ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ β’ λυκείου Μεγάλοι ποιητές της γενιάς του 1880, του Γ.Ροϊλού (στο μέσον ο Παλαμάς)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
Advertisements

ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΔΗ Α. ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ = αφηγηματικό είδος στο οποίο ένας άνθρωπος εκθέτει το βίο και το έργο του (εστίαση εσωτερική-μηδενική)
Στρατής Μυριβήλης Γενιά Μεσοπολέμου ( )
•Ο Νίκος Καζαντζάκης 18 Φεβρουαρίου Οκτωβρίου 1957 ήταν Έλληνας μυθιστοριογράφος, ποιητής και θεατρικός συγγραφέας, γνωστός για τη στοχαστική.
Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
Αφηγηματολογία (Narratologie/narratology)
Στέλλα Βιολάντη Γρηγόριος Ξενόπουλος.
1.
ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ ΓΙΩΡΓΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ.
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
Μαθήτρια : Πατατούκου Μαρία Υπεύθυνη Καθηγήτρια : Θέμελη Γεωργία
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
Νέα Αθηναϊκή Σχολή
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ ΤΑΞΗ : Γ΄ Θεωρητική ΤΜΗΜΑ : 3o ΜΑΘΗΜΑ : Λογοτεχνία Κατεύθυνσης Υπεύθυνη Καθηγήτρια : ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ Βάια «Όνειρο στο Κύμα» του.
Βέρα Δακανάλη1 2 Σε κάθε ανάγνωση υπάρχουν τρεις συντελεστές/παράγοντες: ο συγγραφέας, που υπάρχει έξω από το κείμενο, αλλά μπορεί να προσθέτει στην.
Για το σχολιασμό της αφήγησης παρατηρώ:
Γεώργιος Βιζυηνός
Άσκηση απάντησης στη Νεοελληνική Λογοτεχνία (Θ.Κ.) ΓΒ, Το αμάρτημα της μητρός μου. Επεξεργασία της γλώσσας του αποσπάσματος. Ενότητα 2η, σσ
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
Μενέλαος Λουντέμης.
Λογοτεχνία Α΄ Λυκείου Κριτήρια αξιολόγησης
Προτάσεις και μεθοδολογικά εργαλεία για την προσέγγιση της Νέας Ελληνικής Λογοτεχνίας Α΄ Λυκείου Βασιλική Δεμερτζή.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Α ΛΥΚΕΙΟΥ
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
Μενέλαος Λουντέμης.
Εργαστήριο δημιουργικής γραφής-Ποίηση.
Δημήτριος Βικέλας
 Ο Κωστής Παλαμάς γεννήθηκε στην Πάτρα στις 13 Ιανουαρίου 1859 από γονείς που κατάγονταν από το Μεσολόγγι. Πέθανε στην Αθήνα στις 27 Φεβρουαρίου 1943.
«ΤΟ ΑΜΑΡΤΗΜΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΜΟΥ» Γ. ΒΙΖΥΗΝΟΥ. Τίτλος: «μου» → 1ο πρόσωπο ενώ στο 1ο τμήμα του διηγήματος «εμείς» (όπου κρύβεται ο συγγραφέας). Αφηγητής ενδοδιηγητικός.
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
Κώστας Βάρναλης. Πύργος – σημερινή Βουλγαρία « Ποιητής του προλεταριάτου » - Μ. Βίτι Περιοδικά Ηγησώ και Νουμάς « Το ξύλο, η καθαρεύουσα και.
Ελεύθεροι πολιορκημένοι! Ένα θεατρικό δρώμενο για την 25η Μαρτίου.
ΑΛΚΗΣ ΖΕΗ Το καπλάνι της βιτρίνας
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
Βασίλης Αθανασιάδης Τάξη Ε2 ΠΤΔΕ-ΑΠΘ
