Πανελλήνιες, Άγχος και Οικογένεια

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟΜΑΔΑ: LOOKING THROUGH
Advertisements

Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
ΑΡΜΟΝΙΑ ΣΩΜΑΤΟΣ - ΝΟΥ –ΨΥΧΗΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΓΙΟΓΚΑ
ΔΕΜΕΝΕΓΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ
Μαθητής με π.ο. στο σχολείο μας. Τα κομμάτια του πάζλ.
Επιθετικότητα ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΛΑΡΝΑΚΑΣ.
ΛΕΜΕ ΌΧΙ Στο σχολικο εκφοβισμο
Η Ψυχολογία της άθλησης μελετά τον άνθρωπο και τη συμπεριφορά του σε σχέση με την άθληση. Εφαρμόζεται σε συμβουλευτικό επίπεδο (σε αθλητικούς ομίλους ή.
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε» Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Όταν το ΕΓΩ συναντά το ΕΜΕΙΣ.
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΑΓΧΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΥ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΠΕΤΣΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΠΟΛΥΖΟΣ.
Κάποιες πληροφορίες Η αποτελεσματική αντιμετώπιση προβληματικών συμπεριφορών των παιδιών δεν συνδέεται με την αύξηση των ψυχολογικών υπηρεσιών, αλλά με.
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
Κατανοώντας το άγχος και το φόβο
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
5Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Ζιαγκλιαβός Κωνσταντίνος, Πελοβανίδης Ηλίας, Πολυχρονίδης Ιάκωβος
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ Αρχοντάκη Στέλλα
1o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ
ΕΦΗΒΕΙΑ.
Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ:
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Ψυχολογία έφηβων Είμαι όμορφος; Είμαι άσχημος;
Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΜΕΡΙΚΩΝ ΟΤΙ Η ΜΟΡΦΩΣΗ ΕΙΝΑΙ «ΑΧΡΗΣΤΗ» Β’ ομάδα:Λιόλιου Αρετή, Ματσούκα Αντωνία,
Ποιο φόβο αγάπησες πάλι;
ΘΕΜΑ : Υπάρχουν εξαρτημένοι χρήστες του διαδικτύου ; Ποιοι μπορούν να θεωρηθούν εξαρτημένοι από το διαδίκτυο, ποια είναι τα συμπτώματα, ποιες οι αιτίες.
ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ. Το παιχνίδι αποτελεί τη φυσική γλώσσα των παιδιών, το πιο ισχυρό μέσο έκφρασής τους και αναπόσπαστη δραστηριότητα της καθημερινότητάς.
Καταθλιψη Λύκειο Μεσοβουνίων
Κατάθλιψη «Η κατάθλιψη είναι σαν ένα πένθος για κάτι αγαπημένο που έχει χαθεί. Είτε είναι πρόσωπο είτε είναι ιδέα είτε πρόκειται για μια κατάσταση» Σίγκμουντ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 1: Εισαγωγή – Ψυχική Υγεία – Ψυχική Διαταραχή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
TM KEΦΑΛΑΙΟ 5 ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΑΣΧΟΝΤΑ. Το φυσιολογικό και το παθολογικό άγχος Το φυσιολογικό άγχος είναι μία υγιής, φυσιολογική αντίδραση που.
Τα 5 στάδια του πένθους Το 1969 η ψυχίατρος Kübler-Ross εισήγαγε για πρώτη φορά «τα 5 στάδια του πένθους». Τα στάδια αυτά αποτελούν τις υγιείς ψυχικές.
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
O ΌΡΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΘΗΚΕ ΑΡΧΙΚΆ, ΓΙΑ ΆΤΟΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΎΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΏΡΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΉΣ ΥΓΕΊΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΣΥΝΔΈΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΆΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎ,
ΕΦΗΒΕΙΑ - Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Γιώργος Δούλαλας ΠΕ04.01.
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Κατάθλιψη «Η κατάθλιψη είναι σαν ένα πένθος για κάτι αγαπημένο που έχει χαθεί. Είτε είναι πρόσωπο είτε είναι ιδέα είτε πρόκειται για μια κατάσταση» Σίγκμουντ.
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.
Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα
Παίρνω τον Έλεγχο: Βρίσκω το δρόμο μου αντιμετωπίζοντας την ανεργία
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
ΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΠΟΥ ΘΡΗΝΕΙ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
ΟΙ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΘΡΗΝΟΥ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
Εκφοβισμός στα σχολεία
Εργασία: Συμβουλευτική σε οικογένεια με ανοϊκό μέλος
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
AITIA Τα αίτια της νευρικής ανορεξίας φαίνεται να είναι πολυπαραγοντικά. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κοινωνίας, του τρόπου σκέψης, του συναισθήματος αλλά.
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
Ετυμολογία Το άγχος προέρχεται ετυμολογικά από το ρήμα «άγχω» που σημαίνει αισθάνομαι πνιγμό. Πρόκειται για: Μια φυσιολογική αντίδραση σε έναν επικείμενο.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Γονείς και Πανελλήνιες Εξετάσεις
ΑΓΧΟΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΕΠΕΜΒΑΣΗ
Αποσυνδετικές διαταραχές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πανελλήνιες, Άγχος και Οικογένεια Σοφία Γιουρούκου , Ψυχολόγος –Συνθετική Ψυχοθεραπεύτρια

