ΦΩΣ –ΧΡΩΜΑ-ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΧΡΩΜΑΤΟΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Χρώματα Βασικά & Συμπληρωματικά
Advertisements

Ανάλυση λευκού φωτός και χρώματα
ΕΙΚΟΝΕΣ.
Χαρακτηριστικά εικόνας
Φυσική Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας
2ο ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ
Τι ξέρετε για την ΟΡΑΣΗ;
Εννοιες και Παράγοντες της Ψηφιακής Επεξεργασίας Εικόνας.
ΕΡΓΑΣΙΑ 1ο Λύκειο Χαλανδρίου Τάξη Γ΄ Μάθημα: Φυσική Γενικής Σχ
ΦΥΣΙΚΗ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΧΗΜΕΙΑ ΧΡΩΜΑΤΩΝ ΧΡΩΜΑ ΚΑΙ ΧΗΜΙΚΗ ΔΟΜΗ Δρ. Ι.Γ.Καράλη.
Επεξεργασία Έγχρωμων Εικόνων
το χρώμα στον υπολογιστή
Δημιουργία Χρώματος Χρωματικό Διάγραμμα Έγχρωμα Φίλτρα
Η γένεση και ο «θάνατος» των αστέρων Λουκάς Βλάχος
Βασικά χαρακτηριστικά. Η ανάγνωση ενός βιβλίου γίνεται γραμμικά για να αποκομίσουμε αυτά που ο συγγραφέας θέλει να μεταδώσει Η δυνατότητα περιήγησης από.
Προβλήματα πολλαπλασιαστικών δομών
Παρατήρηση φαινομένων στην Γη: Milky Way, Παλίρροια, Σέλας,
Λάμπες φθορισμού Σύγκριση λαμπτήρων πυρακτώσεως, φθορισμού και led.
6.1 ΦΩΣ: ΟΡΑΣΗ & ΕΝΕΡΓΕΙΑ.
Θεωρία Χρώματος και Επεξεργασία Έγχρωμων Εικόνων
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Φως και σκιά
Υλικά. Materials Χρώμα Ambient color: το χρώμα περιβάλλοντος Diffuse color: το κύριο χρώμα του υλικού (αναφέρεται ως χρώμα διάχυσης και ισχύει για όλα.
Βασικές έννοιες στην ψηφιακή εικόνα
Modern Greek. Το βιβλίο είναι κόκκινο. Το σκουλίκι είναι πράσινο.
Οπτική, Καθρέφτες και Διαφάνεια σωμάτων
ΔΤΨΣ 150: Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας © 2005 Nicolas Tsapatsoulis Επεξεργασία Έγχρωμων Εικόνων Τμήμα Διδακτικής της Τεχνολογίας και Ψηφιακών Συστημάτων.
8.3 ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ 8.4 ΤΟ ΧΡΩΜΑ.
Θεωρία των Χρωμάτων.
Υλικό/ Αρχιτεκτονική Ηλεκτρονικού Υπολογιστή
Θεωρία Χρώματος και Επεξεργασία Έγχρωμων Εικόνων
Αρχές Σχεδίου και Θεωρίας Χρωμάτων
Εφαρμογές Πληροφορικής
Η θεωρία των χρωμάτων. η θεωρία των χρωμάτων.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ.
Φως και χρώματα (α).
ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΑΣ.
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
Ουράνιο τόξο.
1ο ΕΠΑ.Λ. ΣΟΦΑΔΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ Β’ ΤΑΞΗ
Πολυμέσα – Εφαρμογές Πολυμέσων
Όνομα ομάδας: Γαλαζοπράσινο Μαθητές: Καραίσκου Ρανια, Γιαμαίου Σπυριδούλα, Παπαδόπουλος Ευσέβιος, Τσατσαράγκος Θανάσης Θέμα: Φώς, Χρώμα και τέχνη Σχολείο:6ο.
EIΔΙΚΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΕΙΣ ΕΞΑΧΡΩΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΤΑΧΡΩΜΙΑΣ. EIΔΙΚΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΕΙΣ ΕΞΑΧΡΩΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΤΑΧΡΩΜΙΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Ι 1.Εισαγωγή 2.Χρωματικό φάσμα 3.CIE l*a*b* 4.RGB.
Click to add Text Κάμερες και χρώμα Κάμερες και χρώμα.
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ " ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ " Εξέταση στο μάθημα της τεχνολογίας Σχολικό έτος Υπεύθυνη καθηγήτρια : κ. Μαυροματάκη.
Σχεδίαση Διαφανειών Πρακτικός Οδηγός Μιχαηλίδη Αφροδίτη.
Διαγωνισμός Έκφρασης και Δημιουργίας
Φως και ορατό φάσμα (1 από 3)
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Χρώμα εισαγωγή (1 από 3) Το χρώμα βρίσκεται παντού, σε κάθε δραστηριότητα, επηρεάζοντας άμεσα και ουσιαστικά την ανθρώπινη συμπεριφορά. Κάτω από το φως.
ΕλληνογαλλικΗ σχολΗ ΠειραιΑ « ΑγιοΣ ΠαΥλοΣ "
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
Τι είναι χρώμα; Ανθρώπινο μάτι και χρωματική αντίληψη
Βασικες Εννοιες Φυσικης
ΣΥΝΕΣΤΙΑΚΗ ΜΙΚΡΟΣΚΟΠΙΑ
Ερευνητική εργασία των μαθητών του Α1 του 3ου ΓΕΛ. Γλυφάδας
ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΜΕ ΠΡΙΣΜΑ
   Γύρω μας βλέπουμε συνεχώς χρώματα .
ΑΝΑΚΛΑΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΘΛΑΣΗ ΜΗΚΟΣ ΚΥΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ
Ο ΧΡΩΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ.
Εισαγωγικές έννοιες φωτισμού
Τα παιχνίδια του φωτός (2)
ΑΔΑΜΙΔΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΔΙΠΛΑΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΚΑΛΑΜΠΟΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑ
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr/bounartzis
ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ.
Ασκ βιβλιο μ. λουκα Αν τα γονίδια Α (A, a), B (B, b), C (C, c), D (D, d), E (E, e) και F (F, f) είναι ανεξάρτητα, ποια είναι η συχνότητα των.
Ένα συν ένα ίσον τέσσερα; Δημήτρης Τσαούσης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΦΩΣ –ΧΡΩΜΑ-ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΧΡΩΜΑΤΟΣ Μια εργασία μαθητών του 2ου ΓΕ.Λ. Αλεξάνδρειας Σχ. Ετος 2013-2014

ΒΑΣΙΚΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΦΩΤΟΣ Το λευκό φως αποτελείται από ακτινοβολίες με διαφορετικό <<μήκος κύματος>> . Σε κάθε μήκος κύματος αντιστοιχεί και διαφορετικό χρώμα.

Ορισμένα από αυτά τα χρώματα εμφανίζονται στο ουράνιο τόξο, όπου το φως του ήλιου διαθλάται από τις σταγόνες της βροχής. Οι φωτεινές ακτίνες με μεγάλο μήκος κύματος, όπως οι κόκκινες, διαθλώνται λιγότερο από τις ακτίνες με μικρότερο μήκος κύματος όπως οι μοβ, έτσι διαχωρίζονται και σχηματίζεται το ουράνιο τόξο.

ΚΟΚΚΙΝΟ ΜΠΛΕ ΠΡΑΣΙΝΟ Αυτά είναι τα βασικά χρώματα του φωτός. Αν φωτίσουμε με ίσες ποσότητες και από τα τρία αυτά χρώματα παίρνουμε λευκό. Αν τα χρησιμοποιήσουμε ανά δυο, παίρνουμε τα δευτερογενή χρώματα κίτρινο-λεμονί, ματζέντα και κυανό. Αν όμως, αλλάξουμε τις αναλογίες, παίρνουμε όποιο χρώμα θέλουμε. Αυτή η διαδικασία ονομάζεται χρωματική προσθήκη γιατί προσθέτοντας παίρνουμε πιο φωτεινά χρώματα καταλήγοντας στο λευκό.

ΧΡΩΜΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ Όταν το λευκό φως πέφτει πάνω σε ένα αντικείμενο, αυτό το αντικείμενο κάποιες ακτινοβολίες τις απορροφά και κάποιες τις ανακλά. Χρώμα του αντικειμένου είναι το χρώμα που δίνουν οι ακτινοβολίες που ανακλά. Ανακλώντας κόκκινο και πράσινο Ανακλώντας κόκκινο

ΠΕΙΡΑΜΑ Θα χρειαστείτε : 3 κουτιά με καπάκια (Εμείς χρησιμοποιήσαμε από συσκευασία χαρτιού Α4) Κόκκινο, Μπλε & Πράσινο σελοφάν 1 ψαλίδι 3 λάμπες 3 πράσινα αντικείμενα (εμείς χρησιμοποιήσαμε μήλα) 3 κόκκινα αντικείμενα (χρησιμοποιήσαμε τραπουλόχαρτα κούπα) 3 κίτρινα αντικείμενα (χρησιμοποιήσαμε λεμόνια) Για μπλε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε 3 τσαμπιά σταφύλια.

Διαδικασία: Στο καπάκι κάθε κουτιού κάναμε ένα άνοιγμα Κολλήσαμε το πράσινο σελοφάν πίσω από το άνοιγμα, αφού βάλαμε μέσα στο κουτί τα φρούτα και το τραπουλόχαρτο.Κλείσαμε τα φώτα και φωτίσαμε το κουτί με τη λάμπα. Το μήλο φάνηκε βαθύ πράσινο, ενώ το λεμόνι πρασινωπό και τα σχέδια στο τραπουλόχαρτο μαύρα. Αν βάζαμε ένα τσαμπί σταφύλι θα φαινόταν μαύρο. Αυτό συμβαίνει γιατί το πράσινο φίλτρο απορροφά το κόκκινο και το μπλε και όλα τα άλλα χρώματα της φωτεινής δέσμης, εκτός από το πράσινο. (Το λεμόνι σαν κίτρινο που είναι ανακλά κόκκινο και πράσινο, το κόκκινο απορροφάται και μένει το πράσινο) - Μετά βάλαμε το κόκκινο σελοφάν σε ένα άλλο κουτί φωτίζοντας το με μία λάμπα τοποθετώντας πάλι τα αντικείμενα μέσα. Τώρα το λεμόνι φαινόταν κοκκινωπό,το μήλο σχεδόν μαύρο και το τραπουλόχαρτο κατακόκκινο – τόσο που δεν διακρίνονταν τα σχέδια του. Τέλος στο τελευταίο κουτί κάναμε το ίδιο αλλά προσθέσαμε το μπλε σελοφάν. Αυτή τη φορά και τα τρία αντικείμενα (το λεμόνι, το μήλο και το τραπουλόχαρτο) φαινόντουσαν μαύρα.

Βιβλιογραφια: «Ανακαλύπτω την Επιστήμη» ( Judith Han) Διαδίκτυο Βασιλική Ζιάγκαλου Χρήστος Καραντουλαμάς Κωνσταντίνα Δαουκοπούλου Δέσποινα Τσιβούλα Λαζόγκα

κόκκινο + μπλε = ματζέντα μπλε + πράσινο = κυανό ΧΡΩΜΑΤΑ ΧΡΩΣΤΙΚΩΝ Τα βασικά χρώματα του φωτός είναι το κόκκινο, το πράσινο και το μπλε κόκκινο + μπλε = ματζέντα μπλε + πράσινο = κυανό πράσινο + κόκκινο = κίτρινο Ματζέντα, κυανό και κίτρινο-λεμονί είναι τα δευτερογενή του φωτός.

ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΤΩΝ ΧΡΩΣΤΙΚΩΝ Τα δευτερογενή του φωτός είναι τα βασικά των χρωστικών. Αν τα αναμείξουμε μεταξύ τους θα πάρουμε τα βασικά του φωτός . ματζέντα + κυανό = μπλε κίτρινο + κυανό= πράσινο ματζέντα + κίτρινο = κόκκινο Η διαδικασία αυτή είναι αντίθετη με την προηγούμενη και λέγεται αφαιρετική σύνθεση, γιατί από τα φωτεινά χρώματα πάμε στα πιο σκούρα. Αν αναμείξουμε το κίτρινο, τη ματζέντα και το κυανό θα πάρουμε το μαύρο.

