Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Ο χρόνος στην Πατερική σκέψη έχει έναν παιδαγωγικό χαρακτήρα, αφού χρησιμοποιείται για την προετοιμασία του ανθρώπου στην.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παραμονές των Χριστουγέννων, ενώ όλοι προετοιμαζόμασταν να γιορτάσουμε τη Γέννηση του Θεανθρώπου Χριστού, του σαρκωμένου Θεού της Αγάπης…
Advertisements

Εισαγωγη στην εκκλησιαστικη ιστορια – 2ο κεφαλαιο
Ο Τριαδικός Θεός Οι γιορτές της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος
Η παρουσΙα του Θεού στην ανθρωπινη ιστορια
Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπισης του Θεού
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Η πνευματική καλλιέργεια. Πρόσεχε τις σκέψεις σου, μπορούν να γίνουν επιθυμίες.
ΑΣΘΕΝΕΙΑ & ΥΓΕΙΑ – θεολογική θεώρηση: Ορθόδοξη ανθρωπολογία
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΙΕΡΟΣΥΝΗΣ
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Κατά την Παλαιά Διαθήκη, ο σκοπός της δημιουργίας του ανθρώπου είναι... α. να φθάσει σε κοινωνία με τον Θεό β. να επιβληθεί στη γυναίκα γ. να ενωθεί.
Βέρα Δακανάλη1 2 Σε κάθε ανάγνωση υπάρχουν τρεις συντελεστές/παράγοντες: ο συγγραφέας, που υπάρχει έξω από το κείμενο, αλλά μπορεί να προσθέτει στην.
10. ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΩΜΑ Σελίδες:
TEXNH Γιάννης Παπαδόπουλος – Ζωή Ζαφειροπούλου Φιλόλογοι.
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚ Α ΟΝΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΠΡΟΫΠΑΡΧΟΥΝ ΤΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΑΓΓΕΛΙΑΦΟΡΟΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.
Το Πάθος και η Ανάσταση του Χριστού
Φορείς Αλληλεπίδρασης Πειραματικό Γυμνάσιο Ηρακλείου Θερινό Σχολείο 2011 Αλέξανδρος Καμπαναράκης Β΄ Γυμνασίου.
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Η Ελληνική Μαθηματική Παιδεία του 4 ου αιώνα π. Χ. Ν. Καστάνη.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ: Ιςτορια - Ιςτορικος Χρονος
Βάλια Σκούρα Μελίνα Μερτζάνη
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
ιουδαϊσμοσ Θε 2: το ζητημα τησ θρησκειασ στη συγχρονη ευπωπη
Η ΜΕΤΕΝΣΑΡΚΩΣΗ ΚΑΙ Η ΛΥΤΡΩΣΗ Η ιδέα της μετενσάρκωσης, η οποία ως έννοια εισάγεται πρώτη φορά στις Ουπανισάδες (800 πΧ), είναι θεμελιώδης στον Ινδουισμό.
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π. Χ.): Η ιστορία του διαιρέθηκε από τους Αλεξανδρινούς σε 9 βιβλία, στα οποία έδωσαν τα ονόματα των 9 μουσών Επικέντρωση.
Χορός: Μια πρώτη εννοιολογική προσέγγιση Φιλίππου Φίλιππος Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΔΠΘ
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟ Ο ΧΡΌΝΟΣ 1 Σλίκα Ραφαηλία Γ’ εξάμηνο Π.Τ.Δ.Ε Α.Ε.Μ 3879 Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Ο ΧΡΟΝΟΣ 1 Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.  Ο χρόνος εννοείται "η ακαθόριστη κίνηση της ύπαρξης και των γεγονότων στο παρελθόν, το παρόν, και το μέλλον,
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πέικου Μαρία Α.Ε.Μ:3867 Ο ΧΡΟΝΟΣ 1 2η Εργαστηριακή Άσκηση.
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