Τι είναι το άγχος Η αντίδραση στο άγχος είναι μία φυσιολογική, ζωτική αντίδραση στην απειλή. Το άγχος είναι ένα συναίσθημα δυσθυμίας που προέρχεται από την υποκειμενική βίωση μιας απειλής η οποία μπορεί να είναι είτε πραγματική είτε φανταστική

Σωματικά Συμπτώματα ταχυπαλμία, εφίδρωση, ζαλάδα, τάση για εμετό ή ναυτία, υπερβολική κόπωση, αδυναμία συγκέντρωσης, υπερένταση, αυξημένη ή μειωμένη όρεξη για φαγητό, διαταραχές στον ύπνο, αυξημένη ή μειωμένη όρεξη για σεξ. ψυχοσωματικά συμπτώματα  

Συναισθηματικό Αντίκτυπο Δυσφορία, Θλίψη, Ευερεθιστότητα, θυμός , εκρήξεις οργής, Απότομες εναλλαγές στη διάθεση, Σύγχυση Αποδιοργάνωση συμπεριφοράς Μείωση αποτελεσματικότητας Αποτυχία

Οι μαθητές Οι πανελλήνιες βρίσκουν τους μαθητές στο αποκορύφωμα της εφηβείας, δηλαδή σε μία εξαιρετικά δύσκολη αναπτυξιακά φάση ζωής. Ο έφηβος μαθητής της τρίτης λυκείου βρίσκεται ήδη σε έναν κυκεώνα αλλαγών που συμβαίνουν στο μυαλό του, στο σώμα του και στην συναισθηματική του κατάσταση. Ο έφηβος βιώνει ήδη πολύ άγχος προσπαθώντας να δομήσει την ταυτότητά του και να αποκτήσει μια ολοκληρωμένη αλλά και αποδεκτή αίσθηση του εαυτού . Σιγά-σιγά εισέρχεται στον κόσμο των ενηλίκων ,κάτι που σηματοδοτούν πανελλήνιες με την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο, με έναν νου που δεν είναι ακόμα ενήλικος εφόσον δεν έχει ολοκληρωθεί η γνωστική ανάπτυξη, γεγονός που κάνει αυτή τη μετάβαση εκ των πραγμάτων πολύ τρομακτική.

Ο έφηβος πενθεί την χαμένη παιδικότητα του και την περίοδο ανεμελιάς και στην πραγματικότητα είναι κατατρομαγμένος για αυτό που πρόκειται να επακολουθήσει την ενηλικίωση και την αυτονομία . Ο έφηβος βρίσκεται ήδη σε μεγάλη ψυχική ένταση προσπαθώντας να αποτιμήσει και να κατανοήσει θεμελιώδη ζητήματα της ανθρώπινης ύπαρξης και φυσικά Μόλις έχει ανακαλύψει την σεξουαλικότητά του. Ο έφηβος μαθητής ανησυχεί για το αν θα ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των γονιών του . Του φαίνεται εξαιρετικά τρομακτικό και περίεργο το ότι πρέπει να διαλέξει επάγγελμα το οποίο θα εξασκήσει αρκετά χρόνια αργότερα . Τέλος η οικονομική κατάσταση και τα αυξημένα επίπεδα ανεργίας φαίνεται ότι απογοητεύουν και αγχώνουν ακόμα περισσότερο τους νέους

