Δρ. ΒΑΒΕΤΣΗ ΣΟΦΙΑ ΙΑΤΡΙΚΗΣ – ΤΟΜΕΑΣ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
Μαθητής με π.ο. στο σχολείο μας. Τα κομμάτια του πάζλ.
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Σχολική Ετοιμότητα Πρώιμη Διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών
Εργοθεραπευτική Παρέμβαση σε Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Θεωρητικό Υπόβαθρο Αυτισμός: πρόοδος σε δομημένα πλαίσια
Ψυχιατρικές Διαταραχές και Υ π οστηριζόμενη Εργασία.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
Μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Ορισμός της Αναπτυξιακής Δυσαριθμησίας
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΤΜΗΜΑ Γ΄ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ ΕΠΑΛ
Πρακτικές Οδηγίες εκπαίδευσης στο σχολείο
Διαφοροποιηςη της Διδαςκαλιας για Μαθητες με Αυτιςμο
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
ΑΥΤΙΣΜΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ.
Χαρακτηριστικά παιδιών αυτιστικού φάσματος
Ποιο φόβο αγάπησες πάλι;
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
Μάρθα, 10 μηνών, δεύτερο παιδί υγιών γονέων Ιστορικό:Προωρότητα (29 εβδ.), νοσηλεία σε ΜΕΝ, δυσκολίες στη σίτιση, ευερέθιστη, δυσκολίες στον ύπνο.
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
Μ. Σαριδομιχελάκης Παθολογική Κλινική, Τμήμα Κτηνιατρικής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας 1. ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΣΤΟ Σ ΚΑΙ ΤΗ Γ.
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Αντιδιαστολή με νόσο, πχ Μεσογειακή αναιμία
Γενικές Μαθησιακές Δυσκολίες και Γνωστικές Δυσχέρειες Διάκριση δυσκολιών Γενικές (όλη τη μαθησιακή διαδικασία) Ειδικές (ανάγνωση, γραφή,μαθηματικά) Είδος.
Συχνότητα και κατηγορίες των μαθησιακών δυσκολιών.
Σύνδρομο = Σύνολο συμπτωμάτων που σχετίζονται με την ίδια κλινική εικόνα, η αιτιολογία ή η παθογένεια της οποίας δεν είναι γνωστές με βεβαιότητα. Αντιδιαστολή.
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
ΧΟΡΟΣ-ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΙ ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΙ. ΧΟΡΟΣ Ο χορός είναι μορφή καλλιτεχνικής και αθλητικής έκφρασης η οποία γενικά αναφέρεται στην κίνηση του σώματος, συνήθως.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Τρισωμία 21, από τα χρωμοσώματα στα γονίδια.  Το συχνότερο γενετικό αίτιο Ν.Υ. 95% των περιπτώσεων ελεύθερη τρισωμία (3 χρωμοσώματα) 1/800 γεννήσεις.
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
ΕΙΣΑΓΩΓΉ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΊΑ - ΔΙΆΛΕΞΗ ΙΙΙ Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ-ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Εισαγωγή στην ψυχοπαθολογία- Διάλεξη v: ΔΕΠ-Υ
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
ΕΓΚΑΙΡΗ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΝΕΥΡΟΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ- Παραδείγματα
Η Τριάδα Διαταραχών στον Αυτισμό
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Δομημένη Εκπαίδευση Βασικές Αρχές
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου. ΟΡΙΣΜΟΣ Εγκεφαλική παράλυση είναι μια μόνιμη αλλά μεταβλητή διαταραχή της κινητικότητας και των στάσεων του σώματος,
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
Αναπτυξιακη ψυχολογια συναισθηματικη και κοινωνικη αναπτυξη παιδιων
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Αποσυνδετικές διαταραχές
Παιδοψυχιατρική Dr. Μαρία Παπαδημητρίου, MD, PhD
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δρ. ΒΑΒΕΤΣΗ ΣΟΦΙΑ ΙΑΤΡΙΚΗΣ – ΤΟΜΕΑΣ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗΣ ΑΥΤΙΣΜΟΣ

ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΩ ΤΟ ΑΓΓΙΓΜΑ ΣΟΥ

Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή ΑΥΤΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή που οφείλεται σε δυσλειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος, εξαιτίας προγεννητικών, περιγεννητικών και μεταγεννητικών αιτιών, με σοβαρές επιπτώσεις περισσότερο στην ανάπτυξη των σχέσεων, στην επικοινωνία και στις γνωστικές λειτουργίες.

ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΑΥΤΙΣΜΟΣ ΒΑΣΙΚΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ

ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Κατανόηση της γλώσσας (λήψη πληροφοριών μέσω της γλώσσας) Χρήση της γλώσσας (κωδικοποίηση) Μη-λεκτική επικοινωνία

ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ Ασυνήθιστη αντίδραση σε ήχους και θορύβους Ασυνήθιστη αντίδραση σε πόνους και σε κρύο Ασυνήθιστη αντίδραση σε ερεθίσματα αφής Ανικανότητα κατανόησης κοινωνικών κανόνων Αποστροφή του βλέμματος από πρόσωπα και αντικείμενα

ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ Στερεότυπες κινήσεις (χέρια, πόδια, δάκτυλα, κεφάλι, κουνήματα, μορφασμοί) Δυσκολία μίμησης κινήσεων Περπάτημα συχνά στις άκρες των ποδιών Ελλιπής κίνηση των χειλιών και της γλώσσας

ΣΤΗΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ Ανικανότητα σχέσεων με άλλα πρόσωπα Αδιάφορη συμπεριφορά στην παρουσία προσώπων Αποφυγή και άρνηση της επαφής ,του αγγίγματος Εμμονή στην αμεταβλητότητα Εμμονή σε απραξία Έλλειψη φόβου σε πραγματικούς κινδύνους Τάση για μηχανική συμπεριφορά

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΥΤΙΣΜΟΥ ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΑΙΤΙΑ ΒΙΟΧΗΜΙΚΑ ΑΙΤΙΑ ΧΡΩΜΟΣΩΜΙΚΕΣ ΑΝΩΜΑΛΙΕΣ ΓΕΝΕΤΙΚΑ ΑΙΤΙΑ ΨΥΧΟΓΕΝΗ ΑΙΤΙΑ

διαταραχές του μεταβολισμού των εγκεφαλικών κυττάρων (αύξηση της γλυκόζης) βιοχημικές διαταραχές σε επίπεδα νευροδιαβιβαστών (ντοπαμίνης και παράγωγων, ιδιαίτερα της σεροτονίνης) μειωμένη κυκλοφορία αίματος σε ορισμένες περιοχές του εγκεφάλου (αριστερά) δυσλειτουργία της παρεγκεφαλίδας, της μετωπιαίας ή προμετωττιαίας περιοχής τραυματισμοί εγκεφάλου, ανοξία ενδοκρινολογικά αίτια (αύξηση τεστοστερόνης) ιοί όπως έρπης, της ερυθράς, κυτταρομεγαλοιός γενετικά αίτια -χρωμοσωμικές ατυπίες (εύθραυστο χ) δυσλειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος (ευαισθησία σε μολύνσεις π.χ. μύκητες, candida, albicans, κλωστοβακτηρίδια) δυσαπορόφηση τροφίμων, έλλειψη ενζύμων παραγωγή τοξικών ουσιών από μύκητες στο έντερο, όπως της καζεΐνης και γλουτεΐνης. 

Ο Αυτισμoς ΔΕΝ ΘΕΡΑΠΕΥΕΤΑΙ Προγεννητική διάγνωση δεν είναι δυνατή έως σήμερα Το αυτιστικό παιδί θα γίνει αυτιστικός ενήλικας Έχει τεράστια σημασία η Έγκαιρη Διάγνωση του Αυτισμού Και η Έγκαιρη ΕΙΔΙΚΗ Εκπαιδευτική Αντιμετώπιση.

ΘΕΩΡΙΕΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΟΓΙΚΗ – ΘΥΜΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗΣ Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Η ΣΥΓΚΙΝΗΣΙΑΚΗ ΘΕΩΡΙΑ Η ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΣΧΗΜΑΤΩΝ

ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ Φαρμακοθεραπεία Θεραπεία με αισθητηριακή ολοκλήρωση Θεραπεία με σφιχταγκάλιασμα Θεραπεία με Shiatsu Θεραπεία με χορό Θεραπεία με ζώα ( δελφινοθεραπεία – ιπποθεραπεία ) Θεραπεία μέσα από την τέχνη ( με ζωγραφική, με πηλό, με χαρακτική) Θεραπεία μέσα από την εργασία (εργασιοθεραπεία) Θεραπεία με τη μουσική Θεραπεία με μάθηση

Αντιμετωπιση του Αυτισμου Φαρμακευτική, μόνο συμπωματική διατροφικά πρόσθετα όπως η Β6 με Μg τροφικές δίαιτες ψυχοθεραπευτική στήριξη θεραπείες ανάλυσης συμπεριφοράς ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ με την συνεργασία των Γονέων ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ MΕΘΟΔΟΣ δόμηση του χώρου δόμηση του χρόνου δυνατότητες εναλλακτικής επικοινωνίας οπτικοποίηση της επικοινωνίας αξιολόγηση της προόδου εξατομικευμένα προγράμματα ειδική εκπαίδευση του προσωπικού εκπαίδευση και συμμετοχή των ΓΟΝΕΩΝ στο πρόγραμμα.

ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ Της ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ Σχολική ηλικία Σχετική βελτίωση των διαταραχών συμπεριφοράς, ιδιαίτερα της υπερκινητικότητας Απόκτηση ορισμένων γνώσεων Αντίδραση σε αλλαγές (χώρου, προσώπων, αντικειμένων) Εφηβεία Αρνητική συμπεριφορά ή απάθεια Έντονη σεξουαλική συμπεριφορά Επιληπτικές κρίσεις (30%) Ενηλικίωση Τα αυτιστικά παιδιά γίνονται Αυτιστικοί Ενήλικες Στο 70% συνυπάρχει σοβαρή πνευματική καθυστέρηση. Σε μικρό ποσοστό έχουν μέση φυσιολογική νοημοσύνη ή παρουσιάζουν εξειδικευμένες ικανότητες π.χ. μουσική, ζωγραφική.  

ΑΠO Ο ΑυτισμΟς ΔΙΑΦΕΡΕΙ τις ειδικές διαταραχές της εξέλιξης την παιδική ψύχωση ή σχιζοφρένεια

ΥπολογΙζεται πως στην ΕλλΑδα Υπάρχουν τουλάχιστον 4.000 έως 5.000 παιδιά και ενήλικα άτομα με κλασικό αυτισμό 20.000 έως 30.000 με αυτιστικού τύπου διαταραχές ανάπτυξης.

Ο ΑυτισμΟς μπορεΙ να ΣΥΝΥΠΑΡΧΕΙ την οζώδη σκλήρυνση τις λοιμώξεις ή εγκεφαλίτιδες από ιούς το σύνδρομο του Wiliam το σύνδρομο του Angelman το σύνδρομο του Prader-Wili το σύνδρομο του Tourette.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΠΡΩΙΜΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ Η ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ

ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ ΑΥΤΙΣΜΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ 1ο ΒΗΜΑ (παρούσα κατάσταση) 2ο ΒΗΜΑ (γιατί το κάνει) 3ο ΒΗΜΑ (χρονική διάρκεια της συμπεριφοράς) 4ο ΒΗΜΑ (αντικατάσταση συμπεριφοράς με λειτουργική συμπεριφορά)

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Για την συστηματική διαφοροποίηση του περιβάλλοντος Για κοινωνικές δεξιότητες Για εκπαιδευτική, μαθησιακή διαδικασία Για δεξιότητες γενικότερα

