1η εργασία: Χρησιμοποιώντας τον χάρτη πυκνότητας πληθυσμού στη Γη καταλήξτε σε συμπεράσματα για την πυκνότητα του πληθυσμού της Ευρώπης Απάντηση: Εκτός.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ενότητα 1 ΟΙ ΧΑΡΤΕΣ Μαθήματα
Advertisements

ΦιλανδIα Μαρία Ιωσήφ.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΜΑΡΑΣΛΕΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ
Παιχνίδια με τις γεωγραφικές συντεταγμένες
Διαμαντής Κυριακόπουλος – Παντελής Moυρτζιάπης
Οι μεγάλες πόλεις της Ευρώπης
Για εξάσκηση κλικ εδώ! ( Πού βρίσκεται κάθε κράτος; Games by Tsampika )
Γ1.2 Η κατανομή των ανθρώπων στη Γη
Η ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΜΟΡΦΕΣ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
ΠΟΤΑΜΙΑ ΤΗΣ Ν. ΑΜΕΡΙΚΗΣ “Όταν απουσιάζει η ανθρώπινη παρέμβαση η φύση κάνει θαύματα!” προκοπίου σώτη γεωγραφία.
Τομείς παραγωγής της Ευρωπαϊκής Οικονομίας
Οι τομείς παραγωγής της ευρωπαϊκής οικονομίας
H πολιτική διαίρεση της Ευρώπης
Ποιον χάρτη να διαλέξω;
Η ΘΕΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ
Οι γείτονές μας στα Βαλκάνια
Κάνε κλικ στη χώρα που σε ενδιαφέρει…
ΣΕΙΣΜΙΚΗ & ΗΦΑΙΣΤΕΙΑΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ στην ΕΥΡΩΠΗ
Τα χαρακτηριστικά του πληθυσμού της Ευρώπης
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
H γεωργία και η δασοκομία στην Ευρώπη
Τα ποτάμια και οι λίμνες στη ζωή των Ευρωπαίων
3ο ΜΑΘΗΜΑ Μελετώντας τη θέση της Ευρώπης στον κόσμο
Πεδιάδες, βοσκοτόπια, έρημοι του πλανήτη
H πολιτική διαίρεση της Ευρώπης. Η Ευρώπη ήταν πολύ όμορφη - την είδε ο Δίας και θαμπώθηκε από την ομορφιά της. Για να την πλησιάσει μεταμορφώθηκε σε.
Παγκόσμιος Χάρτης.
Οι Βαλκανικές χώρες.
Χώρες Δανάη Σαρναζίδου.
Μάθημα 39: Η κτηνοτροφία, η αλιεία και οι υδατοκαλλιέργιες στην Ευρώπη
Μεγαλη βρετανια (Εργασια απο το μαριο χριστοδουλιδη)
O πληθυσμός της Ευρώπης
ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ.
Κεφάλαιο 17ο : Το κλίμα της Ελλάδας Στο κεφάλαιο αυτό θα μάθετε:
ΛΥΚΕΙΟ ΖΕΦΥΡΙΟΥ ΠΕΡΙΒΑΝΤΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2012/2013
Τα βουνά και οι πεδιάδες στη ζωή των Ευρωπαίων
Μελετώντας με χάρτες τους κατοίκους της Ευρώπης
Λεβεντούλα Καματάκη Ε2 1 ο Πρότυπο Πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης.
ΣΚΑΝΔΙΝΑΒΙΚΕΣ ΧΩΡΕΣ.
ΜΑΘΗΜΑ 2: H σημασία της σχετικής θέσης για τους ανθρώπους
Από ποιες θάλασσες βρέχεται η Ευρώπη; Ποιο είναι το μήκος της ακτογραμμής της; Τι έχουν προκαλέσει οι πάγοι στις ακτές της Βόρειας Σκανδιναβίας;
Κεφάλαιο 26 Ο κατακόρυφος διαμελισμός της Ευρώπης.
Τα χαρακτηριστικά του πληθυσμού της Ευρώπης Παναγιώτης Αυγουστίδης 5 ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης Γεωγραφία Β΄ Γυμνασίου
Το κλίμα της Ευρώπης Παναγιώτης Αυγουστίδης 5 ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης Γεωγραφία Β΄ Γυμνασίου
Β΄Ενότητα Το φυσικό περιβάλλον. Κεφάλαιο 7: Η κατανομή των ηπείρων και των ωκεανών Γη – Ο «γαλάζιος» πλανήτης Οι θάλασσες καλύπτουν τα 7/10 της γήινης.
ΜΑΘΗΜΑ 4: Μελετώντας με χάρτες το φυσικό περιβάλλον της Ευρώπης
Τα χαρακτηριστικά του πληθυσμού της Ευρώπης
Κλικ εδώ! ( Πηγή εκπαιδευτικού παιχνιδιού: Games by Tsampika )
Βασιλική Ηρακλέους Στ’1
Ερευνητική Εργασία. Στη πόλη μας ο τουρισμός αποτελεί μία από τις σημαντικότερες οικονομικές δραστηριότητες και κατέχει κυρίαρχη θέση στον τριτογενή τομέα.
Με τη γεωγραφική θέση προσδιορίζουμε ακριβώς που είναι η Αλεξανδρούπολη. Από τη σχετική θέση της Αλεξανδρούπολης στην Ελλάδα παίρνουμε και άλλες.
Η γεωγραφική κατανομή του πληθυσμού της Ελλάδας
ΔΕΔΟΜΕΝΑ – ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Άννα Τορτοπίδου Παναγιώτης Πρίτσας Πηγή: wikipedia
Παναγιώτης Αυγουστίδης Γεωγραφία Β΄ Γυμνασίου
ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ 19, 24 Το κλίμα και η βλάστηση της Ευρώπης
Τα ποτάμια και οι λίμνες στη ζωή των Ευρωπαίων
Μάθημα 12: Οι θάλασσες της Ευρώπης
O πληθυσμός της Ευρώπης
Επικρατεί εύκρατο κλίμα: βρέχει κυρίως το χειμώνα, η θερμοκρασία παρουσιάζει μεγάλες αλλαγές ανάλογα με τις εποχές και η ημέρα είναι μικρότερη το χειμώνα.
ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΓΗ ΣΤΕΛΛΑ ΜΠΑΡΟΥΤΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΟΥ.
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr/bounartzis
Γ1.4 Οι μεγάλες πόλεις του πλανήτη
Παράγοντες που επηρεάζουν το ΚΛΙΜΑ της Ευρώπης
Δημοτικό Σχολείο Αγίων Τριμιθιάς Χρίστος Τομάζος Στ΄2
Ευρώπη.
1.ΤΑ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ α. Ο πληθυσμός. Η ΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ 19ΟΥ ΑΙΩΝΑ 1830 : ίδρυση ανεξάρτητου ελληνικού κράτους : Στερεά Ελλάδα,
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
ΑΥΣΤΡΙΑ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1η εργασία: Χρησιμοποιώντας τον χάρτη πυκνότητας πληθυσμού στη Γη καταλήξτε σε συμπεράσματα για την πυκνότητα του πληθυσμού της Ευρώπης Απάντηση: Εκτός από την Σκανδιναβική χερσόνησο, Φιλανδία και Ρωσία, η υπόλοιπη Ευρώπη έχει μεγαλύτερη πυκνότητα του πληθυσμού σε σχέση με τις άλλες ηπείρους

