Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
Επιμορφωτικό Σεμινάριο 23 & 24 Νοεμβρίου 2013 Θεωρητική Κατάρτιση και Πρακτική Άσκηση Aναστάσιος Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Υπεύθυνος Αθλήματος Κολύμβησης.
Εκπαιδευτικό υλικό προγράμματος αντιμετώπισης της παιδικής επιθετικότητας για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό Έτος
ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
Δημήτρης Λιάπης ΤΑΞΗ Β ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης Καθηγητής: Δρ Ιωάννης Καρράς.
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΕΠΑΛ ΣΥΚΕΩΝ : ΣΧΟΛΙΑ ΧΩΡΙΣ ΒΙΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Δράσεις του Κ.Μ.Σ. του Δημ.Σχολείου Δευτεράς κατά τη σχολική χρονιά Μαθητικές Εκλογές Ανακοίνωση-Ενημέρωση όλων των τάξεων Εκλογές Α΄τετραμήνου.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Σχολικός Εκφοβισμός Τι ακριβώς είναι ; Πώς αντιμετωπίζεται από το θύμα ; Πώς αντιμετωπίζεται από τον παρατηρητή ;
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΑΝΤΙΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ - ΕΠΙΘΕΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ
«ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΙΟΜΕΤΟΧΟΥ Παρουσίαση: Μαρία Τσούντα
 Τα παιδιά της Α΄ Τάξης εξαιρούνται από το πρόγραμμα.  Παρατηρήσαμε ότι τα παιδιά που εισέρχονται για πρώτη χρονιά στο σχολείο χρειάζονται χρόνο για.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Παρεμβάσεις ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό Εντοπίζονται σε τρία επίπεδα: Στοχευμένες παρεμβάσεις Ολιστικές παρεμβάσεις ή παρεμβάσεις βασισμένες στο σχολείο.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
«Δράσεις κατά της βίας στο σχολείο την 6η Μαρτίου 2012» 70ο Γυμνάσιο Αθήνας.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Ά Τρίμηνο
SCHOOL MEDIATION ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΖΕΦΥΡΙΟΥ
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Τίτλος Προγράμματος: Eκπαίδευση με στόχο την ειρήνη
Α τάξη Καλφαγιάννειου Γυμνασίου Φίλιας Βιωματικές Δράσεις.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Γ΄ Τρίμηνο
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: RAINBOW TEAM ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ: ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ (BULLYING)
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΝΝΑ ΓΑΛΟΥΠΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΤΑΠΑΝΑ ΣΤΑΜΑΤΙΑ.
Άλλες παρεμβάσεις. Πυξίδα Συνήγορος του Παιδιού Ελλάδα.
Λέμε όχι στο σχολικό εκφοβισμό «Επίλυση διαφορών» Αλέξανδρος Θεοφιλόπουλος - Γιώργος Ιωάννου Γυμνάσιο ΩΘΗΣΗ - Α’ Γυμνασίου - τμήμα Α1 - 1 Δεκεμβρίου 2015.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Βιολογία Γυμνασίου.
Ομαλή μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Έρευνα για την ενδοσχολική βία και καλές πρακτικές
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
2ο Γυμνάσιο Πετρούπολης
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο. 1ο Γυμνάσιο Συκεών Θεσσαλονίκης “Οδυσσέας Φωκάς”

Πρόγραμμα για τη διαχείριση συγκρούσεων Πρόγραμμα για τη διαχείριση συγκρούσεων με σκοπό να αντιμετωπίσει ή να προλάβει δύσκολες συμπεριφορές και καταστάσεις στο σχολείο. Η παρέμβαση αυτή γίνεται με τη συμμετοχή του συνόλου της σχολικής κοινότητας, δηλαδή τους καθηγητές, τους γονείς και τους μαθητές μέσω του 15μελούς και των 5μελών μαθητικών συμβουλίων της Α΄ Γυμνασίου.

Το Πρόγραμμα υλοποιείται Με την επιστημονική στήριξη και βοήθεια του κέντρου ΠΥΞΙΔΑ (Κέντρο Πρόληψης της εξάρτησης από τα ναρκωτικά και προαγωγής της υγείας), που αποτελεί υπηρεσία ψυχοκοινωνικής υποστήριξης

Στόχος της πρωτοβουλίας είναι: να συζητηθούν ανοιχτά τα προβλήματα του σχολείου που έχουν να κάνουν με τη βία κι άλλες επιβαρυντικές συμπεριφορές των μελών της σχολικής κοινότητας να διερευνήσει ο καθένας από την πλευρά του το ρόλο του για ένα ασφαλές σχολείο. να συμβάλει, μέσα από τη δική του τριβή και εκπαίδευση, αποτελεσματικά στην καλύτερη διαχείριση της επιθετικής συμπεριφοράς.

Τη τρέχουσα σχολική χρονιά υλοποιούνται εκπαιδευτικές συναντήσεις: με τους εκπαιδευτικούς με τα πενταμελή συμβούλια της Α΄ Γυμνασίου με το 15μελές μαθητικό συμβούλιο ενημερωτικές συναντήσεις με τους γονείς.

