ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΩΣ ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΧΡΗΣΗ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τεχνολογίες Internet Υπηρεσίες & Εφαρμογές Τμήμα 1I-ΙΝΠ01 – Web Design / Development Κωνσταντίνος Σαπουντζής.
Advertisements

Ένα παγκόσμιο δίκτυο που συνδέει εκατομμύρια υπολογιστές.,. Περισσότερες από 100 χώρες που συνδέονται με τις ανταλλαγές των δεδομένων, ειδήσεις και απόψεις..Σε.
Χρήση διαδικτύου και αξιολόγηση ιστοσελίδων. Χρήση διαδικτύου Πλαίσιο αναφοράς: η εκπαιδευτική αξιοποίηση Λειτουργίες: αναζήτηση, επεξεργασία, αναμετάδωση.
Δημιουργία Ιστοσελίδων σε HTML και FrontPage Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Σπουδών Κεντρικό Γραφείο Υποστήριξης Εκπαιδευτικού Έργου Αλέξανδρος Λεκατσάς.
Αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο Ντάνης Αντώνης ΠΕΟ4 ΧΗΜΙΚΟΣ.
Ένα απαραίτητο στοιχείο στην ζωή μας. Εργασία Α’ εξαμήνου (Internet)  Τμήμα:1Ι-ΙΝΠ01  Έτος:  Ονοματεπώνυμο : Αντώνης Δημητριάδης  Μάθημα: Τεχν.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Το Internet: Αναζητήσεις στο διαδικτύο.
Διαδίκτυο Κίκα Χρυσοστόμου.
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 – Κεφάλαιο 12: Ο Παγκόσμιος Ιστός – Εισαγωγή στην έννοια του Υπερκειμένου Λέξεις Κλειδιά: Διαδίκτυο, Παγκόσμιος Ιστός (World Wide Web), ιστοσελίδα.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ (INTERNET) Γκόγκου A. Μάρθα Msc Πληροφορικής.
Ιστορία του Ιντερνετ.
Διαδίκτυο.
Internet ‘Εκεί που η πληροφορία είναι το νόμισμα’ Παρουσιάζεται από τον Παναγιώτη Μιντόπουλο.
To Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών Ενότητα Πλεονεκτήματα σε επίπεδο πηγών ► Υπάρχει πληθώρα πληροφοριών (που περιλαµβάνουν µεγάλο εύρος από media).
To Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών Ενότητα 3. Πλεονεκτήματα σε επίπεδο πηγών ► Υπάρχει πληθώρα πληροφοριών (που περιλαµβάνουν µεγάλο εύρος από media). ►
Εισαγωγή στις βασικές έννοιες Δικτύου και Διαδικτύου
Ειδικά & Υβριδικά Εργαλεία Αναζήτησης. Εισαγωγή  Υπάρχει μια πλειάδα από ειδικά και υβριδικά εργαλεία αναζήτησης που αξίζουν ιδιαίτερης αναφοράς.  Αυτά.
Οι ιστοσελίδες ως πηγές πληροφόρησης και η αξιοπιστία τους
Το διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών
Ενότητα Β: Εισαγωγή στο Διαδίκτυο Κουμπή Βασιλάντα, Ph.D, MSc.
Στογιάννου Αθανασία 1Ι-ΙΝΠΟ internet Στογιάννου Αθανασία web designer 2013 web designer 2013.
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
. Πλεονεκτή µ ατα από τη χρήση του ∆ιαδικτύου για την αναζήτηση πληροφοριών Σε επίπεδο πηγών Σε επίπεδο επικοινωνίας Εξεικόνιση και μοντελοποίηση.
Υπηρεσίες δικτύων επικοινωνίας
Ειδικές μορφές επικοινωνίας των τουριστικών επιχειρήσεων
Τεχνικές Αναζήτησης στο Διαδίκτυο και όχι μόνο….
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 – Κεφάλαιο 12: Ο Παγκόσμιος Ιστός – Εισαγωγή στην έννοια του Υπερκειμένου Το 1989 ο Τιμ Μπέρνερς μέλος του κέντρου cern επινόησε τον παγκόσμιο.
Το Διαδίκτυο Τι πρέπει να ξέρετε για το Διαδίκτυο.
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Μόκιας Γιάννης Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΩΣ ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΧΡΗΣΗ.
Το Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών Πλεονεκτήματα και επιφυλάξεις
Η διδασκαλία των δικτύων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με χρήση εικονικού περιβάλλοντος μάθησης Θ. Ζευγίτης Ημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής.
ΗΜΥ 007 – Τεχνολογία Πληροφορίας Διάλεξη 2
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΤΙ ΕΙΝΑΙ TO ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ; Δίκτυο υπολογιστών (γενική έννοια)
