18o NΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΡΑΜΑΣ ΕΛΕΝΗ ΜΠΟΥΡΟΤΖΟΓΛΟΥ ΜΠΑΜΠΑΛΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Advertisements

Αριάδνη Σαχίνογλου, Α’ Γυμνασίου
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΥΟ ΔΟΝΤΙΟΥ ΠΙΚΙ - ΠΙΚΙ.
Στο διάλειμμα.
Δημιουργικές δραστηριότητες
Γεωργία Αναστασίου Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΔΑΛΙΟΥ
ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ…ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΟΥ ΦΙΛΟ
Αυτό το ΤΑΝΤΡΑ ήρθε από την Ινδία. Δεν πειράζει αν είσαι ή οχι προληπτικός, αξίζει ο κόπος να διαβάσεις...OK? Αυτό είναι ένα Tantra Totem Nepalese για.
ΤΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ
ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΤΑΧΤΟΠΟΥΤΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α’1-2 ‘Τα συναισθήματα’
Δρόμος αρετής και δύναμης
Βλέπω την ιστορία Δραστηριότητες Διαδίκτυο Χριστίνα Οικονόμου.
«Προσέχω-κοιτώ-ασφαλώς κυκλοφορώ»
Διαφορετικότητα-Διαπολιτισμική εκπαίδευση Τάξη Γ2Σχολικό έτος:
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Στην τάξη μου.
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ.
Γράμματα…Λέξεις…Ιστορίες
Εμψυχώτρια Εκπαιδευτικός Χατζοπούλου Βασιλική Σχ
Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας
25ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Οι μαθήτριες Ε΄ Δημοτικού Σταυρίνα Άννα. Μια φορά και έναν καιρό στο σχολείο των κοντοπόδαρων καθώς παίζανε μπάλα εμφανίστηκε ένας μακροπόδαρος που τον.
Τα χομπι μου Γεια σας είμαι η Αποστολία είμαι 12 ετών και πάω 6η τάξη. Μου αρέσει η μουσική, ο χορός και το τραγούδι. Επίσης μου αρέσει να ζωγραφίζω να.
Προφορική (Απευθείας ) Επικοινωνία
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» Σχ. έτος Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λυμπέρη Παναγιώτα Τάξη: Β Κλασικό 13ο.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ»
Τί κάνει ένα παιδί, όταν λέει ψέματα; Καλύπτει:
Δραμπάλα Κόνη Χριστοπούλου Δανάη.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ψηφιδωτό, ψηφιδωτό από τον κόσμο τον παλιό ως και τον σημερινό,ΨΑΧΝΩ,ΒΡΙΣΚΩ ΚΑΙ ΚΟΛΛΩ.» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Οι Ποδηλάτρες…»
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
PROJECT με θέμα ¨χριστούγεννα¨
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Βιωματική δράση Α΄Γυμνασίου
ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑ 1ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΜΟΥΡΙΚΙΟΥ
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
ΟΜΙΛΟΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ για την Α΄& Β΄ τάξη
Παρουσίαση: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου (Σύμβουλος Ελληνικών)
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΤΣΟΥΓΚΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Τ.
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
ΦΙΛΊΑ Τα χαρακτηριστικά του καλού φίλου ◦ Τα χαρακτηριστικά ενός καλού φίλου μπορεί να είναι χρήσιμα πάντα, ακόμα και στις πιο δύσκολες στιγμές που θα.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Η ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΣΧ.ΜΟΝΑΔΑ: 6/ΘΕΣΙΟ ΔΗΜ. ΣΧ. ΑΓΚΑΘΙΑΣ-ΚΥΨΕΛΗΣ ΣΧ.ΕΤΟΣ: ΤΑΞΗ: Α' ΜΑΘΗΤΕΣ: 15 ΔΑΣΚΑΛΑ: ΜΑΝΙΑ ΑΘΗΝΑ.
ΤΟ ΑΣΧΗΜΟΠΑΠΟ σε νέες περιπέτειες
Ένα παραμύθι για το διαδικτυακό εκφοβισμό
25 Σεπτεμβρίου 2015 ΣΤ΄1 Γιωργοσ Λυγουρησ.
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Παραγωγή Γραπτού Λόγου
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Μίλα Στο cyber bulling ! STOP
Επίλυση Συγκρούσεων στον Εργασιακό Χώρο των Εκπαιδευτικών με την Αξιοποίηση της Εκπαιδευτικής Τεχνικής Παιχνίδι Ρόλων.
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Δραστηριότητα: η ιστορία του αστεριού
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
Λογος της γυναίκας 9/11/2018 γεωργία κ..
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΜΟΥ – ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ 18o NΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΡΑΜΑΣ ΕΛΕΝΗ ΜΠΟΥΡΟΤΖΟΓΛΟΥ ΜΠΑΜΠΑΛΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΕΛΕΝΗ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΟΛΓΑ ΚΕΫΒΑΝΙΔΟΥ

