ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Ερευνητική εργασία των μαθητών του ΕΠΑ.Λ. ΖΑΚΥΝΘΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
10 Συμβουλές για να Μειώσουμε τα Απορρίμματα του Σχολείου μας
Advertisements

«Πώς θα μειώσουμε τα σκουπίδια»
ΜΕΙΩΝΩ– ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ-ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΩ
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ.
Διαχείριση απορριμμάτων
3Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ «RRR TA ΑΠΟRRRΙΜΜΑΤΑ»
Διαχείριση απορριμμάτων Ανακύκλωση
Επιμελήτρια : Μάγδα Δαστερίδου
Διήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα :
ΤΡΟΠΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗΣ ΥΛΙΚΩΝ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ
ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΧΑΜΕΝΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ PROJECT TMHMA A’4
Η ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΔΕ ΘΕΛΟΥΝ ΚΟΠΟ ΘΕΛΟΥΝ ΤΡΟΠΟ…
Ακολουθούμε απλές συμβουλές
Βιώσιμη Πόλη Μαυρογιαννίδη Θεολογία Πατέρα Μυρτώ
Ανακύκλωση Ανακύκλωση απορριμμάτων είναι η διαδικασία με την οποία επαναχρησιμοποιείται οτιδήποτε αποτελεί έμμεσα ή άμεσα αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας.
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ 10 συμβουλές ΣΤ΄2.
Μορφεσ και δυνατοτητεσ κομποστοποιησησ στο νησι τησ κω
Λιγότερα σκουπίδια άρα ένα καλύτερο αύριο
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΓΕΩΡΓΙΑΣ, ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Ολοκληρωμένη Διαχείριση Στερεών Αποβλήτων 20 Φεβρουαρίου 2014 μέσω δράσεων πρόληψης, μείωσης, χωριστής.
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Τι είναι η ανακύκλωση;
Η Ανακύκλωση στη σχολική μας μονάδα Α’ τάξη Ομάδα 5 ης Ερευνητικής Εργασίας.
Τίποτα δεν πάει χαμένο Σχολείο: 4ο ΓΕΛ Πετρούπολης Σχ.Έτος:
Κωνσταντίνος Τρυπαρόλης
‘ Go green ’ ( ομάδα γυαλίου ) Δήμητρα Πολίτη Ιωάννα Σπέντζου Σοφία Παναγιωτοπούλου Γιώργος Σταυρόπουλος Αγάπη Σαββίδου.
ΤΙ ΥΛΙΚΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΟΥΜΕ
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΠΛΑΣΤΙΚΟΥ 1Ο ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΙΟΥ ΜΑΘΗΤΕΣ:
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
Περιβαλλοντική Ομάδα 4ου Γυμνασίου Σταυρούπολης
Η Ανακύκλωση Ά Λυκείου Καστελίου Σπύρος Πετράκης
ΑΘΗΝΑ ΣΩΠΑΣΟΥΔΑΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΙΑΝΝΙΟΥ ΚΑΙ Δ2
Ποίοι Είμαστε Το πρώτο αδειοδοτημένο σύστημα ανακύκλωσης συσκευασιών στην Κύπρο από τον Αύγουστο του 2006 Μια πρωτοβουλία του ΚΕΒΕ και 30 μεγάλων επιχειρήσεων.
Θέλεις να μάθεις τι είναι η ανακύκλωση; ΜΠΑΡΤΖΗ ΔΗΜΗΤΡΑ

