ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΠΑΣΚΕΤ: ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΠΟΥ ΛΑΤΡΕΥΩ
Advertisements

BOCCIA IN ACTION! Μια σύντομη παρουσίαση του Μπότσια, για να μάθετε πως παίζεται αυτό το υπέροχο παιχνίδι!
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
Έλσα Σκεντέρι Χριστίνα Καντά Λίτσα Γκαραβέλη
Τακτικές εφαρμογές στις αναπτυξιακές ηλικίες 14 – 18 ετών
ΟΔΒΕ 2012 ΕΞΕΤΑΣΕΙΣΕΘΝΙΚΩΝΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ. Υπόχρεοι εξέτασης ΣΥΔΠΕΒΕΘ: 27 Συμμετείχαν στις εξετάσεις: 20 Ποσοστό συμμετοχής : 74% ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ Από : 8.
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
Θέμα: Προπόνηση τερματοφυλάκων
Επιτραπέζια Αντισφαίριση Θεσσαλονίκη 6 Σεπτεμβρίου 2013.
Είναι η καλύτερη άσκηση..?? Είναι επικίνδυνη άσκηση…?
ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΩΤΟΝ Γ.Σ ΠΑΤΗΣΙΩΝ ΔΙΑΤΑΞΗ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΩΝ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΧΩΡΟ
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
16η ημέρα ώρα 0800.
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ

ΕΠΙΛΗΠΤΙΚΗ ΚΡΙΣΗ – ΘΕΣΗ ΑΝΑΝΗΨΗΣ
Δειγματική διδασκαλία
Παιχνίδια με Μπαλόνια Ευα ιωαννιδου.
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Συγκεντρωθείτε, Ρεε!!! Πέρκος, Ι., Στέφανος, PhD.
KM Διάλεξη 4 Η συνεισφορά των αισθήσεων στην καλύτερη απόδοση Eλιζάνα Πολλάτου επικ.καθ. Τ.Ε.Φ.Α.Α Π.Θ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Πετοσφαίριση Ι Ενότητα 7η: Η Προπόνηση Δύναμης στο Βόλεϊ
Μέθοδοι και στυλ διδασκαλίας
AMYNA Άμυνα σε παίκτη με μπάλα
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Πετοσφαίριση Ι Ενότητα 5η: Ο Τεχνικοτακτικός παράγοντας στο Βόλεϊ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Επιμορφωτικό πρόγραμμα Φ.Α. ΕΝΟΡΓΑΝΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ Ασκήσεις Αναλυτικού Προγράμματος Ελληνογερμανική Αγωγή Σεπ. – Οκτ Λεων. Δ. Καλλιτσάρης Π.Ε. 11.
ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΙΔΕΞΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ
Η Άννα είναι ένα κοριτσάκι 5 ετών όπου μία επέμβαση στον υποθάλαμο του εγκεφάλου σε ηλικία 4 ετών περιόρισε σημαντικά τον κινητό έλεγχο των άνω και κάτω.
Ομάδα Άτομο Process, Διαδικασία Σωματικοί Παράγοντες Ψυχικές Βάσεις Απόδοσης Κοινωνικέ ς Βάσεις Απόδοσης Προπόνηση Τεχνική Τακτική Φυσ. Κατάσταση ΜΟΝΤΕΛΟ.
Σεμινάριο εκπαιδευτικών Φ.Α Ροδόπης επιτραπέζιας αντισφαίρισης Μαυρίδης Γεώργιος Χατζόπουλος Γεώργιος Κομοτηνή – Μάρτιος 2015.
ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ  ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙΣ  ΝΑ ΠΑΙΞΕΙΣ  ΝΑ ΔΙΔΑΞΕΙΣ ΕΝΑ ΑΘΛΗΜΑ ΠΡΕΠΕΙ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥΣ.
Προασκήσεις Διδακτικής του ελεύθερου & ύπτιου
Σχεδιασμός προγράμματος εξάσκησης
Προπονητική ποδοσφαίρου
Διδακτική Κολύμβησης και Ασφάλειας στο Νερό, Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΤΕΦΑΑ. Προασκήσεις Διδακτικής για Πεταλούδα και Πρόσθιο.
Τμήμα Φυσικοθεραπείας ΤΕΙ Αθήνας ΒΙΟΦΥΣΙΚΗ Μεταφορική κίνηση, Έργο, Ενέργεια.
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή Φυσική κατάσταση, κινητικές και κοινωνικές δεξιότητες για όλους τους μαθητές Αν Καθηγητής Εμμανουήλ Κ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
Η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ & Η ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΡΙΩΝ ΣΤΟ ΟΜΑΔΙΚΟ ΠΑΙΓΝΙΔΙ N. Apostolidis Ph.D.
ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ ΟΜΑΔΙΚΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΜΥΝΑ
Πετοσφαίριση Volleyball
9o ΑΝΟΙΚΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ
ΖΩΝΗ Χώροι υπευθυνότητας ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ 1. Καλύπτει την κορυφή.
Η ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ N. Apostolidis Ph.D..
Ακόντιο Ισαβέλλα Παπαδοπούλου Μυρτώ Παπαδοπούλου Φανή Παπαχρήστου
Η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ
ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΠΑΙΔΩΝ - ΠΡΟΕΦΗΒΩΝ - ΕΦΗΒΩΝ
Γιαννακοπούλου Γεωργία Θεοκλήτου Φοίβη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΕΠΕΑΕΚ: ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ ΤΕΦΑΑ ΠΘ - ΑΥΤΕΠΙΣΤΑΣΙΑ ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ

ΤΟ ΜΠΛΟΚ Η καλύτερη, οικονομικότερη, συντομότερη και πιο ξεκούραστη για τους παίκτες της ομάδας μέθοδος εξουδετέρωσης του καρφιού είναι το μπλοκ Το μπλοκ αποτελεί την 1η γραμμή άμυνας της ομάδας και έχει τέτοια αποτελεσματικότητα, ώστε σε κάθε σετ 5-6 πόντοι κερδίζονται από αυτό Είναι η μοναδική ενέργεια που βάση των κανονισμών του βόλεϊ επιτρέπεται σε ένα παίκτη να περάσει τα χέρια του στο αντίπαλο γήπεδο και να ακουμπήσει την μπάλα

ΤΟ ΜΠΛΟΚ Το μπλοκ σαν σύνθετη και δύσκολη τεχνικά σε εκτέλεση κίνηση απαιτεί από τους παίκτες μεγάλα φυσικά προσόντα Το μπλοκ απαιτεί: α) ψηλόσωμους παίκτες, β) παίκτες με μεγάλη αλτική ικανότητα, γ) παίκτες με καλή αντίληψη του χώρου, δ) παίκτες με καλό συγχρονισμό και ε) παίκτες με καλή νευρομυϊκή συναρμογή

Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΜΠΛΟΚ Η βασικότερη λειτουργία του μπλοκ είναι να σταματάει την επίθεσή του αντιπάλου Επίσης το μπλοκ χρησιμεύει να εμποδίζει τους αντιπάλους επιθετικούς να σημαδεύουν ορισμένες περιοχές του γηπέδου που δεν καλύπτονται από τους αμυντικούς παίκτες της άμυνας εδάφους Χωρίς το μπλοκ η άμυνα εδάφους είναι πολύ δύσκολο να προβλέψει την περιοχή που θα στείλει την μπάλα ο αντίπαλος επιθετικός και δεν μπορεί να αποκρούσει εύκολα την μπάλα

Η ΘΕΣΗ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΜΠΛΟΚ Η θέση ετοιμότητας για το μπλοκ επιτρέπει στον παίκτη να κινηθεί γρήγορα προς οποιοδήποτε σημείο του φιλέ και να αντιδράσει στην επιθετική ενέργεια του αντιπάλου Στη θέση ετοιμότητας ο παίκτης βρίσκεται με το μέτωπο προς τον αντίπαλο και παρακολουθεί τις κινήσεις του Τα πόδια είναι τοποθετημένα το ένα δίπλα στο άλλο παράλληλα μεταξύ τους, στη διάσταση όσο και το άνοιγμα των ώμων και ελαφρά λυγισμένα, ενώ το βάρος του σώματος βρίσκεται εμπρός στις μύτες των ποδιών

Η ΘΕΣΗ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΜΠΛΟΚ Τα χέρια βρίσκονται σε δύο θέσεις: α) τα χέρια βρίσκονται ψηλά πάνω από τους ώμους και οι παλάμες κοιτάνε τον φιλέ, β) τα χέρια είναι χαλαρά και βρίσκονται στο ύψος της μέσης με τους πήχεις να κοιτάνε παράλληλα με το έδαφος Ο πρώτος τρόπος είναι ο πιο διαδεδομένος τρόπος και τον χρησιμοποιούν ψηλόσωμοι μπλοκέρ οι οποίοι αντιδρούν γρήγορα στις επιθέσεις 1ου χρόνου από το κέντρο του φιλέ Ο δεύτερος τρόπος χρησιμοποιείται από γρήγορους κεντρικούς μπλοκέρ που θέλουν να κάνουν γρήγορη μετακίνηση στα άκρα του φιλέ