ΚΝΛ. Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ: Μια περιδιάβαση στα Λογοτεχνικά ρεύματα και την Ιστορία της Λογοτεχνίας Αγάθη Γεωργιάδου.
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
Τὰ ὅρια τῆς γλώσσας μου σημαίνουν τὰ ὅρια τοῦ κόσμου μου. Γιάννης Βελούδης 1 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημολογίας ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ.
Ιστορικότητα της λογοτεχνίας
Εργασία Κειμένων Θέμα: Στράτης Μυριβήλης και Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος
Οδυσσέας Ελύτης 2 Νοεμβρίου Μαρτίου 1996.
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ Βυζαντινή Λογοτεχνία Το Βυζάντιο υπήρξε ο μοναδικός χώρος ελληνικής παιδείας κατά τους μέσους αιώνες και η βυζαντινή.
Μυθιστόρημα Romance: μεσαιωνική λέξη σήμαινε τις νέες γλώσσες roman:αποδόθηκε από τον Κοραή ως «μυθιστορία»
ΚΝΛ. Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ: Μια περιδιάβαση στα Λογοτεχνικά ρεύματα και την Ιστορία της Λογοτεχνίας Αγάθη Γεωργιάδου.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Μια ματιά στη θεωρία…. ΜΕΡΟΣ Α: ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ. ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ …
Ζωρζ Σαρή Δημήτρης.Σ Σχολ. 1 ο Δημοτικό σχολείο Σκύδρας Τάξη Ε
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
Κωνσταντίνος Καβάφης Ο Κωνσταντίνος Καβάφης γεννήθηκε στις 29 Απριλίου 1863 στην Αλεξάνδρεια, όπου οι γονείς του, εγκαταστάθηκαν εγκαταλείποντας.
Panos filologos.  συμβολισμός  διδακτικός τόνος  θεατρικότητα  λεπτή ειρωνεία  ρεαλισμός  αίσθηση του τραγικού  στοχαστική – φιλοσοφική διάθεση.
Διδάσκοντας κι εξερευνώντας την Τοπική Ιστορία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Δ Ο Μ Η Τ Η Σ Τ Ρ Α Γ Ω Δ Ι Α Σ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ ( ). Βιογραφία Ο Γιώργος Σεφέρης (φιλολογικό ψευδώνυμο του Γιώργου Σεφεριάδη) γεννήθηκε στη Σμύρνη. Είχε δύο μικρότερα αδέρφια.
Ζητείται Ελπίς Αντώνης Σαμαράκης
Κων/νος Καβάφης Διαθεματική εργασία Λογοτεχνίας Σταυρούλα Μαγουλά
ΚΙ ΕΧΟΥΜΕ ΠΟΛΕΜΟ ΚΩΣΤΑΣ ΤΑΧΤΣΗΣ
6ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ Ν. ΙΩΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ Β3 ΣΧ.ΕΤΟΣ
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
Πνευματική ζωή, Γράμματα και Τέχνες στην Ελλάδα τον 19 ο αιώνα 5 ο Γυμνάσιο Γαλατσίου, Προκοπίου Ελένη, ΠΕ2 Γ΄ Γυμνασίου, διάρκεια:2-3 διδ. ώρες.
ΑΦΗΓΗΣΗ Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός και Νέες Τεχνολογίες Ι Ομάδα Story 3 Υπ. Καθ.
Έλενα Βότση, Βαλίνα Διαμαντή
Αφηγηματολογία (Narratologie/narratology)
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Η εξέλιξη της ποίησης.
Νέα Αθηναϊκή σχολή ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ και ΝΑΤΟΥΡΑΛΙΣΜΟΣ
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ Ο ΚΡΗΤΙΚΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ β’ λυκείου Μεγάλοι ποιητές της γενιάς του 1880, του Γ.Ροϊλού (στο μέσον ο Παλαμάς)

