Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες & Φοιτητές με Αναπηρία (ΦμεΑ) Άννα Κουλικούρδη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«ΜΟΔΙΠ του ΓΠΑ» με απλά λόγια…. Διαδικασία της Αξιολόγησης Η Αξιολόγηση είναι μία περιοδική διαδικασία Κάθε ακαδ. έτος: Ετήσια Εσωτερική Έκθεση ή Ετήσια.
Advertisements

Ίδρυμα Κοινωνικής Εργασίας – Χατζηπατέρειο Κ.Α.Σ.Π.
9.7. Υπηρεσία Πολυμορφικής Ψηφιακής Βιβλιοθήκης με Προσβάσιμη Βιβλιογραφία για τους Φοιτητές με Αναπηρίες Πάντειο Πανεπιστήμιο Ειρήνη Δαφέρμου 20ο Πανελλήνιο.
Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου Βέλτιστες Πρακτικές στη Γλωσσική Τεχνολογία Βέλτιστες Πρακτικές στη Γλωσσική Τεχνολογία Εβδομάδα Επιστήμης & Τεχνολογίας.
ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ IMIC 2 Φεβρουάριος 2006 Dr. Άρης Ίκκος, ISHC
ΔΗΜΟΣ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΑΓΡΙΝΙΟΥ.
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
ΑμεΑ & Εκπαίδευση Βιβλιοθηκονόμων στην Ελλάδα
ACCELERATE ένα δοκιμαστικό έργο Παρήγαγε μια σειρά από πιλοτικά προϊόντα, εργαλεία, μεθόδους τα οποία μπορούν να προσαρμοστούν εύκολα και να χρησιμοποιηθούν.
Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Επιστήμη της Πληροφορίας Διοίκηση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες.
Ισότιμη Πρόσβαση στην Πληροφορία και τη γνώση μέσω της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Άννα Φράγκου Ημερίδα με θέμα: ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ γεφυρώνουμε.
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2007 – ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007.
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
Υπηρεσίες Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών για τυφλούς και άτομα με περιορισμένη όραση: Η εμπειρία της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από το ευρωπαϊκό.
TESTLAB TEsting Systems using Telematics for Library Access for Blind and visually handicapped readers Δοκιμές Συστημάτων με χρήση Τηλεματικής για την.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Αξιολόγηση Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Έρευνες Ικανοποίησης Χρηστών Σκρέτα Χριστίνα Γεωργακοπούλου Ιφιγένεια.
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
ΑΝΔΑΛΟΥΣΙΑ. Ανδαλουσία, 1980 Έκταση: Km 2 Πληθυσμός: κάτοικοι Δήμοι: 774 Πάνω από 30% κατ. Νομαρχίες: 8 Δημοτικές βιβλιοθήκες:
Ανάλυση του μοντέλου LISIM για την εφαρμογή του στις Ελληνικές Δημόσιες Βιβλιοθήκες Αναστασία Μαργιόλα & Πέτρος Κωσταγιόλας
ΤΜΗΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΤΥΦΛΟΥΣ Κωνσταντινά Χαλκιά ΚΕΡΚΥΡΑ 2006.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
Τίτλος: "Μια έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληροφορίας στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης" Ιουλία.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
ΜΑΘΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ (Bασισμένη στο άρθρο του Andrew McDonald “The Human.
Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων
Βαθμός ομοθεσίας της ψηφιακής βιβλιοθήκης ως προς τους χρήστες της Μάριαν Νικολακοπούλου.
MANAGING A PARADIGM SHIFT- ALIGNING MANAGEMENT, PRIVACY POLICY, TECHNOLOGY AND STANDARDS ΜΑΘΗΜΑ: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: Μ. ΓΕΡΓΑΤΣΟΥΛΗΣ.
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Κρήτης Ημέρες Γνωριμίας με το Πανεπιστήμιο Κρήτης Ηράκλειο, 3 Απριλίου 2014.
Πληροφοριακές ανάγκες Διονύσης Κόκκινος, Βιβλιοθηκονόμος, MSc Εργαστηριακός συνεργάτης ΤΕΙ Αθήνας
ΗΜΥ 100: Εισαγωγή στην Τεχνολογία Διάλεξη 4 Χρήση Βιβλιοθήκης TΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ.
Η επίδραση της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στην επίδοση των φοιτητών Βασίλης Πολυχρονόπουλος Έρευνα Μονάδα Ολικής.
1 + 1 = 12 Νέα Εκπαιδευτικά Λογισμικά για Κωφούς μαθητές
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
KEN ΤΡΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΜΙΑ ΝΕΑ ΔΟΜΗ – « ΕΡΓΑΛΕΙΟ » ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ.
14-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών.
Προτάσεις για την εξειδίκευση της διάστασης της αναπηρίας κατά την εφαρμογή του Ε.Π. - Περιφερειακή Στρατηγική για την Αναπηρία Εισηγητής: Λογαράς Δημήτρης,
ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Τμήμα Τυποποίησης & Διακίνησης Προϊόντων ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ: «ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ.
ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ – PROQUEST EBOOKS. Η ProQuest ως Διαθέτης Ebook: Περιεχόμενο Διαθέτουμε πάνω από 750,000+ τίτλους από 600+ εκδότες Πρωτίστως στην Αγγλική γλώσσα.
Τα παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες κατά τη μάθηση έχουν-πέραν των κοινών-και ορισμένες ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
Βιβλιογραφική Αναζήτηση: αναλυτική παρουσίαση και εφαρμογή της Υπηρεσίας Διαδανεισμού Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο Βιβλιοθήκη και Κέντρο.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Ελληνικά Ταχυδρομεία Α.Ε. Χρήστος Βαρσάμης Διευθύνων Σύμβουλος Ρυθμιστικό Πλαίσιο Ταχυδρομικής Αγοράς – Ρόλος της Ε.Ε.Τ.Τ. 1.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
Γαλάνη Γεωργία Α΄τμήμα ΠΕΣΥΠ
Οι χώρες της Ε.Ε..
Ημέρα Καριέρας Λάρισα, 25 Απριλίου 2012
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Στην Ελλάδα, σε πρόσφατο Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβέρνησης (ΦΕΚ B 931/ ), στο άρθρο 6 και στην παράγραφο Γ΄ σε σχέση με τα παιδιά με ειδικές.
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
Παραδείγματα προσβάσιμων προτύπων
Η έννοια της επιχείρησης
ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
23o Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Α. Π. Θ
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες & Φοιτητές με Αναπηρία (ΦμεΑ) Άννα Κουλικούρδη

