Πανεπιστήμιο Αιγαίου Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Χαρακτηριστικά του ψηφιακού ήχου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ψηφιακές και Αναλογικές Πηγές
Advertisements

ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
Ήχος Τι είναι; Πως δημιουργείται; Πως διαδίδεται;
Ήχος.
Κεφάλαιο 11ο Δομικά στοιχεία εφαρμογής πολυμέσων
Εικόνα, Ήχος Δημήτρης Κόκκας Ε.Ε.ΔΙ.Π. Εργαστήριο Πληροφορικής Γ.Π.Α.
Υπολογιστής και Μουσική
Βασικές Αρχές Ψηφιακής Τεχνολογίας
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΣΗΜΑΤΩΝ.
ΔΟΜΕΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ?? ΣΗΜΑ ΗΧΟΣ.
Σημειώσεις για την Α’ Λυκείου
ΣΥΜΠΙΕΣΗ Τεράστιες ανάγκες σε αποθηκευτικό χώρο Παράδειγμα:
ΕΝΟΤΗΤΑ 11η Εργαστηριακές κάρτες DAQ
Το εσωτερικό του Υπολογιστή
Αναλογικά και Ψηφιακά Σήματα και Αρχές Τηλεπικοινωνιών
Επισκέπτρια Επίκουρη Καθηγήτρια
Συμπίεση Ήχου με βάση την Αντίληψη:
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
Τεχνολογίες και Εφαρμογές Πολυμέσων
ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΗΧΟΥ
ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΗΧΟΥ
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
ΣΥΝΤΟΜΗ ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΣΙΜΟ ΟΙΚΙΑΚΟΥ STUDIO
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ
Ψηφιακή Αναπαράσταση Σήματος:
Συμπίεση Ηχου.
Κεφάλαιο 2 Το Εσωτερικό του υπολογιστή
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
ΗΜΥ 007 – Τεχνολογία Πληροφορίας Διάλεξη 8
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
Επικοινωνίες δεδομένων
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Βασικές Έννοιες Ψηφιοποίηση Συνεχών Σημάτων
Ο προσωπικός υπολογιστής εσωτερικά
ΗΜΥ 007 – Τεχνολογία Πληροφορίας Διάλεξη 9
Η μουσική είναι …κύμα.
3ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ψηφιακές Συσκευές Επεξεργασίας Ήχου.
Δομικά στοιχεία πολυμέσων
Ο ήχος στη ψηφιακή εποχή.
Εμπλουτισμός της εφαρμογής με φωνή, μουσική, ειδικά εφέ Ήχος Η περιγραφή με αφήγηση χαρακτηρίζεται από τόνο και χρώμα στη φωνή Eνώ γίνεται η φωνητική.
Ανεξάρτητα από το θέμα που διαπραγματεύεται μια εφαρμογή πολυμέσων, συνήθως χρειάζεται λεκτική ανάπτυξη, ηχητική επένδυση και οπτική υποστήριξη. Τα κείμενα.
ΨηφιοποίησηΨηφιοποίηση Οι περισσότερες μεταβολές επηρεάζονται από τον Η/Υ. Τα συστήματα μετατρέπονται ώστε να μπορούν να συνδέονται με Υπολογιστές.
Ήχος & Ήχος στον Κινηματογράφο
12/01/2007 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «Ψηφιακές Μορφές Τέχνης»1 Εισαγωγή στους Η/Υ Μάθημα 2: Αναπαράσταση και Αποθήκευση Ψηφιακής Πληροφορίας Διδάσκουσα:
ΗΜΥ 007 – Τεχνολογία Πληροφορίας Διάλεξη 8 Ηχητική Πληροφορία 19 Φεβρουαρίου, 2004 Χρυσάνθη Πρέζα, D.Sc. Επισκέπτρια Επίκουρη Καθηγήτρια TΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ.
Επιβλέπων: Δρ. Γεωργιάδης Απόστολος ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕ ΜΠΟΪΔΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΕΜ:955.
Ψηφιακά Δεδομένα Χαρακτηριστικό του Η/Υ αλλά και άλλων ψηφιακών συσκευών, όπως το κινητό τηλέφωνο, είναι η επεξεργασία διακριτών στοιχείων πληροφορίας,
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 2: Το εσωτερικό του Υπολογιστή Β΄ τάξη Λέξεις Κλειδιά: Μητρική πλακέτα, κάρτες επέκτασης, κάρτα οθόνης, κάρτα ήχου, τροφοδοτικό, Κεντρική.
Ήχος Ως Δομικό στοιχείο των Πολυμέσων. Ήχος  Διευκολύνει την παρακολούθηση μιας εφαρμογής Ακουστικής απόλαυσης Εντυπωσιασμός μέσω των ηχητικών εφέ 
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία Στυλιανή Πετρούδη ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ.
Ενότητα 2 η Σήματα και Συστήματα. Σήματα Γενικά η πληροφορία αποτυπώνεται και μεταφέρεται με την βοήθεια των σημάτων. Ως σήμα ορίζουμε την οποιαδήποτε.
29/11/061 Ήχος Φυσικά χαρακτηριστικά του ήχου Αντίληψη του ήχου Ψηφιοποίηση ήχου MIDI Συμπίεση αρχείων ήχου Επεξεργασία ήχου Streaming Audio.
Φυσική για Μηχανικούς Ηχητικά Κύματα Εικόνα: Τα αυτιά του ανθρώπου έχουν εξελιχθεί να ακούν και να ερμηνεύουν ηχητικά κύματα ως φωνή ή ως ήχους. Κάποια.
Α. Ανάλογα με τον τρόπο διανομής Οπτικοί δίσκοι (CD-ROM, DVD-ROM) Περίπτερα πληροφοριών(Kiosks) Πραγματικού χρόνου (Online) Διαδίκτυο (Internet) Κατηγορίες.
Ελληνογαλλική σχολή Πειραιά
Τεχνολογία Πολυμέσων Ενότητα # 10: Κωδικοποίηση ήχου
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Analog vs Digital Δούρβας Ιωάννης ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΟΥΡΒΑΣ.
Τεχνική ανάλυση του οπτικοακουστικού μέσου
49ο Γυμνάσιο Αθήνας Πολυμέσα - Multimedia
Δομικα στοιχεια πολυμΕσων
Ηχητικά Συστήματα Ι Μάθημα 2 Παρασκευή 13 Οκτωβρίου 2017.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ K06 Σήματα και Γραμμικά Συστήματα Οκτώβρης 2005
Σημειώσεις για την Α’ Λυκείου
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Μαρία Φερεντίνου. Mία εφαρμογή στον υπολογιστή χαρακτηρίζεται ως εφαρμογή πολυμέσων, όταν:  Συνδυάζει διάφορες μορφές αναπαράστασης της πληροφορίας.
Ηχητικά Συστήματα Ι Μάθημα 2 13/10/ 2018.
ΕΝΟΤΗΤΑ 5 Αναλογικά σήματα.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πανεπιστήμιο Αιγαίου Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Χαρακτηριστικά του ψηφιακού ήχου

