Η ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Τι είναι αυτό που σας εκπλήσσει περισσότερο στους ανθρώπους;»
Advertisements

Η ώρα είναι: 23:27 Για να δείτε την παρουσίαση κάντε κλικ σε κάθε οθόνη.
Στρατής Μυριβήλης Γενιά Μεσοπολέμου ( )
Ιστορίες Καθημερινής Επισφάλειας νο2.
Ο Α΄ Παγκόσμιος πόλεμος
HENRI MATISSE
Μια ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΚΑΤα ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ με οδηγο την τεχνη
Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος.
ΑΓΑΠΗ.
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
Μαθήτρια: Ισμήνη Τσιγκανέ Καθηγήτρια: Μπορέτου Σταυρούλα Μάθημα: Κείμενα Έτος:
«Γκουέρνικα» Μια εικαστική καταγγελία για τη βαρβαρότητα του πολέμου
1922.
Λέμε ΌΧΙ Στο Σχολικό Εκφοβισμό
ΟΙ ΔΙΑΛΑΜΠΑΔΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
ΣΤΡΑΤΕΥΣΗ-ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΘΗΤΕΙΑ
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ.
Οδυσσέας Ελύτης Ο ποιητής του Αιγαίου
Οδυσσέας Ελύτης, «Πίνοντας ήλιο κορινθιακό», Ποίηση, Ίκαρος.
Θ Ρ Η Σ Κ Ε Υ Τ Ι Κ Α Α Γ Υ Μ Ν Α Σ Ι Ο Υ. Οι ιστορίες των Πατριαρχών έχουν βασικά θρησκευτικό χαρακτήρα. Μιλούν δηλαδή για τη µοναδική σχέση των πρωταγωνιστών.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΉ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
11. Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο;
MARIE CURIE Εργασία για το Project Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Μακεδονίας Ομάδα 3 Ξενίδης Γιώργος Βαρελτζίδου Μαρίνα Γαβριηλίδου Ελένη.
Ξενοφοβια – Χρωμοφοβια Ρατςιςμος
Έλληνες Λογοτέχνες: Στράτης Μυριβήλης
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΡΓΥΡΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΡΔΑΛΟΣ ΙΩΑΝΝΑ ΣΚΟΥΡΑ
Ο Α΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ Η ΡΩΣΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ( )
Ευαγγελία Στυλιανού Α’4
Πάμπλο Πικάσο Κυβισμός
Μια βόλτα στο θέατρο Σπύρος Ρουμελιώτης Α’3.
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
Δ1Δ1.  Γεννήθηκε το 1842 στη Τήνο  Παιδί φτωχής οικογένειας ξυλουργού  Το 1850 η οικογένειά του έρχεται στην Αθήνα  17 ετών φοιτά στη Σχολή Καλών.
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Εργασία Κειμένων Θέμα: Στράτης Μυριβήλης και Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος
Το εικονογραφημένο βιβλίο στην προσχολική εκπαίδευση Λογοτεχνία και Τέχνη 23 Ιανουαρίου 2013 Κωνσταντοπούλου Άννα.
Εργασία Αρχαίας Ελληνική Γλώσσας
ΟΡΓΑΝΩΝΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ H καταγγελία του πολέμου μέσα από την τέχνη. Παρουσιάζουν οι μαθητές: Δανάη Ξηρομερίτη Ελένη Αυγέρη Κατερίνα.
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου. Στα τελευταία μαθήματα της Έ τάξης γνωρίσαμε ποια ήταν τα προβλήματα που συγκλόνιζαν τη Βυζαντινή αυτοκρατορία.
Οι Έλληνες των παροικιών και των Παραδουνάβιων Ηγεμονιών.
 Ένα συγκλονιστικό βιβλίο για τη ζωή και τον αγώνα ενός Μουσουλμάνου που μετεστράφη στο Χριστιανισμό. Ο πόλεμος δύο κόσμων μας παρουσιάζεται ανάγλυφος.
Ο ζωγράφος Θεόφιλος. Ο Θεόφιλος Χατζημιχαήλ ή Θεόφιλος Κεφαλάς ή Κεφάλας όπως ήταν το πραγματικό του όνομα (Βαρειά Λέσβου,1870; – Βαρειά Λέσβου, 24 Μαρτίου;
Ζωρζ Σαρή Δημήτρης.Σ Σχολ. 1 ο Δημοτικό σχολείο Σκύδρας Τάξη Ε
ΠΑμπλο Πικασο.
Σεπτέμβρης 2015 ΣΤ’2.. Η συγγραφέας του βιβλίου είναι η Ζωρζ Σαρή.
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης 1851 – 1911 Παρουσίαση από τις μαθήτριες : Ντόκο Αννα-Μαρια Ευαγγέλου Γεωργία Γκινάι Λούσυ.
Το ψέμα Ζωρζ Σαρή Μπουσμαλή Ξανθή Α’ Γυμνασίου Σχ. Έτος
Για τη Μακεδονία θα μιλήσουμε σήμερα. Όχι όμως για τη σημερινή Μακεδονία που είναι ελεύθερη και ζούμε σ’ αυτήν και είμαστε περήφανοι για το όνομά της,
Ερμηνεία γελοιογραφίας
Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ Στις μέρες μας, λίγοι είναι οι άνθρωποι που διακατέχονται από πραγματική αγάπη προς τους συνανθρώπους τους. Η ΑΓΑΠΗ όμως, είναι ένα.
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Βασίλης Α. Τάξη Ε2 ΠΤΔΕ-ΑΠΘ
Π Ι Κ Α Σ Ο Γ Κ Ε Ρ Ν Ι Κ Α.
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ..
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Γιάννης Μαγκλής Συνέντευξη από τον νέο στρατιώτη Υπεύθυνη καθηγήτρια: Καλλιόπη.
Ναπολέων Λαπαθιώτης Νυχτερινό
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΛΥΜΠΕΡΑΚΗ.
4ο Ερευνητικό Πεδίο Τα αντιπολεμικά μηνύματα μέσα από τη ζωγραφική
ΓΑΛΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ.
29/9/15 Ε΄2 Χρhστος Μπaτζιος.
ΤΟ ΚΑΠΛΑΝΙ ΤΗΣ ΒΙΤΡΙΝΑΣ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ, ΜΙΧΑΙΑΣ ΕΙΡΗΝΗ
ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ.
ΜΟΥΣΙΚΗ.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Άνθρωποι του μύθου Στέλιος Ξεφλούδας.
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου εν.2 κεφ. 1 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ ΑΡΑΠΙΤΣΑ ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΟΥΡΓΙΩΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΟΥΡΓΙΩΤΗΣ ΚΟΣΜΑΣ ΚΑΛΤΣΑ ΙΩΑΝΝΑ ΡΑΧΙΩΤΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ

ΠΑΜΠΛΟ ΠΙΚΑΣΟ, ΓΚΕΡΝΙΚΑ Ο Πικάσο έζησε τους δυο μεγάλους πολέμους που έγιναν στην Ευρώπη -ο Α' Παγκόσμιος (1914-1918) και ο Β' Παγκόσμιος πόλεμος (1939- 1945). Ο Πικάσο, από την πρώτη στιγμή, στράφηκε εναντίον του φασισμού και υποστήριξε τις ελευθερίες του λαού. Δύο χιλιάδες άνθρωποι σκοτώθηκαν και η ισπανική πόλη Guernica καταστράφηκε, όταν οι Γερμανοί τη βομβάρδισαν. Ο Πικάσο εμπνευσμένος από αυτό το αληθινό γεγονός, θέλησε να διαμαρτυρηθεί ενάντια σ' όλους τους πολέμους. Ζωγραφίζει την Γκουέρνικα, μια μεγάλη τοιχογραφία .

Ο ΠΙΚΑΣΟ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ ΤΟΥ.

Στο πάνω μέρος του πίνακα μια γυναίκα σκύβει από το παράθυρό της, κρατώντας μια λάμπα, για να δει τι συμβαίνει. Η Γυναίκα έντρομη βλέπει τον πόλεμο από κοντά, τόσο κοντά που μπορεί να νιώσει τον πόνο των νεκρών . Βγαίνει στο παράθυρο, κρατώντας μια λάμπα και μπορεί να διακρίνει τον χαμό που γίνεται έξω από το σπίτι της. Η επιμέρους εικόνα του έργου έχει αντιπολεμικό χαρακτήρα, καθώς η γυναίκα κοιτάει με απορία και αναλογίζεται πώς είναι δυνατόν να πέθαναν όλοι αυτοί. Ακόμη στο πρόσωπο της μπορούμε να διακρίνουμε την δυστυχία και την απόγνωση που νιώθει.

Ο Πικάσο έλεγε: "Η ζωγραφική είναι ένα όπλο για την επίθεση και την άμυνα ενάντια στον εχθρό". Ποιος ήταν ο εχθρός που θέλησε να πολεμήσει ο ζωγράφος ζωγραφίζοντας αυτόν τον πίνακα; Ο Εχθρός που θέλησε να πολεμήσει ο ζωγράφος είναι ο ΠΟΛΕΜΟΣ. Αυτό μπορούμε ν τα καταλάβουμε, αν σκεφτούμε ότι ο Πικάσο είναι εναντίον τα φασισμού και υποστήριξε τις ελευθερίες του λαού.

Κοίταξε τα πρόσωπα. Παρατήρησε τα χαρακτηριστικά τους, τα μάτια και τα στόματα. Τι νιώθουν; Τι προξενεί ο πόλεμο στους ανθρώπους; Τα στόματα και τα μάτια των ανθρώπων είναι παραμορφωμένα, υπάρχει ένας σπαραγμός και είναι σαν να ζητάνε βοήθεια, αλλά κανένας να μην μπορεί να τους την δώσει. Νιώθουν πόνο και απελπισία για την τραγωδία που έζησαν. Ο πόλεμος στους ανθρώπους προξενεί μίσος και διάλυση, που δεν μπορούν να εξαφανίσουν αλλά ούτε να συγχωρήσουν.

Γιατί ο Πικάσο τα ζωγραφίζει όλα κομματιασμένα, παραμορφωμένα και άσχημα; O Πικάσο τα ζωγραφίζει όλα κομματιασμένα παραμορφωμένα και άσχημα, επειδή θέλει να μας δείξει ότι υπάρχει πόλεμος, φόβος και λύπη μέσα σε όλα αυτά που ζουν τα θύματα του πολέμου, αλλά και να τονίσει την τραγικότητα και την ασχήμια.

Γιατί άραγε ο Πικάσο, που λάτρευε την πολυχρωμία, εδώ χρησιμοποιεί μόνο μαύρο, άσπρο και γκρίζο; Τα χρώματα που χρησιμοποιεί ο Πικάσο είναι πολύ μουντά αλλά και σκούρα όπως μαύρο , γκρι αλλά και άσπρο .Ο Πικάσο λάτρευε την πολυχρωμία, αλλά σε αυτό το έργο του χρησιμοποίησε σκούρα χρώματα, για να μας δείξει ότι έχει συμβεί κάτι κακό. Αλλά και πολύ φανταστικό γιατί έτσι όπως έχει τοποθετήσει τα μέρη του σώματος μας δείχνει κάτι το φανταστικό, το παράλογο, όπως είναι κι ο πόλεμος.

Τα σχήματα και οι γραμμές δεν είναι ήρεμες και αρμονικές αλλά κοφτερές και γεμάτες ένταση. Τα σχήματα και οι γραμμές που χρησιμοποιεί Πικάσο είναι πολύ κοφτερές άλλα και γεμάτες ένταση. Είναι πολύ κουραστική εικόνα, αφού με δυσκολία μπορούμε να διακρίνουμε τα μέρη του σώματος, επειδή ο καλλιτέχνης τα έχει διασκορπισμένα, όπως κι ο πόλεμος έχει τη δύναμη να φθείρει τα πάντα.

Άκου τους φοβερούς ήχους που αναβλύζουν από το έργο! Οι ήχοι που αναβλύζουν από το απόσπασμα <<ΓΚΟΥΕΡΝΙΚΑ>> είναι λίγο τρομακτικοί, αλλά και λυπητεροί αφού εναρμονίζονται με τις μορφές του πίνακα. Οι ήχοι είναι δυνατά ουρλιαχτά από ανθρώπους και ζώα, κραυγές πόνου και δυστυχίας. Μπορούμε να καταλάβουμε πως πονάνε και υποφέρουν από τον πόλεμο.