Η ΝΕΟΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟ 1880 – ΝΕΑ ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΣΧΟΛΗ Ανασυγκρότηση & εκβιομηχάνιση ελληνικού κράτους (Τρικούπης), αύξηση πληθυσμού στα αστικά κέντρα, εθνικοί αγώνες για επέκταση συνόρων → ανανέωση πνευματικής ζωής, με κύρια χαρακτηριστικά: την επικράτηση της δημοτικής γλώσσας (Παλαμάς, Ψυχάρης κ.ά.) τη στροφή των λογοτεχνών προς την καθημερινότητα των απλών ανθρώπων, κυρίως της υπαίθρου (= ηθογραφία) – σε αυτό συμβάλλει & η ανάπτυξη της Λαογραφίας (Ν. Πολίτης) βασικά ρεύματα της εποχής: παρνασσισμός & συμβολισμός (ποίηση) – ρεαλισμός & νατουραλισμός (πεζογραφία) Καλλιεργείται κυρίως το διήγημα (μικρότερο σε έκταση από το μυθιστόρημα)

ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ & ΝΑΤΟΥΡΑΛΙΣΜΟΣ ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ: επιλέγει κοινά θέματα και εμπειρίες, τηρεί κριτική στάση απέναντι στην κοινωνία ΝΑΤΟΥΡΑΛΙΣΜΟΣ αποτελεί την ακραία μορφή ρεαλισμού απεικονίζει την πραγματικότητα σχεδόν φωτογραφικά, χωρίς ωραιοποιήσεις Οι ήρωές του είναι οι απόκληροι της ζωής και κινούνται στο περιθώριο της κοινωνίας

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΙΖΥΗΝΟΣ (1849-1896) Υιοθετεί την καθαρεύουσα και ανοίγει το δρόμο του ελληνικού ηθογραφικού διηγήματος Συνδυάζει την ηθογραφική αναπαράσταση με τη βαθιά γνώση της ανθρώπινης ψυχολογίας Τα πρόσωπα των έργων του θυμίζουν ήρωες ελληνικής τραγωδίας. ΤΟ ΑΜΑΡΤΗΜΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΜΟΥ (1883) ΠΟΙΟΣ ΗΤΟ Ο ΦΟΝΕΥΣ ΤΟΥ ΑΔΕΡΦΟΥ ΜΟΥ (1883) ΤΟ ΜΟΝΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΔΙΟΝ (1884) κ.ά.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ (1851-1911) Θεωρείται ο πατέρας του ηθογραφικού διηγήματος (Σκιάθος, Αθήνα) Τα διηγήματά του αποτελούν πραγματικά ψυχογραφήματα, ενώ έντονη είναι και η θρησκευτικότητα του συγγραφέα (Η ΦΟΝΙΣΣΑ, Η ΝΟΣΤΑΛΓΟΣ, ΟΝΕΙΡΟ ΣΤΟ ΚΥΜΑ κ.ά.)

Οι αφηγηματικοί τρόποι: διήγηση & μίμηση ΔΙΗΓΗΣΗ: την ιστορία αφηγείται μια απρόσωπη φωνή, ένας αφηγητής έξω από την υπόθεση (μη δραματοποιημένος), που γνωρίζει ακόμα και τις σκέψεις των ηρώων του (παντογνώστης) η αφήγηση γίνεται συνήθως σε τ ρ ί τ ο πρόσωπο

Οι αφηγηματικοί τρόποι ΜΙΜΗΣΗ: ΓΊΝΕΤΑΙ ΜΕ 3 ΤΡΟΠΟΥΣ Την ιστορία αφηγείται ένα πρόσωπο από μέσα (αφηγητής δραματοποιημένος) → αφήγηση πρωτοπρόσωπη (αμεσότητα, δύναμη της προσωπικής μαρτυρίας) μεικτός τρόπος: συνδυασμός αφήγησης & ευθέος λόγου-διαλόγου ανυπαρξία αφηγητή / μόνο διάλογος