Εισαγωγή  Αυξανόμενος αριθμός ΦμεΑ στα ακαδημαϊκά ιδρύματα  Νομοθετικές πράξεις ευνοούν την εισαγωγή τους  Οι ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες δεν έχουν μεριμνήσει επαρκώς για αυτή την ευπαθή κοινωνική ομάδα Χρόνια ριζωμένες προκαταλήψεις Άγνοια για τις αναπηρίες & τις ΥΤ Ανεπαρκείς συλλογές υλικού εναλλακτικής μορφής Απροσπέλαστες ιστοσελίδες

Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ) & Τριτοβάθμια Εκπαίδευση  Ν. 2640/1998 (δικαίωμα εισαγωγής των ΑμεΑ σε ΑΕΙ & ΤΕΙ)  Ο νόμος δεν κάνει λόγο για την προσβασιμότητα των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκων  Το αποτέλεσμα είναι οι ΦμεΑ: Να βρίσκονται σε μαθησιακή, ακαδημαϊκή & κοινωνική απομόνωση Να αποφοιτούν σε πολύ μικρότερο βαθμό από οποιαδήποτε άλλη ομάδα ανθρώπων Να επωμίζονται το βάρος σχεδιασμού των σπουδών & εξεύρεσης υποστηρικτικών δικτύων

ΑμεΑ & Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες  Από το 1990 και μετά: κινητοποιήσεις που ενθαρρύνουν την κοινωνική ενσωμάτωση των ΑμεΑ  Οι ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες έχουν κινητοποιηθεί πολύ πριν από άλλες βιβλιοθήκες (Wilhelmus, 1996)  Έχουν υπάρξει περισσότερο ευέλικτες διότι οι ΦμεΑ αποκαλύπτουν τη φύση της αναπηρίας τους  Ωστόσο, πόσες από αυτές κατανέμουν ένα ποσοστό του ετήσιου προϋπολογισμού τους για τις ανάγκες των ΑμεΑ;  Η μέριμνα των ακαδημαϊκών β/κων & η γκάμα των υπηρεσιών τους ποικίλλουν κατά πολύ μεταξύ τους

