JPEG Joint Photographic Expert Group. Τι είναι; Ε ξαιρετικά διαδεδομένο σχήμα συμπίεσης για ακίνητη εικόνα, τόσο μονόχρωμη (grayscale) όσο και έγχρωμη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ “Σύνθεση πληροφοριών αισθητήρων για την ασφαλή πλοήγηση έντροχου ρομποτικού οχήματος” Αθανάσιος.
Advertisements

Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Παράδειγμα 1:Ταξινόμηση Φυσαλίδας
Βελτίωση Ποιότητας Εικόνας: Επεξεργασία στο πεδίο της Συχνότητας
Να περιγράψετε τους 2 τρόπους οργάνωσης Ιστοσελίδων
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΣΗΜΑΤΩΝ.
ΣΥΜΠΙΕΣΗ Τεράστιες ανάγκες σε αποθηκευτικό χώρο Παράδειγμα:
ΓΡΗΓΟΡΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ FOURIER
Ο ΟΘΟΝΕΣ Η οθόνη  (monitor ) του υπολογιστή, περιλαμβάνει ένα καθοδικό σωλήνα, όπως η τηλεόραση, και κατάλληλα κυκλώματα σάρωσης. Μπορεί να είναι έγχρωμη.
ΠΡΩΤΟΓΕΝΝΕΣ-ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΝΕΣ ΠΕΔΙΟ
Μάθημα 7ο Συμπίεση Εικόνας ΤΜΗΥΠ / ΕΕΣΤ.
Συμπίεση Ήχου με βάση την Αντίληψη:
1 ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΑ Μάθημα 1 ο : Μέσα και πολυμέσα Εισηγήτρια:Αναστασία Κατρανίδου.
Δισδιάστατα Σήματα και Συστήματα #1
Κατάτμηση Εικόνων ΔΤΨΣ 150 – Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας
ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΗΧΟΥ
Ο Μετασχηματισμός Laplace και ο Μετασχηματισμός Ζ
ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
Συντάκτης :Δομουχτσής Στέργιος Κατασκευή Ιστοσελίδας Αυτόματο σύστημα Σχολικού Δικτύου Iware.
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
Συμπίεση Ηχου.
Ψηφιακή Επεξεργασία και Ανάλυση Εικόνας
Τμήμα Μηχανικών Επιστήμης Υλικών Ιωάννινα 2013 Διδάσκων: Δημήτριος Ι. Φωτιάδης Υπολογιστική Μοντελοποίηση στη Βιοϊατρική Τεχνολογία.
Διεύθυνση Α/θμιας Εκπ/σης Ν. Σερρών Κατασκευή Ιστοσελίδας  Απόλυτα πεπεισμένοι πως η κοινωνία της γνώσης προσκαλεί αλλά και προκαλεί τα Στελέχη της Εκπαίδευσης.
Δομικά στοιχεία πολυμέσων
Εργαστήριο Ψηφιακής Επεξεργασίας Εικόνας
Εργαστήριο του μαθήματος “Ψηφιακή Επεξεργασία και Ανάλυση Εικόνας”
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
Γραφικά Γραφικά είναι: Οι γραφικές παραστάσεις Τα διαγράμματα
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
19/4/2015B' ΤΑΞΗ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 21 Αναπαράσταση ήχου εικόνας Μονάδες μέτρησης της μνήμης.
Βασικά Στοιχεία Ψηφιακής Επεξεργασίας Σήματος (ΙΙI)
ΒΕΣ 04: Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων © 2006 Nicolas Tsapatsoulis Συμπίεση δεδομένων: Εισαγωγή, Κατηγορίες τεχνικών συμπίεσης, Ανάλυση βασικών τεχνικών.
ΣΕΙΡΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ FOURIER
JPEG Μια τεχνική συμπίεσης ακίνητης εικόνας. Η Τεχνική JPEG Αφορά συμπίεση ακίνητων εικόνων Είναι τεχνική συμπίεσης με απώλειες Το πρόβλημα είναι η εκάστοτε.
12/01/2007 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «Ψηφιακές Μορφές Τέχνης»1 Εισαγωγή στους Η/Υ Μάθημα 2: Αναπαράσταση και Αποθήκευση Ψηφιακής Πληροφορίας Διδάσκουσα:
ΔΤΨΣ 150: Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας © 2005 Nicolas Tsapatsoulis Συμπίεση Ψηφιακών Εικόνων: Συμπίεση με απώλειες – Πρότυπα Συμπίεσης Εικόνων Τμήμα Διδακτικής.
Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας Ενότητα 7 : Πρότυπο συμπίεσης JPEG Ιωάννης Έλληνας Τμήμα Η/ΥΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά Τεχνολογικού.
Ήχος Ως Δομικό στοιχείο των Πολυμέσων. Ήχος  Διευκολύνει την παρακολούθηση μιας εφαρμογής Ακουστικής απόλαυσης Εντυπωσιασμός μέσω των ηχητικών εφέ 
Ενότητα 2 η Σήματα και Συστήματα. Σήματα Γενικά η πληροφορία αποτυπώνεται και μεταφέρεται με την βοήθεια των σημάτων. Ως σήμα ορίζουμε την οποιαδήποτε.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι 7 η Διάλεξη Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΥ ΤΟΠΟΥ ΡΙΖΩΝ  Ορισμός του γεωμετρικού τόπου ριζών Αποτελεί μια συγκεκριμένη καμπύλη,
Τεχνολογία Πολυμέσων Ενότητα # 14: Κωδικοποίηση βίντεο: Η.264 Διδάσκων: Γεώργιος Ξυλωμένος Τμήμα: Πληροφορικής.
Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας Ενότητα 6 : Κωδικοποίηση & Συμπίεση εικόνας Ιωάννης Έλληνας Τμήμα Η/ΥΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά.
Ψηφιακή επεξεργασία εικόνας Άγγελος Μπάκας Δεκέμβριος 2008.
ΣΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ II Καθ. Πέτρος Π. Γρουμπός Διάλεξη 4η Δειγματοληψία.
Format και συμπίεση γραφικών
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Τεχνολογία Πολυμέσων Ενότητα # 8: Αρχές κωδικοποίησης
ΣΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ II
ΣΗΜΑΤΑ & ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Θεωρία Σημάτων: ανάλυση στο χρονικό και στο φασματικό πεδίο Θεωρία Γραμμικών Συστημάτων Συνεχής συνέλιξη (Continuous convolution) Διακριτού.
Άσκηση 2-Περιγραφικής Στατιστικής
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
Τεχνολογία Πολυμέσων Ενότητα # 11: Κωδικοποίηση εικόνων: JPEG
Περί σήματος, διαμόρφωσης και πολυπλεξίας
Analog vs Digital Δούρβας Ιωάννης ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΟΥΡΒΑΣ.
Ονοματεπώνυμο : ………………………. Τμήμα : Β…. α ή β
Η τακτοποίηση των κόμβων μίας δομής με μία ιδιαίτερη σειρά είναι μία πολύ σημαντική λειτουργία που ονομάζεται ταξινόμηση (sorting) ή διάταξη (ordering).
Ονοματεπώνυμο : Χρυσούλα Αγγελοπούλου Καθηγήτρια Πληροφορικής
Δισδιάστατα Σήματα και Συστήματα #1
Χειμερινό εξάμηνο 2017 Πέμπτη διάλεξη
Format αρχείων και συμπίεση γραφικών
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Μαρία Φερεντίνου. Mία εφαρμογή στον υπολογιστή χαρακτηρίζεται ως εφαρμογή πολυμέσων, όταν:  Συνδυάζει διάφορες μορφές αναπαράστασης της πληροφορίας.
Σεραφείμ Καραμπογιάς Τι είναι σήμα;
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Β΄ΕΠΙΠΕΔΟ ΓΙΑ ΠΕ03
Γραφικά Γραφικά είναι: Οι γραφικές παραστάσεις Τα διαγράμματα
Εξωτερική Αναζήτηση Ιεραρχία Μνήμης Υπολογιστή Εξωτερική Μνήμη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