1η εργασία: Χρησιμοποιώντας τον χάρτη επιπέδου ανθρώπινης ανάπτυξης στη Γη καταλήξτε σε συμπεράσματα για για το επίπεδο οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξής του σε σχέση με τον πληθυσμό άλλων ηπείρων 1η εργασία: Με εξαίρεση τη Ρωσία και Ουκρανία συμπεράσματα το επίπεδο οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξής είναι καλό ή υψηλό και μπορεί να συγκριθεί με το επίπεδο της Β. Αμερικής και Ωκεανίας

2η εργασία: Χρησιμοποιώντας τον πολιτικό χάρτη της Ευρώπης μετρήστε πόσα είναι τα ευρωπαϊκά κράτη. Μην ξεχάσετε να συμπεριλάβετε σ' αυτά τα επτά μικρά σε έκταση κράτη της Ευρώπης, που είναι: • Ο αριθμός των ευρωπαϊκών κρατών είναι 46 • Τα ευρωπαϊκά κράτη που βρέχονται από θάλασσα είναι 32 (5 μικρά και 9 δεν βρέχονται)

3η εργασία: Χρησιμοποιώντας τον χάρτη μεγάλων αεροδρομίων και λιμανιών της Ευρώπης και τον χάρτη σημαντικών τουριστικών προορισμών της ηπείρου προσπαθήστε να εξηγήσετε…

3η εργασία: να εξηγήσετε γιατί τα αεροδρόμια της Αθήνας, της Μαδρίτης και της Ρώμης ανήκουν στα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια. Πολλούς τουρίστες προσελκύουν η Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία τόσο το Καλοκαίρι όσο και το Χειμώνα Τα αεροδρόμια της Αθήνας, της Μαδρίτης και της Ρώμης ανήκουν στα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια γιατί είναι ο πιό γρήγορος τρόπος να έρθουν τουρίστες από όλα τα μέρη της γης.