Ανακύκλωση χαρτιού Δέσποινα Φραντζέσκου.
ΚΑΙ ΕΣΥ ΜΠΟΡΕΙΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΕΝΕΙΟ ΣΧΟΛΗ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ.
ΕΡΕΥΝΑ: ΔΙΑΛΟΓΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΜΕΤΡΗΣΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΩΝ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ.
Ορθολογική διαχείριση απορριμμάτων
Η Καταναλωτική μας συμπεριφορά
ΕΛΕΝΗ ΒΑΜΙΑΝΑΚΗ Α1.
Διαχείριση απορριμμάτων Ανακύκλωση
ΜΑΘΗΜΑ: ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ «ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ- ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ
ΤΙ ΦΡΟΝΤΙΖΟΥΜΕ ΠΡΙΝ ΠΕΤΑΞΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Τι είναι ανακύκλωση; Οφέλη Ανακυκλώσιμα προϊόντα
Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ και η ωφελιμότητά της.
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Ανακύκλωση απορριμμάτων είναι η διαδικασία με την οποία επαναχρησιμοποιείται μια συσκευή.
Ανακύκλωση Απορριμμάτων ‘Τα άχρηστα-Χρήσιμα’
 Ανακύκλωση απορριμμάτων είναι η διαδικασία με την οποία επαναχρησιμοποιείται εν μέρει ή ολικά οτιδήποτε αποτελεί έμμεσα ή άμεσα αποτέλεσμα της ανθρώπινης.
1. Τι είναι τα οικολογικά σχολεία; i. Είναι τα σχολεία που έχουν ωραίο κήπο! ii. Είναι τα καθαρά σχολεία της Κύπρου! iii. Είναι τα σχολεία που συμμετέχουν.
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ 1.Τι είναι τα οικολογικά σχολεία; i.Είναι τα σχολεία που έχουν ωραίο κήπο!Είναι τα σχολεία που έχουν ωραίο κήπο! ii.Είναι.
Φύση και άνθρωπος – έννοιες αλληλένδετες!. Τα εργοστάσια, είναι ο κυριότερος παράγοντας στη μόλυνση του περιβάλλοντος. Τα διάφορα βιομηχανικά απόβλητα.
Θ’ Δημοτικό Σχολείο Καψάλου (Κ.Β’) Μια παρουσίαση για τη περιβαλλοντική δράση του σχολείου μας κατά τη σχολική χρονιά
Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΘΟΔΩΡΗΣ ΤΖΙΤΖΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΟΥΚΑΣ ΚΥΡΙΑΚΗ ΦΙΛΙΑ.
Μαρία Μάρκου ΔΊ Το περιβάλλον, [ αέρας, νερό, έδαφος ] είναι ο χώρος που ζούμε.Πολλές δραστηριότητες μας το ρυπαίνουν. Σημαντική ρύπανση του περιβάλλοντος.
Δημοτικό Σχολείο Περιστερώνας
ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΠΑΣΙΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΩΝΗΣ ΖΑΧΑΡΙΑΔΗΣ
Λάθη που κάνουμε στην ανακύκλωση
Τα λάθη που κάνουμε στην ανακύκλωση
«ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ
Ανακύκλωση Γυαλιού ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤ’1 Αίας Ζαννέττος
Ιωάννα, Αγγελική, Ειρήνη
1ο ΕΠΑ.Λ. ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ
Από την θεωρία στην πράξη
Διαχείριση απορριμμάτων
“ΑΝΑΚΥΚΛΟΣ ΙΣΧΥΣ” project Διαχειριζόμαστε με καινοτόμους πρακτικές 5 ρεύματα Ανακυκλώσιμων προϊόντων Μαζί μας οι Ενεργοί Πολίτες Διαχειρίζονται -Αξιοποιούν.
Ανακύκλωση Όλα είναι χρήσιμα
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ & ΓΙΩΡΓΟΣ.
Η εμπειρία της Ανακύκλωσης στο Νησί της Χίου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Ερευνητική εργασία των μαθητών του ΕΠΑ.Λ. ΖΑΚΥΝΘΟΥ Σχολ. Έτος 2011-2012

Τι είναι ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ; Με τον όρο Ανακύκλωση περιγράφουμε ένα σύνολο Μέτρων, Δράσεων, & Τεχνικών διαδικασιών που ακολουθούνται αλυσιδωτά έτσι ώστε ήδη χρησιμοποιημένα υλικά να ξαναγίνουν νέα προϊόντα με σκοπό δηλαδή υλικά τα οποία θεωρούνταν απορρίμματα να επανέλθουν στο φυσικό κύκλο

