ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ Peace Education

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
2 ο Γυμνάσιο Καλαμάτας Υπεύθυνη προγράμματος Κοτσονούρη Πέρσα 2 ο Γυμνάσιο Καλαμάτας Υπεύθυνη προγράμματος Κοτσονούρη Πέρσα.
Δημήτρης Λιάπης ΤΑΞΗ Β ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης Καθηγητής: Δρ Ιωάννης Καρράς.
Κάποιες πληροφορίες Η αποτελεσματική αντιμετώπιση προβληματικών συμπεριφορών των παιδιών δεν συνδέεται με την αύξηση των ψυχολογικών υπηρεσιών, αλλά με.
Εργασία της μαθήτριας Γ’ τάξης
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Παρεμβάσεις ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό Εντοπίζονται σε τρία επίπεδα: Στοχευμένες παρεμβάσεις Ολιστικές παρεμβάσεις ή παρεμβάσεις βασισμένες στο σχολείο.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΤΜΗΜΑ 2. ΘΕΜΑ:ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΟΥ ΕΥΚΛΕΙΔΗ -ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ-ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ.
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ – ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ(bullying)
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
Τίτλος Προγράμματος: Eκπαίδευση με στόχο την ειρήνη
Α τάξη Καλφαγιάννειου Γυμνασίου Φίλιας Βιωματικές Δράσεις.
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΝΝΑ ΓΑΛΟΥΠΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΤΑΠΑΝΑ ΣΤΑΜΑΤΙΑ.
Λέμε όχι στο σχολικό εκφοβισμό «Επίλυση διαφορών» Αλέξανδρος Θεοφιλόπουλος - Γιώργος Ιωάννου Γυμνάσιο ΩΘΗΣΗ - Α’ Γυμνασίου - τμήμα Α1 - 1 Δεκεμβρίου 2015.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
Προς μια αποτελεσματικότερη συνεργασία Αναστασία Χ’ Γιαννακού Σύμβουλος Ειδικής Εκπαίδευσης Επαρχίας Λευκωσίας.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΕΓΩ - ΕΝΑΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Βασικός στόχος της παρέμβασης:
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Πανελλήνια Ημέρα Κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σχολικός εκφοβισμός Σε όλο τον κόσμο.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ Peace Education

Η Εκπαίδευση για την Ειρήνη Δεν είναι απλά ένα ακόμη μάθημα που προστίθεται στο αναλυτικό πρόγραμμα Είναι μια ολιστική φιλοσοφία για τοv τρόπο που πρέπει να μεταχειριζόμαστε τους μαθητές μας και για το πώς πρέπει να οργανώνουμε τα σχολεία μας

Η Εκπαίδευση για την Ειρήνη Προχωρά πέρα από την προσπάθεια καταστολής των βίαιων φαινομένων Στόχο της η δημιουργία ενός σχολείου που ναι μεν η βία δεν είναι ανεκτή , αλλά παράλληλα και η προσφορά βοήθειας ώστε κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας να αισθάνεται σημαντικό

Η Εκπαίδευση για την Ειρήνη Εκπαιδεύει και βοηθά τους νέους: Σε σχέση με την διαπραγμάτευση του θυμού Στο να μαθαίνουν τις καταστροφικές συνέπειες της βίας Στο να αναπτύξουν τις απαραίτητες δεξιότητες ώστε η ζωή τους να γίνει πιο ασφαλής Στην ανάπτυξη της συναισθηματική και κοινωνικής τους ζωής.

Η Εκπαίδευση για την Ειρήνη Περιλαμβάνει τις παρακάτω αρχές: Κάθε αντικοινωνική συμπεριφορά μπορεί να ρυθμίζεται η να περιορίζεται, μέσα από μια συστηματική προσέγγιση στη διδασκαλία Η συμπεριφορά κάθε φορά αντιμετωπίζεται ως μέρος της μεθοδολογίας της διδασκαλίας, και όχι ως κάτι το ανεξάρτητο

Η Εκπαίδευση για την Ειρήνη Περιλαμβάνει τις παρακάτω αρχές: Οι κοινωνικές δεξιότητες αναπτύσσονται πάνω στο όραμα για το τι είδους σχολείο θέλουμε να έχουμε Ένας ισχυρός κανονισμός συμπεριφοράς θα πρέπει να συμφωνείται, να αναπτύσσεται και να υιοθετείται από όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας

Η Εκπαίδευση για την Ειρήνη Περιλαμβάνει τις παρακάτω αρχές: Η αλλαγή στη συμπεριφορά απαιτεί την συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων στην σχολική κοινότητα.

