Η Ελληνική Μαθηματική Παιδεία του 4 ου αιώνα π. Χ. Ν. Καστάνη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Advertisements

Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc.
Τα Μαθηματικά στην Καθημερινή Ζωή
Αλέξανδρος ο Μέγας Ο Αλέξανδρος ο Μέγας ή Αλέξανδρος Γ' ο Μακεδών, υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους στρατηγούς της ιστορίας, που σε ηλικία μόλις 33.
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
Ένα μαθηματικό παράδειγμα με διαφορετικά επιστημολογικά πλαίσια αναφοράς Τα κλάσματα είναι ένα βασικό κεφάλαιο της μαθηματικής παιδείας. Πως αντιμετωπίζονται.
ΣΩΚΡΑΤΗΣ.
2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΦΗΒΩΝ
Η Δημιουργικότητα της Αρχαίας Ελληνικής Μαθηματικής Παιδείας μετά τον Ευκλείδη.
Θουκυδίδης Ἀθηναῖος (c. 455 – 399 π.Χ.).
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ κεφάλαιο 2 κατανοώντας τα πράγματα
Φιλοσοφικές Σχολές της σκέψης
Η Εκτίναξη της Ελληνικής Μαθηματικής Παιδείας κατά την Αλεξανδρινή Περίοδο Ν. Καστάνη.
Μαριάμ Μακάρ Ορέστης Μπίτρο
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Β΄
Εθνομαθηματικά του Ν. Καστάνη.
Γνωστική προσέγγιση στη ψυχολογία μάθησης των Μαθηματικών
ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟ ΔΙΠΟΛΟ ΠΛΑΤΩΝΑ - ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ
Ρεύματα μαθηματικής σκέψης στον Ελληνικό Πολιτισμό του 6ου και 5ου αιώνα π. Χ. Ν. Καστάνη Η ανάπτυξη του έμμεσου τρόπου σκέψης στις ελληνικές πόλεις,
ΟΙ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΙ 1ο Γυμνάσιο Καισαριανής
Επιμορφωτική Ημερίδα Καθηγητών κλάδου ΠΕ04 Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011 Εισηγητής Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών.
ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ν. Καστάνη.
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Ο χρόνος στην Πατερική σκέψη έχει έναν παιδαγωγικό χαρακτήρα, αφού χρησιμοποιείται για την προετοιμασία του ανθρώπου στην.
Η ΑΝΑΓΚΗ ΜΙΑΣ ΣΥΝΘΕΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΙΜΜΑΝΟΥΕΛ KANT ( )
Αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί και η συμβολή τους στη θετική σκέψη
1.4 Ο πολιτικός - Οι ιδιότητες του πολιτικού
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών
Μαθηματικά Διοικητικής Επιστήμης Ι – Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας 1 Μαθηματικά Διοικητικής Επιστήμης Ι Διδακτικό Προσωπικό: Λέκτορας Χρήστος.
Ο Διπλασιασμός του Κύβου για Μαθητές
Οι αλλαγές της μαθηματικής παιδείας με την Γαλλική Επανάσταση του Ν. Καστάνη.
ΛΙΝΤΙΑ ΒΥΣΚΑ, ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ, ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΟΥΜΕΛΑ ΠΛΑΤΩΝΑΣ.
Πάμε ξανά στις ξαστεριές …
Η Παιδαγωγική ως επιστήμη
Διδάσκουσα: Λέκτορας Μαρία Δασκολιά
Κουλέτου Ελεάννα Μαργέτη Ευαγγελία Μυζήθρα Γεωργία Πιτσογιάννη Χριστίνα.
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
Εξορθολογισμός της ύλης για την Γεωμετρία Α΄ & Β΄ Λυκείου Ηρακλής Νικολόπουλος Εκπαιδευτικός ΠΕ 03.
Ένα εισαγωγικό ταξίδι στον κόσμο της τέχνης..  Η τέχνη, ως δημιούργημα του ανθρώπου, είτε υπηρετεί τη θρησκεία, τις πεποιθήσεις, τα ιδανικά είτε εξυπηρετεί.
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
« Αρχαία Ελληνικά από πρωτότυπο, Γ’ Λυκείου»
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Ιστορική εξέλιξη Παιδαγωγικής Επιστήμης Διεθνής παιδαγωγική σκέψη και πράξη Πρώτες παιδαγωγικές αντιλήψεις: φιλόσοφοι, θεολόγοι Διαμόρφωση καθαρά παιδαγωγικής.
ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ Γιάννης Ρίζος Κών/νος Βελαλής.
Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ, ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΚΑΙ…
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
Η αναγεννησιακή παιδεία
Εξορθολογισμός της ύλης Μαθηματικά Α και Β Λυκείου
Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
Α) Κριτική Θεωρία.
Πι.
Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Υποδοχή των φοιτητών/τριών
Εργασία 2ης Ενότητας-Σαμαρτζής Πέτρος Δ201611
Σκοποί, αντικείμενα διδασκαλίας και μάθησης
Τα Μαθηματικά του Δρόμου
Πυθαγόρας ο Σάμιος ( πΧ). Με λίγα λόγια…  υπήρξε σημαντικός Έλληνας φιλόσοφος, μαθηματικός, γεωμέτρης και θεωρητικός της μουσικής.  θεμελιωτής.
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Ορθολογικότητα στη φιλοσοφία και τις επιστήμες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Ελληνική Μαθηματική Παιδεία του 4 ου αιώνα π. Χ. Ν. Καστάνη