Προβλήματα προσβασιμότητας στις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες (1)  Διάκριση συμπεριφοράς  Διάκριση περιβάλλοντος  Διάκριση οργάνωσης  Η συμπεριφορά του προσωπικού είναι πιο σημαντική από οποιονδήποτε οικονομικό πόρο, κεφάλαιο ή τεχνολογία

Προβλήματα προσβασιμότητας στις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες (2)  Κάθε ακαδημαϊκή βιβλιοθήκη θα πρέπει να αναρωτηθεί για ποιους λόγους θέλει να παρέχει προσβάσιμες υπηρεσίες: Δεοντολογικοί λόγοι Οικονομικοί Νομικοί Λόγοι συμφέροντος ή όχι  Οι υπηρεσίες που είναι σύμφωνες με τη νομοθεσία δεν είναι απαραιτήτως ισότιμες  Η ακαδημαϊκή β/κη δεν θα πρέπει απλά να συναντά & να ικανοποιεί τις ανάγκες των ΦμεΑ αλλά να τις υπερβαίνει

Προβλήματα προσβασιμότητας στις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες (3)  Οι ΥΤ στεγάζονται σε οποιαδήποτε άλλη μονάδα της πανεπιστημιακής κοινότητας πλην της βιβλιοθήκης  Ο σχεδιασμός φιλοξενίας των ΦμεΑ σπάνια αποτελεί ευθύνη της βιβλιοθήκης  Είναι δύσκολο οι βιβλιοθηκονόμοι να μετρήσουν & να αξιολογήσουν την ποιότητα των υπηρεσιών τους

Προβλήματα προσβασιμότητας στις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες (4)  Σημαντικό εμπόδιο στη σχέση του ΦμεΑ & της ακαδημαϊκής β/κης είναι ότι: Ο ΦμεΑ δεν γνωρίζει τι μπορεί να του παρέχει η β/κη  Πολλοί φοιτητές με μαθησιακές δυσκολίες πιστεύουν ότι οι β/κες δεν έχουν τίποτα να τους προσφέρουν  Το να τολμήσουν να μπουν στην ακαδημαϊκή βιβλιοθήκη αποτελεί πραγματικό εμπόδιο για άτομα με δυσλεξία (“Δεν επισκέφτομαι τη β/κη, επειδή δεν θέλω άλλες αποτυχίες”)  Οι βιβλιοθήκες φαντάζουν άγνωστα μέρη, με εξειδικευμένο προσωπικό, όπου φοβούνται να ρωτήσουν κάτι μήπως ακουστεί χαζό

Προβλήματα προσβασιμότητας στις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες (5)  Οι φοιτητές με μαθησιακές δυσκολίες: η μεγαλύτερη ομάδα ΦμεΑ  Παρόλα αυτά, είναι ελάχιστη η έρευνα για τη φύση & την έκταση των εμποδίων τους στην πληροφορία  Οι περισσότεροι κωφοί φοιτητές φτάνουν στα πανεπιστήμια με λίγη ή καθόλου γνώση για τους πόρους & τα συστήματα των βιβλιοθηκών  Η κατάσταση γίνεται πιο πολύπλοκη διότι οι περισσότεροι βιβλιοθηκονόμοι έχουν λίγη ή καθόλου γνώση για την κώφωση  Οι ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες εστιάζουν στα ΑμΠΟ

Προβλήματα προσβασιμότητας στις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες (6)  Στο εξωτερικό πολλά πανεπιστήμια παρέχουν στα ΑμΠΟ αναγνώστες που τους πληρώνει το ίδρυμα  Οι τυφλοί πρέπει να λειτουργούν & ως εκδότες για τους ίδιους τους εαυτούς τους  Τα τυφλά άτομα πρέπει να δουλεύουν 10 φορές πιο σκληρά στο πανεπιστήμιο από ότι οι βλέπτοντες συμφοιτητές τους, γι’ αυτό & παίρνουν χαμηλότερους βαθμούς  Οι οποιεσδήποτε προσπάθειες έχουν αποσπασματικό χαρακτήρα και αποτελούν μεμονωμένο έργο ορισμένων Πανεπιστημίων