Η Εκπαίδευση για την Ειρήνη Περιλαμβάνει τις παρακάτω αρχές: Η θετική συμπεριφορά πρέπει να αναγνωρίζεται και να επαινείται. Δίνεται έμφαση στην αυτοκριτική στη συναισθηματική ενθάρρυνση, στην επίλυση των συγκρούσεων, στις διαμεσολαβητικές σχέσεις , και στην ικανότητα να μπορεί να αντιλαμβάνεται κανείς τις συνέπειες των πράξεών του.

Χτίζοντας την Εκπαίδευση για την Ειρήνη Χρειάζεται:

Χτίζοντας την Εκπαίδευση για την Ειρήνη Χρειάζεται: Να προσδιορίσουμε τις πηγές της βίας Να «γεμίσουμε» τη σκέψη των μαθητών μας με εικόνες και συμβάντα ειρήνης, έτσι ώστε η ειρήνη να γίνει μια ελκυστική έννοια

Η Εκπαίδευση για την Ειρήνη και το σχολικό κλίμα:

Η Εκπαίδευση για την Ειρήνη και το σχολικό κλίμα: Το σχολικό κλίμα πρέπει να υποστηρίζει και να προστατεύει τον μαθητή Ο τρόπος με τον οποίο οι μαθητές βιώνουν το σχολικό κλίμα μέσα στην τάξη, σχετίζεται άμεσα με την ψυχολογική, αλλά και την ακαδημαϊκή τους ανάπτυξη.

Η Εκπαίδευση για την Ειρήνη και το σχολικό κλίμα: Οι δραστηριότητες και το εκπαιδευτικό υλικό για την ειρήνη, μπορούν να συνδυαστούν με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών, με συνέπεια να έχουμε θετικές επιρροές στην κριτική ικανότητα των μαθητών.

Η Εκπαίδευση για την Ειρήνη και το σχολικό κλίμα: Τα σχολεία που επικεντρώνονται μόνο σε αυστηρές ποινές για την καταστολή της βίας συνήθως δεν βοηθούν τα παιδιά να καταλάβουν τις πηγές της βίας, ούτε όμως και πως να αποφεύγουν τη βία.

Η Εκπαίδευση για την Ειρήνη και το σχολικό κλίμα: Το να φαινόμαστε «σκληροί» είτε με αποβολές είτε με απομακρύνσεις μαθητών από το σχολείο, αυτό στην ουσία αντανακλά κοινωνικά πιστεύω σχετικά με την εγκαθίδρυση της ειρήνης, μόνο μέσα από την δύναμη και την εξουσία.

Η Εκπαίδευση για την Ειρήνη και το σχολικό κλίμα: Οι προαναφερόμενες κατασταλτικές στρατηγικές επίσης δεν προσεγγίζουν σε καμία περίπτωση ζητήματα όπως η εγκατάλειψη του σχολείου, η συμμετοχή σε συμμορίες, η κοινωνική αποξένωση.

Οι Εκπαιδευτικοί οφείλουν:

Οι Εκπαιδευτικοί μπορούν : Να οργανώνουν τις τάξεις με έμφαση στην πρόληψη συμπεριφορών. Να παρέχουν παράλληλα με την διδασκαλία προσοχή, υποστήριξη, και ενθάρρυνση στον κάθε μαθητή.

Οι Εκπαιδευτικοί οφείλουν: Να επιμένουν στη δημιουργία καλών σχέσεων με τον μαθητή, με νόμους ξεκάθαρους και λογικούς-με λίγα λόγια οι μαθητές θα πρέπει να γνωρίζουν τι ακριβώς περιμένουν όταν θα μπουν για μάθημα. Να κάνουν «Ήσυχες» και χαμηλού τόνου παρεμβάσεις που μειώνουν την ένταση.