Η πολιτισμική κατάσταση της Αθήνας στις αρχές του 4 ου αιώνα π. Χ. Στην Αθήνα, μετά την ήττα της [404 π. Χ.] στον πελοποννησιακό πόλεμο, επιβλήθηκε, για λίγο, η ολιγαρχία. Ως επακόλουθο είχε την κατάπτωση των αξιών και της ηθικής. Ευνοήθηκε, έτσι, μια αναβάθμιση της νοησιαρχίας, δηλ. της θεωρητικής ορθολογικότητας ως αφετηρία της σκέψης.

ενδιαφέρον ηθική φιλοσοφία Φαίνεται ότι δεν άσχετο, με την τότε κατάσταση, το ιδιαίτερο ενδιαφέρον που έδειξε ο Σωκράτης και ο Πλάτωνας για την ηθική φιλοσοφία. Το γεγονός αυτό σηματοδοτεί μια νέα τάση που ωθήθηκε κατά το γύρισμα του 5 ου αιώνα. αξιοσημείωτες σχολές στην Αθήνα Την ίδια περίοδο, αναπτύχθηκαν κάποιες αξιοσημείωτες σχολές στην Αθήνα, όπως π.χ. του Ισοκράτη και του Πλάτωνα. Αθήνα πνευματικό κέντρο Επίσης, τότε, η Αθήνα έγινε το πνευματικό κέντρο του Αρχαίου Ελληνικού Πολιτισμού. Σωκράτης (περ )

Αλλαγές στην Ελληνική Παιδεία τον 4 ο αιώνα π. Χ. Η ανάπτυξη του γραπτού λόγου στην Αρχαία Ελλάδα ήταν μία επανάσταση, επανάσταση με τεράστιες συνέπειες για όλους τους τομείς της γνώση και την επιστήμη που θα ακολουθούσε. Στις αρχές και τα μέσα του 4 ου αιώνα, η αλλαγή αυτή είχε συντελεστεί σε μεγάλο βαθμό.