Ένα ηχητικό σήμα, (το οποίο δημιουργείται στο περιβάλλον), είναι αναλογικό Τα ηχητικά δεδομένα, τα οποία προέρχονται από το εξωτερικό περιβάλλον, είναι αναλογικά.

Ο υπολογιστής έχει τη δυνατότητα να επεξεργαστεί πληροφορίες ή δεδομένα, μόνο όταν αυτά είναι σε ψηφιακή μορφή. Για να μπορέσει ο υπολογιστής να επεξεργαστεί τον ήχο, θα πρέπει αυτός να υποστεί μία κατάλληλη επεξεργασία και από αναλογικός να μετατραπεί σε ψηφιακό.

Χαρακτηριστικά του ψηφιακού δείγματος Στον ψηφιακό ήχο κάθε δειγματοληψία καθορίζεται από δύο πολύ σημαντικούς παράγοντες, από τους οποίους εξαρτάται η ηχητική πιστότητα: Το ρυθμό δειγματοληψίας (sampling rate) Το μέγεθος του δείγματος (sampling size)

Ρυθμός δειγματοληψίας Ο ρυθμός δειγματοληψίας (sampling rate) μετριέται σε KHz και καθορίζει τον αριθμό των δειγμάτων, τα οποία λαμβάνονται σε ένα αναλογικό σήμα ανά δευτερόλεπτο από τον αναλογικό σε ψηφιακό μετατροπέα. Όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των δειγμάτων ανά δευτερόλεπτο, τόσο πιστότερος θα είναι ο ήχος. Συνήθεις συχνότητες δειγματοληψίας: 8 KHz, 11,025 KHz, 22,05 KHz, 44,1 KHz.

Μέγεθος δείγματος Στον ψηφιακό ήχο το πλάτος του ηχητικού σήματος αναλύεται σε διακριτές στάθμες τάσης. Ο αριθμός των bit τα οποία χρησιμοποιούνται για τον ορισμό του πλάτους του σήματος καθορίζει το μέγεθος του δείγματος (Sampling Size) Όταν το σήμα έχει μέγεθος δείγματος 8 bit, αυτό είναι δυνατόν να αναλυθεί σε 2 8, δηλαδή σε 256 διακριτές στάθμες τάσης, ενώ ένα σήμα με μέγεθος δείγματος 16 bit μπορεί να αναλυθεί σε 2 16, δηλαδή σε διακριτές στάθμες τάσης. Όσο μεγαλύτερο είναι το μέγεθος του δείγματος, τόσο ποιοτικότερος θα είναι και ο ήχος.

