Η ΘΡΗΣΚ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ Η ραββινική παράδοση θέλει την εκπαίδευση του παιδιού σύμφωνη με εκείνη των γονιών του. Συμβουλεύουν όμως τους παιδαγωγούς.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Ισλάμ.
Advertisements

Α΄ Προς Κορινθίους Επιστολή
2. Ο Ισραηλιτικός κόσμος στα χρόνια του Χριστού
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
4. Η Καινη Διαθηκη Β΄: Οι Επιστολες και η Αποκαλυψη
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
ΘΡΗΣΕΥΤΙΚΑ ΓΛΩΣΣΑΡΙΟ.
Οι συγγραφείς της Π. Διαθήκης τι είδους άνθρωποι ήταν;
1.Η Ποικιλία των βιβλίων της Π. Διαθήκης 2.Πως και πότε γράφτηκαν τα βιβλία της Π. Διαθήκης.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΗΛΙΑΔΟΥ ΣΤ΄2.
Μονοθεϊστική, θεοκρατική θρησκεία.
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
14. Αιρέσεις : εσωτερική πληγή της Εκκλησίας
1. Σκοπός του ΜΘ στη Δημόσια Εκπαίδευση είναι οι μαθητές/τριες να γνωρίσουν: α) την αντίληψη της Ορθόδοξης Εκκλησίας για τη σχέση του ανθρώπου με τον.
3. Η εμφάνιση του Ισλάμ.
Πολυμενάκου Ουρανία Θεολόγος καθηγήτρια στο Γεν. Λύκειο Νεάπολης
Ο Ιουδαϊσμός Σελ
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Παράδοση είναι: α) καθετί που παραδίδεται στις επόμενες γενιές. β) Η μετάδοση των διηγήσεων και των διδασκαλιών. γ)
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ 1.Αίτια και αφορμές: ο εθνικιστικός φανατισμός στην Γερμανία, ο οποίος έβλεπε τον Χριστιανισμό ως επιβίωμα.
32. Ο Ινδουϊσμός (Α’) Σελίδες
Ομάδα: Η Αγία Πεντάδα Τμήμα: Α’1 Υπεύθυνος καθηγητής: Γ. Καπετανάκης Σχολείο: Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης.
ιουδαϊσμοσ ΘΕ 2: ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΥΡΩΠΗ
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Παρασκευή-Ανδριάννα Μαρούτσου Α΄ Θρησκευτικά ΘΕ5: Η ιστορία του Αβραάμ: η μεγάλη κλίση,
Επιμορφωτική Ημερίδα Καθηγητών κλάδου ΠΕ04 Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011 Εισηγητής Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών.
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΔΕΝΤΣΙΚΙΩΤΗΣ.
Κειμενικές εργασίες με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα
ΑΘΕΪΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Γλώσσα & Φύλο Μύθος ή πραγματικότητα ; Επιμέλεια : Νάσος Σπετσιέρης.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΠΕΡΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ Γ’3.
ιουδαϊσμοσ Θε 2: το ζητημα τησ θρησκειασ στη συγχρονη ευπωπη
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ Καθηγητής : Γ. Καπετανάκης Μαθήτρια : Κωνσταντίνα Πολίτη
Απεικόνιση του Θεού στον ιουδαϊσμό και στον ισλαμισμό
4.1 Κοινωνικοί θεσμοί 4.2 Αναγκαιότητα κοινωνικών θεσμών
26. ‘ Ευλογημένος ο ερχόμενος’
Πυρπολισμός πτώματος ξένου εργολάβου Πυρπολισμός πτώματος ξένου εργολάβου.
33. Η προσευχή των μουσουλμάνων στο τζαμί την Παρασκευή
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
26. Ευχέλαιο: Για την υγεία του σώματος και της ψυχής
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΜΑ: « ΑΝΑΤΟΛΙΚΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ»
ΘΡΗΣΚΕΙΑ & ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΦΥΣΙΚΗ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Η θέση της γυναίκας στη θρησκεία (Χριστιανισμός, Ισλάμ, Ινδουϊσμός, Βουδισμός) Ερευνητική εργασία του τμήματος Β3 του 2ου ΓΕΛ Μεγάρων Σχολικό Έτος
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
Εβραϊσμός και Ισλάμ Λεωνίδας Κ. 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσσαλονίκης ΣΤ2 –
Η Δομή του Εκπαιδευτικού Υλικού Για τη διδασκαλία της Γλώσσας στην Γ΄ τάξη του Δημοτικού χρησιμοποιείται το παρακάτω υλικό: Βιβλίο του Μαθητή, 3 τεύχη.
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
ΙΣΛΑΜΙΣΤΙΚΗ ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΑ
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ, ΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: ΑΝΝΗ ΜΠΑΛΩΤΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΝΤΟΥ Το θέμα της ομάδας μας ήταν να ερευνήσουμε.
Κεφάλαιο 1ο Θεωρητική Θεμελίωση
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ Παρασκευή Πυρπιρή A2 ΠΓΕΣΣ Κλασσική Μουσική
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
Σύγκριση αποσπασμάτων
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ
Άριστη-Αντωνία Αντωνοπούλου Α1
ΚΕΦ 8 ΣΕΛ 43 ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΦ 11 ΣΕΛ 53 ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ 4
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
Παραπρόγραμμα / Λανθάνον ή κρυφό ΑΠ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΘΡΗΣΚ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ Η ραββινική παράδοση θέλει την εκπαίδευση του παιδιού σύμφωνη με εκείνη των γονιών του. Συμβουλεύουν όμως τους παιδαγωγούς να θεωρήσουν το παιδί εξαρχής αυτό που είναι και όχι αυτό που όφειλε να είναι. Αυτό που τηρείται επίσης είναι οι τύποι σχέσης μέσα από τη θρησκεία: α) η σχέση με τον Θεό, β) η σχέση με τον άλλον, γ) η σχέση με τον νόμο. Οι προσευχές επίσης είτε οι τρεις καθημερινές είτε εκείνες των εορτών θα του επιτρέψουν να αποκτήσει τη γνώση θρησκευτικών τυπικών και χειρονομιών. Η οικογένεια είναι το πρώτο μέρος που το παιδί λαμβάνει την θρησκευτική αγωγή. Οι γονείς κατά τις προετοιμασίες του γάμου καθορίζουν και την εκπαίδευση του παιδιού τους. Θέλουν η θρησκευτική ατμόσφαιρα του ιουδαϊκού σπιτιού τους να είναι τέτοια ώστε να μεταφέρεται απόλυτα στο παιδί.

