Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του
Προφίλ θύτη Κυρίως αγόρια, μεμονωμένα είτε σε ομάδες Διασπαστικά άτομα Διακρίνονται από επιθετικότητα Έχουν την ανάγκη της εξουσίας Εμμένουν στην επίθεση μέχρι τον τελικό εξευτελισμό των θυμάτων Τρέφουν συναισθήματα χαμηλής ενσυναίσθησης και θετικής αυτοεικόνας
Προφίλ θύτη Δεν παραδέχονται την παραβατική τους συμπεριφορά Παρουσιάζουν χαμηλές σχολικές επιδόσεις Έχουν ελάχιστο άγχος Διαχειρίζονται τα προβλήματα με αντεπίθεση Στη μετέπειτα ζωή τους, καταλήγουν σε παραπτωματικές πράξεις
Προδιαθεσιακοί παράγοντες Αίτια Προδιαθεσιακοί παράγοντες Ατομικοί Κοινωνικοί 1. Φύλο 1. Οικογένεια 2. Κληρονομικότητα 2. Εκπαίδευση 3. Ψυχική υγεία 3. Περιβάλλον 4. Χαρακτηριστικά νεανικής 4. Πρότυπα ηλικίας 5. Εργασία 6. Πολιτική διαφορετικότητα
Παράγοντες Σχολική αποτυχία Κατάθλιψη εφηβικής ηλικίας Αίσθηση ψυχικού κενού Καταπίεση Ανασφάλεια Η οικογένεια ως παράγοντας: Έλλειψη προσοχής και κατανόησης Κακή διαπαιδαγώγηση Κακομεταχείριση
Εξωτερικοί παράγοντες Τηλεόραση: Η συνεχής παρακολούθηση βίας οδηγεί σε εκδήλωση αντικοινωνικής συμπεριφοράς Παιδική εργασία Σώμα των εφήβων: Πηγή έντονων διαχυτικών ερεθισμάτων που οδηγεί σε σεξουαλικές παραβατικές πράξεις
Συνέπειες Αντίκτυπος στο κοινωνικό περιβάλλον Δυσλειτουργία στην κοινωνική ενσωμάτωση Απόκτηση υψηλής αυτοεκτίμησης Ανωριμότητα Κατάθλιψη Διακοπή φοίτησης στο σχολείο Εμφάνιση νευρικότητας, ανησυχίας Χρήση ναρκωτικών, ψυχοτρόπων ουσιών και αλκοόλ Αυτοκτονικός ιδεασμός
Έρευνες στο θύτη Οι μαθητές-θύτες ξεπερνούν το 5% του συνόλου των μαθητών Τα αγόρια είναι πιο επιρρεπή σε χρήση σωματικής βίας ενώ τα κορίτσια σε λεκτικής, με αναλογία 3 προς 1
Ο θύτης δεν γεννιέται, γίνεται… Σπύρου Εύη Γκόγκου Νικολέτα Κασιώρα Κωνσταντίνα Καλαμάτα Αναστασία Τσινοπούλου Γαρυφαλλένια
Το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας στο 3ο Λύκειο Λάρισας Η ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΣ Το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας στο 3ο Λύκειο Λάρισας
Χτύπησα, κλώτσησα, έσπρωξα συμμαθητή μου
Λεκτική βία
Αποκλεισμός από την παρέα, περιθωριοποίηση
Σεξουαλική παρενόχληση
Ηλεκτρονικός εκφοβισμός
Συναισθήματα θύτη
Σχέσεις με την οικογένεια Η οικογένεια προσφέρει
Συμπεριφορά άλλων
Συμπεριφορά άλλων
Αυτοαντίληψη
Είσαι ικανοποιημένος/η με:
Ευχαριστίες Κλείνοντας, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την κυρία Χρύσα Καλουμένου για τη βοήθειά της στην κινηματογράφηση του βίντεό μας. Τις κυρίες Καραμπάτσα και Μπεϊνά για τις πολύτιμες συμβουλές τους και την καθοδήγηση που μας παρείχαν. Τέλος, την κυρία Κολάττου, διευθύντρια του 3ου ΓΕΛ Λάρισας που διευκόλυνε το έργο μας όσο της ήταν δυνατόν