Εξουδετέρωση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ογκομέτρηση.
Advertisements

γάλα κεφίρ (3/3) Χημική ανάλυση του γάλακτος κεφίρ
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
1. Πού διδάσκω; Τάξη: Γ’ Λυκείου Επίπεδο-αποδοχή μαθητών: Μέτριο
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές  Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med  Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Γ΄ Γυμνασίου ΤΟ ΚΡΑΣΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΕΡΟ.
Όξινος βασικός χαρακτήρας - pH.
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Α΄ΕΠΑΛ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΟΞΕΩΝ ΚΑΙ ΒΑΣΕΩΝ
Γ΄Λυκείου Κατεύθυνσης
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Χημείας Α΄Γενικού Λυκείου Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης
Αλλάζοντας τη θέση χημικής ισορροπίας σε διαλύματα σόδας και γαλαζόπετρας Νίκη Σπάρταλη, Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτου και Ρομπέρτος Αλεξιάδης ΕΚΦΕ Χανίων
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές ασκήσεις Γ’ γυμνασίου
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Εργαστηριακές Ασκήσεις Γ΄ Γυμνασίου Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης Χημικός Σχολ.Έτος:
Χημείας Θετικής Κατεύθυνσης
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
2ο ΕΚΦΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΟΞΕΩΝ Eπιμέλεια Νίκος Μαρκουλάκης Χημικός.
ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΣΤΗ ΣΤΑΘΕΡΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ
Χημείας Θετικής Κατεύθυνσης
«Η οργάνωση της γνώσης»
Χημείας Θετικής Κατεύθυνσης
Επίδραση κοινού ιόντος
Περιεκτικότητα %w/w - %w/v - %v/v.
Ανάμειξη διαλυμάτων ίδιας ουσίας Υπολογισμός τελικής συγκέντρωσης
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
ΧΗΜΕΙΑ ΛΥΚΕΙΟΥ Παρασκευή σαπουνιού
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Β΄ Λυκείου Επίδραση θερμοκρασίας και συγκέντρωσης.
Χημείας Θετικής Κατεύθυνσης
Η σχέση που συνδέει την Κa οξέος και την Κb της συζυγούς βάσης
Εξουδετέρωση 2ο Γυμνάσιο Καλλίπολης Τοπογλίδη Ελένη.
Oι βάσεις.
pH εκφράζει πόσο όξινο είναι ένα διάλυμα
Οξέα … συνέχεια… 1.3 Η κλίμακα pH ως μέτρο οξύτητας
Xημεία Γ΄ Γυμνασίου: Εισαγωγή στα Οξέα.
ΧΗΜΕΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Χημεία Γ΄ Γυμνασίου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ
IrYdium Chemistry Lab.
Καμπύλη ογκομέτρησης είναι η γραφική παράσταση του pΗ του άγνωστου διαλύματος που ογκομετρούμε σε συνάρτηση με τον όγκο του πρότυπου διαλύματος που προσθέτουμε.
Eξουδετέρωση.
Υδροξείδιο του νατρίου ΝaOH Υδροξείδιο του ασβεστίου Ca(OH)2
Τα άλατα.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Β΄ Λυκείου Επίδραση καταλυτών στην ταχύτητα αντίδρασης.
Η ΧΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ ΟΙ ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΕΣ.
ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΕΦ.2.Θ: ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ ΕΞΟΥΔΕΤΕΡΩΣΗΣ (α) ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ Τι είναι: ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ ΕΞΟΥΔΕΤΕΡΩΣΗΣ είναι η διαδικασία προσδιορισμού του.
5. ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΕΞΟΥΔΕΤΕΡΩΣΕΩΣ -πρόκειται για τη σπουδαιότερη τάξη των ογκομετρικών μεθόδων αναλύσεως με ευρύτατη χρήση στη χημεία, τη βιολογία, τη γεωλογία,
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Γ΄ Λυκείου Θετικής Κατεύθυνσης ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ.
ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΕΦ.2.H: ΔΕΙΚΤΕΣ (α) ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ Ο προσδιορισμός του pH ενός διαλύματος γίνεται: Α) ΗΛΕΚΤΡΟΜΕΤΡΙΚΑ (Με πεχάμετρο) Β) ΧΡΩΜΑΤΟΜΕΤΡΙΚΑ.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄, Β΄, Γ΄ Λυκείου Ρυθμιστικά Διαλύματα Ογκομέτρηση Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-MEd Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων.
Ογκομέτρηση πολυπρωτικών οξέων
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Γ΄ Λυκείου Ρυθμιστικά Διαλύματα – Ογκομέτρηση Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων Αντώνης Χρονάκης.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄ Λυκείου Χημικές Αντιδράσεις Παρασκευή διαλύματος γνωστής Συγκέντρωσης Αραίωση διαλύματος Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός.
ΧΗΜΕΙΑ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Μέτρηση pH διαλυμάτων οξέων και βάσεων Βαθμονόμηση pH-μέτρου
∆είκτες Πρωτολυτικοί ή ηλεκτρολυτικοί δείκτες είναι ουσίες των οποίων το χρώμα αλλάζει ανάλογα με το pH του διαλύματος στο οποίο προστίθενται. Οι δείκτες.
ΚΕΦ.2.3: ΙΟΝΤΙΣΜΟΣ ΝΕΡΟΥ, pH (α)
Ka . Kb = Kw ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ 3 & 4 ΜΑΡΙΝΑΤΑ ΑΛΙΕΥΜΑΤΑ.
NaA  Na+ + A- HA + HOH H3O+ + A- ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄, Β΄, Γ΄ Λυκείου
Μετουσίωση Πρωτεϊνών Επιμέλεια: Ηλίας Μαυροματίδης, ΕΚΦΕ Νέας Σμύρνης
ΕΚΦΕ ΝΙΚΑΙΑΣ Ακροπόλεως 53 Νίκαια.
ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
ΧΗΜΕΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΔΕΙΚΤΕΣ Πρόκειται για ασθενείς ηλεκτρολύτες (οργανικά οξέα ή βάσεις) με χαρακτηριστική ιδιότητα το διαφορετικό χρώμα αδιαστάτων μορίων και χαρακτηριστικών.
C, P, S, Fe, Cu, Zn, As, Ag, Sn, Sb, Pt, Au, Hg, Pb, Bi
Δείκτες Επιμέλεια : Αλεξόπουλος Παναγιώτης, Χημικός, Συνεργάτης ΕΚΦΕ Ηλιούπολης.
Ρυθμιστικά Διαλύματα.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr.bounartzis
Παρασκευη φυτικου σαπουνιου
Ποιές ενώσεις ονομάζονται δείκτες; Που χρησιμοποιούνται οι δείκτες;
Μεταγράφημα παρουσίασης:

εξουδετέρωση

Η χρωματική κλίμακα του δείκτη κόκκινο λάχανο Παρατήρηση των χρωματικών αλλαγών του κόκκινου λάχανου κατά την σταδιακή προσθήκη βάσης σε οξύ και αντίστροφα Η χρωματική κλίμακα του δείκτη κόκκινο λάχανο

Σε ένα δοκιμαστικό σωλήνα τοποθετώ ζουμί από κόκκινο λάχανο Προσθήκη HCl

Στον δοκιμαστικό σωλήνα προσθέτω διάλυμα HCl Προσθήκη NaOH

Στον δοκιμαστικό σωλήνα προσθέτω διάλυμα NaOH Προσθήκη HCl

Στον δοκιμαστικό σωλήνα προσθέτω πάλι διάλυμα HCl Συμπεράσματα: Α. Κατά την προσθήκη οξέος σε βάση το pH ……………. Β. Κατά την προσθήκη βάσης σε οξύ το pH ……………… μειώνεται αυξάνεται

Μέτρηση του pH κατά την σταδιακή προσθήκη οξέος σε βάση και αντίστροφα Κατά την ανάμιξη οξέος και βάσης προκύπτει όξινο, ουδέτερο ή βασικό διάλυμα; 1.Σε ένα ποτήρι τοποθετούμε 20mL διαλύματος HCl και δείκτη κόκκινο λάχανο. Κατόπιν προσθέτουμε σταδιακά διάλυμα NaOH. Nα συμπληρωθεί ο πίνακας με τις τιμές του pH. Ποσότητα ΝaOH (mL) pH 10 20 30 40 2,0 2,5 7,0 11,3 11,5

Μέτρηση του pH κατά την σταδιακή προσθήκη οξέος σε βάση και αντίστροφα Κατά την ανάμιξη οξέος και βάσης προκύπτει όξινο, ουδέτερο ή βασικό διάλυμα; 2. Σε ένα ποτήρι τοποθετούμε 20mL διαλύματος NaOH και δείκτη κόκκινο λάχανο. Κατόπιν προσθέτουμε σταδιακά διάλυμα HCl. Nα συμπληρωθεί ο πίνακας με τις τιμές του pH. Ποσότητα HCl (mL) pH 10 20 30 40 12,0 11,5 7,0 2,7 2,5

Μέτρηση του pH κατά την σταδιακή προσθήκη οξέος σε βάση και αντίστροφα Κατά την ανάμιξη οξέος και βάσης προκύπτει όξινο, ουδέτερο ή βασικό διάλυμα; Αρχικά 20mL HCl Αρχικά 20mL NaOH Ποσότητα ΝaOH (mL) pH 10 20 30 40 Ποσότητα HCl (mL) pH 10 20 30 40 2,0 12,0 2,5 11,5 7,0 7,0 11,3 2,7 11,5 2,5 Συμπεράσματα: Α. Κατά την ανάμιξη δ/τος οξέος και δ/τος βάσης το διάλυμα που προκύπτει: i. Είναι ……………. όταν περισσεύει το οξύ. ii. Είναι ……………… όταν περισσεύει η βάση. iii. Είναι ……………… όταν αναμίξουμε ισοδύναμες ποσότητες οξέος και βάσης. όξινο βασικό ουδέτερο

Η+(aq) + ΟΗ- (aq)→ Η2Ο(ℓ) H ανάμιξη οξέος - βάσης μικροσκοπικά Εξουδετέρωση: Η αντίδραση των Η+ ενός οξέος με τα ΟΗ- μιας βάσης κατά την οποία σχηματίζονται μόρια Η2Ο. Η+(aq) + ΟΗ- (aq)→ Η2Ο(ℓ)

όταν μας τσιμπά μέλισσα αλείφουμε το σημείο με αμμωνία Όξινο δηλητήριο Για ποιο λόγο όταν μας τσιμπά μέλισσα αλείφουμε το σημείο με αμμωνία ενώ όταν μας τσιμπά σφήγκα με ξίδι; Βασικό δηλητήριο

ΠΗΓΕΣ Σχολικό βιβλίο Χημείας Γ΄ Γυμνασίου Τετράδιο εργασιών Χημείας Γ΄ Γυμνασίου «Ο θαυμαστός κόσμος της Χημείας για το Γυμνάσιο» Παπαδημητρόπουλος Νικόλαος Χημικός - M.Sc. Φυσικοχημείας