Οι Εκπαιδευτικοί οφείλουν: Να μην μειώνουν την αξιοπρέπεια και την αυτοεκτίμηση του κάθε μαθητή Να ελέγχουν τα συναισθήματά τους ακόμη και στην περίπτωση πολύ ζωηρών ή βίαιων μαθητών Να επιτρέπουν στους μαθητές να εκφράζονται

Οι Εκπαιδευτικοί θα πρέπει : Να δίνουν έμφαση στη σημασία και των δικαιωμάτων, αλλά και των υποχρεώσεων του κάθε μαθητή

Επίλυση συγκρούσεων εντός ή εκτός Τάξης Οι μαθητές μπορούν να διδαχθούν: Πώς να διαπραγματεύονται την επίλυση του προβλήματος με βήματα όπως για παράδειγμα : Οι δύο αντικρουόμενες Ομάδες μαθητών παρουσιάζουν τα θέλω και τα πιστεύω τους Έκφραση των συναισθημάτων τους Εξεύρεση μαζί τους τριών πιθανών λύσεων για το πρόβλημα Συμφωνία δια χειραψίας

Επίλυση συγκρούσεων εντός ή εκτός Τάξης Οι μαθητές μπορούν να διδαχθούν: Πως να μεσολαβούν οι ίδιοι στις συγκρούσεις συμμαθητών τους Πως να οριστούν οι ίδιοι μεσολαβητές σε μια κρίση Πως όταν δεν μπορούν να διαπραγματευτούν μια κρίση να ζητούν βοήθεια από εκπαιδευτικούς

Επίλυση συγκρούσεων εντός ή εκτός Τάξης Παράδειγμα Επίλυση συγκρούσεων εντός ή εκτός Τάξης Παράδειγμα Προσπαθούμε να μειώσουμε την ένταση (πολλοί καυγάδες και διαφωνίες φεύγουν γρήγορα από τον έλεγχο. Πριν δράσουμε σκεφτόμαστε, ακούμε καλά, δεν διακόπτουμε, ακούμε την πλευρά του άλλου) Επιτρέπουμε στο άλλο πρόσωπο το δικαίωμα να αμφιβάλλει (σε μια σύγκρουση , κάθε άνθρωπος έχει αισθήματα και άποψη- εσύ μπορεί να διαφωνείς με την άποψη του άλλου αλλά μπορείς με μικρές σύντομες ερωτήσεις να πάρεις πληροφορίες για το πώς βλέπει ο άλλος τα πράγματα -αν βλέπεις ότι τα πράγματα δεν πάνε καλά μη διστάσεις να ζητήσεις συγγνώμη )

Επίλυση συγκρούσεων εντός ή εκτός Τάξης Οι μαθητές μπορούν να διδαχθούν:

Επίλυση συγκρούσεων εντός ή εκτός Τάξης Οι μαθητές μπορούν να διδαχθούν: Αναγνωρίζουμε το τι αισθάνεται ο άλλος (όταν οι άνθρωποι πιστεύουν ότι έχουν ακουστεί, γίνονται λιγότερο άγριοι και περισσότερο ανοιχτοί στην συζήτηση) Γίνε δυνατός χωρίς να είσαι κακός (εξέφρασε τις ανάγκες σου και την άποψή σου χωρίς να καταργείς τον άλλο -απέφυγε να απειλείς γιατί αυτό μπλοκάρει την επικοινωνία και βοηθάει την εξέλιξη της σύγκρουσης) Προσπάθησε να δεις την σύγκρουση σαν ένα πρόβλημα που πρέπει να λυθεί, παρά σαν διαγωνισμό για το ποιος θα κερδίσει (κάνε επίθεση στο πρόβλημα και όχι στο άλλο πρόσωπο)

Επίλυση συγκρούσεων εντός ή εκτός Τάξης Οι μαθητές μπορούν να διδαχθούν: Εάν βλέπεις ότι δεν οδηγεί πουθενά η προσπάθεια για επίλυση της σύγκρουσης ζήτα βοήθεια (η Τρίτη πλευρά πάντα είναι χρήσιμη -προσπάθησε να βρεις κάποιον που είναι καλός ακροατής) Θυμήσου ότι η σύγκρουση όταν την χειριστούμε σωστά ,μπορεί να οδηγήσει σε ανάπτυξη καλύτερης σχέσης (προσπαθώντας να λύσεις μια σύγκρουση μπορείς να έρθεις πιο κοντά στον άλλο, και να κατανοήσεις καλύτερα τον εαυτό σου και τους άλλους ανθρώπους )

ΕΠΙΛΟΓΟΣ Οι Καιροί έχουν αλλάξει, οι μαθητές έρχονται στο σχολείο πιο φοβισμένοι και πιο «θυμωμένοι» από ποτέ…………..

ΕΠΙΛΟΓΟΣ ΟΛΟΙ θα πρέπει να εργαστούμε ώστε το σχολείο πέρα από τον ακαδημαϊκό του ρόλο, να γίνει ένας ασφαλής και ειρηνικός τόπος, σε πραγματικά δύσκολους και ταραγμένους καιρούς.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