Από την ανάμειξη των βασικών με τα δευτερογενή παίρνουμε τα χρώματα τρίτης γενιάς, τα τριτογενή. Ματζέντα + μπλε = μωβ Πράσινο + μπλε = τυρκουάζ (πράσινα + μπλε) Κίτρινο + πράσινο = λαχανί (πράσινα +κίτρινα)

Χρυσάφη Κυριακή Στεφούλη Δήμητρα Τριανταφυλλοπούλου Αγγελική Πιπιλιαρίδου Κατερίνα ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ «Σχέδιο και χρωμα» βιβλίο του Α! Κύκλου Τ.Ε.Ε. Διαδίκτυο

ΣΥΝΘΕΣΗ ΧΡΩΜΑΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ Στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές χρησιμοποιείται το λεγόμενο χρωματικό σύστημα RGB(red-green-blue,αυτά είναι τα βασικά χρώματα). Με ανάμειξη ανά δύο παίρνουμε: Πράσινο-κόκκινο(σε ίσα ποσοστά)=κίτρινο. Πράσινο-μπλε= κυανό. Μπλε-κόκκινο= ματζέντα. Όλα τα χρώματα μαζί μας δίνουν το λευκό. Η απουσία των παραπάνω χρωμάτων μας δίνουν μαύρο. Τα διάφορα ενδιάμεσα χρώματα αποδίδονται με μείξη των τριών βασικών χρωμάτων σε διαφορετικές αναλογίες. Αυτή η διαδικασία ονομάζεται προσθετική διαδικασία και εφαρμόζεται στις οθόνες των τηλεοράσεων και των υπολογιστών

ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ CMY ΚΑΙ CMYK ΣΤΙΣ ΕΚΤΥΠΩΣΕΙΣ. Το σύστημα CMY(cyan-magenta-yellow) χρησιμοποιεί ως βασικά χρώματα Κυανό Ματζέντα Κίτρινο Όλα τα παραπάνω χρώματα μαζί μας δίνουν το μαύρο ενω απουσία των παραπάνω χρωμάτων μας δίνουν λευκό. Αυτή τη διαδικασία την καλούμε αφαιρετική και χρησιμοποιείται από διάφορους εκτυπωτές και σχεδιογράφους ψεκασμού καθώς και στην τυπογραφία.

Η ΤΕΤΡΑΧΡΩΜΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑ CMYK Μερικές φορές οι εκτυπώσεις πραγματοποιούνται σε λευκό χαρτί και για την απόδοση του μαύρου με μείξη των τριών βασικών χρωμάτων το μηχάνημα θα χρησιμοποιούσε αρκετή μελάνη και από τα τρία χρώματα. Για οικονομικούς λόγους, προστίθεται ένα ακόμα δοχείο με μαύρη μελάνη, που χρησιμεύει στην απόδοση του μαύρου χρώματος και γενικά των σκούρων χρωμάτων Το σύστημα αυτό ονομάζεται CMYK (κυανό-ματζέντα-κίτρινο-μαύρο). Σε αυτό το σύστημα απλώς διαφέρουν οι αναλογίες των τεσσάρων βασικών χρωμάτων που αναμιγνύονται, για την αποδώση κάποιο χρώματος. Στην τυπογραφία, αυτή η τεχνική λέγεται και εκτύπωση με τετραχρωμία.

Για την σύνθεση χρωμάτων στους υπολογιστές εργάστηκαν οι μαθητές : 1) Χρήστος Γκαβάνης 2)Νίκος Παπαδόπουλος 3)Αθανασία Μουδουρη 4)Ελπίδα Βεννιοπούλου Οι πληροφορίες πάρθηκαν απο το διαδίκτυο και το βιβλίο Ο Φωτορεαλισμός στο AutoCAD 14 του Γιάννη Κάππου.