Οι γονείς Οι γονείς βρίσκονται και αυτοί σε μια δύσκολη συναισθηματική κατάσταση. Έχουν να αντιμετωπίσουν το έφηβο παιδί τους, με την αλλοπρόσαλλη και κάποιες φορές επιθετική του συμπεριφορά. Ανησυχούν για το μέλλον του και αν θα τα καταφέρει στις πανελλήνιες, Ανησυχούν για το αν θα καταφέρουν να στηρίξουν τις σπουδές των παιδιών τους .

Στην περίπτωση που ο έφηβος θέλει να σπουδάσει σε άλλη πόλη τότε οι γονείς ετοιμάζονται να αποχαιρετήσουν ένα μέλος της οικογένειας, με το συναισθηματικό βάρος και την ανησυχία που αυτό φέρει. Πρόκειται για μια αλλαγή η οποία θα επηρεάσει την ισορροπία όλης της οικογένειας. Αν ο μαθητής είναι το τελευταίο παιδί της οικογένειας που θα φύγει για σπουδές , τότε οι γονείς μαζί με το παιδί τους αποχαιρετούν σιγά-σιγά και το γονεϊκό τους ρόλο εφόσον αντιλαμβάνονται ότι τα παιδιά τους μεγάλωσαν και δε τους έχουν πια τόσο πολύ ανάγκη. Πολλές φορές σε αυτή τη φάση οι γονείς βιώνουν ή ετοιμάζονται να βιώσουν το σύνδρομο της άδειας φωλιάς. Επίσης οι γονείς μετά από πολλά χρόνια θα μείνουν ξανά οι δυο τους στο σπίτι σαν ζευγάρι κάτι που μπορεί να έχουν ξεχάσει πως είναι και που σημαίνει πως ίσως πρέπει να ξαναγνωριστούν . Σε αυτή τη φάση των πανελληνίων η οποία σηματοδοτεί τόσες πολλές αλλαγές, για όλους οι γονείς - το ζευγάρι δηλαδή κατακλύζεται από έντονο άγχος και φόβο .

Μικρές Συμβουλές Γονείς φροντίστε την μεταξύ σας σχέση ώστε ο ένας να είναι το στήριγμα του άλλου σε αυτή τη δύσκολη φάση. Αναγνωρίστε την δική σας δύσκολη συναισθηματική κατάσταση. Αφήστε χώρο στο παιδί σας να εκφραστεί συναισθηματικά. ακούστε τις ανησυχίες του, αντέξτε το θυμό του. Ενθαρρύνετε το παιδί σας να είναι δημιουργικό, δώστε του εναλλακτικές. Περάστε λίγο χρόνο όλοι μαζί κάνοντας κάτι ευχάριστο, γελάστε. Επιβραβεύστε τα παιδιά σας για την προσπάθειά τους. Δώστε προτεραιότητα στη συναισθηματική τους κατάσταση. Βοηθήστε , στηρίξτε τα παιδιά σας με τον τρόπο που έχουν εκείνα ανάγκη

Μαθητές αναγνωρίστε το άγχος σας και κάντε το σύμμαχός σας. Αναγνωρίστε ποιες συνθήκες ή καταστάσεις πυροδοτούν ή επιτείνουν το άγχος σας και τροποποιήστε τες ή αποφύγετέ τες. Οργανώστε λειτουργικά το χρόνο σας και την ύλη σας. Φροντίστε να ξεκουράζεστε επαρκώς. Εντάξετε στο πρόγραμμά σας δραστηριότητες και πράγματα που σας αρέσουν. Κάντε γυμναστική . Επιβραβεύστε τον εαυτό σας Επιλέξτε αυτό που πραγματικά σας αρέσει που σας κάνει χαρούμενους.