Η επιστήμη του Web.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΩΣ ΕΓΑΛΕΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΘΕΜΑ: ΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
Δίκτυα Ηλεκτρονικών Υπολογιστών
Αξιοποίηση – αξιολόγηση δικτυακών χώρων Ιστοσελίδες – ιστοχώροι - πύλες.
Διαδίκτυο (internet ) international network Αποτελείται από εκατομμύρια υπολογιστές που βρίσκονται διασκορπισμένοι σε όλο τον πλανήτη και επικοινωνούν.
Μια διαπίστωση που αποδίδεται στον Seymour Papert Μας δίδεται η δυνατότητα, να επαναφέρουμε στην ζωή από τον 19ο αιώνα, έναν πιλότο, έναν χειρουργό και.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΙΣΤΟΥ
Το διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών. Πλεονεκτήματα: Σε επίπεδο πηγών Πληθώρα πληροφοριών Οι μαθητές->ερευνητές πληροφοριών λόγω εύκολης πρόσβασης σε δεδομένα.
Τεχνολογία TCP/IP TCP/IP internet είναι ένα οποιοδήποτε δίκτυο το οποίο χρησιμοποιεί τα πρωτόκολλα TCP/IP. Διαδίκτυο (Internet) είναι το μεγαλύτερο δίκτυο.
Β5.1.2 Πρωτόκολλα Επικοινωνίας και Τείχος Προστασίας.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 7: Υπηρεσίες Αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό Λέξεις Κλειδιά: Διεύθυνση Ιστοσελίδας (URL), Θεματικοί Κατάλογοι, Λέξεις Κλειδιά (Key.
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 – Κεφάλαιο 12: Ο Παγκόσμιος Ιστός – Εισαγωγή στην έννοια του Υπερκειμένου Λέξεις Κλειδιά: Λέξεις Κλειδιά: Διαδίκτυο, Παγκόσμιος Ιστός (World.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΣΙΦΛΙΔΟΥ ΕΥΘΥΜΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ ΙΩΑΝΝΑ.
Εξετάσεις Πιστοποίησης «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ» Εκπαιδευτών Ενηλίκων
Και η εκπαιδευτική τους χρήση.  Web 2.0 τεχνολογίες, εφαρμογές και υπηρεσίες  Δημιουργία μαθημάτων με τη χρήση εργαλείων Web 2.0, διαδικτύου – σύγκριση.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΣΥΝΟΨΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ. ΤΙ ΑΝΑΖΗΤΗΣΑΜΕ? Πως χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο γενικά Η ιστορία του διαδικτύου Οι υπηρεσίες του Ασύρματα δίκτυα.
ΗΜΥ 100: Εισαγωγή στην Τεχνολογία Διάλεξη 5 Η εξέλιξη του Διαδικτύου TΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Κεφάλαιο 10: Υπηρεσίες και εφαρμογές Διαδικτύου
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ, WEB2.0 KAI WEB X Από τον WEB 1.0 στον WEB X.0
Κεφάλαιο 7 Διαδικτύωση-Internet
Κεφάλαιο 6o. Επίπεδο εφαρμογής
Κεφαλαιο 11 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ HTML.
Υπηρεσίες του διαδικτύου
9.2 Δομή και υπηρεσίες του Διαδικτύου
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
3.1. Το διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών
Γνωριμία με το Διαδίκτυο
9.3 υπηρεσίες του Διαδικτύου
Ο Παγκόσμιος Ιστός – Εισαγωγή στην έννοια του Υπερκειμένου
Χρήση διαδικτύου και αξιολόγηση ιστοσελίδων
Το Διαδίκτυο - Internet
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 – Κεφάλαιο 12: Ο Παγκόσμιος Ιστός – Εισαγωγή στην έννοια του Υπερκειμένου Λέξεις Κλειδιά: Διαδίκτυο, Παγκόσμιος Ιστός (World Wide Web), ιστοσελίδα.
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 – Κεφάλαιο 12: Ο Παγκόσμιος Ιστός – Εισαγωγή στην έννοια του Υπερκειμένου Λέξεις Κλειδιά: Διαδίκτυο, Παγκόσμιος Ιστός (World Wide Web), ιστοσελίδα.
Το Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών και εκπαιδευτικών πόρων, ως μέσο επικοινωνίας και ως «χώρος» δημοσίευσης έργων.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΩΣ ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΧΡΗΣΗ

ΤΙ ΕΙΝΑΙ TO ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ; Δίκτυο υπολογιστών (γενική έννοια) Παγκόσμιο πλέγμα διασυνδεδεμένων υπολογιστών και των υπηρεσιών και πληροφοριών που παρέχει στους χρήστες του (συγκεκριμένη έννοια). Το διαδίκτυο χρησιμοποιεί μεταγωγή πακέτων και στοίβα πρωτοκόλλων TCP/IP* TCP (Transmission Control Protocol - Πρωτόκολλο Ελέγχου Μεταφοράς) (Ip address - Internet Protocol address),

Ο ΕΦΕΥΡΕΤΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ  Δημιούργησε:  α.Το πρωτόκολλο http (hypertext transfer protocol), δηλαδή τη γλώσσα επικοινωνίας των Η/Υ στο διαδίκτυο.  β.Το αναγνωριστικό διεύθυνσης (Uniform Resource Locator) κάθε Η/Υ.  γ. το πρώτο πρόγραμμα περιήγησης (browser), και την γλώσσα HTML (HyperText Markup Language ). και, παράλληλα, επινόησε ένα τρόπο αναγνώρισης κάθε "εγγράφου", αποδίδοντάς του ένα μοναδικό παγκόσμιο αναγνωριστικό(Universal Resource Identifier), μαζί με ένα αναγνωριστικό διεύθυνσης. Τα δύο αυτά χαρακτηριστικά συνδυάστηκαν και σήμερα αποτελούν το URL). Το 1990 ολοκλήρωσε τη δημιουργία του πρώτου προγράμματος περιήγησης έπρεπε όμως να δημιουργήσει και ένα πρόγραμμα εξυπηρέτησης (server) και μια γλώσσα για την περιγραφή του εγγράφου. Έτσι, επινόησε τη γλώσσα HTML Το 1991 τα είχε ετοιμάσει όλα και, μη έχοντας ακόμη επίσημη απάντηση από το CERN, δημιούργησε τον πρώτο server, τον info.cern.ch., διαθέτοντας παράλληλα ελεύθερα το πρόγραμμα περιήγησης και το λογισμικό του server μέσω του Διαδικτύου. Παράλληλα, άρχισε να «διαφημίζει» το δημιούργημά του μέσω των Ομάδων Νέων (Newsgroups). Σύντομα άρχισε να επικοινωνεί με χρήστες και να βελτιώνει τη δημιουργία του, χρησιμοποιώντας τις υποδείξεις τους.URLHTMLCERN Στο μεταξύ, οι χρήστες της νέας υπηρεσίας, που ο ίδιος είχε ονομάσει «Παγκόσμιο Ιστό» (World Wide Web), άρχισαν να αυξάνονται αλματωδώς, ενώ οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ήταν πολύ πιο εύκολο και εξυπηρετικό να "δημοσιεύουν" τις πληροφορίες τους σε μια ιστοσελίδα, αντί να απαντούν σε πολυάριθμα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή να τις δημοσιεύουν στις ομάδες νέων, των οποίων η κίνηση πολλές φορές τις "έθαβε". Ενδιαφέρον επίσης έδειξαν για το επίτευγμα του Λη και κυβερνητικές υπηρεσίες. Σύντομα η κίνηση της νέαςΠαγκόσμιο Ιστόιστοσελίδα Τίμοθι Τζον Μπέρνερς Λι