ΧΑΡΤΟΓΡΑΦHΣΗ ΤΟΥ ΑΥΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΤΟΥ

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ

ΕΞΕΤΑΣΤΗΚΑΝ ΑΠΟ:

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

ΥΠΑΡΞΗ ΑΛΛΗΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗΣ

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

ΓΝΩΣΤΙΚΟΣ – ΝΟΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

ΑΝΤΙΛΗΠΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

ΚΙΝΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ - ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΙΕΣ

ΑΡΧΙΚΗ ΚΑΜΠΥΛΗ ΤΟΜΕΩΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

ΑΡΧΙΚΗ ΚΑΜΠΥΛΗ - ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΜΠΥΛΗ

ΣΥΝΔΡΟΜΟ ASPERGER Ήπια μορφή αυτισμού Πολύ καλό νοητικό δυναμικό Ασύμβατες δεξιότητες Σημαντικές δυσκολίες στην κοινωνικότητα

ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ASPERGER Διαταραχή στην αμοιβαία κοινωνική αλληλεπίδραση Παράξενος και σχολαστικός λόγος, με στερεοτυπικό περιεχόμενο, χωρίς καθυστέρηση Περιορισμένες δεξιότητες μη λεκτικής επικοινωνίας, περιορισμένες εκφράσεις προσώπου και χειρονομίες

Αντίσταση στις αλλαγές και ευχαρίστηση από επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες Περιορισμένα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα και καλή μνήμη – παπαγαλία Ανεπαρκής κινητικός συντονισμός, παράξενο βάδισμα και στάση σώματος και κάποιες κινητικές στερεοτυπίες

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Μη λεκτική κοινωνική αλληλεπίδραση Παιχνίδι και κοινωνική αλληλεπίδραση Οργάνωση συμπεριφοράς Δεξιότητες ομάδας Κοινωνικές – συναισθηματικές δεξιότητες Δεξιότητες προσαρμογής Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση

ΜΗ ΛΕΚΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ Κοινωνική προσοχή (κοιτάει αντικείμενα, πρόσωπα, ζώα) Αμοιβαία αλληλεπίδραση (μίμηση, αντίδραση) Μοιράζεται Εγγύτητα (να παίζει κοντά σε άλλους)

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ Παράλληλο παιχνίδι Συντροφικό Συνεργατικό

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ Να μάθει να επιλέγει ( μια από τις δυο δραστηριότητες) και (επιμέρους δραστηριότητες) Να ενεργεί αυτόνομα σε γνωστικές δραστηριότητες Να ακολουθεί οδηγίες σε άγνωστες δραστηριότητες

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΟΜΑΔΑΣ Να περιμένει τη σειρά του Κοινωνικός συγχρονισμός και εναλλαγή σειράς Να ακολουθεί οδηγίες στην ομάδα Κοινωνικούς κανόνες Κατάλληλο τρόπο στις δραστηριότητες του σχολείου

ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΧΑΡΑ – ΛΥΠΗ – ΘΥΜΟ - ΦΟΒΟ ΑΓΧΟΣ - ΑΓΩΝΙΑ - ΑΝΙΑ ΣΤΟΡΓΗ - ΠΑΡΗΓΟΡΙΑ

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ Σε διαφορετικούς ανθρώπους Σε διαφορετικά μέρη Αλλαγές σε κανόνες, ρουτίνες, διαδικασίες Σεβασμός στους ιδιωτικούς χώρους

ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ Τα μέρη του σώματος Αλλαγές σώματος Πού κάποιος αισθάνεται ντροπή; Πού ντύνομαι, πού ξεντύνομαι, ποιός επιτρέπεται να με βλέπει γυμνό; Πως πρέπει να λειτουργεί σε ιδιωτικούς χώρους και πως σε δημόσιους χώρους;

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΩΤΗΤΕΣ Μουσική Ζωγραφική Γυμναστική Σπουδή περιβάλλοντος Μαθηματικά Γλώσσα

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