Στα πλαίσια της ιουδαϊκής κοινότητας, οι υπερ-ορθόδοξοι Ιουδαίοι αποφεύγουν επαφές και σχέσεις με παράγοντες και πρόσωπα έξω από την κουλτούρα τους. Φροντίζουν παράλληλα να «προστατεύσουν» τα παιδιά τους από τέτοιες επιδράσεις. Παρόλα αυτά όμως το παιδί έρχεται σε επαφή με το «ξένο στοιχείο» είτε με τις διαπροσωπικές σχέσεις του, ή το παιχνίδι ή ακόμη τα Μ.Μ.Ε. Οργανώνουν μια άτυπη εκπαίδευση, στην οποία μεταβιβάζουν την παράδοσή τους στην επόμενη γενιά. Οι ραβίνοι θέλησαν να διαχειριστούν σωστά τον χρόνο και γι’ αυτό διευθέτησαν το θέμα με οδηγίες για κάθε στιγμή και κάθε τομέα της ζωής του ανθρώπου. Τα επίπεδα εκπαίδευσης είναι τα εξής: α) 1-3 χρονών. Το παιδί θα εξοικειωθεί με την Τορά ακούγοντας ύμνους και διηγήσεις στίχων της. Έπειτα αποκτάει την συνήθεια της επίσκεψης στην Συναγωγή. Ένα δεύτερο ουσιώδες στοιχείο είναι η σχέση του παιδιού με το βιβλίο και τις ιστορίες που περιγράφονται σ’αυτά. Θα μάθει για το Σύμπαν, αλλά και για μορφές της Γραφής, ήρωες ιουδαϊκών ιστοριών και ραβινικές μορφές της νομαδκής ζωής ή κάποιας χώρας. Και αν δεν έχουν διαθέσιμα βιβλία οι γονείς υποχρεούνται να διηγούνται στα παιδιά τους ιστορίες για τον Νώε, τον Γολιάθ, τον Ραβίνο Ακίμπα, ώστε να γίνουν οικεία σ’ αυτά και ν’ αποκτήσουν ηρωικά πρότυπα. β) 3-6 χρονών. Οι ψυχοπαιδαγωγοί επιμένουν στα στοιχεία που οδηγούν το παιδί στην κοινωνικοποίηση σ’ αυτήν την περίοδο.

