ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

X I ΣΤΟ ΒULLYING.
Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Ντία Γερμανού, Δασκάλα ΙΒ΄Δημοτικό Σχολείο Πάφου.
Μαρία Κουφέλου Μαρία Παυλή Θάλεια Τσουκαρέλλη Όλγα Δουγραματζή
Η σχολική βία και ο εκφοβισμός (Bullying)
ΛΕΜΕ ΌΧΙ Στο σχολικο εκφοβισμο
6η ΜαρΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
Η ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!!! 54ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΑΜΙΓΟΥ
Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying)
Εκφοβισμός στο σχολείο
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΤΡΙΤΗ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2012.
6 Μαρτίου 2013, ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
4ο Λύκειο Θεσσαλονίκης Μέλη ομάδας: Ραφαήλ Άλλα Λαμπρινή Γκέτσκα
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
«Λέμε ΟΧΙ στο σχολικό εκφοβισμό»
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΌΧΙ ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!!!.
ΜΟΡΦΕΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ
Επιμελήθηκαν οι: Αλέξανδρος Π. Βλαδίμηρος Ε. Νίκος Π.
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Σχολικός Εκφοβισμός/Bullying
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
Παρεμβάσεις ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό Εντοπίζονται σε τρία επίπεδα: Στοχευμένες παρεμβάσεις Ολιστικές παρεμβάσεις ή παρεμβάσεις βασισμένες στο σχολείο.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμός στα Σχολεία
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Ερευνητική εργασία της Ά Λυκείου Υπεύθυνος καθηγητής: Σουσαμλής Παναγιώτης.
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ – ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ(bullying)
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: RAINBOW TEAM ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ: ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ (BULLYING)
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
Εκφοβισμός στα σχολεία
6 Μαρτίου 2016 Παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού!
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Ερευνα για την σχολικη βια
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ; 1

ΒΙΑ ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ ΝΑΙ ΣΤΗΦΙΛΙΑ Σκοπός της συγκεκριμένης έρευνας είναι να μελετήσουμε και να κατανοήσουμε δεδομένα σχετικά με το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας και στη συνέχεια να διατυπώσουμε ένα ερωτηματολόγιο που θα έχει σαν σκοπό να εξάγει συμπεράσματα σχετικά με την εμπειρία των μαθητών των σχολείων της περιοχής του Βόλου σε θέματα ενδοσχολικής βίας, στους οποίους θα διανεμηθεί για να απαντηθεί. ΠΟΙΟΣ Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ. 2

3

Η λεκτική βία και ενίοτε > δεν κάνουν διακρίσεις. Μπορεί να αναφέρονται για παράδειγμα στη σωματική διάπλαση ή μη, μαθητών, μέχρι και τη προσβολή της ατομικής αξιοπρέπειας τους. Η διάδοση φωτογραφικού υλικού ή βίντεο χωρίς τη θέληση αυτού που εικονίζεται παραβιάζει τα ατομικά του δικαιώματα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το διαδίκτυο να μετατρέπεται σ’ έναν εφιάλτη γι’ αυτό το παιδί ώστε να νιώθει την προσωπική του ζωή να απειλείται. ΛΕΚΤΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ 4

ΣΩΜΑΤΙΚΗ Η σωματική βία στο σχολείο αφορά τις σωματικές επιθέσεις. Είναι η πιο συχνή και ανησυχητική εκδήλωση της βίαςς επειδή απειλεί άμεσα την σωματική ακεραιότητα του παιδιού. Ασκείται κυρίως στα κορίτσια που θεωρούνται πιο ευάλωτα σε σύγκριση με τα αγόρια. Και μπορεί να έχει επιπτώσεις τόσο στην σωματική όσο και στην ψυχολογική κατάσταση του κοριτσιού. ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ 5

ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ Είναι ένας συνδυασμός όλων των ειδών εκφοβισμού. Μπορεί να προκαλέσει την εσωστρέφεια και την απομόνωση του παιδιού από όλους όσους βρίσκονται γύρω του και προσπαθούν να το βοηθήσουν. Αποτέλεσμα αυτών, να δημιουργηθούν προβλήματα ψυχικής υγείας όπως η κατάθλιψη και να μην μπορεί να εκφράσει τα συναισθήματά του σε κανέναν. 6

