Βίκυ Σμπαρούνη Accounting & Taxation Manager ΕΒΕΑ - 14/04/2010 Προετοιμασία Φακέλου Τεκμηρίωσης Ενδοομιλικών Συναλλαγών: Η εμπειρία της sanofi-aventis Βίκυ Σμπαρούνη Accounting & Taxation Manager ΕΒΕΑ - 14/04/2010
Η sanofi-aventis Παγκοσμίως Παγκόσμιος Ηγέτης στο Χώρο της Υγείας με έδρα την Γαλλία # 1 στις αναδυόμενες αγορές (1) Περίπου 105,000 εργαζόμενοι σε 110 χώρες Διαφοροποιημένη παρουσία στον τομέα των φαρμάκων, των καταναλωτικών προϊόντων και των γενοσήμων Παγκόσμιος ηγέτης στα εμβόλια και στον τομέα υγείας των ζώων Καθαρές πωλήσεις 2009: €29.3 δις, σημειώνοντας αύξηση 6.3% (2) 33 εξαγορές & συνεργασίες το 2009 (1)Εξαιρούνται οι χώρες: ΗΠΑ, Καναδάς, Δυτική Ευρώπη (Γαλλία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία, Ισπανία, Ελλάδα, Κύπρος, Μάλτα, Βέλγιο, Λουξεμβούργο, Σουηδία, Πορτογαλία, Ολλανδία, Αυστρία, Ελβετία, Ιρλανδία, Φινλανδία, Νορβηγία, Ισλανδίά, Δανία), Ιαπωνία, Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία. (2) Συγκριτικά στοιχεία με το 2008
Η sanofi-aventis Ελλάδας N°1 στην Ελλάδα για το 2009 (στοιχεία IMS & ΙΦΕ) Συνολικές πωλήσεις 2009: 402,9 εκατ. ευρώ 500 εργαζόμενοι πανελλαδικώς, εκ των οποίων 350 επιστημονικοί συνεργάτες Με έδρα την Αθήνα Κέντρα επιστημονικής ενημέρωσης στη Θεσσαλονίκη και την Κρήτη Διοικητικά υπεύθυνη και για την Κύπρο
Η διαδικασία που ακολουθήσαμε (1/2) Βασικός Φάκελος Τεκμηρίωσης Δημιουργήθηκε από τα κεντρικά του ομίλου μας. Μεταφράστηκε στα Ελληνικά. Ελληνικός Φάκελος Τεκμηρίωσης Ακολουθήθηκε η δομή των πληροφοριών όπως προβλέπεται από την ΥΑ Α2-8092 31/12/2008. Χρησιμοποιήθηκαν, όπου ήταν δυνατό, αυτούσια εδάφια του Βασικού Φακέλου για λόγους συνέπειας. Προστέθηκαν πληροφορίες και ποσοτικά στοιχεία που αφορούσαν την Ελληνική θυγατρική.
Η διαδικασία που ακολουθήσαμε (2/2) Ελληνικός Φάκελος Τεκμηρίωσης Έγινε αξιολόγηση του φακέλου από εταιρία συμβούλων και εντοπίστηκαν τα σημεία / διαδικασίες που απαιτούσαν περαιτέρω τεκμηρίωση. Συνεργαστήκαμε με τα κεντρικά του Ομίλου και την εταιρία συμβούλων για την ολοκλήρωση του φακέλου. Τελικό βήμα: μετάφραση του φακέλου στα Αγγλικά και αποστολή στα κεντρικά του Ομίλου για την τελική έγκριση ότι ο Φάκελος αντικατοπτρίζει τα πραγματικά περιστατικά, δεδομένου ότι ο Όμιλος είναι αυτός που διαμορφώνει την μέθοδο κατάρτισης των ενδοομιλικών τιμών.
Τα προβλήματα που αντιμετωπίσαμε Συγκριτικά στοιχεία Ο όμιλος για τον καθορισμό των Τιμών Μεταβίβασης του 2008 εφάρμοσε την εσωτερική παγκόσμια τιμολογιακή πολιτική με βάση τις οικονομικές συνθήκες και δεδομένα που ήταν διαθέσιμα πριν την έναρξη του 2008 (4ο τρίμηνο του 2007). Σύμφωνα με την απόφαση Α2-8092 31/12/2008, τα συγκριτικά στοιχεία για την τεκμηρίωση των τιμών θα πρέπει να αφορούν τα 3 τελευταία χρόνια, δηλ. 2006-2008. Η διαδικασία της συλλογής και επεξεργασίας των συγκριτικών στοιχείων από τις τράπεζες πληροφοριών είναι χρονοβόρα και επίσης δεν υπάρχουν επαρκή διαθέσιμα στοιχεία των ετών 2006-2008 πριν το τέλος του 2009. Τυχόν έλεγχος κατά το 2009 αναφορικά με συναλλαγές του 2008 θα δημιουργούσε πρόβλημα αναφορικά με την παρουσίαση συγκριτικών στοιχείων.
Τα προβλήματα που αντιμετωπίσαμε Έλλειψη επίσημης θέσης σε πρακτικά ζητήματα Τυχόν πρακτικές τεκμηρίωσης οι οποίες έχουν υιοθετηθεί από τον Όμιλο βάσει αποδοχής τους από τις φορολογικές αρχές άλλων κρατών δεν γνωρίζουμε αν θα γίνουν αποδεκτές στην Ελλάδα δεδομένης της έλλειψης επίσημων οδηγιών και ιστορικού ελέγχων.
Τα προβλήματα που αντιμετωπίσαμε Έλλειψη επίσημης θέσης σε πρακτικά ζητήματα Παραδείγματα πρακτικών ζητημάτων που προέκυψαν κατά την κατάρτιση του Φακέλου αποτελούν: Ομαδοποίηση συναλλαγών για σκοπούς τεκμηρίωσης (για παράδειγμα εάν οι υπηρεσίες οι οποίες συνδέονται στενά με πωλήσεις προϊόντων μπορούν να τεκμηριωθούν μαζί με τις πωλήσεις προϊόντων) Χρήση διαφορετικών λογιστικών προτύπων από δύο συναλλασσόμενους (για παράδειγμα προσδιορισμός ενδοομιλικών τιμών με βάση το αποδεκτό εύρος τιμών περιθωρίου κέρδους που προσδιορίστηκε από τις οικονομικές καταστάσεις IFRS τρίτων συγκρίσιμων εταιρειών δεν εξασφαλίζει ότι το περιθώριο κέρδους με βάσει το ΕΓΛΣ θα είναι εντός του αποδεκτού εύρους τιμών.