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ : 35 ΑΓΟΡΙΑ: 13 ΚΟΡΙΤΣΙΑ: 22 ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ -Αναγνωρίζω, εκφράζω τα συναισθήματά μου. -Μαθαίνω να επιλύω τις διαφωνίες με ηρεμία. -Τα έντονα συναισθήματα μπορεί να προκαλέσουν ατύχημα. Κανόνες ασφάλειας.

ΣΤΟΧΟΙ Να μάθουν να εκφράζουν τα αισθήματά τους. Να δημιουργούν και να διατηρούν καλές σχέσεις. Να επιλύουν τις διαφωνίες με ηρεμία. Να ελέγχουν τα αρνητικά συναισθήματα, που προκαλούν συγκρούσεις και ατυχήματα μέσα και έξω από την τάξη. Να κάνουμε το Νηπιαγωγείο ένα χώρο ασφαλή. Να αναπτύξουν θετικά συναισθήματα για τους άλλους και ενσυναίσθηση. Να μη παρασύρονται. Να είναι αυτάρκη. Να κάνουν επιλογές με ηθικά κριτήρια. Να έχουν ξεκάθαρες αξίες και συμπεριφορές. Ανάπτυξη και καλλιέργεια: Του προφορικού και αφηγηματικού λόγου. Της κριτικής σκέψης, της αυτοσυγκέντρωσης και της μείωσης της διάσπασης της προσοχής. Των κοινωνικών δεξιοτήτων (συνεργατικές, επικοινωνιακές).

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΟ ΝΟΕΜΒΡΙΟ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΣΤΗΚΕ ΟΛΗ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΕΧΟΥΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΗΘΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΑΡΧΕΙΟ «ΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΠΟΥ ΣΥΝΑΠΤΩΝΤΑΙ. ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ. ΠΗΡΑΜΕ ΙΔΕΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΑΘΗΝΑΣ (ΒΛΕΠΕ ΦΑΚΕΛΟ ΜΟΥΣΕΙΟΥ)

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ: 1-«Η ΠΑΛΕΤΑ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ» ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΤΑΚΗ 2-«ΘΥΜΩΝΩ», «ΧΑΙΡΟΜΑΙ», «ΝΤΡΕΠΟΜΑΙ», «ΦΟΒΑΜΑΙ», «ΖΗΛΕΥΩ», «ΣΤΕΝΑΧΩΡΙΕΜΑΙ», «ΝΙΩΘΩ ΜΟΝΑΞΙΑ». ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΟΝΤΕΡΝΟΙ ΚΑΙΡΟΙ 3-ΤΙ ΝΙΩΘΕΙΣ; «ΚΑΚΙΑ ΚΑΛΟΣΥΝΗ», «ΕΥΓΝΩΜΟΣΥΝΗ ΑΧΑΡΙΣΤΙΑ», «ΤΥΨΕΙΣ ΑΘΩΟΤΗΤΑ». ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΦΛΟΥΔΑΣ 4-«ΘΑ Σ’ ΑΓΑΠΩ Ο,ΤΙ ΚΙ ΑΝ ΓΙΝΕΙ».DEBI GLIORI. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΤΑΚΗ 5-«ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΡΝΟΥΜΕ». ΜΑΡΤΙΝ ΑΓΚΑΣΙ. ΕΚΔ.ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ 6-«Ο ΚΗΠΟΣ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ» ΕΚΔ. ΔΙΠΤΥΧΟ 7-ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ».ΤΕΥΧΟΣ 41. 2004. ΕΝΘΕΤΟ Α.Υ. 8-ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΗΣ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ 11ΟΥ Δ.Σ. ΕΥΟΣΜΟΥ 2003