Η ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΧΡΩΜΑΤΟΣ H ζωή του πρωτόγονου ανθρώπου καθοριζόταν από δυο παράγοντες: Τη νύχτα και την μέρα, το σκοτάδι και το φως. Η νύχτα έφερνε ένα περιβάλλον στο οποίο κάθε δράση έπρεπε να σταματά. Έτσι ο άνθρωπος αποσυρόταν από την σπηλιά του και αναπαυόταν καθώς σκεπαζόταν με τις γούνες του η ανέβαινε σε κάποιο δέντρο. Έπειτα καθώς ξημέρωνε η μέρα έφερνε ένα περιβάλλον στο οποίο η δράση ήταν δυνατή. Έτσι ξεκινούσε άλλη μια φορά να προμηθευτεί τροφή και βοσκή ή να κυνηγήσει Η νύχτα έφερνε παθητικότητα, ηρεμία, αντίθετα η μέρα έφερνε μαζί της την δυνατότητα της δράσης αύξηση μεταβολισμού και μεγαλύτερη αδενική έκκριση παρέχοντας του μ’ αυτό τον τρόπο ενέργεια και ετοιμότητα. Τα χρώματα που συνδέονται μ αυτά τα δυο περιβάλλοντα είναι το βαθύ μπλε του βραδινού ουρανού και το ζωηρό κίτρινο της ημέρας.

Επομένως το βαθύ μπλε που συνδεεται με τη νύχτα είναι το χρωμα της ησυχίας και της ηρεμιας, ενώ το κίτρινο είναι το χρωμα της ελπιδας και της δραστηριοτητας. Και τα δύο είναι ‘ετερόνομα’ χρώματα – δηλαδή χρώματα που ρυθμίζονται απ’ έξω. Η νύχτα (βαθύ μπλε) ανάγκαζε την παύση της δραστηριότητας και επέβαλλε ηρεμία. Αντίθετα η μέρα (ζωηρό κίτρινο) επέτρεπε τη δραστηριότητα αλλά δεν την επέβαλλε. Για τον πρωτόγονο άνθρωπο, η δραστηριότητα κατά κανόνα έπαιρνε μια από τις δυο μορφές: Η κυνηγάει και επιτίθεται ή τον κυνηγούν και αμύνεται ενάντια σε μια επίθεση. Δραστηριότητα που κατευθυνόταν προς την κατάκτηση εκφράζεται με το κόκκινο χρώμα. Αντίθετα δραστηριότητα που κατευθυνόταν προς την αυτοσυντήρηση με το συμπληρωματικό του πράσινο. Η επιλογή ανήκει στον ίδιο τον άνθρωπο γι αυτό τα δύο αυτά χρώματα χαρακτηρίζονται σαν αυτόνομα.

Η ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΧΡΩΜΑΤΟΣ Πειράματα που πραγματοποιηθηκαν κατά τα οποία ζητήθηκε από ορισμένα άτομα να εκτεθούν στο καθαρό κόκκινο χρώμα για διαφορετικά χρονικά διαστήματα ,έδειξαν ότι αυτό το χρώμα έχει καθαρά ερεθιστικό αποτέλεσμα στο νευρικό σύστημα – αυξάνεται η πίεση του αίματος , επιταχύνονται η αναπνοή και οι κτύποι της καρδιάς Συνεπώς το κόκκινο έχει << διεργετικο>> αποτέλεσμα στο νευρικό σύστημα. Παρόμοια έκθεση στο ψυχολογικό καθαρό μπλε χρώμα έχει τα αντίθετα αποτελέσματα – μειώνεται η πίεση του αίματος, επιβραδύνονται έτσι η αναπνοή και κτύποι της καρδιάς. Το βαθύ μπλε λοιπόν έχει <<κατευναστικό>> αποτέλεσμα. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ: Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΣΗΜΕΡΑ ΧΡΩΜΟ-ΤΕΣΤ (Δρ Μαξ Λουσέρ) Γελαδάρη Ανθή Γιαννόπουλος Γεώργιος Δαρλοπούλου Ουρανία Νοτοπούλου Θεοδώρα Χωρινού χρυσούλα