Από την πρώτη αποκαλυπτόμενη Σούρα, διαβάζουμε ότι δίνεται εντολή στον Προφήτη και διαμέσου αυτού τους πιστούς να ενσκύψουν στη σπουδή και τη διδασκαλία. Είναι μια κυρίαρχη εντολή που δεν πρέπει να παραβιαστεί. Το Κοράνιο είναι η κύρια πηγή αναφοράς γύρω από την οποία περιστρέφεται όλη η ζωή του κάθε Μουσουλμάνου. Αποτελεί την ηθική και θρησκευτική συμπεριφορά του και αποτελεί την αρχέγονη πηγή της εκπαίδευσης. Θρησκευτική και ηθική εκπαίδευση πάνε μαζί, χωρίς να είναι εύκολο να διαχωριστούν. Τι αντιπροσωπεύει το Κοράνιο ως προς την επιστήμη και την εκπαίδευση; Για τον πιστό είναι ο αιώνιος θείος και αμετάβλητος λόγος, κυβερνάει γενικά όλα τα στοιχεία της ατομικής και κοινωνικής ζωής και εξασφαλίζει την ευτυχία εδώ και στον άλλο κόσμο. Στο Κοράνι υπάρχει η λέξη tarbiya που περιγράφει την εκπαίδευση που προσφέρεται από τους γονείς στα μικρά παιδιά. Η γνώση επίσης δεν αναφέρεται ως στοιχείο ανταγωνισμού, αλλά σαν συμπληρώματα που εμπλουτίζονται αμοιβαία.

Δίπλα στο Κοράνι, ο ρόλος του Προφήτη Μωάμεθ δεν ήταν μόνο να παραλάβει και να μεταφέρει το Ιερό Βιβλίο, αλλά και να το ερμηνεύσει στους ανθρώπους, όπως και να το κάνει πράξη. Ο λόγος του και η συμπεριφορά του γίνονται έτσι η δεύτερη πηγή που εμπνέει την αντίληψη της εκπαίδευσης. Η ηθική εκπαίδευση είναι αναγκαστική για κάθε πιστό. Το Ισλάμ θέλει την επιστήμη και την πίστη να μην βρίσκονται σε μια σχέση ανταγωνισμού, αλλά να εμπλουτίζονται αμοιβαία συμπληρώνοντας η μια την άλλην. Η γνώση στο Ισλάμ αποβλέπει στην κάθαρση του πιστού. Είναι μια υποχρέωση καθαρά θρησκευτική. Σκοπός της εκπαίδευσης γίνεται η σωτηρία του ανθρώπου στη γη και στην μέλλουσα ζωή. Αυτό επιτυγχάνεται με την γνώση των εντολών του Προφήτη και την εφαρμογή τους. Επιπλέον το παιδί θεωρείται μια ξεχωριστή οντότητα και όχι μινιατούρα των μεγάλων, γίνεται διαχωρισμό των περιόδων ανάπτυξης και αναπτύσσεται ενδιαφέρον για την ανάπτυξη και την εκπαίδευσή του. Δημιουργήθηκαν δυο επίπεδα εκπαίδευσης: το στοιχειώδες και το ανώτερο. Το καθένα οργανώθηκε με διαφορετικό τρόπο. Στο πρώτο διδασκόταν το Κοράνι, η γραφή και στοιχεία Γραμματικής. Οι μαθητές επίσης εξοικειώνονταν με την Ποίηση και την Παράδοση. Ορισμένοι δάσκαλοι εμβάθυναν σε θρησκευτικά, επιστημονικά και λογοτεχνικά θέματα. Τα τελευταία αποτελούσαν το περιεχόμενο της ανώτερης εκπαίδευσης.

Το σήμαντρο και η καμπάνα