Προφορικός ή γραπτός λόγος;

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Η ΚυριακΗ τηΣ ΟρθοδοξιαΣ»
Advertisements

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Κ.Π. ΚΑΒΑΦΗΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Κ.ΜΑΥΡΟΜΑΤΑΚΗ ΕΤΟΣ :
Ζωγραφική με Φως Ναταλία – Ελένη Πίτλιγερ Οκτώβριος 2012
Επιπτώσεις του ηλεκτρονικού εκφοβισμού
ΜΟΥΣΕΙΟΒΑΛΙΤΣΕΣ.
Βασικεσ αρχεσ επικοινωνιακησ αγωγήσ
Εργασία στο μάθημα της Τεχνολογίας.
Οι μαθητές της Ε1 τάξης Δημήτρης-Ελένη παρουσιάζουν την εξής άσκηση.
Δρ. Τζάμου Αικατερίνη Φιλόλογος Πειραματικού Λυκείου Βαρβακείου Σχολής
Μεταγωγή και Πολυπλεξία
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
Ιστορία της διάλυσης της Γιουγκοσλαβίας
Ο άνθρωπος ως εικόνα θεού
Facebook. Μέλη της ομάδας: Μέλη της ομάδας: Σοφία Βισκαδούρου Σοφία Βισκαδούρου Δέσποινα Αγγελίδου Δέσποινα Αγγελίδου.
6η εργασία α:Ποταμοί που εκβάλλουν στην Μεσόγειο
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΤΕΊΧΗ ΤΗΣ ΤΡΟΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΟΡΙΤΣΑΣ
ΒΙΚΥ ΤΟΥΓΙΟΥΝΤΖΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΤΑΡΟΥΣΑ ΛΕΩΝΙΔΑ ΤΑΣΟΣ ΣΤΟΙΚΟΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α’ ΕΠΑ.Λ.
ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ Τι είναι Πώς εμφανίζεται Μονάδα μέτρησης – όρια έκθεσης
ΙΣΛΑΝΔΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΑΡΑ ΚΚΟΛΗ.
ΜΑΡΙΟΣ ΜΙΧΑΗΛ ΣΤ΄1.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νίκη Κάτσαρη Καθηγήτρια Οικιακής Οικονομίας & Οικολογίας
Πεδιάδα Θεσσαλίας.
Σάβιακλη Φωτεινή Τερζίδης Ηλίας Πεπόνα Λαμπρινή Παράτσιος Δημήτριος
Ο Άλμπρεχτ Ντίρερ (Albrecht Dürer)
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 18 Ιανουαρίου Εισαγωγή στην τεχνική της παρουσίασης.
ΜΟΛΥΝΣΗ ΤΟΥ ΑΕΡΑ Η ατμοσφαιρική ρύπανση προκαλεί σοβαρές καταστροφές στη Γη.
Πασχαλίδης Θανάσης Τζέτζης Νίκος Σαρίδου Δέσποινα Σαπρανίδης Κων/νος
ΑΣΠΑΙΤΕ ΕΠΠΑΙΚ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
Ξιφασκία σε αμαξίδιο.
ΟΜΙΛΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ Καλλιέργεια του προφορικού λόγου σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης Καλλιέργεια επικοινωνιακών δεξιοτήτων.
Θ.Ε 3: Ποιός είναι ο άνθρωπος Σοφία Βασιλειάδου Β΄
Ελληνικός τουρισμός Θετικές και Αρνητικές Συνέπειες.
Φεβρουάριος Βύσκα Λίντια Γεωργιάδη Δήμητρα Κουμελά Αγγελική.
Οι θάλασσες της Ελλάδας
Π.Π.Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Δια βίου εκπαίδευση Κ Β Κ Σ Μ Χ Μ Χ Κ Ά Ορισμός δια βίου εκπαίδευσης Η μαθησιακή δραστηριότητα με την οποία η εκπαίδευση θεωρείται ως μια μακροχρόνια.
Αριθμητικά συστήματα στον Η/Υ
Νίκος Κοτοπούλης Σωτήρης Λέγκας
Παραολυμπιακή Τοξοβολία
ΤΡΙΑΘΛΟ.
Μια θεωρητική ματιά στο « Gravity » Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Τσάγκαρη Παναγιώτα Υπεύθυνη Μαθήτρια: Παπαβασιλείου Ελένη – Χρυσάνθη Τμήμα: Β’3 Σχολικό Έτος:
Γιάννης Ρίτσος.
Η Ακολουθία της Οξφόρδης
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Ναός του Ηφαίστου Θησείο.
Η ΓΛΩΣΣΑ ΩΣ ΜΕΣΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ
ΤΠΕ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΛΩΣΣΑΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ 1 ο Λύκειο Ρόδου Δημητρης Γεωργαλίδης.
Υποέργο Τουρκικής 08 Υποέργο Τουρκικής 08 Επιμόρφωση νέων αξιολογητών και ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση εξεταστών της.
Βασικες Εννοιες Φυσικης Μηχανική. Την προηγουμενη φορα Μας απασχολησαν τα ιδανικά αέρια Είδαμε το πώς: Η συμπίεση και η εκτονωση αερίων συνδέεται με εισοδο.
Ρατσισμός.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Μάθημα 6: Γλώσσα και περιεχόμενο Διδάσκουσα: Βασιλάκη Ευγενία ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
Η έννοια της ποικιλίας στην ανθρώπινη γλώσσα
Ο μύθος της ομοιογένειας
Ο Saussure (1979) πραγματοποίησε τη διάκριση ανάμεσα:  Στην αφηρημένη πλευρά της γλώσσας, δηλαδή στη δομή της γλώσσας (langue), το γλωσσικό σύστημα.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ. Η επικοινωνία είναι απαραίτητη για την καλή λειτουργία του οργανισμού και για την αποτελεσματική λήψη των αποφάσεων. Σε αυτό το κεφάλαιο.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Παραγωγή γραπτού λόγου στο Λύκειο
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
ΠEΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:
Το κείμενο Ορισμός Το κείμενο αποτελεί μια γλωσσική ενότητα που έχει καθορισμένα όρια, εσωτερική συνοχή και φέρνει τόσο στοιχεία από τις προθέσεις του/της.
Μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας Σχετίζονται με εκάστοτε θεώρηση και αντίληψη για γλώσσα και παιδαγωγικές και διδακτικές τάσεις που επικρατούν. Η διδακτική.
ΑΦΗΓΗΣΗ Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός και Νέες Τεχνολογίες Ι Ομάδα Story 3 Υπ. Καθ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Προφορικός ή γραπτός λόγος; Μήπως και τα δύο, χωρίς αξιολογική προτεραιότητα;