Μαθηματικά: Ομαδικά παιχνίδια για τα συναισθήματα με ομαδοποίηση, με έννοιες χώρου και με αντίθετα συναισθήματα (ΛΥΠΗ - ΧΑΡΑ, ΝΤΡΟΠΗ -ΤΟΛΜΗ, ΘΥΜΟΣ - ΗΡΕΜΙΑ, ΦΟΒΟΣ - ΓΕΝΝΑΙΟΤΗΤΑ, ΑΓΑΠΗ – ΖΗΛΙΑ). Γλώσσα: Εργασίες γραφής και ανάγνωσης με συναισθήματα-Διερεύνηση θέματος «ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ» στην Παιδική Λογοτεχνία. Ερωτήσεις μετά την ανάγνωση: Ποια συναισθήματα έχουμε. Πως αισθανόμαστε. Πως εκφραζόμαστε .Τι μπορούμε να κάνουμε. Προβληματισμός: Τι συμπέρασμα βγάζετε από τη συμπεριφορά των ηρώων. Τι παρατηρείτε. Ποια είναι η λύση. Πώς αντέδρασε. Γιατί το λες αυτό. Τι σημαίνει. Μπορείς να μας εξηγήσεις γιατί … Ποια είναι η γνώμη σου. Ποιες είναι οι δικές σου εμπειρίες . Νιώθω όμορφα όταν…. Φοβάμαι … Τι κάνω όταν φοβάμαιΤα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε… Δραματοποίηση και να κουκλοθέατρο με τις ιστορίες που διαβάσαμε Ποιο συναίσθημα έχεις τώρα μέσα στην καρδούλα σου Δημιουργία Βιβλιοθήκη στην τάξη -Συναισθηματοβροχή. Παιχνίδι με κομμένες λέξεις - ΒΙΒΛΙΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ . Βιβλίο με τις ατομικές εργασίες των παιδιών για τα συναισθήματα -Δημιουργία Λεξικού βασικών συναισθημάτων (ΛΥΠΗ, ΝΤΡΟΠΗ, ΘΥΜΟΣ, ΦΟΒΟΣ, ΧΑΡΑ, ΑΓΑΠΗ) για να το χρησιμοποιούν τα παιδιά όταν θέλουν να γράψουν τις λέξεις στις εργασίες τους.

Ηλεκτρονικός Υπολογιστής:Τα συναισθήματα ΛΥΠΗ, ΝΤΡΟΠΗ, ΘΥΜΟΣ, ΦΟΒΟΣ, ΧΑΡΑ, ΑΓΑΠΗ γράφτηκαν από τα παιδιά στον Ηλεκτρονικός Υπολογιστής της τάξης μας και δημιούργησαν το δικό τους Λεξικό συναισθημάτων για να το συμπεριλάβουν στο ΒΙΒΛΙΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ. .Μελέτη Περιβάλλοντος: -Πίνακας: Κανόνες ασφάλειας στο Νηπιαγωγείο μας (δίπλα ζωγραφίζουν τους κανόνες). .-Παιχνίδι ρόλων σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς: «Αρχηγός Ασφάλειας της τάξης μας για σήμερα». Κονκάρδες και βραβεία -Η παλέτα των συναισθημάτων. Τι αισθάνομαι τώρα; Παιχνίδι με συνδετήρες . -Ο τροχός των συναισθημάτων, με πρόσωπα που εκφράζουν συναισθήματα και τις έφεραν τα παιδιά από το σπίτι.

