ΤΟ ΣΤΙΓΜΑ - ΤΥΠΟΙ ΣΤΙΓΜΑΤΟΣ Το σωματικό (φυσικά ελαττώματα και αναπηρίες) Το στίγμα της συμπεριφοράς Το στίγμα του φρονήματος Αδυναμία του ατόμου να αναλάβει.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΥΠΑΡΞΗ.
Advertisements

Προσωπικές δεξιότητες
Η σχολική βία και ο εκφοβισμός (Bullying)
ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΠΑΡΟΧΗΣ Σ.Υ.Υ. «Εκπαίδευση Αξιολογητών στελεχών Σ.Υ.Υ. Μητρώου Ε.ΚΕ.ΠΙΣ.» Εκπαιδεύτρια: Αποστόλου Μαρία.
ΨΥΧΟKOIΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ Μάθημα 2
Προσωποκεντρική Θεωρία (Client-centered theory)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
«ΕΡΜΗΣ» Σωματείο Γονέων Κηδεμόνων και Φίλων Ατόμων με Αναπηρίες Πιστοποιήσεις: Κ.Ε.Κ. ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗΣ (2001) ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ Κ.Ε.Κ. (2002)
Μελετώντας το πρώτο διάγραμμα όλοι οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μέσα στην οικογένεια υπάρχει διάκριση σε όλους τους τομείς δήλωσαν περισσότεροι ότι.
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ 5 Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ.
Alfred Adler ΑνθρΩπινη τυπολογΙα.
ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ 4 Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ 4 Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 3
ΘΕΜΑ: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
TEXNH Γιάννης Παπαδόπουλος – Ζωή Ζαφειροπούλου Φιλόλογοι.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ
Ορισμός Μορφές Σημασία Αίτια κρίσης Προγονοπληξία Προοδοπληξία Στάση απέναντι στην παράδοση.
ΔΗΣ 110 Δημόσιες Σχέσεις ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ 09/02/2015 2
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Διαγραμματική θεώρηση της έννοιας
Οι 4 βασικές αρχές αξιολόγησης  Η αρχή της διαφάνειας  Η αρχή του περιορισμού  Η αρχή της συμμετοχής  Η αρχή της ευελιξίας «Εκπαίδευση Αξιολογητών.
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
Διαθεματική δραστηριότητα 1 σελίδα 45
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
Ο ρατσισμός επιστρέφει Από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 και από το 2000 όλο και εντονότερα η Ευρώπη ξαναβλέπει μπροστά της εφιάλτες ενός παρελθόντος,
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1ο Επιστημολογία της κοινωνιογλωσσολογίας Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
Συναισθηματική Νοημοσύνη: Ορισμός, δομή, μοντέλα, μέσα αξιολόγησης
Οικογενειακές σχέσεις Ψυχολογική προσέγγιση
Εβελίνα Κοκκίνη Σύμβουλος Καριέρας, Msc Ψυχοθεραπεύτρια Career In Progress Εγώ και ο Εαυτός μου.
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑ 10. Επιθετικότητα Συνηθισμένο φαινόμενο Μπορεί να αποτελεί από τη μαζική βία ενός πολέμου ως τα καθημερινά περιστατικά λεκτικής.
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
Σχολικές πρακτικές για την καλλιέργεια θετικού κλίματος Φραντζή Αντιόπη Διευθύντρια 70 ου Δ.Σ Αθηνών Σάββατο, 16 Μαΐου ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών.
ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΟΧΙ ΒΙΑ. Εκφοβισμός: επιθετική, σκόπιμη πράξη ή συμπεριφορά που εκδηλώνεται από ένα άτομο ή ομάδα ατόμων επαναλαμβανόμενα,
O Ρόλος της Θεραπευτικής Σχέσης στη Γνωσιακή- Συμπεριφοριστική Προσέγγιση Ντιάνα Χαρίλα Ψυχολόγος- Δρ.Κλινικής Ψυχολογίας.
Πέτρος Ροδακινιάς, Σύμβουλος Επιχειρηματικότητας, ΜΟΚΕ ΠΘ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ, ΜΟΝΑΔΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ (ΜΟΚΕ) Συμβουλευτική Επιχειρηματικότητας.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.. H ηθική περιλαμβάνει τις αρχές που ορίζουν το τι είναι σωστό και το τι όχι. Ως ηθική συμπεριφορά ορίζεται η επίδειξη μιας.
Α. ΣΧΟΛΗ ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΩΝ. Α. ΣΧΟΛΗ ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΩΝ Η Σχολή Αστυφυλάκων έχει ως αποστολή την εκπαίδευση των Δοκίμων Αστυφυλάκων και αποβλέπει στην κατάλληλη.
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος
«Ελπίδα Ζωής» Αγγελική Μπαβέλλα- Επιστημονικά Υπεύθυνη-ψυχολόγος
Παιδαγωγική σχέση Ρόλος εκπαιδευτικού: Να βοηθήσει τους μαθητές να μεταβούν από την ανωριμότητα στην ωριμότητα, από την άγνοια στη γνώση, από την αδυναμία.
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ορισμός υγείας: Στόχοι για την προώθηση της και την πρόληψη ασθένειας Mosby στοιχεία και των παραγώγων στοιχείων © 2010, 2006, 2002 από Mosby,
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Μάθημα: Συμβουλευτική στη Δια Βίου Ανάπτυξη
Κοινωνικός στιγματισμός και επανένταξη
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Προσχολική Παιδαγωγική
Ετυμολογία Το άγχος προέρχεται ετυμολογικά από το ρήμα «άγχω» που σημαίνει αισθάνομαι πνιγμό. Πρόκειται για: Μια φυσιολογική αντίδραση σε έναν επικείμενο.
Α. ΣΧΟΛΗ ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΩΝ. Α. ΣΧΟΛΗ ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΩΝ Η Σχολή Αστυφυλάκων έχει ως αποστολή την εκπαίδευση των Δοκίμων Αστυφυλάκων και αποβλέπει στην κατάλληλη.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ ΤΥΠΟΥ ΙΙ
ΑΓΧΟΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΕΠΕΜΒΑΣΗ
Γονικά Χαρακτηριστικά Αναπληρωτής Καθηγητής
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Φυσιολογικό και παθολογικό
Αποσυνδετικές διαταραχές
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΟ ΣΤΙΓΜΑ - ΤΥΠΟΙ ΣΤΙΓΜΑΤΟΣ Το σωματικό (φυσικά ελαττώματα και αναπηρίες) Το στίγμα της συμπεριφοράς Το στίγμα του φρονήματος Αδυναμία του ατόμου να αναλάβει τον κοινωνικό του ρόλο εξαιτίας του στίγματος (π.χ. μεγάλωμα παιδιών) Υιοθέτηση μιας περιθωριοποιημένης θέσης σε σχέση με την κρατούσα στην κοινωνία αντίληψη (ομοφυλοφιλία, πορνεία, παιδιά εκτός γάμου κ.λπ.) «Εκπαίδευση Αξιολογητών στελεχών Σ.Υ.Υ. Μητρώου Ε.ΚΕ.ΠΙΣ.» Εκπαιδεύτρια: Αποστόλου Μαρία