Ρυθμός δειγματοληψίας σε sec Μέγεθος δείγματος σε bit 4 2 Ρυθμός δειγματοληψίας σε sec

Κάρτα ήχου O υπολογιστής είναι σε θέση να επεξεργαστεί μόνο ψηφιακά σήματα. Όταν εισάγουμε κάποιον αναλογικό ήχο από μία εξωτερική πηγή (π.χ. μικρόφωνο), ο ήχος θα πρέπει να μετατραπεί από αναλογικός σε ψηφιακό. Η μετατροπή του ήχου γίνεται από τους αναλογικο - ψηφιακούς μετατροπείς (ADC Analog to Digital Converters), οι οποίοι βρίσκονται στις κάρτες ήχου. Αν εισάγουμε ήχο από ένα μουσικό CD, ο υπολογιστής δε χρειάζεται να μετατρέψει το σήμα σε ψηφιακό, διότι το μουσικό αρχείο του CD είναι ήδη γραμμένο σε ψηφιακή μορφή.

Το πρότυπο MIDI Το MIDI προέρχεται από τα αρχικά των λέξεων Musical Instrument Digital Interface. Αποτελεί το πρότυπο για τη δημιουργία και αναπαραγωγή του ήχου. Με τη βοήθεια του MIDI έχουμε τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε ήχους τους οποίους μπορεί να δημιουργήσει μία ολόκληρη ορχήστρα με βιολιά, κιθάρες, πιάνο κλπ.

Τα δεδομένα αποθηκεύονται σε ένα αρχείο με τη μορφή απλών αριθμών. Το πλεονέκτημα του MIDI είναι ότι μειώνει εξαιρετικά το μέγεθος ενός μουσικού κομματιού. Πιο συγκεκριμένα καταγράφει διαδοχικά ποια πλήκτρα πατήθηκαν από κάποιο όργανο, με πόση δύναμη και για πόσο χρονικό διάστημα.

Τα μουσικά αρχεία MP3 Ένα αρχείο MP3 δημιουργείται από ένα ψηφιακό μουσικό αρχείο, το οποίο υπάρχει σε ένα CD, αφού υποστεί συμπίεση των ηχητικών του δεδομένων, με αποτέλεσμα να έχει πολύ μικρότερο μέγεθος. Το τελικό όμως ηχητικό αποτέλεσμα παραμένει ποιοτικά το ίδιο. Ένα αρχείο MP3 έχει περίπου το 1/10 της χωρητικότητας του αντίστοιχου μουσικού αρχείου το οποίο υπάρχει σε ένα CD, ενώ η ποιότητα του ήχου είναι στερεοφωνική και ισάξια της αρχικής.

Το MP3 βασίζεται στον απωλεστικό αλγόριθμο συμπίεσης MPEG 1-Layer 3. Κατά τη διαδικασία της συμπίεσης πολλά από τα αρχικά ηχητικά δεδομένα χάνονται οριστικά. Η απώλεια των ηχητικών δεδομένων όμως γίνεται με τέτοιον τρόπο, ώστε αυτά που χάνονται δε γίνονται αντιληπτά από τον ακροατή. Η απόρριψη ή όχι των ηχητικών δεδομένων βασίζεται στις αρχές του ψυχοακουστικού μοντέλου. Δύο από τους σημαντικότερους παράγοντες του ψυχοακουστικού μοντέλου είναι η ακουστική αντίληψη και η ηχητική επικάλυψη.

Ακουστική αντίληψη Με βάση την ακουστική αντίληψη το ανθρώπινο αυτί αντιλαμβάνεται μία ορισμένη μόνο περιοχή του ακουστικού φάσματος. Ο αλγόριθμος MP3 απορρίπτει όλες εκείνες τις περιοχές του ηχητικού φάσματος οι οποίες δε γίνονται αντιληπτές από το ανθρώπινο αυτί.

Ηχητική επικάλυψη Ο όρος αναφέρεται στην επικάλυψη των χαμηλόφωνων ήχων για ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα από άλλους υψηλόφωνους (ηχητική σκίαση). Ο εγκέφαλος του ανθρώπου αδυνατεί να ξεχωρίσει τους δύο ήχους με συνέπεια να αντιλαμβάνεται μονάχα τον υψηλόφωνο. Όταν δύο συνεχόμενοι ήχοι έχουν παραπλήσια συχνότητα, το αυτί δεν είναι σε θέση να διακρίνει ποιος από τους δύο είναι πιο οξύς ή πιο μπάσος. Και σε αυτή την περίπτωση ο αλγόριθμος MP3 απορρίπτει όλες εκείνες τις πληροφορίες οι οποίες δε γίνονται αντιληπτές από το ανθρώπινο αυτί.

Τελικά ο αλγόριθμος MP3 εκμεταλλευόμενος τις αδυναμίες της ανθρώπινης ακοής και του εγκεφάλου, κατορθώνει να συμπιέσει ένα μουσικό αρχείο απορρίπτοντας όλες τις "άχρηστες" ηχητικές πληροφορίες με εντυπωσιακά αποτελέσματα σε ό,τι αφορά την ποιότητα της μουσικής.