Μαθηματικά: Ομαδικά παιχνίδια για τα συναισθήματα με ομαδοποίηση, με έννοιες χώρου και με αντίθετα συναισθήματα (ΛΥΠΗ - ΧΑΡΑ, ΝΤΡΟΠΗ -ΤΟΛΜΗ, ΘΥΜΟΣ - ΗΡΕΜΙΑ, ΦΟΒΟΣ - ΓΕΝΝΑΙΟΤΗΤΑ, ΑΓΑΠΗ – ΖΗΛΙΑ).Γλώσσα: Εργασίες γραφής και ανάγνωσης με συναισθήματα-Διερεύνηση θέματος «ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ» στην Παιδική Λογοτεχνία. Ερωτήσεις μετά την ανάγνωση: Ποια συναισθήματα έχουμε. Πως αισθανόμαστε. Πως εκφραζόμαστε .Τι μπορούμε να κάνουμε. Προβληματισμός: Τι συμπέρασμα βγάζετε από τη συμπεριφορά των ηρώων. Τι παρατηρείτε. Ποια είναι η λύση. Πώς αντέδρασε. Γιατί το λες αυτό. Τι σημαίνει. Μπορείς να μας εξηγήσεις γιατί … Ποια είναι η γνώμη σου. Ποιες είναι οι δικές σου εμπειρίες . Νιώθω όμορφα όταν…. Φοβάμαι … Τι κάνω όταν φοβάμαι… Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε… Δραματοποίηση και να κουκλοθέατρο με τις ιστορίες που διαβάσαμε Ποιο συναίσθημα έχεις τώρα μέσα στην καρδούλα σου . Δημιουργία Βιβλιοθήκη στην τάξη -Συναισθηματοβροχή. Παιχνίδι με κομμένες λέξεις. -

ΒΙΒΛΙΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ . Βιβλίο με τις ατομικές εργασίες των παιδιών για τα συναισθήματα. -Δημιουργία Λεξικού βασικών συναισθημάτων (ΛΥΠΗ, ΝΤΡΟΠΗ, ΘΥΜΟΣ, ΦΟΒΟΣ, ΧΑΡΑ, ΑΓΑΠΗ) για να το χρησιμοποιούν τα παιδιά όταν θέλουν να γράψουν τις λέξεις στις εργασίες τους.( 3 )Ηλεκτρονικός Υπολογιστής:Τα συναισθήματα ΛΥΠΗ, ΝΤΡΟΠΗ, ΘΥΜΟΣ, ΦΟΒΟΣ, ΧΑΡΑ, ΑΓΑΠΗ γράφτηκαν από τα παιδιά στον Ηλεκτρονικός Υπολογιστής της τάξης μας και δημιούργησαν το δικό τους Λεξικό συναισθημάτων για να το συμπεριλάβουν στο ΒΙΒΛΙΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ .( .Μελέτη Περιβάλλοντος: -Πίνακας: Κανόνες ασφάλειας στο Νηπιαγωγείο μας (δίπλα ζωγραφίζουν τους κανόνες). .-Παιχνίδι ρόλων σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς: «Αρχηγός Ασφάλειας της τάξης μας για σήμερα». Κονκάρδες και βραβεία 2). -Η παλέτα των συναισθημάτων. Τι αισθάνομαι τώρα; Παιχνίδι με συνδετήρες . -Ο τροχός των συναισθημάτων, με πρόσωπα που εκφράζουν συναισθήματα και τις έφεραν τα παιδιά από το σπίτι. 9)Δημιουργία και έκφραση: -Διαβάζουμε το Ποίημα « Θυμός-Ηρεμία » και το δραματοποιούμε με κουδουνάκια( Θυμός) και ταμπουρίνο( Ηρεμία).-Κόβουν καρδούλες από χαρτόνι και γράφουν τα συναισθήματά τους. 13). -Ζωγραφίζουν τα συναισθήματά τους δίνοντάς τους χρώμα (ΛΥΠΗ-ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ, ΝΤΡΟΠΗ-ΚΟΚΚΙΝΟ, ΘΥΜΟΣ-ΠΡΑΣΙΝΟ, ΦΟΒΟΣ-ΜΠΛΕ, ΧΑΡΑ-ΡΟΖ). Ομαδική εργασία -Κόβουν μία μαργαρίτα, γράφουν τα συναισθήματά τους στα πέταλά της (ΛΥΠΗ, ΝΤΡΟΠΗ, ΘΥΜΟΣ, ΦΟΒΟΣ, ΧΑΡΑ, ΑΓΑΠΗ) και κολλούν τη φωτογραφία τους στο κέντρο. -