Το στίγμα είναι το αποτέλεσμα μιας κατάστασης αλληλεπίδρασης. Είναι δηλαδή η διαμόρφωση συμπεριφορών ενός ατόμου με βάση αυτό που αντιλαμβάνεται από τον άλλο και από το σύνολο των συμπεριφορών που εκφράζει. «Εκπαίδευση Αξιολογητών στελεχών Σ.Υ.Υ. Μητρώου Ε.ΚΕ.ΠΙΣ.» Εκπαιδεύτρια: Αποστόλου Μαρία

Ο ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΤΟΥ ΣΤΙΓΜΑΤΟΣ Βλέπω και διαπιστώνω συμπεριφορές Βλέπω και διαπιστώνω συμπεριφορές Διαμορφώνω εξαιτίας αυτού που βλέπω και διαπιστώνω φοβίες και λοιπούς αμυντικούς μηχανισμούς Διαμορφώνω εξαιτίας αυτού που βλέπω και διαπιστώνω φοβίες και λοιπούς αμυντικούς μηχανισμούς Διαμορφώνω συμπεριφορές αρνητικές απέναντι στις διαπιστώσεις που έχω κάνει Διαμορφώνω συμπεριφορές αρνητικές απέναντι στις διαπιστώσεις που έχω κάνει «Εκπαίδευση Αξιολογητών στελεχών Σ.Υ.Υ. Μητρώου Ε.ΚΕ.ΠΙΣ.» Εκπαιδεύτρια: Αποστόλου Μαρία

Το στίγμα διακόπτει τη φυσιολογική εξέλιξη της αλληλεπίδρασης και ενισχύει την «μικτή» αλληλεπίδραση (ανάμεσα στους «φυσιολογικούς» και τους στιγματισμένους) «Εκπαίδευση Αξιολογητών στελεχών Σ.Υ.Υ. Μητρώου Ε.ΚΕ.ΠΙΣ.» Εκπαιδεύτρια: Αποστόλου Μαρία

ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΣΤΙΓΜΑΤΟΣ Η αρνητική διάκριση Η αρνητική διάκριση Ο θετικός διαχωρισμός Ο θετικός διαχωρισμός Η αναγνώριση των αντισταθμιστικών υπερικανοτήτων του στιγματισμένου Η αναγνώριση των αντισταθμιστικών υπερικανοτήτων του στιγματισμένου Η λανθασμένη ερμηνεία Η λανθασμένη ερμηνεία Η μετάδοση της νόσου Η μετάδοση της νόσου «Εκπαίδευση Αξιολογητών στελεχών Σ.Υ.Υ. Μητρώου Ε.ΚΕ.ΠΙΣ.» Εκπαιδεύτρια: Αποστόλου Μαρία

ΤΟΜΕΙΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΣΤΙΓΜΑΤΟΣ Αντιδράσεις του στιγματισμένου ατόμου Αντιδράσεις του στιγματισμένου ατόμου Αντιδράσεις του στιγματισμένου σε σχέση με τον εαυτό του Αντιδράσεις του στιγματισμένου σε σχέση με τον εαυτό του Αντιδράσεις του στιγματισμένου σε σχέση με τους ομοίους του Αντιδράσεις του στιγματισμένου σε σχέση με τους ομοίους του «Εκπαίδευση Αξιολογητών στελεχών Σ.Υ.Υ. Μητρώου Ε.ΚΕ.ΠΙΣ.» Εκπαιδεύτρια: Αποστόλου Μαρία

ΤΥΠΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΣΤΙΓΜΑΤΙΣΜΕΝΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ Η φυγή Η φυγή Η ανασφάλεια της αποδοχής και η διαρκής αμφιβολία Η ανασφάλεια της αποδοχής και η διαρκής αμφιβολία Εναλλαγή εμφάνισης και απόκρυψης του στίγματος Εναλλαγή εμφάνισης και απόκρυψης του στίγματος Η εσωτερίκευση της σχέσης Η εσωτερίκευση της σχέσης «Εκπαίδευση Αξιολογητών στελεχών Σ.Υ.Υ. Μητρώου Ε.ΚΕ.ΠΙΣ.» Εκπαιδεύτρια: Αποστόλου Μαρία

ΤΥΠΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΣΤΙΓΜΑΤΙΣΜΕΝΟΥ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ 1. Προβληματισμός για διόρθωση 2. Κατάκτηση απαγορευμένων τομέων 3. Επαναπροσδιορισμός της εμπειρίας (από το ελάττωμα στο προτέρημα) 4. Αναζήτηση οφέλους «Εκπαίδευση Αξιολογητών στελεχών Σ.Υ.Υ. Μητρώου Ε.ΚΕ.ΠΙΣ.» Εκπαιδεύτρια: Αποστόλου Μαρία

ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΚΟΙΝΗ ΜΟΙΡΑ ΤΑ «ΓΚΕΤΟ» «Όμοιος ομοίω πελάζει» Συνέπειες Ενίσχυση του στίγματος Ενίσχυση του στίγματος Απόρριψη αυτού Απόρριψη αυτού Εκδήλωση βίας Εκδήλωση βίας Αρνητική ιεράρχηση μεταξύ τους (αρνητική και αξιοκαταφρόνητη θέση) Αρνητική ιεράρχηση μεταξύ τους (αρνητική και αξιοκαταφρόνητη θέση) Ένωση για τη δημιουργία συλλογικής συνείδησης (στίγμα – πατρίδα) Ένωση για τη δημιουργία συλλογικής συνείδησης (στίγμα – πατρίδα) «Εκπαίδευση Αξιολογητών στελεχών Σ.Υ.Υ. Μητρώου Ε.ΚΕ.ΠΙΣ.» Εκπαιδεύτρια: Αποστόλου Μαρία

Η ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ «ΓΚΕΤΟ» Όλοι οι στιγματισμένοι μαζί, μπορούν να επιτύχουν αναγνώριση και βελτίωση της κατάστασης. Όλοι οι στιγματισμένοι μαζί, μπορούν να επιτύχουν αναγνώριση και βελτίωση της κατάστασης. Ένας στιγματισμένος μόνος παρουσιάζει φυγή, απώλεια κοινωνικών σχέσεων, μοναξιά, απώλεια κοινωνικής προστασίας κ.α. Ένας στιγματισμένος μόνος παρουσιάζει φυγή, απώλεια κοινωνικών σχέσεων, μοναξιά, απώλεια κοινωνικής προστασίας κ.α. «Εκπαίδευση Αξιολογητών στελεχών Σ.Υ.Υ. Μητρώου Ε.ΚΕ.ΠΙΣ.» Εκπαιδεύτρια: Αποστόλου Μαρία

ΣΤΙΓΜΑ – ΣΤΙΓΜΑΤΙΣΜΕΝΟΙ - ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ Αντίσταση στην «μετάδοση της νόσου» Αντίσταση στην «μετάδοση της νόσου» Tests εμπιστοσύνης (από τους στιγματισμένους) Tests εμπιστοσύνης (από τους στιγματισμένους) Εκδηλώσεις μύησης και «στιγματοφιλίας» Εκδηλώσεις μύησης και «στιγματοφιλίας» Η συμβουλευτική πράξη στη λογική της αλλοτρίωσης Η συμβουλευτική πράξη στη λογική της αλλοτρίωσης Συνειδητοποίηση των ορίων Συνειδητοποίηση των ορίων Οριοθέτηση της σχέσης Οριοθέτηση της σχέσης «Εκπαίδευση Αξιολογητών στελεχών Σ.Υ.Υ. Μητρώου Ε.ΚΕ.ΠΙΣ.» Εκπαιδεύτρια: Αποστόλου Μαρία