Το Πρόγραμμα ξεκίνησε το Νοέμβριο του 2009 και θα ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2010. Αξιολόγηση. Το πιθανότερο είναι να συνεχιστεί και την επόμενη σχολική χρονιά, με πιο διευρυμένη ίσως μορφή ως προς τη συμμετοχή των μαθητών.

«Η επιθετικότητα των παιδιών και πώς να την αντιμετωπίσουμε» εκδήλωση για γονείς στο χώρο του Σχολείου. θεωρητική εισήγηση, που έδωσε έμφαση στη διαχείριση από την πλευρά των ενηλίκων της δικής τους επιθετικότητας, στην αποφυγή ενίσχυσης των επιθετικών συμπεριφορών, στην εκπαίδευση των παιδιών στην αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων, στη διαχείριση συγκρούσεων και δεξιότητες επικοινωνίας. βιωματικές ασκήσεις, όπου συζητήθηκε ένα συγκεκριμένο παράδειγμα επιθετικής συμπεριφοράς.

Απόψεις μαθητριών που συμμετείχαν στο Πρόγραμμα και στις συναντήσεις της ΠΥΞΙΔΑΣ.

1. Περιγραφή των συναντήσεων με την ΠΥΞΙΔΑ “παίζουμε διάφορα παιχνίδια σχετικά με τα προβλήματα του σχολείου (επιθετικότητα, βία, κοροϊδία κ.α.).” “τα χαρακτηριστικά ενός καλού και υπεύθυνου πρόεδρου τάξης και τα χαρακτηριστικά ενός ανεύθυνου προέδρου τάξης.” “να γνωριστούμε καλύτερα με τα άλλα παιδιά και να συνεργαζόμαστε.”

2. Τι μας άρεσε και τι δεν μας άρεσε σ' αυτές τις συναντήσεις. 2. Τι μας άρεσε και τι δεν μας άρεσε σ' αυτές τις συναντήσεις. “έλεγε ο καθένας τη γνώμη του” “Οι συναντήσεις με την ΠΥΞΙΔΑ ήταν πολύ ενδιαφέρουσες και διασκεδαστικές.” “μου άρεσαν οι ομάδες ,που παίζαμε διάφορα παιχνίδια και η συνεργασία μεταξύ μας.”

3. Βοήθησε αυτό το Πρόγραμμα για να μην έχουμε επιθετικότητα; αυτά που γίνονται με την ΠΥΞΙΔΑ τα συζητάμε στις συνελεύσεις που κάνουμε στην τάξη, και επειδή τα περισσότερα παιδιά προσέχουν, λένε την γνώμη τους έκανε τα παιδιά να καταλάβουν πως το ξύλο δεν είναι η μόνη λύση στο πρόβλημά τους. Συζητώντας τα προβλήματα μας βρίσκουμε λύσεις στο να αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα μας σωστά και όχι παρορμητικά. Η ζωή και η ελευθερία είναι ανθρώπινο δικαίωμα όλων μας και δεν μπορούμε να το στερήσουμε σε κανέναν. Οι μαθητές έχουμε ανάγκη από συμβουλές και από σωστή καθοδήγηση από ειδικούς

4.Κάποιες δικές μας προτάσεις για να μην έχουμε επιθετικότητα στο σχολείο. πρέπει όλα τα παιδιά του σχολείου να συζητάμε τα προβλήματα μας και, αν είναι δυνατόν, να υπάρχει μια καθηγήτρια που να γνωρίζει από παιδική ψυχολογία ώστε να καθοδηγήσει τα παιδιά αυτά σαφής και αυστηρή γραμμή όσον αφορά την αντιμετώπιση αυτών των περιστατικών Τα σχολεία θα πρέπει να βοηθήσουν τους μαθητές να κατανοήσουν πως δεν είναι κακό να ομολογούν ότι δέχονται απειλές και προσβολές.

4.Κάποιες δικές μας προτάσεις για να μην έχουμε επιθετικότητα στο σχολείο (συνέχεια) Τα παιδιά έχουν την ανάγκη να γνωρίζουν ότι θα γίνει κάτι για να σταματήσει αυτό το φαινόμενο, διαφορετικά δεν πρόκειται να μιλήσουν σε κανέναν ενήλικο. Τα σχολεία μπορούν να διδάξουν στα παιδιά χρήσιμες δεξιότητες, όπως ικανότητες διαπραγμάτευσης και επίλυσης συγκρούσεων.

4.Κάποιες δικές μας προτάσεις για να μην έχουμε επιθετικότητα στο σχολείο (συνέχεια) να παρατηρούμε περισσότερο τι γίνεται και να προσπαθούμε να σταματήσουμε αυτά που παρατηρούμε Αντί για τη φιλία και την ομαδικότητα, πολλές φορές κυριαρχεί η βία. Και σίγουρα η ¨αντιβίωση¨ στην αρρώστια μας δεν είναι η αδιαφορία, αλλά πρώτα η κατανόησή της και μετά ο διάλογος.

Η βία δεν είναι μαγκιά! Ας συνεργαστούμε …