Η παρέα μας έχει όνομα( κολάζ :ΤΑ ΦΩΤΕΙΝΑ ΑΣΤΕΡΑΚΙ, έχει τραγούδι (ΤΟ ΦΙΛΑΡΑΚΙ), έχει κανόνες, ζει σ’ ένα κήπο (ΣΤΟΝ ΚΗΠΟ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ) .- Παιχνίδι με ΖΑΡΙΑ: Παίρνω την έκφραση που μου δείχνει το ζάρι. .-Μουσικά παιχνίδια: Τα παιδιά ακούν επιλεγμένα έργα κλασικής μουσικής εκφράζουν τα συναισθήματά τους με το πρόσωπό τους και μετά με το υπόλοιπο σώμα τους : 1. CARL ORFF CARMINA BURANA (1ο) ΦΟΒΟΣ2.MOZART.ANDANTE (2ο) ΗΡΕΜΙΑ3. RODRIGO.CONSERTO DE ARANJUEZ (1ο , 2ο) ΛΥΠΗ4. VIVALDI.WINTER (10ο ,11ο ,12ο ) ΦΟΒΟΣ5.BEETHOVEN.SYMPHONY No 9. Ο ΥΜΝΟΣ ΣΤΗ ΧΑΡΑ. CHORAL 4. ΧΑΡΑ-Θεατρικά παιχνίδια: (χειρισμός συναισθημάτων και επίλυση διαφωνιών με ηρεμία):

1.ΘΥΜΟΜΕΤΡΟ. 2.ΤΕΧΝΙΚΗ ΗΡΕΜΙΑΣ ΤΗΣ ΧΕΛΩΝΑΣ (Αφήγηση από τη Νηπιαγωγό και η δραματοποίηση από τα παιδιά)«Μια φορά κι έναν καιρό, μια χελώνα περπατούσε στο λιβάδι τρώγοντας δροσερά χορταράκια ενώ πιο μακριά ο φίλος της ο Πέτρος έπαιζε με τη μπάλα του… »(Όλα τα παιδιά έχουν το ρόλο της χελώνας και αρχίζουν να παίζουν το παιχνιδο- τράγουδο «ΧΕΛΩΝΙΤΣΑ» από το βιβλίο της Μαρίας Κυνηγού- Φλάμπουρα «ΤΡΑΓΟΥΔΩ ΚΑΙ ΓΥΜΝΑΖΟΜΑΙ». Όταν τελειώνει το παιχνιδοτράγουδο, συνεχίζεται η αφήγηση.) « Ξαφνικά η μπάλα χτυπάει την χελώνα στο κεφάλι. Γυρίζει η χελώνα και βλέπει τον φίλο της τον Πέτρο να την κοιτά στενοχωρημένος. Η χελώνα νευριασμένη ετοιμάζεται να μαλώσει αυστηρά το παιδί για την απρόσεκτη συμπεριφορά του. Τότε όμως σκέφτεται την Τεχνική ηρεμίας της χελώνας και λέει STOP δεν πρέπει να χαλάσω τη σχέση μου με το φίλο μου. Μπαίνει λοιπόν μέσα στο καβούκι της, μετράει ως το τρία για να ηρεμήσει, παίρνει μια βαθιά αναπνοή και λέει με σταθερή φωνή στον Πέτρο: - Πέταξες τη μπάλα σου στο κεφάλι μου και πόνεσα πάρα πολύ. Άλλη φορά να προσέχεις. -Συγνώμη χελώνα που σε χτύπησα με τη μπάλα μου. Δεν το ήθελα. Από σήμερα θα είμαι πιο προσεκτικός, της απάντησε ο Πέτρος ».

