pH εκφράζει πόσο όξινο είναι ένα διάλυμα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Advertisements

Χημείας Θετικής Κατεύθυνσης
Διαλύματα ασθενών μονοπρωτικών οξέων ή βάσεων
Ρυθμιστικά Διαλύματα.
« ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΣΥΓΧΡΟΝΙΚΗΣ ΛΗΨΗΣ ΚΑΙ
Ηλεκτρολύτες ιοντικά υδατικά διαλύματα.
Ρυθμιστικά διαλύματα.
Όξινος βασικός χαρακτήρας - pH.
Χημείας Θετικής Κατεύθυνσης
«Η οργάνωση της γνώσης»
Χημείας Θετικής Κατεύθυνσης
ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΛΥΜΑΤΟΣ
Σταθερά ιοντισμού Κa ασθενούς οξέος
Περιεκτικότητα %w/w - %w/v - %v/v.
Ανάμειξη διαλυμάτων ίδιας ουσίας Υπολογισμός τελικής συγκέντρωσης
∆είκτες Πρωτολυτικοί ή ηλεκτρολυτικοί δείκτες είναι ουσίες των οποίων το χρώμα αλλάζει ανάλογα με το pH του διαλύματος στο οποίο προστίθενται. Οι δείκτες.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
Σπύρος Κατσούδας Νεφρολόγος Π.Γ.Ν. «ΑΤΤΙΚΟΝ»
ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΣΕ ΥΔΑΤΙΚΑ ΔΙΑΛΥΜΑΤΑ ΓΙΝΟΜΕΝΟ ΙΟΝΤΩΝ ΝΕΡΟΥ Kw
Η σχέση που συνδέει την Κa οξέος και την Κb της συζυγούς βάσης
Εξουδετέρωση 2ο Γυμνάσιο Καλλίπολης Τοπογλίδη Ελένη.
Oι βάσεις.
Οξέα … συνέχεια… 1.3 Η κλίμακα pH ως μέτρο οξύτητας
Arrhenius. Arrhenius Ιοντισμός ηλεκτρολύτη μέσα στο νερό.
Επίδραση οξέων σε μέταλλα
H κλίμακα pH (πε-χα) ως μέτρο της οξύτητας
Εξουδετέρωση.
Σύμφωνα με το βιβλίο Α΄ Λυκείου του ΟΕΔΒ Σ. Λιοδάκης, Δ. Γάκης, Δ. Θεοδωρόπουλος, Π. Θεοδωρόπουλος, Α. Κάλλης 2/4/20151E.Παπαευσταθίου-Μ.Σβορώνου.
Χημεία Α΄Λυκείου 4ο κεφάλαιο Περιεκτικότητες διαλυμάτων Αραίωση
Χημεία Γ΄ Γυμνασίου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ
Eξουδετέρωση.
Γ ΕΩΠΟΝΙΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΗΡΟΤΡΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΣ - ΕΝΟΦΘΑΛΜΙΣΜΟΣ ΜΟΥΡΙΑΣ Αλεξανδρίδου.
ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΕΦ.2.Θ: ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ ΕΞΟΥΔΕΤΕΡΩΣΗΣ (α) ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ Τι είναι: ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ ΕΞΟΥΔΕΤΕΡΩΣΗΣ είναι η διαδικασία προσδιορισμού του.
Πρακτική εξάσκηση στο κύκλωμα του γλυκού νερού ΒΕΝΕΤΗ ΝΑΤΑΣΑ.
5. ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΕΞΟΥΔΕΤΕΡΩΣΕΩΣ -πρόκειται για τη σπουδαιότερη τάξη των ογκομετρικών μεθόδων αναλύσεως με ευρύτατη χρήση στη χημεία, τη βιολογία, τη γεωλογία,
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 7: Mυϊκή ενδυνάμωση κορμού & άνω άκρων Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Είναι ο κλάδος της Χημείας που ασχολείται με δύο κύρια ερωτήματα που αφορούν τις χημικές αντιδράσεις. Το πρώτο είναι το πως γίνεται μια αντίδραση, δηλαδή.
ΟΥΡΟΛΙΘΙΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Πανεπιστημιακή Παιδοχειρουργική Κλινική Διευθυντής : Kαθηγητής Σ. Γαρδίκης.
ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΕΦ.2.H: ΔΕΙΚΤΕΣ (α) ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ Ο προσδιορισμός του pH ενός διαλύματος γίνεται: Α) ΗΛΕΚΤΡΟΜΕΤΡΙΚΑ (Με πεχάμετρο) Β) ΧΡΩΜΑΤΟΜΕΤΡΙΚΑ.
ΔΕΛΤΙΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΟΛΥΜΒΗΤΙΚΗΣ ΔΕΞΑΜΕΝΗΣ Καθ Αθηνά Μαυρίδου Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων ΤΕΙ Αθήνας.
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 8: Mυϊκή ενδυνάμωση κοιλιακών και ποδιών Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΚΕΦ.2.3: ΙΟΝΤΙΣΜΟΣ ΝΕΡΟΥ, pH (α)
Ka . Kb = Kw ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΟΙΝΟΛΟΓΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3ο.
ορισμοσ χαρακτηριστικα επισημανση
Ιοντισμός μονοπρωτικών οξέων 1/2
Κλιματολογικές συνθήκες ελιάς
Μετουσίωση Πρωτεϊνών Επιμέλεια: Ηλίας Μαυροματίδης, ΕΚΦΕ Νέας Σμύρνης
ΑΝΑΕΡΟΒΙΑ ΧΩΝΕΥΣΗ.
Εργαστήριο 5 «Παραγωγή φυταρίων - Φυτώρια»
ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
ΔΕΙΚΤΕΣ Πρόκειται για ασθενείς ηλεκτρολύτες (οργανικά οξέα ή βάσεις) με χαρακτηριστική ιδιότητα το διαφορετικό χρώμα αδιαστάτων μορίων και χαρακτηριστικών.
Κρέατα ΣΤΟΧΟΙ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΝΑ:
ΝΕΡΟ ΗΛΕΚΤΡΟΛΥΤΕΣ ΔΙΑΛΥΜΑΤΑ
Τροφική αλυσίδα: Με τον όρο τροφική αλυσίδα χαρακτηρίζεται γενικά η ακολουθία της μεταφοράς ύλης και ενέργειας από οργανισμό σε οργανισμό με τη μορφή τροφής.
Ρυθμιστικά Διαλύματα.
Πειράματα Χημείας για τη Γ’ τάξη Γυμνασίου Σχολ. έτος
Ρυθμιστικά Διαλύματα.
ΟΜΟΙΟΣΤΑΣΗ Α) ορισμός Β) αιτίες διαταραχών της ομοιόστασης
Περιεκτικότητες διαλυμάτων
Διαλύματα ασθενών μονοπρωτικών οξέων ή βάσεων
Ρυθμιστικά Διαλύματα.
Άσκηση 8. Η παρασκευή φωσφορικού καταβύθισης λαμβάνει χώρα σε δυο στάδια. Στο πρώτο στάδιο διάλυμα φωσφορικού οξέος 48% κ.β. σε Ρ2Ο5, εξουδετερώνεται με.
Ρυθμιστικά Διαλύματα.
Εργαστήριο Χημείας Εργαστηριακά Όργανα.
ΕιΣαγωγη ΣτιΣ ΒιοϊατρικεΣ ΕπιΣτημεΣ- ΑΣφαλεια Βιοϊατρικων ΕργαΣτηριων
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Ποιές ενώσεις ονομάζονται δείκτες; Που χρησιμοποιούνται οι δείκτες;
Διαλύματα ασθενών μονοπρωτικών οξέων ή βάσεων
Διαλύματα ασθενών μονοπρωτικών οξέων ή βάσεων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

