Ανάλογα με  Τον τρόπο κατανάλωσής τους και  Τη δυνατότητα ανανέωσής τους.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κανιούρα Ανθή Κεντρωτή Κατερίνα Αμπαρτσουμιάν Σάββας
Advertisements

Διαχείριση Φυσικών Πόρων
Απορρίμματα Μαρία Σαρίδου Δ’4.
Väder- och Klimatförändringar
ΤΟ ΝΕΡΟ Κύκλος του νερού και Λειψυδρία.
ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΠΕΚΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ (BEng. , MEng.)
ΕΠΑΛ ΑΓΙΑΣ ΛΑΡΙΣΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:
ΑΝΘΡΩΠΟΣ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Ο άνθρωπος από την εμφάνιση του στη Γη, βρίσκεται σε διαρκή αλληλεπίδραση με το περιβάλλον του Tο περιβάλλον του ανθρώπου: Φυσικό.
Η σχέση μας με τη γη Ανθρώπινες δραστηριότητες και φυσικοί πόροι.
ΦΥΣΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Δ2
Διαχείριση Φυσικών Πόρων – Α’ & Β’ Λυκείου
Νίκολας Κοιλιάρης Ε΄1 Ε΄ Δημοτικό Σχολείο Λακατάμιας
Η ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ
Οι ενότητες του φυσικού περιβάλλοντος είναι:
Τι είναι Φυσικός πόρος;
Άνθρωπος και Περιβάλλον
1.4 Οι υδρογονάνθρακες ως καύσιμα
Τα ορυκτά καύσιμα(πετρέλαιο, ορυκτοί άνθρακες, φυσικό αέριο) είναι μη ανανεώσιμοι φυσικοί πόροι και η υπερεκμετάλλευσή τους θα οδηγήσει στην εξάντλησή.
Χωρίζοντας το φυσικό περιβάλλον σε ενότητες
ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
Εδαφικοι ποροι Ορισμός του εδάφους.
Τα αμφίβια Χωρίζονται σε τρείς κατηγορίες:
Το σύνολο των φυτών μιας συγκεκριμένης περιοχής
Πανίδα Το σύνολο των ζωικών ειδών μιας συγκεκριμένης περιοχής.
«ΥΔΑΤΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ» Κεφάλαιο 5 (Διαχείριση Φυσικών Πόρων Β’ Λυκείου)
5.2 Χαρακτηριστικά και ιδιότητες του νερού
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Γεωλογία & Διαχείριση Φυσικών Πόρων Κεφ Κατηγορίες Φυσικών Πόρων
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
1 Μπαλωμένου Γεωργία ΑΣΠΑΙΤΕ 2011.
Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Εξάρτηση των ανθρώπων από την ενέργεια
Ποιοτική και ποσοτική αλλοίωση της σύστασης ή της μορφής των φυσικών, χημικών και βιολογικών χαρακτηριστικών του περιβάλλοντος με αποτέλεσμα τη διατάραξη.
Γεωλογία & Διαχείριση Φυσικών Πόρων Κεφ Κλιματική Αλλαγή
ΜΕΓΕΘΟΣ ΚΑΙ ΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
Οι επιδράσεις των δασών στη ζωή των ανθρώπων
ΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
Επιμέλεια: Μαριτίνα Παπακωνσταντίνου Δ΄2 76ο Δ. Σ. Αθηνών
Κλιματικές Αλλαγές – Μετρήσεις του Μικροκλίματος της Αγ. Παρασκευής
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
Σημασία των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας
1 Η ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ 2 ΒΙΟΛΟΓΙΑ είναι η θετική επιστήμη που ασχολείται με τη μελέτη των έμβιων όντων και γενικά των φαινομένων της ζωής Μελετά τα.
Κλιματική αλλαγή.
οικοσυστήματα της Ελλάδας!
Ν.ΝΙΚΗΤΑΚΟΣ καθηγητής Δ.Παπαχρήστος υπ.Διδάκτορας Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Περιβάλλον για την Αειφόρα ανάπτυξη!
Άνθρωπος και Περιβάλλον
Διαχείριση Φυσικών Πόρων
Ο κύκλος του νερού. Μαλαματή Βελώνη Α.Μ:4190 Ο Κύκλος του νερού.
Ο Κύκλος του Νερού Κωτσοπούλου Ελένη ο κύκλος του νερού.
Υ305 Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
Χουρεμίδου Παρθένα-Ιουλία
ήλιος άνεμος νερό γεωθερμία βιομάζα γαιάνθρακας πετρέλαιο φυσικό αέριο σχάση πυρήνων 1.Ποιες πηγές ονομάζουμε ανανεώσιμες και ποιες μη ανανεώσιμες;
2. Άνθρωπος και περιβάλλον (2.1)
Μελλοντική ύπαρξη νερού-Λειψυδρία
ΑΠΟΙΚΟΔΟΜΙΣΗ Η διάσπαση οργανικών ενώσεων σε απλούστερες ενώσεις μέχρι ανόργανα υλικά.
Βιοποικιλότητα και αειφορία
Τι είναι υδροβιότοπος Υδροβιότοπος ή υγρότοπος ονομάζεται κάθε περιοχή που καλύπτεται εποχικά ή μόνιμα από ρηχά νερά, ή που δεν καλύπτεται ποτέ από νερά,
Η εξάντληση του Νερού.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Περιβαλλοντική εκπαίδευση
Η κατανομή του πληθυσμού της Γης
Εργασία φυσικών πόρων ομάδα 4
ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΡΥΠΑΝΣΗ ΟΞΙΝΗ ΒΡΟΧΗ
Περιβαλλοντικά Προβλήματα
Παρουσίαση: Νίκος Στράντζιας
Επικρατεί εύκρατο κλίμα: βρέχει κυρίως το χειμώνα, η θερμοκρασία παρουσιάζει μεγάλες αλλαγές ανάλογα με τις εποχές και η ημέρα είναι μικρότερη το χειμώνα.
Β1.2 Χωρίζοντας το φυσικό περιβάλλον σε ενότητες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ανάλογα με  Τον τρόπο κατανάλωσής τους και  Τη δυνατότητα ανανέωσής τους.