Τι πετυχαίνουμε κάνοντας Ανακύκλωση Τι πετυχαίνουμε κάνοντας Ανακύκλωση Μείωση του όγκου των σκουπιδιών, μείωση των απαιτούμενων εκτάσεων που δεσμεύονται για κατασκευή ΧΥΤΑ/ΧΥΤΥ και παράταση του χρόνου λειτουργίας Εξοικονόμηση πρώτων υλών (δένδρα, πετρέλαιο, νερό, κλπ) Εξοικονόμηση πόρων σε συνάλλαγμα Περιορισμός της ρύπανσης του περιβάλλοντος (έδαφος, αέρας, υπόγεια νερά) κατά την επεξεργασία και κατασκευή νέων προϊόντων Δημιουργία νέων θέσεων εργασίας Αποτελεσματικότερη διαχείριση των Αστικών Στερεών Αποβλήτων Δημιουργία περιβαλλοντικής συνείδησης

Τι είναι η Ε.Ε.Α.Α.;

Ποιος ο ρόλος της Ε.Ε.Α.Α.; Η Ε.Ε.Α.Α. δηλαδή η Ελληνική Εταιρεία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης έχει αναπτύξει και υλοποιεί το εγκεκριμένο από τις αρμόδιες αρχές σύστημα συλλογικής εναλλακτικής διαχείρισης για τα απόβλητα συσκευασίας. Στην Ε.Ε.Α.Α συμμετέχουν βιομηχανικές και εμπορικές επιχειρήσεις της ελληνικής αγοράς από τις οποίες αποκλειστικά παρέχονται οι πόροι της. Σε συνεργασία με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης υλοποιούν το δίκτυο των ΜΠΛΕ ΚΑΔΩΝ

Ποια λάθη συνήθως κάνουμε Βρόμικες συσκευασίες Σφιχτοδεμένες σακούλες Ελλιπής διαχωρισμός Λάθος υλικά Ογκώδη αντικείμενα

Ας μάθουμε τι μπαίνει στον ΜΠΛΕ ΚΑΔΟ; Ας μάθουμε τι μπαίνει στον ΜΠΛΕ ΚΑΔΟ;

Συσκευασίες από Αλουμίνιο, π.χ. αναψυκτικά, μπύρες Συσκευασίες από Λευκοσίδηρο, π.χ. γάλα εβαπορέ, τόνο Συσκευασίες από Πλαστικό, π.χ. μπουκάλια από νερό, απορρυπαντικά, πλ. σακούλες Συσκευασίες από Γυαλί, π.χ. μπουκάλια, βαζάκια Συσκευασίες από Χαρτί & Χαρτοκιβώτια, π.χ. δημητριακά, γάλα, χαρτοσακούλες

ΤΙ ΔΕΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΜΠΛΕ ΚΑΔΟΥΣ Τα υλικά που ανήκουν σε άλλα συστήματα ανακύκλωσης: μπαταρίες, κάθε είδους ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές, ελαστικά, μέταλλα, ρούχα, παπούτσια, πλαστικά δοχεία από λάδια αυτοκινήτων ή από φυτοφάρμακα, οικοδομικά υλικά, στρώματα, παλιά έπιπλα, την παλιά δερμάτινη τσάντα, τα οργανικά υπολείμματα των τροφών, τα κλαδιά από τα δέντρα. Τις βιοδιασπώμενες σακούλες (αυτές θεωρούνται συμβατικά σκουπίδια και δημιουργούν μεγάλο πρόβλημα στην ανακύκλωση. Είναι καλύτερα να τις χρησιμοποιούμε στα κοινά σκουπίδια γιατί, όταν η σακούλα διασπάται, επιταχύνεται ο χρόνος αποδήμησης). τα μικρά χαρτάκια, εισιτήρια και σκισμένες σελίδες (όχι γιατί δεν ανακυκλώνονται, αλλά επειδή δεν έχει μεριμνήσει η ΕΕΑΑ για την ανακύκλωσή τους). Αποτσίγαρα από έτοιμα ή από στριφτά τσιγάρα. Χρησιμοποιημένες χαρτοπετσέτες και χαρτομάντιλα.

Μερικές συμβουλές για Σωστή Ανακύκλωση Μερικές συμβουλές για Σωστή Ανακύκλωση Διαχωρίζουμε καθημερινά τα υλικά συσκευασίας μας από τα υπόλοιπα στο νοικοκυριό. Αδειάζουμε εντελώς τις συσκευασίες μας από τα υπολείμματα. Διπλώνουμε τα χαρτοκιβώτια. Δεν πετάμε στον κάδο τα υλικά συσκευασίας μας μέσα σε δεμένες σακούλες, τα ρίχνουμε χύμα. Βγάζουμε τα καπάκια από τα γυάλινα ή πλαστικά μπουκάλια για να διευκολύνετε τον διαχωρισμό των υλικών. Δεν πετάμε ποτέ κοινά σκουπίδια στους μπλε κάδους ανακύκλωσης.

Ποια είναι τα στάδια της Ανακύκλωσης 1ο στάδιο: Διαλογή στη πηγή / Συμμετοχή του πολίτη Οι δημότες διαχωρίζουν τα υλικά συσκευασίας από τα υπόλοιπα στο νοικοκυριό (ή στο σημείο παραγωγής των απορριμμάτων). Στη συνέχεια, οι πολίτες απορρίπτουν τις συσκευασίες που έχουν συλλέξει, στους ειδικούς μπλε κάδους που έχει παραχωρήσει η Ε.Ε.Α.Α. στους εκάστοτε συνεργαζόμενους Δήμους και έχουν τοποθετηθεί με ευθύνη τους στις γειτονιές.

2ο στάδιο: Αποκομιδή Το επόμενο στάδιο είναι αυτό της αποκομιδής, που πραγματοποιείται με την ευθύνη των Δήμων, χρησιμοποιώντας τα ειδικά απορριμματοφόρα οχήματα

3ο στάδιο: Διαλογή στα Κ.Δ.Α.Υ. Σε αυτή τη φάση, το περιεχόμενο των μπλε κάδων με τα απόβλητα συσκευασίας μεταφέρονται, με ευθύνη των συνεργαζόμενων Δήμων, στα Κέντρα Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών (Κ.Δ.Α.Υ.) Εκεί πραγματοποιείται η διαλογή των υλικών συσκευασίας και ο διαχωρισμός τους σε επιμέρους κατηγορίες όπως: χαρτί-χαρτόνι συσκευασίας, χάρτινες συσκευασίες υγρών, χαρτί εντύπων, πλαστικές συσκευασίες (PET, HDPE), πλαστικό φιλμ, λοιπά πλαστικά (PP/PS), γυάλινες φιάλες και δοχεία, συσκευασίες από αλουμίνιο και λευκοσίδηρο.

4ο στάδιο: Συμπίεση -Δεματοποίηση

Σε αυτό το στάδιο τα υλικά συσκευασίας συμπιέζονται (με εξαίρεση το γυαλί) δεματοποιούνται και προωθούνται σε αντίστοιχες βιομηχανίες προς την περαιτέρω αξιοποίησή τους.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ –ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ –ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ Το ερωτηματολόγιο μοιράστηκε σε 60 μαθητές του ΕΠΑΛ ΖΑΚΥΝΘΟΥ Στόχο είχε να δούμε τι γνωρίζουν οι μαθητές για την Ανακύκλωση και κατά πόσο συμμετέχουν

Γνωρίζετε τι είναι Ανακύκλωση Γνωρίζετε τι είναι Ανακύκλωση

Γνωρίζετε ότι ο Δήμος Ζακύνθου υλοποιεί πρόγραμμα Ανακύκλωσης

Γνωρίζετε ποια υλικά ανακυκλώνονται;

Αν ναι Ποιο υλικό ανακυκλώνετε πιο συχνά; Κάνετε Ανακύκλωση; Μόνο το 37% των μαθητών απάντησαν ότι κάνουν Ανακύκλωση Σημ. Τα ποσοστά αναφέρονται στο πλήθος των μαθητών

Γνωρίζετε ότι τα υλικά συσκευασιών πρέπει να απορρίπτονται στους μπλε κάδους χύμα; Πιστεύετε ότι οι μπλε κάδοι είναι αρκετοί;

Η γνώση για την ανακύκλωση και η δημιουργία περιβαλλοντικής συνείδησης πρέπει να ξεκινά: Από το σχολείο: 12% Από το σπίτι : 13% Και από τα δύο: 75%

Ενημερωθήκατε πρώτη φορά για την ανακύκλωση από: Το σχολείο : 51% Την τηλεόραση : 24% Περιοδικά/βιβλία : 15% Τους φίλους : 10%

Γνωρίζετε ότι δεν πρέπει να πετάμε στους κοινούς κάδους υλικά όπως μπαταρίες, καμένες λάμπες, ηλεκτρικές συσκευές αλλά σε ειδικούς κάδους ανακύκλωσης; Το 73% των μαθητών απάντησαν ότι το γνωρίζουν

Οι γνώσεις που σου δίνει το σχολείο για την ανακύκλωση είναι: Πολλές : 15% Αρκετές: 25% Ελάχιστες : 38% Καμία : 22%

Γενικά Συμπεράσματα ερωτηματολογίου Παρόλο που οι περισσότεροι μαθητές γνωρίζουν τι είναι Ανακύκλωση ωστόσο μόνο το 37% αυτών συμμετέχουν στην ανακύκλωση υλικών και αυτοί δεν έχουν πλήρη γνώση για το πώς ανακυκλώνουμε σωστά. Ένας λόγος είναι η έλλειψη αρκετής ενημέρωσης, από τους γονείς και το σχολείο καθώς και τους αρμόδιους φορείς. Επίσης η μη ύπαρξη αρκετών Mπλε Κάδων είναι ένας ακόμα λόγος

Θα ωφελούμασταν όλοι αν: Θα ωφελούμασταν όλοι αν: Μειώνουμε την ποσότητα των σκουπιδιών που δημιουργούμε. Επαναχρησιμοποιούσαμε πράγματα που συνήθως τα πετάμε. Ανακυκλώναμε περισσότερο. Το Α1 από το ΕΠΑΛ ΖΑΚΥΝΘΟΥ εύχεται σε όλους ΚΑΛΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΗ ΧΡΟΝΙΑ

Σχετικές Ιστοσελίδες - Φορείς http://www.larissa-dimos.gr/larissa/anakyklosh/NEWS/ereuna_anakyklosh_Larisas.pdf http://www.herrco.gr/default.asp?siteid=1&pageid=13&langid=1 http://www.herrco.gr/herrco_movie2.html ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑΛΟΓΗΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΖΑΚΥΝΘΟΥ Το φωτογραφικό υλικό καθώς και πολύτιμες πληροφορίες είναι από την επίσκεψη μας στο Κ.Δ.Α.Υ. Ευχαριστούμε πολύ!

Στην Ερευνητική εργασία συμμετείχαν οι μαθητές ΒΑΡΔΑΚΑΣΤΑΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΑΣΑ ΛΑΟΥΡΕΝ ΒΙΣΒΑΡΔΗΣ ΚΩΣΤΑΣ ΒΥΘΟΥΛΚΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΓΙΑΤΡΑΣ – ΡΙΤΣΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΚΙΤΣΑΣ ΤΑΣΟΣ ΚΟΚΛΑ ΜΑΓΔΑ ΚΟΚΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΛΑ ΠΑΥΛΟΣ ΚΟΥΤΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΦΑΡΑΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Οι καθηγήτριες ΜΑΡΟΥΔΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΜΠΕΛΕΓΡΑΤΗ ΜΑΡΙΑ