Ο Πικάσο αφαιρεί τις λεπτομέρειες και χρησιμοποιεί συμβολικές εικόνες. Ο ζωγράφος προβάλλει την οδύνη και τις καταστροφές του πολέμου με εικόνες που είναι κομματιασμένες, για να ενώσει μια κατεστραμμένη πόλη σε έναν πίνακα.

Το έργο αυτό έγινε γνωστό σ' όλο τον κόσμο. Το έργο του Πικάσο έγινε γνωστό, γιατί ο ίδιος ήθελε να μεταδώσει σε όλο τον κόσμο ένα αντιπολεμικό μήνυμα που θα μπορούσε να αγγίξει όλες τις ψυχές των ανθρώπων και να καταλάβουν μέσα από έναν πίνακα, μια ζωγραφιά τι ακριβώς πάει να πει ΠΟΛΕΜΟΣ!

Λέγεται πως το έργο θα είναι επίκαιρο πάντα! Σήμερα σε μερικά κράτη τις γης υπάρχουν εστίες πολέμου, όπου θα εκτυλίσσονται σκηνές σαν αυτές που απεικονίζει ο Πικάσο στο έργο του. Παρατηρούμε πολλά γεγονότα που έχουν σχέση με τον πόλεμο όπως στην Αίγυπτο, Συρία, Παλαιστίνη και Γάζα. Το πιο επικίνδυνο όπλο ανάμεσα σε όλα τα άλλα είναι τα πυρηνικά. Μπορούν να προκαλέσουν μεγάλες καταστροφές με χιλιάδες θύματα.

Ο ΛΟΓΟΤΕΧΝΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΛΗΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΕΙ ΤΟ ΠΑΡΑΛΟΓΟ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ Ο Γιάννης Μαγκλής γεννήθηκε στην Κάλυμνο. Ο πατέρας του, άλλοτε κτηματίας στη Μικρά Ασία, ήταν υποδιευθυντής ελληνοαγγλικής εταιρείας εμπορίας σφουγγαριών. Στη γενέτειρά του ο Γιάννης Μαγκλής τέλειωσε το Γυμνάσιο και εργάστηκε σε νεανική ηλικία στα σφουγγαράδικα. Από το 1926 και για δυόμισι χρόνια εργάστηκε σε αποθήκη επεξεργασίας σφουγγαριών.

ΟΙ ΣΠΟΥΔΕΣ ΤΟΥ Διακρίθηκε και στάλθηκε από την εργοδότρια εταιρεία εσωτερικός σε λύκειο της Χάβρης της Γαλλίας για να συμπληρώσει τις γνώσεις του. Μετά την ολοκλήρωση των εκεί σπουδών του προάχθηκε σε υποδιευθυντή του παρισινού υποκαταστήματος. Κατά τα χρόνια της παραμονής του στη γαλλική πρωτεύουσα στράφηκε με ενδιαφέρον στη μελέτη Ιστορίας, Φιλοσοφίας και Λογοτεχνίας. Το 1933 πήρε μετάθεση στη γενέτειρά του και λόγω των σκληρών συνθηκών εργασίας προσβλήθηκε από φυματίωση, ασθένεια που εγκαινίασε τις μακρόχρονες περιπέτειες της υγείας του. Το 1937, κατά τη διάρκεια νέας μετάθεσής του στην Αίγινα γνωρίστηκε με το Νίκο Καζαντζάκη, ο οποίος στάθηκε πνευματικός οδηγός και συμπαραστάτης του.