ΤΟ ΦΑΝΑΡΙ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΤΟ ΦΑΝΑΡΙ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ 3 )ΠΡΟΒΛΗΜΑ; ΤΙ ΣΤΕΝΑΧΩΡΙΑ ! ΤΙ ΘΥΜΟΣ ! ΤΙ ΛΥΠΗ !ΚΟΚΚΙΝΟ: ΣΤΑΜΑΤΩ!!! ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ: ΣΚΕΠΤΟΜΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΙΛΑΩ. ΣΥΖΗΤΩ ΜΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΩ. ΠΡΑΣΙΝΟ: ΔΙΝΩ ΛΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΛΥΠΗ ΕΧΩ ΑΦΗΣΕΙ !!!

ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΟΜΑΔΩΝ Επίλυση διαφωνιών με λάθος τρόπο: Α΄ΟΜΑΔΑ : -Δε σε παίζω! Β΄ΟΜΑΔΑ : -Τι με νοιάζει έχω κι άλλους φίλους! Α΄ΟΜΑΔΑ: -Είσαι Χαζός! Β΄ΟΜΑΔΑ: -Εσύ είσαι Χαζός!

Επίλυση διαφωνιών με ηρεμία χρησιμοποιώντας ΤΟ ΦΑΝΑΡΙ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ: Α΄ΟΜΑΔΑ: -Δε σε παίζω! Β΄ΟΜΑΔΑ:ΠΡΟΒΛΗΜΑ; ΤΙ ΣΤΕΝΑΧΩΡΙΑ ! ΤΙ ΘΥΜΟΣ ! ΤΙ ΛΥΠΗ !Μου είπε ότι δε με παίζει. ΚΟΚΚΙΝΟ: ΣΤΑΜΑΤΩ τον καβγά. Δε θέλω να τον χάσω από φίλο ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ: ΣΚΕΠΤΟΜΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΙΛΑΩ. ΣΥΖΗΤΩ ΜΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΩ για να βρω τη λύση. ΠΡΑΣΙΝΟ: ΔΙΝΩ ΛΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΛΥΠΗ ΕΧΩ ΑΦΗΣΕΙ Μου ήρθε μια ιδέα. Β΄ΟΜΑΔΑ: -Έκανα κάτι που σε πείραξε; Έλα να το συζητήσουμε. Α΄ΟΜΑΔΑ: -Μου πέταξες άμμο. Β΄ΟΜΑΔΑ: -Συγνώμη δε θα το ξανακάνω. Άλλη φορά θα προσέχω. Θέλω να ξαναγίνουμε φίλοι. Α΄ΟΜΑΔΑ: -Εντάξει, σε συγχωρώ. Ας ξαναγίνουμε φίλοι.(Αγκαλιάζονται) ΖΗΤΩ!!!

Σύνθεση: «Ο ΚΗΠΟΣ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ». Τα παιδιά αντέγραψαν στη σύνθεση τα συναισθήματα που συναντήσαμε στα βιβλία που διαβάσαμε: ΛΥΠΗ, ΝΤΡΟΠΗ, ΘΥΜΟΣ, ΦΟΒΟΣ, ΧΑΡΑ, ΑΓΑΠΗ, ΚΑΚΙΑ, ΚΑΛΟΣΥΝΗ, ΕΥΓΝΩΜΟΣΥΝΗ, ΑΧΑΡΙΣΤΙΑ, ΤΥΨΕΙΣ, ΑΘΩΟΤΗΤΑ. Συζητήσαμε και για πολλά άλλα συναισθήματα. Τα παιδιά έπαιξαν με κουκλοθέατρο και κατέγραψαν σε μορφή ΚΟΜΙΞ τους διαλόγους των λουλουδιών, των πεταλούδων και των πουλιών στον «ΚΗΠΟ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ». Οι διάλογοι έχουν συγκρούσεις λόγω έντονων συναισθημάτων