 Ηλιακή ενέργεια  Αέρας  Γλυκό επιφανειακό νερό  Γόνιμο έδαφος  Άγρια εδώδιμα φυτά

 Πετρέλαιο  Σίδηρος  Υπόγειο νερό  Καλλιεργούμενα φυτά

Αυτοί που θεωρητικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε όλη τους την ποσότητα ( πρακτικά είναι οικονομικά ανεπαρκής ).  Ενεργειακοί πόροι ( άνθρακας, πετρέλαιο, φυσικό αέριο, ουράνιο κ. λ. π.)  Μεταλλοφόροι ορυκτοί πόροι ( χαλκός, σίδηρος, αλουμίνιο κ. λ. π.)  Μη μεταλλοφόροι ορυκτοί πόροί ( αλάτι, άμμο, άργιλο, φωσφορικά κ. λ. π.)

 Κάθε τι σκληρό, συνήθως κρυσταλλικό υλικό που υπάρχει στη φύση.  Το έδαφος και τα πετρώματα αποτελούνται από δύο ή περισσότερα ορυκτά.  Σήμερα εξορύσσονται πάνω από 100 ορυκτά.

 Ανακύκλωση : συλλογή και επεξεργασία του πόρου για την παραγωγή νέων προϊόντων.  Επαναχρησιμοποίηση : χρησιμοποίηση του πόρου στην ίδια μορφή.  Τα παραπάνω δεν ισχύουν για τους μη ανανεώσιμους ενεργειακούς πόρους

Πόροι που δεν εξαντλούνται στους χρονικούς ορίζοντες του ανθρώπου.  Ηλιακή ενέργεια

Πόροι που μπορούν να ανανεωθούν σχετικά σύντομα με φυσικές διεργασίες.  Δάση  Χλόη των λιβαδιών  Άγρια ζώα  Λίμνες  Ποτάμια  Υπόγειο νερό  Γόνιμο έδαφος κ. λ. π.