ΤΟ ΑΛΜΑ ΣΤΟ ΜΠΛΟΚ Ο μπλοκέρ είτε θα κάνει άλμα από τη θέση ετοιμότητας, είτε θα κάνει πλάγια μετακίνηση και ακολούθως άλμα Για άλμα από τη θέση ετοιμότητας ο παίκτης πρέπει να λυγίσει τα γόνατα περίπου σε 90Ο γωνία και μετά να πηδήξει κατακόρυφα Για άλμα μετά από μετακίνηση ο παίκτης κάνει πλάγια ή σταυρωτά βήματα και λυγίζοντας τα γόνατα κάνει ένα μικρό διαγώνιο άλμα

Η ΘΕΣΗ ΤΩΝ ΧΕΡΙΩΝ ΣΤΟ ΜΠΛΟΚ Κατά το άλμα στο μπλοκ οι βραχίονες πρέπει να σηκωθούν εμπρός και πάνω σε ένα ύψος που να ξεπερνάει τον φιλέ Οι βραχίονες κρατούνται ίσιοι και παράλληλοι μεταξύ τους σε απόσταση μικρότερη της διαμέτρου της μπάλας Τα δάχτυλα είναι ανοιχτά και οι παλάμες ελαφρά κυρτές προς τα κάτω Οι καρποί πρέπει να είναι σταθεροί και έτοιμοι να αποκρούσουν την μπάλα

Ο ΧΡΟΝΟΣ ΑΛΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΜΠΛΟΚ Γενικά ισχύει στο μπλοκ ότι σε επιθέσεις 1ου χρόνου ο μπλοκέρ πρέπει να σηκωθεί μαζί με τον αντίπαλο Σε επιθέσεις 2ου και 3ου χρόνου ο μπλοκέρ πρέπει να σηκωθεί μετά τον αντίπαλο επιθετικό Σε επιθέσεις πίσω από την γραμμή των τριών μέτρων ο μπλοκέρ πρέπει να καθυστερήσει ακόμη περισσότερο να σηκωθεί για μπλοκ λόγο της απόστασης που χωρίσει τον αντίπαλο επιθετικό από τον φιλέ

ΤΟ ΜΠΛΟΚ ΣΤΟΝ ΦΙΛΕ Ο μπλοκέρ πρέπει να σηκωθεί και να τοποθετήσει τα χέρια του πάνω από τον φιλέ και όσο τον δυνατόν πιο κοντά στην μπάλα στο αντίπαλο γήπεδο Το μέγεθος της διείσδυσης των χεριών του μπλοκέρ μέσα στο αντίπαλο γήπεδο εξαρτάται από τα φυσικά χαρακτηριστικά του μπλοκέρ (ψηλόσωμος-βραχύσωμος) και από το είδος του μπλοκ Όσο μεγαλύτερη είναι η διείσδυση των χεριών πάνω από τον φιλέ, τόσο πιο χαμηλό είναι και το ύψος του μπλοκ

Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΜΠΛΟΚ Όταν ο μπλοκέρ βρίσκεται στο ψηλότερο σημείο του άλματός του και λίγο πριν έρθει σε επαφή με την μπάλα πρέπει να σφίξει τους μύες του σώματός του, ώστε να αντισταθεί στη δύναμη του καρφιού του αντιπάλου Η οπτική επαφή με την μπάλα πρέπει να διατηρείται συνεχώς Τα πόδια δεν πρέπει να λυγίζουν

Η ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΗΝ ΜΠΑΛΑ Τα χέρια τοποθετούνται στη σωστή θέση και κρατιούνται ακίνητα Οι καρποί δεν κινούνται προς τα κάνω αλλά κρατιούνται σφιχτά στη θέση τους Ο μπλοκέρ πρέπει να διατηρεί τον έλεγχο του σώματος στον αέρα και έχοντας οπτική επαφή με την μπάλα αποκρούει την επίθεση του αντιπάλου Οι βραχίονες δεν κάνουν κίνηση προς τα εμπρός γιατί είναι πολύ πιθανόν να ακουμπήσουν τον φιλέ