ΠΕΤΑΛΟΥΔΕΣ:-Δε σε παίζω!-Τι με νοιάζει έχω κι άλλους φίλους! ΠΟΥΛΙΑ:-Γιατί μου γυρνάς την πλάτη; Τι σου έκανα;-Με είπες χαζό και μου έφαγες το σποράκι μου. Δε θέλω να μου φέρεσαι έτσι, γιατί με πληγώνεις. Μη ξεχνάς ότι εγώ πάντα σε βοηθάω.-Συγνώμη δε θα το ξανακάνω.-Καλά, σε συγχωρώ. ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ:-Δε σ΄ έχω φίλη!-Έκανα κάτι που σε πείραξε;-Μου πέταξες γύρη και με λέρωσες.-Συγνώμη, άλλη φορά θα προσέχω. Θέλω να ξαναγίνουμε φίλοι.-Εντάξει.

Παιχνίδια αξιολόγησης: Στο τέλος του προγράμματος θέλοντας να αξιολογήσουμε το βαθμό πρόσληψης των γνώσεων και των δεξιοτήτων που κατέκτησαν τα παιδιά παίξαμε τα παιχνίδια: 1. ΒΓΑΛΕ ΕΞΩ ΤΟ ΛΑΘΟΣ : Από μία σειρά λέξεων τα παιδιά προσπαθούν να βρουν τη λάθος λέξη και να τη φωνάξουν δυνατά. Για παράδειγμα στις λέξεις: ΧΑΡΑ, ΘΥΜΟΣ, ΨΑΛΙΔΙ, ΑΓΑΠΗ. Τα παιδιά πρέπει να φωνάξουν δυνατά τη λέξη ΨΑΛΙΔΙ. 2. ΝΑΙ – ΟΧΙ. ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ : Τα παιδιά διατάσσονται σε δύο παράλληλες σειρές. Μπροστά τους τοποθετούμε 2 καρέκλες, που στη μία βάζουμε τη ταμπέλα ΝΑΙ και στην άλλη ΟΧΙ. Το πρώτο ζευγάρι της κάθε ομάδας, μόλις ακούσει τη φράση π.χ. « ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΤΑΜΕ ΑΜΜΟ ΣΤΟΥΣ ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ ΝΑΙ Ή ΟΧΙ;» πρέπει να τρέξει να καθίσει στην καρέκλα με την ταμπέλα ΝΑΙ. Όποιος προλάβει να καθίσει πρώτος είναι ο νικητής και η ομάδα με τους περισσότερους νικητές είναι η νικήτρια ομάδα.

3.ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕ ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ : Διηγούμαστε στα παιδιά μια καθημερινή ιστορία η οποία περιέχει τις λέξεις-κλειδιά: ΧΑΡΑ, ΘΥΜΟΣ, ΑΓΑΠΗ, ΛΥΠΗ, ΝΤΡΟΠΗ, ΦΟΒΟΣ. Κάθε φορά που θα ακούν τις λέξεις αυτές, θα κάνουν κάτι. Για παράδειγμα όταν ακούν τη λέξη ΧΑΡΑ θα χαμογελούν, ΘΥΜΟΣ θα σφίγγουν τις γροθιές τους, ΑΓΑΠΗ θα αγκαλιάζονται, ΛΥΠΗ θα κλαίνε, ΝΤΡΟΠΗ θα κατεβάζουν το κεφάλι, ΦΟΒΟΣ θα κρύβουν το πρόσωπό τους.

Παρουσίαση στους γονείς 1.ΦΑΝΑΡΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ. 2.ΤΕΧΝΙΚΗ ΗΡΕΜΙΑΣ ΤΗΣ ΧΕΛΩΝΑΣ. ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ. 3.ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΦΙΛΑΡΑΚΙ. ΜΟΥΣΙΚΟΧΟΡΕΥΤΙΚΟ. Επίσκεψη : Στο γειτονικό Νηπιαγωγείο για να δούμε τους κανόνες ασφαλείας τους και να τους συγκρίνουμε με αυτούς που ισχύουν στο νηπιαγωγείο μας .Τους πήγαμε δώρο μια χειροποίητη μαράκα και τους κανόνες της τάξης μας και εκείνοι μας δώρησαν ένα βιβλίο με τις ζωγραφιές τους.

ΤΕΛΟΣ

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΑΘΗΝΑΣ