Πυθαγόρειο Θεώρημα Ιστορική επισκόπηση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αξιοποιώντας τον μαθητικό υπολογιστή στη τάξη … Γ. Λαγουδάκος – Χρ. Σταύρου
Advertisements

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
Το βιβλίο του Ηροδότου για την Αίγυπτο.
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Μάθημα 2ο 20/10/2012.
<<Ο ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ ΚΑΙ Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ>>
Τα στοιχειώδη περί γεωδαιτικών υπολογισμών
Τύπος Του Ήρωνα Αργυρίδης Γιάννης Β’2.
ΘΑΛΗΣ Ο ΜΙΛΗΣΙΟΣ Από τις μαθήτριες: Αναστασούλη Μυρσίνη Γκέκα Μαρία
Έρευνα «Η θέση και ο ρόλος των ασκήσεων στη διδασκαλία των μαθηματικών στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο» Σάλτας Βασίλειος Διδάκτωρ Μαθηματικών.
Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc.
Τα Μαθηματικά στην Αρχαία Αίγυπτο Ν. Καστάνη
Τα Μαθηματικά την Αρχαία Ελλάδα.
Τα Μαθηματικά της Τέχνης & η τέχνη των Μαθηματικών
Τα Μαθηματικά στην Καθημερινή Ζωή
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Εμβαδό Ορθ. Παραλληλογράμμου = Μήκος Χ Πλάτος 6 Χ 3 = 18 τ.μ.
Τάξη Β Ενότητα 4 Κινέζικο τετράγωνο
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ «Η ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΠΥΘΑΓΟΡΑ» ΝικοΣ μωραϊτηΣ
Επιστημονικός Συνεργάτης ΤΕΙ Καβάλας
2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Θαλής ο Μιλήσιος (περ π.Χ.)
ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΟΥ ΥΨΟΥΣ ΤΗΣ ΠΥΡΑΜΙΔΑΣ
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ κεφάλαιο 2 κατανοώντας τα πράγματα
Πυθαγόρειοι:Σχολή ή Αίρεση?
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
ΠΡΟΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Λόγος εμβαδών Όμοια τρίγωνα Όμοια πολύγωνα Τρίγωνα με Α = Α΄
Μαθήτριες: Μαρτσουκάκη Ειρήνη Ελέζη Ερίσα
Πυθαγόρας ο Σάμιος ( πΧ)
Άσκηση 7 Οι πλευρές του ορθογωνίου τριγώνου ΑΒC είναι x-14, x, x+4 και η περίμετρος του είναι 80m. Να υπολογίσετε την τιμή του x και στη συνέχεια να επαληθεύσετε.
Οι 7 σοφοί της αρχαιότητας " Πυθαγόρας"
Ντενίσα Λεσάι Ελένη Κοντογόνη
Η Ελληνική Μαθηματική Παιδεία του 4 ου αιώνα π. Χ. Ν. Καστάνη.
Άσκηση 3 Το ορθογώνιο τρίγωνο ΑΒΓ με υποτείνουσα ΒΓ=10m και το τετράγωνο με πλευρά 5m, έχουν ίσα εμβαδά. Να υπολογίσετε την απόσταση του Α από την ΒΓ.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Το 90% της γνώσης μας προέρχεται από τους αρχαίους Έλληνες φιλόσοφους και επιστήμονες. Μόνο το υπόλοιπο 10% προέρχεται από τον υπόλοιπο.
Αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί και η συμβολή τους στη θετική σκέψη
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών
Η ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ.
Παναγιώτης Σπύρου Επανεργοποίηση της φαινομενολογικής ιδέας της εξαντικειμενίκευσης σε μια διδασκαλία για το Πυθαγόρειο Θεώρημα στη Β΄ Γυμνασίου.
Ο χάρτης του χαμένου θησαυρού…
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Καλαμάρα Αγγελική
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Μαρκουλιδάκης Ανδρέας 1112.
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών (ή, διαφορετικά, αντίληψη του χώρου)
Κουλέτου Ελεάννα Μαργέτη Ευαγγελία Μυζήθρα Γεωργία Πιτσογιάννη Χριστίνα.
Εξορθολογισμός της ύλης για την Γεωμετρία Α΄ & Β΄ Λυκείου Ηρακλής Νικολόπουλος Εκπαιδευτικός ΠΕ 03.
Εξορθολογισμός της ύλης για την Γεωμετρία Α΄ & Β΄ Λυκείου Ηρακλής Νικολόπουλος Εκπαιδευτικός ΠΕ 03.
Μαρία Πρώια Ελευθερία Μούτου
Ο μαγικός αριθμός π.
ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ Γιάννης Ρίζος Κών/νος Βελαλής.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ «Ο ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΘΕΩΡΗΜΑ.
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
Εξορθολογισμός της ύλης Μαθηματικά Α και Β Λυκείου
Ο μαγικός αριθμός Φ.
Ο ΕΥΚΛΕΊΔΗΣ ΣΕ ΛΕΠΤΟΜΈΡΕΙΑ ΑΠΌ ΤΗ ΣΧΟΛΉ ΤΩΝ ΑΘΗΝΏΝ ΤΟΥ ΡΑΦΑΉΛ
21ος αιωνας Παναγιώτης Πατατούκος & ΖήσηςΚωστάκης.
Όμιλος: Δικτύωση κοινοτήτων μάθησης μαθηματικών
Δραστηριότητα - απόδειξη
Εργασία 2η: Δραστηριότητα από την Α΄ Λυκείου (Γεωμετρία)
Τα Μαθηματικά του Δρόμου
Μαθηματικά: Γεωμετρικοί τόποι
ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ Ο ΣΑΜΙΟΣ ( πΧ)
ΤΑΝΓΚΡΑΜ «Η Γεωμετρία έλκει την ψυχή προς την αλήθεια και αναπτύσσει το φιλοσοφικό εκείνο πνεύμα, που εξυψώνει το βλέμμα μας προς τα ανώτερα πράγματα».
Πυθαγόρας ο Σάμιος ( πΧ). Με λίγα λόγια…  υπήρξε σημαντικός Έλληνας φιλόσοφος, μαθηματικός, γεωμέτρης και θεωρητικός της μουσικής.  θεμελιωτής.
Κλικ για επιστροφή στην ερώτηση
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πυθαγόρειο Θεώρημα Ιστορική επισκόπηση

Πυθαγόρας Έλληνας φιλόσοφος, μαθηματικός, γεωμέτρης, θεωρητικός της μουσικής και ιδρυτής της Πυθαγόρειας Σχολής Το όνομά του έχει ταυτιστεί με το Πυθαγόρειο Θεώρημα

Το Πυθαγόρειο Θεώρημα «Εν τοις ορθογωνίοις τριγώνοις το από της την ορθήν γωνίαν υποτεινούσης πλευράς τετράγωνον ίσον εστί τοις από των την ορθήν γωνίαν περιεχουσών πλευρών τετραγώνοις». Είναι το θεώρημα που μελετά τη σχέση ανάμεσα στις πλευρές ενός ορθογωνίου τριγώνου Αποτελεί θεώρημα της επιπέδου Ευκλείδειας γεωμετρίας, με τις εφαρμογές του σε κάθε κλάδο της επιστήμης, καθαρό ή εφαρμοσμένο.

Ιστορική Επισκόπηση Προέλευση Αποδίδεται στον Πυθαγόρα, όμως ιστορικά δεδομένα αποδεικνύουν τη γνώση και τη χρήση του από τους Βαβυλωνίους (χίλια χρόνια πριν),καθώς και τους Ινδούς και τους Κινέζους της εποχής του. Κανείς όμως από αυτούς τους λαούς δεν έδωσε κάποια λογική απόδειξη μέχρι να δοθεί αυτή του Πυθαγόρα Σήμερα το θεώρημα μετρά πάνω από 400 αποδείξεις, με τον αριθμό τους να αυξάνεται συνεχώς

Έκφραση του θεωρήματος Ο Πυθαγόρας εκφράζει το θεώρημα όχι ως αλγεβρική σχέση, αλλά ως γεωμετρική δήλωση για τα εμβαδά. Το 16ο αιώνα έχουμε την εξοικείωσή του στη σημερινή αλγεβρική του μορφή.

Οι Αιγύπτιοι και το Πυθαγόρειο Θεώρημα «Οι Αιγύπτιοι πρέπει να έχουν χρησιμοποιήσει τον τύπο a2+ b2 = c2 αλλιώς δε θα μπορούσαν να έχουν χτίσει τις πυραμίδες τους, αλλά δεν το έχουν εκφράσει ποτέ ως μία χρήσιμη θεωρία.» Joy Hakim, The Story of Science Μελέτες στη Γκίζα υποδεικνύουν την εκτενή χρήση των τετραγωνικών ριζών στο χτίσιμο των πυραμίδων, καθώς και τη γνώση του θεωρήματος και των πυθαγόρειων τριάδων, η οποία υποδηλώνεται και μέσα από ιστορικά αρχεία.

Οι Αιγύπτιοι και το Πυθαγόρειο Θεώρημα Δεν υπάρχει όμως πουθενά η χρήση τριγώνων καθώς και επιβεβαίωση της χρήσης του Πυθαγορείου θεωρήματος.

Το Πυθαγόρειο Θεώρημα στα κινεζικά μαθηματικά Πρώτη αναφορά στη «Μαθηματική πραγματεία για το γνώμονα» όπου δηλώνεται η σχέση πλευρών ορθογωνίου τριγώνου με μέτρα 3,4,5 , καθώς και η σχέση των τετραγώνων τους. 6ος αι. μ.Χ.. Εμφάνιση του όρου «κανονικοί συντελεστές» για τη στοιχειώδη πυθαγόρεια τριάδα, απόδειξη του πυθαγορείου θεωρήματος με βάση το σχήμα

Μεσαίωνας. Χρήση της μεθόδου «γκόου-γκού» , βασισμένη στην εφαρμογή του πυθαγορείου θεωρήματος.

Το Πυθαγόρειο Θεώρημα στα ινδικά μαθηματικά Αναφορά του θεωρήματος στα έργα «Σουλβασούτρας» για τους υπολογισμούς οικοδομικών κατασκευών. Πρώτη απόδειξη με βάση την ισότητα των τριγώνων του σχήματος :

O Ινδός μαθηματικός Bhaskara δίδει στο «Η κορωνίδα της επιστήμης» μια απόδειξη, παραθέτοντας μόνο το σχήμα και απλώς την υπόδειξη «ιδού», και αργότερα ακόμα μια, η οποία ανακαλύφθηκε εκ νέου το 1220 από το Λεονάρδο της Πίζας και το 17ο αι. από το Τζ. Ουώλλις.