Η ομάδα μας. Σιαμάγκας Σωτήρης Τουρνάκης Μάνος Βαϊνάς Χρήστος Μπουρουζήκας Κώστας

Περιεχόμενα. Πρόλογος. Γνωρίσματα προφορικού και γραπτού λόγου. Η επικοινωνιακή τους δραστηριότητα. Η κοινωνική τους λειτουργία. Οι διαφορές τους στη χρήση της γλώσσας. Η προτεραιότητα του προφορικού λόγου. Κρυπτογραφία. Συνθήματα σε τοίχους. Βιβλιογραφία.

Προλογικά. Η ομιλία και το γράψιμο συνδέονται με διαφορετικές περιστάσεις επικοινωνίας, άρα υπηρετούν διαφορετικούς στόχους. Ο προφορικός λόγος είναι γενικά αυθόρμητος και ικανοποιεί τρέχουσες ανάγκες της καθημερινής ζωής, συχνά «δε φοράει τα καλά του». Ο γραπτός λόγος, τις περισσότερες φορές, είναι δίαυλος συμβατικής ή επίσημης επικοινωνίας. Η κόντρα προφορικού και γραπτού λόγου είναι παλιά και εξαρχής αμφιλεγόμενη. «verba volant, scripta manent» ’’τα λόγια πετούν τα γραπτά μένουν’’ / Γιατί τώρα το να πετάς είναι χειρότερο από το να στέκεσαι, παραμένει μάλλον εκκρεμές ερώτημα.