JPEG Joint Photographic Expert Group

Τι είναι; Ε ξαιρετικά διαδεδομένο σχήμα συμπίεσης για ακίνητη εικόνα, τόσο μονόχρωμη (grayscale) όσο και έγχρωμη. Π ροσφέρει σημαντικούς βαθμούς συμπίεσης κρατώντας παράλληλα σε υψηλά επίπεδα την ποιότητα της εικόνας Χ ρησιμοποιείται εκτεταμένα για την συμπίεση αρχείων εικόνας που παρουσιάζονται και μεταφέρονται στο Διαδίκτυο.

Το JPEG με δυό λόγια: (α) Εφαρμογή μετασχηματισμού DCT (β) Κβάντωση συντελεστών DCT (γ) Περαιτέρω Συμπίεση

Μετασχηματισμός: Από το πεδίο του χρόνου… Στο τυπικό ψηφιακό σήμα στο πεδίο του χρόνου … …δεν είναι εύκολο να εκτιμηθεί ποιό τμήμα αντιπροσωπεύει τη σημαντική πληροφορία

… στο πεδίο συχνοτήτων Ο μετασχηματισμός του σήματος στο χώρο των συχνοτήτων (frequency domain) φανερώνει ποια είναι τα σημαντικά και ποια τα λιγότερο σημαντικά μέρη της πληροφορίας. Συχνότητες Συντελεστές Συχνοτήτων

Φάση (α): Εφαρμογή DCT Η ασυμπίεστη μονόχρωμη ψηφιακή εικόνα με βάθος χρώματος 8 bit είναι ένα διακριτό σήμα δηλ. μια σειρά από τιμές που κυμαίνονται από DCT = Discrete Cosine Transform (Διακριτός Μετασχηματισμός Συνημιτόνου) Ο μετασχηματισμός DCT μετασχηματίζει την πληροφορία της εικόνας από το χώρο του χρόνου (time domain) στο χώρο των συχνοτήτων (frequency domain).

Ας υποθέσουμε ότι η εικόνα αποτελείται από Ν x M εικονοστοιχεία. Η εικόνα χωρίζεται σε στοιχειώδη τμήματα (μπλόκ) μεγέθους 8x8 εικονοστοιχείων. Οι συντελεστές Χ(i,j) αυτού του πίνακα (i, j = 0..7) είναι οι τιμές 8bit (0-255) που παριστάνουν την φωτεινή ένταση των εικονοστοιχείων και αποτελούν τα δεδομένα εισόδου στον μετασχηματισμό DCT

Αρχική πληροφορία Μπλόκ 8x8 Τιμές i j 0,0 7,7

Μετασχηματισμός DCT Ο μετασχηματισμός DCT υπολογίζει τους συντελεστές DCT στο χώρο των συχνοτήτων

Συντελεστές DCT Οι συντελεστές αυτοί δηλώνουν τη σχετική βαρύτητα κάθε συχνότητας που συμβάλει στη σύνθεση του διακριτού σήματος της εικόνας και έχουν πραγματικές ακέραιες τιμές u v 0,0 7,7

Η σημασία των συντελεστών DCT Χαμηλές συχνότητες: Ομαλή συνέχεια Υψηλές συχνότητες: Απότομες αλλαγές στο σήμα Το μεγαλύτερο τμήμα της ενέργειας του σήματος εντοπίζεται στις χαμηλότερες συχνότητες εμφανίζεται στο πάνω αριστερά μέρος του πίνακα συντελεστών DCT. Οι συντελεστές στις τελευταίες θέσεις (κάτω δεξιά τμήμα) αντιπροσωπεύουν τις υψηλότερες συχνότητες είναι συχνά εξαιρετικά μικροί ώστε να μπορούν να αγνοηθούν και να μηδενιστούν

Η σημασία των συντελεστών DCT Χαμηλές συχνότητες ΠΑΝΩ ΑΡΙΣΤΕΡΑ Συνήθως η σημαντικότερη πληροφορία της εικόνας Υψηλές συχνότητες ΚΑΤΩ ΔΕΞΙΑ Συνήθως μπορούν να αγνοηθούν

Φάση (β): Κβαντοποίηση συντελεστών DCT Ο πίνακας συντελεστών DCT διαιρείται με τον πίνακα κβάντωσης δηλ. έναν πίνακα που περιέχει στις διάφορες θέσεις το βήμα κβάντωσης Όσο μικρότερο αυτό το βήμα τόσο καλύτερη η προσέγγιση στις τιμές του σήματος. Το JPEG κάνει κάτι ακόμη πιο αποδοτικό στο θέμα της κβαντοποίησης: χρησιμοποιεί μεταβλητό βήμα ανάλογα με το αν πρόκειται για συντελεστές χαμηλών ή υψηλών συχνοτήτων.

Δύο διαφορετικοί πίνακες κβαντοποίησης. Αριστερά πρόκειται για χαμηλή συμπίεση (βήματα κβαντοποίησης μικρά). Δεξιά πρόκειται για ισχυρή συμπίεση (τα βήματα κβαντοποίησης είναι πολύ μεγαλύτερα). Τα βήματα μεγαλώνουν καθώς μετακινούμαστε στις υψηλότερες συχνότητες (κάτω δεξιά γωνία του πίνακα).

Το αποτέλεσμα της διαίρεσης μπαίνει ως συντελεστής DCT στην αντίστοιχη θέση του νέου πίνακα που προκύπτει. Αυτή η διαδικασία ακριβώς προσδίδει τον απωλεστικό χαρακτήρα στο JPEG

Φάση (γ): Συμπίεση εντροπίας Μετά τη κβαντοποίηση πολλοί από τους συντελεστές DCT έχουν μηδενιστεί. Για τη συμπίεση αυτών των δεδομένων το JPEG μπορεί να χρησιμοποιήσει κάποιον αλγόριθμο κωδικοποίησης εντροπίας, πχ. τον RLE (Run Length Encoding). Η σάρωση των συντελεστών του πίνακα γίνεται με μορφή ζιγκ-ζαγκ

Βασικά χαρακτηριστικά του JPEG Βαθμός συμπίεσης Επιτρέπει στην χρήστη να καθορίσει το βαθμό συμπίεσης Μπορεί κανείς να επιλέξει τι τον εξυπηρετεί καλύτερα: Μεγάλος βαθμός συμπίεσης με μειωμένη σχετικά ποιότητα εικόνας και μικρότερο μέγεθος αρχείου, ή Μικρός βαθμός συμπίεσης με βελτιωμένη ποιότητα εικόνας και μεγαλύτερο μέγεθος αρχείου Διατήρηση πραγματικού χρώματος 24bit διατηρεί την χρωματική ποικιλία εικόνων με πραγματικό χρώμα σε αντίθεση με το GIF που χρησιμοποιεί μόνον 256 χρώματα.