ΜΠΑΖΟΠΟΥΛΟΥ ΙΩΑΝΝΑ Α.Ε.Μ Γ’ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Τα 5 στάδια του πένθους Το 1969 η ψυχίατρος Kübler-Ross εισήγαγε για πρώτη φορά «τα 5 στάδια του πένθους». Τα στάδια αυτά αποτελούν τις υγιείς ψυχικές.
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας 2 η Εργαστηριακή Άσκηση Διδάσκων: Γ. Παλαιγεωργίου ΕΛΕΝΗ ΚΑΛΑΪΤΖΗ Α.Ε.Μ.: 3783.
Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση Χατζηφώτης Αντώνιος Α.Ε.Μ Ο ΧΡΟΝΟΣ Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.
ΧΡΟΝΟΙ-ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ- ΠΟΙΟΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Η Διδασκαλία του χρόνου
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Τα παιδαγωγικά-εκπαιδευτικά αιτήματα στην Ελλάδα
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
ΣΕΛΕΜΙΔΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ Α.Ε.Μ.: 3876
Χρόνος καί αἰωνιότητα στόν Πλωτῖνο Ενότητα 3η: Αἰωνιότητα Ι Ελένη Περδικούρη Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας.
Το τέλος του κόσμου στον ινδουισμό
Ο ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ
Χρόνος καί αἰωνιότητα στόν Πλωτῖνο Ενότητα 8η: Κριτική των Πρότερων Θεωριών Περί Χρόνου Ι Ελένη Περδικούρη Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών.
Χρόνος καί αἰωνιότητα στόν Πλωτῖνο Ενότητα 12η: Ολοκλήρωση της Πραγματείας Περὶ αἰῶνος καὶ χρόνου Ελένη Περδικούρη Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π.Χ.):
Διδασκαλία της ώρας Τσορμπάρη Αρετή ΑΕΜ:3908 Χρόνος.
Πληροφορική και νέες τεχνολογίες
Χρόνος καί αἰωνιότητα στόν Πλωτῖνο Ενότητα 11η: Χρόνος ΙII Ελένη Περδικούρη Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας.
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΣΚΕΨΗ
ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ.
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Φιλοσοφία Αθλητισμού Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Λαδόπουλος Γεώργιος – Θεολόγος του 2ου Γυμνασίου Ευκαρπίας
Η διδασκαλία του χρόνου
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΤΟ ΙΣΛΑΜ
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
H διδασκαλία του χρόνου
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΘΙΚΗ Ζ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Ο χρόνος στην Πατερική σκέψη έχει έναν παιδαγωγικό χαρακτήρα, αφού χρησιμοποιείται για την προετοιμασία του ανθρώπου στην επίτευξη της σωτηρίας του. Πρώτη διάκριση ανάμεσα στον χρόνο και την αιωνιότητα. Αποτελούν μορφές χρόνου στις οποίες δεν υπόκειται ο Θεός. Δεύτερη χρονική κατηγορία: το αΐδιον = αυτό που έχει ύπαρξη μεγαλύτερη από τον χρόνο και την αιωνιότητα. Τρίτη χρονική κατηγορία ο αιών = η ζωή κάθε ανθρώπου, ο χρόνος των χιλίων ετών, ο μελλοντικός βίος μετά την ανάσταση που δεν θα έχει τέλος και το συμπαρεκτεινόμενον τοις αιδίοις. Διαμορφώνεται έτσι ένα τριαδικό σύστημα χρόνου για να εκφράσει τη διάκριση και την πνευματική κατάσταση του Θεού, του αόρατου και του ορατού κόσμου. Το αΐδιον είναι κατάσταση της ζωής και της ουσίας του Τριαδικού Θεού. Είναι όμως και αιώνιος, αλλά παρεμβαίνει μέσα στον χρόνο ως Δημιουργός του και Κύριος της Ιστορίας. Ο αιώνας είναι η δεύτερη βαθμίδα που αφορά στον αόρατο κόσμο. Σ’ αυτόν συμμετέχει και ο άνθρωπος, εφόσον ανέλθει πνευματικά.

Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ Ανύπαρκτες οι χρονικές διακρίσεις (παρόν, παρελθόν και μέλλον) Ανύπαρκτος και ο χρόνος. Πρέπει να τον εννοήσουμε ως ροή από στιγμές κάτι που τον ταυτίζει με την κίνηση. Ποιος είναι ο βαθμός που συνδέεται ο χώρος με τον χρόνο; Ταυτίζονται, συνυπάρχουν ή διατηρούν κάποια αυτονομία; 1.Ταύτιση χρόνου – χώρου. 2.Ο παρών κόσμος σχολείο και εκπαιδευτήριο για τις ανθρώπινες ψυχές. 3.Παρόμοια με τη ροή του χρόνου είναι και η φύση των όντων, τα οποία αυξάνονται ή ελαττώνονται. 4.Ο αιρετικός Ευνόμιος μιλώντας για τον χρόνο δεν έλαβε υπόψη του τα ποιοτικά και τα ποσοτικά χαρακτηριστικά του και ταύτισε τα μέτρα του χρόνου (ώρες, μέρες, μήνες) με τα μέρη του και τον χρόνο τον θεωρεί σε σχέση με την κίνηση των πλανητών.

Χρόνος είναι το διάστημα που συμπαρεκτείνεται με τη σύσταση του κόσμου και με το οποίο διάστημα παραμετρείται κάθε κίνηση μέσα στον χώρο (Μ.Βασίλειος). Διάστημα σημαίνει την επέκταση της κίνησης ή την ιδιαίτερη κίνηση του σύμπαντος. Έχει χρονική διάκριση, ποιοτική διάκριση και είναι κατάσταση που ταιριάζει στον πεπτωκότα άνθρωπο και τον προετοιμάζει για την θέωση.

ΕΙΔΗ ΚΑΙ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ Ο γραμμικός χρόνος. Ο γραμμικός χρόνος έχει αφετηρία την ενανθρώπιση του Λόγου του Θεού. Ο γραμμικός χρόνος σύμφωνα με την πατερική διδασκαλία αντιπαρατίθεται με την φιλοσοφική αντίληψη περί χρόνου. Στο παρόν βιώνονται οι σωτήριες ενέργειες της θείας οικονομίας με το εσχατολογικό πρίσμα του μέλλοντος. Ο βιωτικός χρόνος. Είναι η επίγεια ζωή του κάθε ανθρώπου. Συνδέεται με τον φυσικό χρόνο, ο οποίος δεν του επιτρέπει την επιστροφή στο παρελθόν, τον οδηγεί ασταμάτητα προς τα εμπρός, αγνοεί το τέλος του κάθε ανθρώπου, είναι συνυφασμένος με τον χώρο. Ο άνθρωπος αποκτά έτσι ηθική ευθύνη απέναντι στην εσχατολογική προοπτική. Η μνήμη αυτού του χρόνου θα είναι το στοιχείο κρίσης της Δευτέρας Παρουσίας. Ο χρόνος αυτός επίσης δεν είναι κάτι το φυσικό και καλό, γιατί η ροή του συνδέεται με την φθορά και την αμαρτία. Ο ψυχολογικός χρόνος. Αυτός έχει να κάνει με την ανθρώπινη ψυχή και τις μεταμορφώσεις του εσωτερικού κόσμου του ανθρώπου που γίνονται μέσα στον χρόνο. Είναι ο χρόνος διαλόγου του ανθρώπου με τον θεό.

Ο κυκλικός χρόνος. Είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας. Ο Βασίλειος αρνείται την επανάληψη ίδιων γεγονότων μέσα στην Ιστορία. Δεν αποδέχεται τις χρονικές ανακυκλήσεις, δηλ. τις περιστροφές στον ίδιο κύκλο. Ο εβδομαδιαίος κύκλος εκφράζει την πορεία του ανθρώπου προς την αιωνιότητα και την προσμονή της όγδοης ημέρας, δηλ. της ημέρας εκείνης που θα τον αποδεσμεύσει από την ροή και την φθορά του παρόντος κόσμου.