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ Σε επίπεδο πηγών:Σε επίπεδο πηγών: Πληθώρα πληροφοριών Εύκολη πρόσβαση στις πληροφορίες Οι μαθητές ερευνητές των πληροφοριών Χρήση γρήγορων γρήγορων, αποτελεσματικών κι εύκολων στη χρήση μηχανών αναζήτησης Σε επίπεδο επικοινωνίας:Σε επίπεδο επικοινωνίας: Δυνατότητα άμεσης σύνδεσης με μέρη και ανθρώπους Παγκόσμια διάχυση της πληροφορίας Κίνητρο για να μοιραστούν οι μαθητές τη δουλειά τους online με άλλους συμμαθητές τους οπουδήποτε. Εξεικόνιση και μοντελοποίηση:Εξεικόνιση και μοντελοποίηση: Ευκολότερη κατανόηση πληροφοριών που αφορούν πολύπλοκα αντικείμενα με τη χρήση εξεικονιστικών αναπαραστάσεων

ΕΠΙΦΥΛΑΞΕΙΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ Σε επίπεδο πηγών:Σε επίπεδο πηγών: Μεγάλος όγκος πληροφορίας για κάθε συγκεκριμένο θέμα (υπερφόρτωση πληροφορίας) Ποιοτικός έλεγχος των πληροφοριών από τους διδάσκοντες (είναι αξιόπιστες; είναι πλήρεις; είναι επίκαιρες; Παρουσιάζουν αποκλίσεις από τα αποδεκτά κοινωνικά πρότυπα; Περιέχουν μηνύματα ρατσιστικά, σεξιστικά, αντικοινωνικά; Αναζήτηση πληροφοριών με κριτήρια εμπορικά, οικονομικά κι όχι ακαδημαϊκά και κοινωνικά από τις μηχανές αναζήτησης. Ανεπαρκής χρόνος εκπαίδευσης για την εκμάθηση της χρήσης των μηχανών αναζήτησης Άσκηση των μαθητών στην εκμετάλλευση και στην κριτική σύνθεση των πληροφοριών Άσκηση των μαθητών στον τρόπο παρουσίασής τους κατά την επικοινωνία τους με τους άλλους Σε επίπεδο επικοινωνίας:Σε επίπεδο επικοινωνίας: Η ταχύτητα επικρατεί της ποιότητας Μεγέθυνση του χάσματος των εχόντων και των μη εχόντων πρόσβαση στην πληροφορία Σεβασμός των κανόνων των πνευματικών δικαιωμάτων από τους μαθητές Εξεικόνιση και μοντελοποίηση:Εξεικόνιση και μοντελοποίηση: Κίνδυνος να θεωρηθεί η επιφανειακή γνώση ως πραγματική κατανόηση Κίνδυνος παρερμηνείας δεδομένων που βρίσκονται σε μορφή γραφικών Δημιουργία τάσης προς την τακτική «κάνε κλικ και μάντεψε» παρά «σκέψου πρώτα»

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Χρήση αρχειοκαταλόγων (directories) Χρήσιμες σελίδες ταξινομημένες σε μια ιεραρχική δομή με βάση συγκεκριμένα θέματα(yahoo, in.gr, dmoz.org

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Χρήση μηχανών αναζήτησης Θέτεις ένα ερώτημα με λέξεις-κλειδιά, η μηχανή το συνταιριάζει με τις εγγραφές που έχει στη βάση δεδομένων της και παρουσιάζει μια λίστα πιθανών κειμένων που ταιριάζουν με τις απαιτήσεις σου.Google, Yahoo, MSN, Lycos.

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Εργαλεία μετααναζήτησης Πρόκειται για ταυτόχρονη πρόσβαση σε πολλές μηχανές αναζήτησης metacrawler, dogpile, webcrawler

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Προσδιορισμός της πληροφορίας (τι αναζητώ, πού βρίσκεται, πότε συνέβη, πώς συνέβη, γιατί) Οι λέξεις κλειδιά να είναι ουσιαστικά Οι λέξεις κλειδιά να εκφράζουν με σαφήνεια την πληροφορία Χρήση συνώνυμων Χρήση φράσεων όπου απαιτείται (πχ «εν τούτω νίκα») Αναζήτηση με βάση Boolean τελεστές (χρήση and, or not) Προσοχή στην ορθογραφία Περιορισμένος αριθμός λέξεων –κλειδιών (έως 8 το πολύ) Για αναζήτηση σε πολύ συγκεκριμένη κατεύθυνση χρήση των απολήξεων URL όπως com, edu, gov, mil, net, org Παράμετροι αναζήτησης