεια, δια-δημιουργία,... Άξονας 2: ο διάλογος με τις επιστήμες - Αμφίδρομα ερωτήματα και απαντήσεις ΜΕΘΑΥΡΙΟ
Το εργαστήρι του Διαδικτύου στο σχολείο 1.Λόγου και Νόησης 2.Κοινωνίας, Πολιτικής και Ανθρώπινων Αξιών 3.Θετικών επιστημών 4.Οικονομίας και Επιχειρηματικότητας
Το Διαδίκτυο, λοιπόν, είναι: Ο καλύτερος χώρος συν-δημιουργίας που είχαμε ποτέ Επεκτείνει την ανθρώπινη ικανότητα Ευέλικτος, δυναμικός, οικουμενικός Με νέα απρόβλεπτα χαρακτηριστικά και περιορισμούς
42 Δημιούργησε το δικό σου Διαδίκτυο!
Λόγου και Νόησης 1.1 Κείμενο και Υπερκείμενο 1.2 Διαδικτυακές Εγκυκλοπαίδειες 1.3 Μεταβατική μνήμη και Google effect 1.4 Συλλογική και Διαδικτυακή ευφυΐα
Κοινωνίας, Πολιτικής και Ανθρώπινων Αξιών 2.1 Δικτυωμένος Άνθρωπος και Διαδημιουργία 2.2 Κοινωνικές Μηχανές 2.3 Ιδιωτικοποιημένος Χώρος, Ταυτότητα, Ασφάλεια 2.4 Διαδικτυακό Έγκλημα 2.5 Ανοιχτότητα και Ουδετερότητα του Διαδικτύου 2.6 Πολιτικές για το Διαδίκτυο
Θετικών επιστημών 3.1 Συνεργατική Αλγοριθμική Σκέψη 3.2 Διαδίκτυο και Μαθηματικά, Φυσική, Γεωγραφία
Οικονομίας & Επιχειρηματικότητας 4.1 Διαδικτυακά Αγαθά 4.2 Ομότιμη Συμπαραγωγή 4.3 Επιχειρηματικά Μοντέλα του Διαδικτύου