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΘΥΤΗ  έχει υψηλή αυτοπεποίθηση  απειθαρχία  έντονη διάθεση επιβολής  θετική εικόνα για την εξωτερική του εμφάνιση  συχνά είναι πολύ δημοφιλής μεταξύ των συνομηλίκων του ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΘΥΜΑΤΟΣ  ντροπαλός  μικρότερη σωματική διάπλαση  μικρότερη δύναμη  μικρότερη ηλικία  χαμηλή αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση  με συμπτώματα κατάθλιψης και άγχους 7

- Αρκετές χώρες έχουν αναγνωρίσει το σχολικό εκφοβισμό (bullying) ως σημαντικό ζήτημα δημόσιας υγείας. - Διά-ευρωπαϊκή μελέτη για την Ποιότητα Ζωής των παιδιών και των εφήβων κατέγραψε σημαντική συχνότητα περιστατικών εκφοβισμού σε χώρες όπως η Ολλανδία, η Αυστρία και κυρίως το Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ λιγότερες αναφορές των εφήβων για εκφοβισμό καταγράφτηκαν στην Ουγγαρία, τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ελλάδα. - Κοντά στο μέσο όρο βρίσκονται χώρες όπως η Ισπανία, η Ελβετία, η Δημοκρατία της Τσεχίας, η Ιρλανδία και η Πολωνία. 8

Οι φωνές και τα νεύρα των μεγάλων στο σπίτι είναι γνωστό ότι επηρεάζουν αρνητικά την ψυχοσύνθεση των παιδιών. Ειδικά σε συνθήκες οικονομικής κρίσης, με τα προβλήματα να ακολουθούν και να προσδιορίζουν την καθημερινότητα της ελληνικής οικογένειας, τα ξεσπάσματα λεκτικής, ακόμα και σωματικής βίας είναι σε πολλές περιπτώσεις και συχνότερα και εντονότερα. Η Ελλάδα κατατάσσεται πλέον στην τέταρτη θέση μεταξύ 41 ευρωπαϊκών χωρών στη μαθητική βία και τον ενδοσχολικό εκφοβισμό και αυτή τη φορά το κουδούνι δεν σημαίνει διάλειμμα αλλά συναγερμό. 9

Σε επίπεδο σχολείου: α) Διαμόρφωση καλού σχολικού κλίματος επικοινωνίας, διαλόγου και εμπιστοσύνης, ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές. β) Αξιοποίηση του θεσµού των μαθητικών συµβουλίων για την ενίσχυση της ανάδειξης των απόψεων των μαθητών. γ) Παρακολούθηση και προστασία των µελών της σχολικής κοινότητας από οποιαδήποτε απειλή ή άσκηση βίας σε βάρος τους. 10

ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΑΞΗΣ: α) Επαρκής ενηµέρωση των µαθητών και επικοινωνία στις τάξεις, σχετικά µε την άσκηση, το σεβασµό και την προστασία των δικαιωµάτων όλων των µελών της σχολικής κοινότητας. β) Καθιέρωση διαδικασιών ακρόασης µε την συνδροµή του Προϊσταµένου Επιστηµονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, όταν εκδηλώνεται ένα περιστατικό βίας. γ) Επιβολή κυρώσεων ύστερα από προσεκτική ακρόαση των µερών δ) Ενίσχυση του ρόλου των µαθητών στη διαδικασία επίλυσης συγκρούσεων, ενδεχόµενα µέσα από τη δηµιουργία οµάδων φιλίας ή διαµεσολάβησης. ε) Ανάπτυξη προαιρετικών οµαδικών δραστηριοτήτων που ενδιαφέρουν τους µαθητές και βοηθούν στην καλλιέργεια στενότερων δεσµών και σχέσεων συνεργασίας µεταξύ τους. ζ) Συνεργασία ολόκληρης της σχολικής κοινότητας, τόσο σε επίπεδο σχολικού συµβουλίου, όσο και µέσα από τη διοργάνωση εκδηλώσεων ενηµέρωσης. 11

ΕΑΝ ΕΙΣΤΕ ΓΟΝΕΙΣ ΠΑΙΔΙΟΥ ΠΟΥ ΑΣΚΕΙ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΖΕΙ ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: 12

13

ΒΑΣΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Όλα τα παραπάνω αποτελούν κάποιες άμεσες δράσεις σε επίπεδο πρόληψης και αντιμετώπισης του προβλήματος του εκφοβισμού και της βίας στο σχολείο. Χρειάζεται όμως ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα παρέμβασης, στο οποίο να συμμετέχει το σύνολο της σχολικής κοινότητας αλλά και οι ευρύτεροι κοινωνικοί φορείς, προκειμένου να υπάρξει αποτελεσματική πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου. 14