Eric Alfred Havelock ( ) Μαρτυρίες

Σχετικά με τις Σχολές και την Εκπαίδευση του 4 ο αιώνα

Η συμβολή του Πλάτωνα στην ανάπτυξη της μαθηματικής παιδείας Γόνος διακεκριμένης αριστοκρατικής οικογένειας, που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη μετεξέλιξη της φιλοσοφικής και μαθηματικής σκέψης. αφηρημένες Ιδέες Υποστήριξε ότι οι απαρχές της έγκυρης γνώσης είναι οι αφηρημένες Ιδέες. αυθύπαρκτες αιώνιεςαμετάβλητες Αυτές οι Ιδέες είναι αυθύπαρκτες, αιώνιες και αμετάβλητες. καθαρή σκέψη Η σύλληψη τους μπορεί να γίνει με την καθαρή σκέψη των βαθιά καλλιεργημένων πολιτών. Πλάτων ( )

Οι Ιδέες του Πλάτωνα και η πραγματικότητα Οι Ιδέες, για τον Πλάτωνα, είναι η πηγή και η βάση όλης της γνώσης. Είναι υπερβατικές εξιδανικεύσεις, ιδεατά αρχέτυπα των εμπειρικών παραστάσεων. Για τον Πλάτωνα ό εμπειρικός κόσμος είναι αντανάκλαση των Ιδεών. Οι εμπειρικές αντιλήψεις είναι μόνο οι σκιές των Ιδεών.

Η ώθηση των Μαθηματικών από τον Πλάτωνα Ο Πλάτωνας θεωρούσε ότι με τις υπερβατικές Ιδέες μπορούσε να υποστηριχθεί η ύπαρξη των απόλυτων ηθικών αξιών. Και κατάλαβε, αμέσως, ότι η σκέψη του για τις Ιδέες ταιριάζει απόλυτα με τις μαθηματικές εξιδανικεύσεις. Οπότε οι μαθηματικές Ιδέες ήταν το καλύτερο πρότυπο για τη φιλοσοφία των Ιδεών, γενικά. Πίστευε ότι ακόμη και ο αμύητος στα Μαθηματικά μπορούσε να αντιληφθεί ότι ο ορισμός του τριγώνου δεν εξαρτάται από τα τριγωνικά σχήματα της καθημερινής εμπειρίας. Η καθαρή Ιδέα του τριγώνου προϋπάρχει.

Η έμφαση του Πλάτωνα στη μεγάλη σημασία της μαθηματικής μόρφωσης Η μαθηματική μόρφωση είχε ιδιαίτερη βαρύτητα στο εκπαιδευτικό του πρόγραμμα. Οι επίλεκτοι μελλοντικοί ηγέτες θα έπρεπε να αφιερώσουν, στις ανώτερες σπουδές τους, 10 χρόνια της ζωής τους για τη συστηματική εκμάθηση των 5 μαθηματικών κλάδων : της Αριθμητικής, της Γεωμετρίας, της Στερεομετρίας, της Αστρονομίας και της Μουσικής.

Ο Πλάτωνας και η αναλυτική μέθοδος

Οι “μαθηματικοί” στον κύκλο του Πλάτωνα Αρχύτας Ο Αρχύτας Θεόδωρος ο Κυρηναίος Θεόδωρος ο Κυρηναίος, που ασχολήθηκε με άρρητα γεωμετρικά μεγέθη. Θεαίτητος Ο Θεαίτητος Εύδοξος Ο Εύδοξος Μέναιχμος Ο Μέναιχμος

Οι κοσμολογικές Ιδέες του Πλάτωνα

Tο αστρονομικό πρότυπο του Εύδοξου

Ο Αριστοτέλης και οι αποκλίσεις του από τον Πλάτωνα Ο Αριστοτέλης υποστήριζε ότι τα εμπειρικά αντικείμενα έχουν αυτόνομη ύπαρξη. Οφείλουν τα χαρακτηριστικά τους και την ύπαρξή τους στα είδη ή γένη [δηλ. στις προσδιοριστικές κατηγορίες τους].

Η επίδραση του Αριστοτέλη Ανάπτυξε το λογικό υπόβαθρο των αποδείξεων. Πραγματεύτηκε τα αξιώματα και οργάνωσε τον αξιωματικό τρόπο σκέψης. Επεξεργάστηκε την ταξινόμηση των εννοιών σε γένη [ή είδη]. Άνοιξε το δρόμο για την ιστορική θεώρηση της Φιλοσοφίας και των Μαθηματικών. Αριστοτέλης ( )

Ο Αριστοτέλης διδάσκει τον Αλέξανδρο