Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες Φύλλο Εργασίας 2 ΕΚΦΕ Αμπελοκήπων Αθ. Βελέντζας ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ηλ. Μαυροματίδης
Φ. Ε. 2: Μετρήσεις Χρόνου – η Ακρίβεια Μέτρηση χρόνου Στην 1η εικόνα είναι η ένδειξη του ρολογιού όταν μπήκες μια μέρα το πρωί στο σχολείο και η 2η εικόνα είναι η ένδειξη του ρολογιού όταν έφυγες το μεσημέρι. Πόσο χρόνο παρέμεινες στο σχολείο; ΠΡΩΙ ΜΕΣΗΜΕΡΙ Η περίοδος (χρονική διάρκεια μιας πλήρους περιστροφής) των δεικτών του ρολογιού. Σε ένα ρολόι με τρεις δείκτες σε πόσο χρονικό διάστημα κάνει μια ολόκληρη περιστροφή ο ωροδείκτης ; ο λεπτοδείκτης ; ο δευτερολεπτοδείκτης;
Εκτίμηση χρονικών διαστημάτων Στην φωτογραφία φαίνεται ο αθλητής Bolt αμέσως μετά το παγκόσμιο ρεκόρ που πέτυχε στο δρόμο των 100m. Ποια από τις παρακάτω μονάδες υπονοείται στην ένδειξη του χρονομέτρου. Α. min B. h Γ. sec Δ. years Κύκλωσε τη σωστή απάντηση.
Υπολογισμός μέσης τιμής Μια ομάδα μαθητών πραγματοποίησε 4 μετρήσεις με ψηφιακό ρολόι για το χρόνο που χρειάστηκε μια μικρή μπαταρία να κυλίσει από τη μια άκρη στην άλλη ενός ελάχιστα ανασηκωμένου θρανίου. Οι μετρήσεις σε sec είναι: 5,04 s - 4,98 s - 4,99 s - 5,02 s Υπολόγισε τη μέση τιμή των παραπάνω μετρήσεων. Να φαίνονται οι πράξεις που κάνεις. Μια ομάδα μαθητών πραγματοποίησε 5 μετρήσεις με ψηφιακό ρολόι για το χρόνο που χρειάστηκε ένα μπαλάκι του πινγκ-πονγκ να πέσει ελεύθερα στο έδαφος από ένα συγκεκριμένο ύψος . Οι μετρήσεις σε sec είναι: 0.89 s 0.90 s 0.92 s 0.88 s 0.90 s Υπολόγισε τη μέση τιμή των παραπάνω μετρήσεων. Να φαίνονται οι πράξεις που κάνεις.
Μετατροπή μονάδων (min↔s, h↔min, h-s) Να συμπληρωθούν οι παρακάτω πίνακες h 2 7,5 min 480 30 min 5 4,5 s 720 120 h 2 7 s 86400 1800
Για κάθε ένα από τα παρακάτω ζευγάρια τιμών χρόνου κύκλωσε το μεγαλύτερο Α. 6min - 240s 3,5h - 240min Γ. 12 h- 43400 s επίλυση προβλημάτων Δύο αδέλφια ο Γιάννης και η Μαρία σκέφτονται μια μέρα να πάνε με τα πόδια από το σπίτι στην πλατεία, η οποία ξέρουν ότι απέχει 2 km. Για να εκτιμήσουν το χρόνο που θα κάνουν, ο Γιάννης χρονομέτρησε πόσο χρόνο χρειάζεται η Μαρία να βαδίσει τα 100m στο στίβο του γηπέδου όπου γυμνάζονται. Ο χρόνος ήταν 1 min. Πόσο χρόνο εκτιμάς ότι θα χρειαστούν τα αδέλφια να διανύσουν την απόσταση από το σπίτι στη θάλασσα, χωρίς στάση;
Εργασία Να φτιάξουν οι μαθητές το «δικό τους» εκκρεμές. Ο κάθε μαθητής φτιάχνει στο σπίτι του ένα δικό του εκκρεμές – με κλωστή, με σπάγκο, με σκοινί – βρίσκει τρόπο να χρονομετρήσει τη διάρκεια μιας αιώρησης και επίσης βρίσκει τρόπο να μετρήσει την απόσταση από το σημείο ανάρτησης μέχρι το κέντρο βάρους. Πρέπει το μέγεθος του αντικειμένου που θα αναρτήσει να είναι όσο γίνεται μικρότερο από το μήκος του νήματος. 2. Να φτιάξουν εκκρεμές που μπορεί να «μετρά» δευτερόλεπτα Ζητείται από το μαθητή, χρησιμοποιώντας σπάγκο ή κλωστή, να φτιάξει ένα εκκρεμές μήκους 60 cm και να χρονομετρήσει την περίοδό του (τον χρόνο για μια πλήρη αιώρηση). Στη συνέχεια να φτιάξει εκκρεμές μήκους 80 cm και να μετρήσει την περίοδο και στη συνέχεια να μετρήσει την περίοδο ενός τρίτου εκκρεμούς με μήκος ενός μέτρου. Ποιο από τρία έχει περίοδο δύο δευτερολέπτων, έτσι ώστε να κάνει μία απλή αιώρηση σε ένα δευτερόλεπτο ; 3. Να ελέγξουν αν η αλλαγή βαριδίου επηρεάζει την περίοδο του εκκρεμούς Ζητείται από το μαθητή να αλλάξει το μικρό αντικείμενο που χρησιμοποίησε με ένα άλλο βαρύτερο και χωρίς να αλλάξει το μήκος του σπάγκου να μετρήσει την περίοδο. Να συγκρίνει τις τιμές των περιόδων των δύο εκκρεμών.