Το σύνολο των μορφών ζωής που επιβιώνουν στην ποικιλία των συνθηκών που επικρατούν στη γη. Διακρίνεται σε :  Γενετική ποικιλότητα  Ποικιλότητα ειδών  Οικολογική ποικιλότητα

Εξαρτάται από κλιματικούς και εδαφικούς παράγοντες  Μας δίνει τροφή, ενέργεια, ξύλο, ίνες - νήματα, ακατέργαστα υλικά, βιομηχανικά χημικά και φάρμακα, απαραίτητα για τη ζωή ή την οικονομία.  Βοηθά στην ισορροπία της φύσης και στην ανθρώπινη επιβίωση.

Ο υψηλότερος ρυθμός που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ένας δυνητικά ανανεώσιμος φπ χωρίς τον κίνδυνο να μειωθεί η διάθεσή του.

 Ο ρυθμός ανανέωσης του φπ έχει ξεπεραστεί και η διαθέσιμη ποσότητα περιορίζεται.  Ο δυνητικά ανανεώσιμος φπ μετατρέπεται σε μη ανανεώσιμο. Πχ. διάβρωση επιφανειακού εδάφους, εξάντληση, ρύπανση και υποβάθμιση υγροτόπων, καταστροφή τροπικών δασών, μείωση ποικιλίας της άγριας ζωής και εξαφάνισή της κ. λ. π.

Ο ανθρώπινος πληθυσμός έφτασε :  Το 1 δισεκατομμύριο σε 2000 χρόνια  Τα 2 δισεκατομμύρια σε άλλα 130 χρόνια  Τα 3 δισεκατομμύρια σε άλλα 30 χρόνια  Τα 4 δισεκατομμύρια σε άλλα 15 χρόνια  Τα 5 δισεκατομμύρια σε άλλα 12 χρόνια Σήμερα στον πλανήτη ζουν περίπου άνθρωποι

Μαζική εξαφάνιση φυτικών και ζωικών ειδών. Αιτίες  Εκδάσωση  Ερημοποίηση  Γεωργία  Αλιεία  Ρύπανση κά.

 Άγνωστες αλληλεπιδράσεις μεταξύ φυτών, ζώων και μικροοργανισμών.  Άγνοια για τη φυσική λειτουργία του φυσικού οικοσυστήματος.

Παγκόσμιες κλιματικές αλλαγές, έντονη ηφαιστειακή δραστηριότητα, μεγάλες επιδημίες ήταν οι αιτίες στο παρελθόν για την ταχύτερη εξαφάνιση ειδών σε σχέση με την ειδογένεση.

Ο άνθρωπος με τη χρήση της τεχνολογίας απλώθηκε σε όλον τον πλανήτη και προκάλεσε προβλήματα στα οικοσυστήματα.  Καταστροφή ενδιαιτήματος των ζώων και κυνήγι  Μείωση όζοντος και το φαινόμενο του θερμοκηπίου  Υπερεκμετάλλευση των ειδών  Ρύπανση και ανταγωνισμός μεταξύ των ειδών  Εντατικές καλλιέργειες και μονοκαλλιέργειες  Χρήση γεωργικών φαρμάκων κά.

 Ισορροπία της φύσης και της ανθρώπινης επιβίωσης  Νέες χρήσεις βιολογικών πόρων  Η εξαφάνιση έστω και ενός είδους μειώνει την προσαρμοστική ικανότητα του έμβιου κόσμου.

 Μη ανανεώσιμοι φπ  Ανανεώσιμοι φπ  Δυνητικά ανανεώσιμοι φπ  Ανακύκλωση  Επαναχρησιμοποίηση  Βιώσιμη απόδοση  Περιβαλλοντική υποβάθμιση  βιοποικιλότητα