4η εργασία: Μελετήστε τον χάρτη αγροτικής παραγωγής της Γαλλίας σε συνδυασμό με τον γεωμορφολογικά χάρτη της Ευρώπης και απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις α. Σε ποιες κυρίως περιοχές της Γαλλίας είναι αναπτυγμένη η εκτροφή βοοειδών; β. Σε ποιες κυρίως περιοχές της Γαλλίας είναι αναπτυγμένη η εκτροφή αιγοπροβάτων; Πώς είναι το ανάγλυφο στην καθεμία από τις δύο περιοχές, πεδινό ή ορεινό; Το ανάγλυφο στην Βόρεια Γαλλία είναι πεδινό περιοχή όπου εκτρέφονται βοοειδή Το ανάγλυφο στην Νότια Γαλλία είναι ορεινό περιοχή κατάλληλη για την εκτροφή των αιγοπροβάτων που είναι μικρόσωμα, ευέλικτα και χρειάζονται λιγότερη τροφή

Μελετώντας χάρτες της Ευρώπης μπορούμε να διαπιστώσουμε • Το περιβάλλον στην Ευρώπη έχει υποστεί μεγάλες αλλαγές από τον άνθρωπο, αφού στην ήπειρο κυριαρχούν οι πόλεις, τα τεχνικά έργα, η βιομηχανική δραστηριότητα, τα συγκοινωνιακά δίκτυα κ.ά. • Η θάλασσα είναι σημαντικός παράγοντας στη ζωή των Ευρωπαίων, αφού είναι ελάχιστα τα κράτη που δε βρέχονται από αυτήν. • Παρά τη μικρή έκταση της ηπείρου, υπάρχει μεγάλος αριθμός κρατών σε σχέση με αυτά άλλων μεγαλύτερων ηπείρων. • Η ήπειρος αυτή είναι πυκνοκατοικημένη και οι κάτοικοι της απολαμβάνουν ένα ικανοποιητικό επίπεδο ζωής.

Επιγραμματικά, με τη χρήση των ευρωπαϊκών χαρτών μπορούμε Επομένως οι χάρτες αποτελούν ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για τη μελέτη τόσο του χώρου όσο και των κατοίκων της Ευρώπης. • Η θέση ενός τόπου μπορεί να προσδιοριστεί με γεωγραφικές συντεταγμένες (γεωγραφική θέση) ή σε σχέση με άλλα στοιχεία του χώρου (σχετική θέση). • Η σχετική θέση είναι πιο χρήσιμη από τη γεωγραφική για την καθημερινή ζωή και τις δράστηριότητές μας, γιατί συνδέει τα χαρακτηριστικά του χώρου μεταξύ τους. • Χρησιμοποιώντας κάθε φορά τον κατάλληλο χάρτη μπορούμε να αντλήσουμε μια μεγάλη ποικιλία πληροφοριών. Ειδικότερα για την Ευρώπη μπορούμε, μελετώντας χάρτες, να πληροφορηθούμε για τη θέση της στον πλανήτη, το ανάγλυφο της, το κλίμα της, τη βλάστησή της, τις χώρες και τους λαούς της, την οικονομία των κρατών της και πολλά άλλα ακόμη. • Χρησιμοποιώντας τους χάρτες σαν εργαλεία μπορούμε να αποφασίζουμε για ένα ταξίδι διακοπών, αλλά και για τεχνικά έργα που πρέπει να γίνουν (όπως π.χ. η κατασκευή συγκοινωνιακών δικτύων) κ.ά. Μπορούμε επομένως, με τη μελέτη των χαρτών, να λαμβάνουμε αποφάσεις τόσο βραχυπρόθεσμης όσο και μακροπρόθεσμης εμβέλειας. • Να προτείνουμε ενέργειες που είναι απαραίτητες για την ικανοποίηση ανθρώπινων αναγκών. • Να επιλέγουμε τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε για κάθε περίπτωση που εξετάζουμε. • Να επισημαίνουμε τι και πού υπάρχει στον χώρο της Ευρώπης. • Να εξηγούμε γιατί υπάρχει εκεί. • Να ερμηνεύουμε τον τρόπο (πώς) με τον οποίο εμφανίζεται ή εξελίσσεται ένα φαινόμενο ή μια λειτουργία.