Η ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΗ ΜΕΤΑ ΤΟ ΜΠΛΟΚ Όταν ο μπλοκέρ κατεβαίνει τραβάει τους βραχίονές του προς τα πίσω για να μην ακουμπήσει τον φιλέ Η προσγείωση του σώματος γίνεται μαλακά στις μύτες των ποδιών αρχικά Ακολουθούν τα γόνατα που λυγίζουν για να αποσβέσουν την δύναμη της πτώσης. Αν είναι απαραίτητο ο παίκτης μπορεί να κάνει πτώση μαλακώνοντας περισσότερο την πτώση του Πολλές φορές ο κεντρικός μπλοκέρ προσγειώνεται στο ένα πόδι ώστε να μπορέσει γρήγορα στηριζόμενος στο άλλο πόδι να ξανακάνει άλμα

Η ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟ ΜΠΛΟΚ Ο κεντρικός μπλοκέρ αναγκάζεται να κάνει μετακινήσεις πλάγια στον φιλέ για να κάνει μπλοκ Οι μετακινήσεις που κάνει ο μπλοκέρ είναι: α) κοντινών αποστάσεων με μετακίνηση πλάγια με 1 ή 2 βήματα και β) σχετικά μακρινών αποστάσεων στον φιλέ χρησιμοποιώντας πλάγιες μετακινήσεις και σταυρωτά βήματα και γ) μακρινών αποστάσεων στα άκρα του φιλέ χρησιμοποιώντας τρέξιμο και άλμα

Η ΟΠΤΙΚΗ ΕΠΑΦΗ ΣΤΟ ΜΠΛΟΚ Στη θέση ετοιμότητας ο μπλοκέρ πρέπει να κοιτάζει συνεχώς τον επιθετικό μαντεύοντας τις προθέσεις του Μετά την υποδοχή του αντιπάλου πριν η πάσα φτάσει στον πασαδόρο παρακολουθεί την μπάλα έχοντας τον επιθετικό στο οπτικό του πεδίο χρησιμοποιώντας την περιφερειακή όραση Κατά την μετακίνησή του ο μπλοκέρ ακολουθεί την μπάλα οπτικά Όταν η μπάλα φτάνει στον αντίπαλο επιθετικό πρέπει να παρακολουθεί την μπάλα και την κατεύθυνσή του επιθετικού όπως και το χέρι αιώρησής του για να μαντέψει το είδος και την τροχιά του καρφιού

ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟ ΚΑΙ ΠΑΘΗΤΙΚΟ ΜΠΛΟΚ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟ ΚΑΙ ΠΑΘΗΤΙΚΟ ΜΠΛΟΚ Υπάρχουν 2 τεχνικές των χεριών στον φιλέ στο μπλοκ: α) το ενεργητικό μπλοκ και β) το παθητικό μπλοκ Το ενεργητικό μπλοκ ή επιθετικό μπλοκ γίνεται βάζοντας τα χέρα όσο το δυνατόν πιο κοντά στην μπάλα πάνω από τον φιλέ και μέσα στο αντίπαλο γήπεδο Το παθητικό μπλοκ ή αμυντικό μπλοκ γίνεται σπάζοντας τους καρπούς των χεριών προς τα πίσω, ώστε να χτυπήσει πάνω τους η μπάλα και να αποκρουσθεί μετά από την άμυνα. Χρησιμοποιείται από βραχύσωμους μπλοκέρ ή όταν ένας παίκτης έχει αργήσει να πηδήξει για μπλοκ

Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΜΠΛΟΚ Η εκμάθηση της δύσκολης τεχνικής του μπλοκ στο βόλεϊ γίνεται κυρίως σε μεγαλύτερες ηλικίες μετά τα 14-15 όταν πλέον η σωματική ανάπτυξη των παιδιών επιτρέπει την σωστή εκμάθηση της συγκεκριμένης τεχνικής, αναλύοντας την κίνηση σε μικρότερα τμήματα χρησιμοποιώντας την αναλυτική μέθοδο διδασκαλίας Για αυτό το λίγο ξεκινάμε συνήθως από την εκμάθηση των φάσεων της κίνησης του μπλοκ, δηλαδή από: α) την αρχική τοποθέτηση του σώματος, β) τη μετακίνηση, γ) το άλμα, δ) την τοποθέτηση των χεριών στον αέρα και την επαφή με την μπάλα και ε) την προσγείωση

Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΜΠΛΟΚ Οι ασκήσεις που χρησιμοποιούνται είναι αρχικά ατομικές χωρίς μπάλα και ακολούθως ομαδικές σε ζευγάρια με μπάλα Ατομικές με ή χωρίς μπάλα: Οι παίκτες στον τοίχο πηδούν και εκτελούν μπλοκ ακουμπώντας τα χέρια τους στον τοίχο σε διαφορετικά ύψη Οι παίκτες σε ζευγάρια σε μια απόσταση 50 εκατοστών μεταξύ τους πηδούν και χτυπούνε παλαμάκια τα χέρια τους στο ψηλότερο σημείο του άλματός τους μετά την υπόδειξη του προπονητή Η παραπάνω άσκηση μπορεί να γίνει έχοντας ανάμεσα στα ζευγάρια τον φιλέ

Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΜΠΛΟΚ Ομαδικές ασκήσεις με μπάλα: σε ζευγάρια όπου ο ένας παίκτης πετάει την μπάλα και ο άλλος καρφώνει Με 3 παίκτες όπου υπάρχει ένας πασαδόρος που κάνει πάσες στον επιθετικό που καρφώνει ενώ ο τρίτος παίκτης προσπαθεί να μπλοκάρει την μπάλα Όλη η ομάδα μαζί όπου ο προπονητής πετάει την μπάλα στους αμυντικούς που έρχονται μπροστά να καρφώσουν ενώ απέναντι υπάρχει μονό ή διπλό μπλοκ

ΣΦΑΛΜΑΤΑ – ΛΑΘΗ ΣΤΟ ΜΠΛΟΚ Στα πιθανά σφάλματα που μπορούν να γίνουν κατά την εκμάθηση της τεχνικής του μπλοκ διακρίνουμε σφάλματα που προκαλούνται από: α) το ψηλό πέταγμα της μπάλας στον αέρα, β) την περιστροφή της μπάλας στον αέρα, γ) το σπάσιμο του καρπού κατά το κτύπημα της μπάλας, δ) τον κακό συντονισμό των κινήσεων π.χ. το σώμα ακολουθεί την μπάλα

ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΛΑΘΩΝ ΣΤΟ ΜΠΛΟΚ Για την διόρθωση των παραπάνω σφαλμάτων - λαθών που γίνονται στην εκτέλεση του μπλοκ χρησιμοποιούνται: οι ανάλογες προασκήσεις, χωρίς βοηθό, με βοηθό, μετά από τις υποδείξεις του προπονητή

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΣΤΟ ΜΠΛΟΚ Το μπλοκ στο βόλεϊ μπορεί να είναι: α) μονό β) διπλό γ) τριπλό δ) όλα τα παραπάνω α) ενεργητικό β) αποτρεπτικό γ) αναγνωριστικό δ) όλα τα παραπάνω Το μπλοκ στο βόλεϊ επιτρέπεται να γίνει από: α) κάθε παίκτη της επιθετικής γραμμής β) κάθε παίκτη της αμυντικής γραμμής γ) όλους τους παίκτες δ) τον πασαδόρο μόνο

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ Το μπλοκ στο βόλεϊ μπορεί να είναι: δ) όλα τα παραπάνω α) ενεργητικό Το μπλοκ στο βόλεϊ επιτρέπεται να γίνει από: α) κάθε παίκτη της επιθετικής γραμμής

ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ 1. Σχολιάστε τα είδη του μπλοκ. 2. Συζητήστε τη σημερινή μορφή της επίθεσης και αναπτύξτε παραδείγματα, ιδέες, προτάσεις που θα μπορούσαν να εφαρμοσθούν ώστε να υπάρξει μεγαλύτερη ισορροπία μεταξύ άμυνας (μπλοκ) και επίθεσης στο βόλεϊ

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Ζέτου, Ε., Χαριτωνίδης, Κ. (2001).Η διδασκαλία της Πετοσφαίρισης. Τόμος Ι University Studio press. Ζέτου, Ε., Χαριτωνίδης, Κ. (2002).Η διδασκαλία της Πετοσφαίρισης. Τόμος IΙ University Studio press. Papageorgiou , A., Spitzley, W. (1994). Handbuch fuer Volleyball. Πατσιαούρας Α. (2006). Πετοσφαίριση. Θεωρία, τεχνική, μεθοδολογία, ειδική διδακτική & κανονισμοί. ΑΣΕΠ, κλάδος Φυσικής Αγωγής. Εκδόσεις ΣΑΛΤΟ, Θεσσαλονίκη.