Στάση των Βιβλιοθηκονόμων προς τα ΑμεΑ  Αναμφισβήτητα το προσωπικό των ακαδημαϊκών β/κων έχει κάνει πρακτικά βήματα για να ανταποκριθεί στις ανάγκες των ΑμεΑ  Ωστόσο, συχνά το κάνει με έναν πρόχειρο, επί τούτου, αυτοσχέδιο τρόπο  Είναι συχνά αντιδραστικό (re-active) παρά προνοητικό (pre- active)  Μόνο όταν ο ΦμεΑ ζητήσει κάτι, κινητοποιούνται ή ψάχνουν να βρουν το εξειδικευμένο άτομο  Σύμφωνα με έρευνα στις ΗΠΑ: Το 50% των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκονόμων είναι θετικά προδιατεθειμένοι προς τα ΑμεΑ Οι γυναίκες βιβλιοθηκονόμοι και νεότερης ηλικίας (κάτω των 30) έχουν την καλύτερη στάση & νοοτροπία Οι υπόλοιποι χρήζουν εκπαίδευσης

Σεβασμός στη Διαφορετικότητα  Για να εξυπηρετήσει η ακαδημαϊκή β/κη ένα διευρυμένο κοινό, χρειάζεται: Σεβασμός στη διαφορετικότητα Υιοθέτηση του κοινωνικού μοντέλου αναπηρίας Κατάργηση οποιασδήποτε ειδικής πρόβλεψης (ξεχωριστές συλλογές, υπηρεσίες, ιστοσελίδες) Η ξεχωριστή μέριμνα γκετοποιεί τα ΑμεΑ & οποιαδήποτε υπερβάλλουσα προνομιακή μεταχείριση ενισχύει τη διάκριση Ενσωμάτωση των ΑμεΑ στις δραστηριότητες & υπηρεσίες της β/κης (“Τίποτα για εμάς, χωρίς εμάς”)

Σχεδιασμός & Μέτρα Προσβασιμότητας (1)  Ολοκληρωμένος στρατηγικός σχεδιασμός  Ένας σταθμός εργασίας δεν διασφαλίζει από μόνος του την ισότιμη πρόσβαση  Χρειάζονται πολιτικές, διαδικασίες, συνδυασμός τεχνολογικών λύσεων, προσαρμοσμένες υπηρεσίες, διάθεση εξυπηρέτησης  Η «one-size-fits-all» προσέγγιση δεν εξυπηρετεί κανέναν  Χρειάζονται εξατομικευμένες υπηρεσίες (πολιτική παράτασης δανεισμού, ευέλικτος δανεισμός, μείωση προστίμων, κ.ά.)

Σχεδιασμός & Μέτρα Προσβασιμότητας (2)  Η β/κη θα πρέπει να παρέχει τίτλους σε όσο το δυνατόν περισσότερες εναλλακτικές μορφές: Μεγαλογράμματη γραφή (large-print) Μπράιγ Εύκολα προς ανάγνωση βιβλία (Easy-to-read books) Προσαρμοσμένη λογοτεχνία (Adapted literature) Start-to-Finish Books Ομιλούντα βιβλία Υποτιτλισμένα βίντεο (captioned videos) Απτικό Υλικό (Tactile material)

Σχεδιασμός & Μέτρα Προσβασιμότητας (3)  Συνήθως οι τίτλοι εναλλακτικής μορφής είναι λίγοι & κυρίως μυθιστορήματα  Αυτό αρκεί για τον ψυχαγωγικό αναγνώστη αλλά όχι για τον φοιτητή που αναζητά πιο εξειδικευμένο υλικό  Η βιβλιοθήκη πρέπει να παρέχει όσο το δυνατόν περισσότερες επιλογές: Πληροφορία σε πολλαπλές διατάξεις Εφαρμογή πολυ-αισθητηριακών τεχνικών & καναλιών Προτιμητέα η διάταξη εκείνη που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από όλους

Σχεδιασμός & Μέτρα Προσβασιμότητας (4)  Το προσωπικό πρέπει να επιμελείται των συλλογών της β/κης (ενημερωμένες ιατρικές ή νομικές πληροφορίες, μη προσβλητικές θεματικές επικεφαλίδες)  Το προσωπικό πρέπει να είναι ευαίσθητο και διακριτικό κατά τη χρήση της ορολογίας

Συμπεράσματα  Για να γίνουν οι ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες προσβάσιμες & συμμετοχικές, είναι απαραίτητη η συμβολή των κάτωθι παραγόντων: Νομοθεσίας Κατευθυντήριων οδηγιών Ανθρώπινου παράγοντα Εκπαίδευσης Κουλτούρας Ένταξης των ΑμεΑ σε όλες τις φάσεις  Η πληροφόρηση των ΦμεΑ αποτελεί υποχρέωση όλων και όχι φιλανθρωπία