pH εκφράζει πόσο όξινο είναι ένα διάλυμα δείχνει την περιεκτικότητα σε κατιόντα Η+

pH όξινου διαλύματος Το pH ενός διαλύματος οξέος παίρνει τιμές 0 pH <7 στους 25οC

ποιο διάλυμα είναι πιο όξινο; Όσο πιο μικρή τιμή έχει το pH ,τόσο πιο όξινο είναι ένα διάλυμα Το γαστρικό υγρό είναι πιο όξινο διάλυμα από το λεμόνι ΑΡΑ pH γαστρ. < pH λεμ.

καθαρό νερό Ένα πολύ μικρό ποσοστό των μορίων του νερού δίνει ιόντα: H2O(l) H+(aq) + OH- (aq) Από τα μόρια νερού παράγονται ,εκτός από τα κατιόντα υδρογόνου H+και ανιόντα υδροξειδίου OH-

pH καθαρού νερού=7 στους 25οC Άρα στο καθαρό νερό τα κατιόντα υδρογόνου H+που παράγονται από τα μόρια του νερού είναι ίσα με τα ανιόντα υδροξειδίου OH- επομένως πλήθος H+ = πλήθος OH- pH καθαρού νερού=7 στους 25οC

πλήθος H+ > πλήθος OH- pH όξινου διαλύματος 0 pH <7 στους 25οC πλήθος H+ > πλήθος OH-

Μέτρηση του pH ενός διαλύματος Το μετράμε με το πεχαμετρικό χαρτί ή με το πεχάμετρο (ακρίβεια)

Αραίωση διαλύματος Όταν αραιώνουμε ένα διάλυμα οξέος (προσθέτοντας νερό) ,τότε η ίδια ποσότητα οξέος περιέχεται σε μεγαλύτερη ποσότητα διαλύματος. Αρα η περιεκτικότητά του διαλύματος μειώνεται,το διάλυμα γίνεται λιγότερο όξινο και το pH του αυξάνεται. Με συνεχή αραίωση το pH πλησιάζει στο 7

συμπύκνωση(με προσθήκη ουσίας (θεωρούμε V=σταθερός) Όταν προσθέτουμε ουσία σε ένα διάλυμα οξέος ,τότε στο ίδιο όγκο διαλύματος περιέχεται μεγαλύτερη ποσότητα ουσία. Αρα η περιεκτικότητά του διαλύματος αυξάνεται,το διάλυμα γίνεται περισσότερο όξινο και το pH του μειώνεται.

συμπύκνωση(με εξάτμιση νερού) Όταν εξατμίζουμε νερό από ένα διάλυμα οξέος, τότε η ίδια ποσότητα οξέος περιέχεται σε μικρότερη ποσότητα διαλύματος Άρα η περιεκτικότητά του διαλύματος αυξάνεται ,το διάλυμα γίνεται περισσότερο όξινο και το pH του μειώνεται.