Γιάννης Μαγκλής

ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΥΡΙΒΗΛΗΣ, «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ»: ΈΝΑ ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΟ ΕΡΓΟ Γεννήθηκε στη Συκαμιά  της Λέσβου στις 30 Ιουνίου 1892, όπου και έζησε ως το 1969. Κατά τα πρώτα του σχολικά χρόνια αδιαφορούσε για τα μαθήματα και δεν άντεχε την πειθαρχία του σχολείου. Παρόλα αυτά στο Γυμνάσιο η λογοτεχνία κίνησε έντονα το ενδιαφέρον του. Η Λέσβος  εκείνη την εποχή γνώριζε μεγάλη πνευματική άνθηση και ο Μυριβήλης ήρθε σε επαφή με τους πνευματικούς κύκλους του νησιού και άρχισε να συνεργάζεται με εφημερίδες και περιοδικά. Παράλληλα, επειδή αντιμετώπιζε οικονομικές δυσκολίες, εργαζόταν ως δάσκαλος. Το 1912 μετακόμισε στην Αθήνα, όπου γράφτηκε στη Φιλοσοφική και τη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών , ενώ παράλληλα εργαζόταν ως συντάκτης σε διάφορες εφημερίδες. Την ίδια χρονιά κατατάχθηκε στον στρατό ως εθελοντής και πολέμησε στους Βαλκανικούς πολέμους , στον Ά Παγκόσμιο Πόλεμο και στη Μικρασιατική εκστρατεία.

Η Στράτευση του στο μέτωπο. Κατά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο στρατεύεται στο μέτωπο της Μακεδονίας. Το 1917 κατατάσσεται στο 4ο Σύνταγμα της Μεραρχίας Αχιπελάγους και συμμετέχει στην προκάλυψη του Μοναστηρίου μαζί με τον αδελφό του, Κίμωνα. Εκεί αρχίζει να γράφει το «Η Ζωή εν Τάφω». Ο Μυριβήλης παίρνει μέρος και στη μικρασιατική εκστρατεία. Μετά την εκκένωση του Εσκί-Σεχίρ καταφεύγει πρόσφυγας στη Θράκη και από εκεί επιστρέφει στη Λέσβο το 1922.Γίνεται μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του Εθνικού Συνδέσμου Ελλήνων Επιστράτων Αιγαίου και υποστηρίζει το κίνημα της Εθνικής Άμυνας, ενώ μετά τη Μικρασιατική καταστροφή παίρνει θέση υπέρ της Στρατιωτικής Επανάστασης.

Ο Στρατής Μυριβήλης…

Ο συγγραφέας στο κείμενο που μελετήσαμε τονίζει πως ένας στρατιώτης, όταν είδε μια κατακόκκινη παπαρούνα στην άκρη των χαρακωμάτων του μετώπου, έβγαλε από μέσα του πολλά συναισθήματα: τρυφερότητα, ευαισθησία που νόμιζε πως είχε χάσει εξαιτίας της σκληρής και βάρβαρης πραγματικότητας του πολέμου…

ΕΡΙΧ ΜΑΡΙΑ ΡΕΜΑΡΚ, «Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπο» Ό Έριχ Μαρία Ρεμάρκ στο βιβλίο του εστιάζοντας στην ψυχολογία του νέου στρατιώτη, αφού ήταν και ο ίδιος, επισημαίνει ότι στον πόλεμο χάνει κανείς κάθε αίσθημα ανθρωπισμού και αλληλεγγύης: «Είμαστε αναίσθητοι νεκροί, οι οποίοι με ένα στρατήγημα ή κάποια επικίνδυνη μαγεία γινήκαμε και πάλι ικανοί να τρέχουμε και να σκοτώνουμε !!Επίσης έχουμε γίνει επικίνδυνα ζώα, δεν πολεμούμε αμυνόμαστε εναντίον της καταστροφής. Δε ρίχνουμε τις χειροβομβίδες μας πάνω σε ανθρώπινα πλάσματα, γιατί τη στιγμή εκείνη δε νιώθουμε παρά ένα πράγμα: ότι ο θάνατος βρίσκεται εκεί σ' αυτούς να μας αρπάξει κάτω από αυτά τα χέρια και κάτω απ' αυτά τα κράνη».

Η ΑΥΣΤΗΡΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΩΝ!!

Ό, τι χτίζει η ειρήνη το γκρεμίζει ο πόλεμος Να ΝΑΙ στη ειρήνη όχι στον πόλεμο ! ΑΓΩΝΙΣΤΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ ! ΌΧΙ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΛΟΓΟ ΠΟΛΕΜΟ !