Γνωρίσματα του προφορικού λόγου. Δεσμεύσεις απέναντι στο ακροατήριο. Αναφορές στον ομιλητή και τις τεχνικές του. Τεχνικές ρύθμισης της ροής της πληροφορίας. Χρήση ευθέως λόγου.

Γνωρίσματα του γραπτού λόγου. Συνδεδεμένες/ συμπαρατιθέμενες φράσεις. Περισσότερο υλικό σε μονάδες νοήματος. Πλάγιος/ευθύς λόγος.

Η επικοινωνιακή τους δραστηριότητα. Προφορικός λόγος. Πλούσιο φορτίο ομιλίας. Επιτονισμός, χρώμα φωνής, βλέμμα, εκφράσεις προσώπου, κινήσεις σώματος. Λόγος αμφίδρομος. Γραπτός λόγος. Σύνταξη, λεξιλόγιο, στίξη. Όλα πρέπει να λέγονται «ανοιχτά». Λόγος μονής κατεύθυνσης.

Η κοινωνική τους λειτουργία. Προφορικός λόγος. Κοινωνική ταυτότητα και ρόλος σε κάθε συνομιλιακή διεπίδραση. Υποχωρεί το κυριολεκτικό νόημα και διευρύνεται η γνωριμία των ομιλητών. Λόγος διατύπωσης και διαπραγμάτευσης γνωμών. Λόγος του «εδώ και τώρα».

Γραπτός λόγος. Προγραμματισμένη καταχώριση πληροφοριών. «Φεύγει» από τους περιορισμούς του χώρου και του χρόνου. Αυτονομία στη διαδρομή του ιστορικού χρόνου. Καταγράφονται στη μνήμη οι πιο χρήσιμες πληροφορίες. Λόγος της «μεγάλης διάρκειας».

Διαφορές στη χρήση της γλώσσας. Προφορικός λόγος. Ατελείς προτάσεις, ανολοκλήρωτες φράσεις. Παρατακτική σύνδεση. Επαναλήψεις. Ενεργητική σύνταξη. Δομή: θέμα-σχόλιο.

Γραπτός λόγος. Ποικιλία υποτακτικών συνδέσμων. Μετακειμενικοί δείκτες (π.χ. όροι απαρίθμησης). Ονοματικές φράσεις, προσδιοριστικοί όροι. Παθητική σύνταξη συχνά. Δομή: υποκείμενο-κατηγόρημα.

Προτεραιότητα του προφορικού λόγου. Φυλογενετική και οντολογική. Γνωστική-μαθησιακή. Δομική.

Κρυπτογραφία. Μαθηματικές τεχνικές με σκοπό: Τα μηνύματα να φτάσουν με ασφάλεια στον σωστό προορισμό. Μόνο ο παραλήπτης να μπορεί να τα δει και να τα καταλάβει. Το μήνυμα να μην αλλοιωθεί κατά τη μεταφορά του. ΣΠΑΡΤΙΑΤΙΚΗ ΣΚΥΤΑΛΗ ΣΤΗΛΗ ΤΗΣ ΡΟΖΕΤΑΣ

Συνθήματα σε τοίχους. Σχολιάζουν κοινωνικοπολιτικά δρώμενα. Νοηματοδοτούν ιδεολογίες. «Αιχμαλωτίζουν» στον χρόνο προσωπικές σκέψεις και συναισθήματα.

Τα συνθήματα στη δική μας πόλη.

Βιβλιογραφία. http://abnet.agrino.org/htmls/H/H008.html http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CF%81%CF%85%CF%80%CF%84%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AF%CE%B1 http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=86776 http://www.komvos.edu.gr/glwssa/odigos/thema_a10/a_10_thema_id.htm