ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΏΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΜΕΑΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑΣ LINDEΝMAYER SYSTEMS(L – SYSTEMS): Ένα σημαντικό εργαλείο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Τμήμα Βιολογικών Επιστημών ΒΙΟΛΟΓΙΑ: Η επιστήμη της ζωής
Τα στοιχειώδη περί γεωδαιτικών υπολογισμών
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΗ ΚΙΝΗΣΗ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΣ ΘΟΡΥΒΟΣ
Εισαγωγικές Έννοιες Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης Επιμέλεια διαφανειών: Δ. Φωτάκης Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικό Μετσόβιο.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
ΣΧΕΣΙΑΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΜΑΘΗΜΑ 3.
Η ΓΛΩΣΣΑ C ΜΑΘΗΜΑ 2.
Presentation of information/Παρουσίαση πληροφοριών
Ψηφιακά Δένδρα TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint manual before you delete this box.: AA A A A Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την παραπάνω αναπαράσταση.
ΗΥ302 Διδακτική της Πληροφορικής Η γλώσσα προγραμματισμού LOGO Writer Ομάδα Εργασία: Αλεβίζου Βασιλική (Α.Μ.:1029) Κοφφινά Ιωάννα (Α.Μ.:1035) Τριανταφυλλίδου.
ΦΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Βασικές Αρχές Μέτρησης
ΜΑΘΗΜΑ: ΜΕΤΑΓΛΩΤΤΙΣΤΕΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015Τμ. Πληροφορικής,
Αλγόριθμοι 2.1.1,
ΜΑΘΗΜΑ: ΜΕΤΑΓΛΩΤΤΙΣΤΕΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Τετάρτη, 1 Απριλίου 2015Τετάρτη, 1 Απριλίου 2015Τετάρτη, 1 Απριλίου 2015Τετάρτη, 1 Απριλίου 2015Τμ. Πληροφορικής,
Το Scratch και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 1 Κεφάλαιο 3 Η Σημασιολογία των Γλωσσών Προγραμματισμού Προπτυχιακό.
Παράθυρο μαθηματικού μοντέλου Παράθυρο σημειώσεων Παράθυρο γραφικής Πίνακας τιμών Επιλογή πλέγματος Επιλογή Υπόβαθρου.
Στοιχεία Σχεδίασης Γραφικών
Επικοινωνία (communicating) Δεξιότητες Επιστημονικής Μεθόδου.
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Το Scratch και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 1 Κεφάλαιο 4 Σημασιολογία μιας Απλής Προστακτικής Γλώσσας Προπτυχιακό.
ΜΑΘΗΜΑ: ΜΕΤΑΓΛΩΤΤΙΣΤΕΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Κ. ΛΑΖΟΣ - Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Τρίτη, 14 Απριλίου 2015Τρίτη, 14 Απριλίου 2015Τρίτη, 14 Απριλίου 2015Τρίτη, 14 Απριλίου 2015Τμ.
Κεφάλαιο 10 – Υποπρογράμματα
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ §3.7 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Τι είναι αλγόριθμος
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Εξειδίκευση Βασισμένη σε Μοντέλο u Τυπική εξειδίκευση λογισμικού με ανάπτυξη μαθηματικού μοντέλου για το σύστημα.
Βασικά στοιχεία της Java
On user-defined features Christoph M Hoffmann and Robert Joan-Arinyo Ανδρέας Φωτίου.
Η ευκλειδeια και οι μη ευκλειδειεσ γεωμετριεσ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Ένα Παιχνίδι Ρόλων στο Δημοτικό για τη Διδασκαλία των Διαδικασιών σε Logo Θωμάς Σκυλογιάννης Καθηγητής Πληροφορικής.
Γλώσσες Προγραμματισμού Μεταγλωττιστές Πίνακας Συμβόλων Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Ηλίας Σακελλαρίου.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ.
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων.
Θεωρία υπολογισμού1 Μη αιτιοκρατικό αυτόματο Σ={0}, L = { 0 k : k=2m, k=3m}, μαντεύουμε το μήκος.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο - ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ
Διδακτική της Πληροφορικής
Η επιστήμη της Διοίκησης
Οι ΣπουδΕΣ στο ΑριστοτΕλειο ΠανεπιστΗμιο
Ανάπτυξη Μοντέλων Διακριτών Συστημάτων Μέρος Β
Μάθημα :”Ζωική Ποικιλότητα”
Eισηγητής: Δρ. Γεώργιος Καρρής Βιολόγος (Kαθηγητής Εφαρμογών)
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
ΣΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ II
Prolog Επεξεργασία και Αναπαράσταση Γνώσης
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ
Εξορθολογισμός της ύλης Μαθηματικά Α και Β Λυκείου
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
ENOTHTA 2. ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
Ειδικά Θέματα στον προγραμματισμό Υπολογιστών
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ
Η έννοια της επιχείρησης
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΏΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΜΕΑΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑΣ LINDEΝMAYER SYSTEMS(L – SYSTEMS): Ένα σημαντικό εργαλείο στην υπηρεσία της βιολογίας ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΛΟΪΖΟΣ 4246

Τι είναι τα L-systems; Τα L-systems θεωρούνται μαθηματικές φόρμες που προτάθηκαν ως βάση μιας αξιωματικής θεωρίας σχετικά με τη βιολογική ανάπτυξη. Λέξεις-Κλειδιά: Φόρμες:κάστες, πρότυπα, «πακέτα» Αξιωματική:εμπεριέχει δηλαδή αξιώματα

Ποια είναι η βασική ιδέα λειτουργίας των L-systems; Η υποκατάσταση συμβόλων από σύμβολα και η γραφική αναπαράσταση των συμβολοσειρών. Δηλαδή: Η αντικατάσταση διαδοχικά απλών τμημάτων ενός αντικειμένου βάσει κανόνων, οι οποίοι εφαρμόζονται παράλληλα. Μεγάλη σημασία για τους βιολόγους.

ΕΙΔΗ L-SYSTEMS OL-Systems Στοχαστικά μοντέλα CPFG – L- Systems Παραμετρικά L-Systems OL-Systems Στοχαστικά μοντέλα CPFG-L-Systems Παραμετρικά L-Systems

1.OL-Systems Είναι το πιο απλό μοντέλο Αποτελείται από 4 στοιχεία: α. μεταβλητές β. σταθερές γ. αξίωμα δ. κανόνες 2. Στοχαστικά μοντέλα Οι κανόνες εκτελούνται πιθανολογικά. Ένα σύμβολο απαιτεί τη χρησιμοποίηση πολλών κανόνων κάθε ένας από τους οποίους χρησιμοποιείται με μια προκαθορισμένη πιθανότητα.

3. CPFG- L-Systems Αφορά τη δημιουργία εικόνων φυτών Αποτελεί εξέλιξη του προγράμματος CELIA που προτάθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ΄70 από τους Baker και Herman. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του είναι η γλώσσα προγραμματισμού του. 4. Παραμετρικά L-Systems Είναι ο συνδυασμός των αριθμητικών παραμέτρων και των συμβόλων των L-Systems. Είναι χρήσιμα στους βιολόγους. Για παράδειγμα: στην αναπαράσταση ενός φυτού δίνουν τη δυνατότητα υπολογισμού παραμέτρων, όπως η αναλογία του νερού ή συγκέντρωση των φωτοσυνθετικών στοιχείων κλπ.

Γραφική ερμηνεία των συμβολοσειρών Τα L-Systems ξεκίνησαν ως μια μαθηματική θεωρία της ανάπτυξης των λεγόμενων modular οργανισμών που το σώμα τους δομείται από πεπερασμένο αριθμό απλών δομικών στοιχείων(modules) Ανάγκη για γεωμετρική απεικόνιση Βασική αρχή της απεικόνισης Η γεωμετρική απεικόνιση(ερμηνεία των συμβόλων) στηρίζεται στη λεγόμενη «γεωμετρία της χελώνας»(Turtle geometry)

Τι είναι η «γεωμετρία της χελώνας»; Προτάθηκε από τον Prusinkiewics κ.α. (1990). Η «χελώνα» είναι ουσιαστικά μια προσανατολισμένη γραφίδα που είναι τοποθετημένη σε ένα σημείο του χώρου με προσανατολισμό α. Σε κάθε χρονική στιγμή η χελώνα ορίζεται από την τριπλέτα (x, y, α). Η χελώνα κάνει ένα ή περισσότερα βήματα μήκους σε κάθε χρονική στιγμή είτε αφήνοντας ένα ίχνος κατά μήκος της πορείας είτε όχι. Η χελώνα δέχεται και μπορεί να ανταποκριθεί σε συγκεκριμένες εντολές.

Εικόνα: Τι μπορεί να δημιουργήσει η «γεωμετρία της χελώνας»

Εικόνα: Παραδείγματα παραγωγών α) ανάπτυξη ενός φυτού, β)ανάπτυξη μιας διακλάδωσης και γ) κυτταρική διαίρεση.

Τα L-Systems και ο σχεδιασμός των φυτών 1.Το φυτό ως ένας πληθυσμός Το σύνολο των οργάνων των οργανισμών είναι πεπερασμένο, ανεξάρτητα από το μέγεθος του οργανισμού. Ο τύπος κάθε οργάνου αναπαρίσταται από ένα σύμβολο. 2. Η αρχιτεκτονική της διακλάδωσης στα φυτά Τα όργανα αναπαρίστανται ως στοιχεία ενός αξονικού δέντρου και προσδιορίζονται με σύμβολα από το αλφάβητο Ένα αξονικό δέντρο είναι ένας ειδικός τύπος δέντρου Σε κάθε ένα από τα γόνατά του διακρίνουμε τουλάχιστον ένα εξερχόμενο τμήμα που θεωρείται απόλυτα ευθύγραμμο(Όλα τα υπόλοιπα ακραία τμήματα θεωρούνται παράλληλα ή πλευρικά) Ο αρχικός και ο τελικός κόμβος ενός άξονα καλείται βάση και άκρη, αντιστοίχως Ένας άξονας μαζί με όλους τους επίγονους (βλαστάρια τα οποία μπορούν να εκτείνονται από τα γόνατα του άξονα αυτού) χαρακτηρίζεται ως διακλάδωση.

3. Η ανάπτυξη ως μια παράλληλη διαδικασία αναπαράστασης Η ανάπτυξη των φυτών μπορεί να αντιπροσωπευθεί από ένα σύνολο συμβόλων Η παραγωγή αντικαθιστά ένα ακραίο τμήμα σε ένα αξονικό δέντρο που καλείται προηγηθείς ή προκάτοχος, με ένα μικρότερο αξονικό δέντρο που καλείται διάδοχος Οι παραγωγές στο μοντέλο αντικαθιστούν όλες τις υπομονάδες του προκατόχου δένδρου μέσω παράλληλων παραγωγικών βημάτων

Εικόνα: Οι παραγωγές ενός απλού L-System και η σειρά των παραγόμενων δομών.

Εικόνα: Ανάπτυξη ενός φυτού

Εικόνα.: Η επίδραση της έντασης της ηλιακής ακτινοβολίας που εκπέμπεται από τους αντίστοιχους τομείς στον εικονικό ουρανό στην μορφολογία του δέντρου που προσομοιώνεται στο LIGNUM (Α 2x2, Β 4x4, C 6x6, D 10x10τομείς). Επιπλέον παρουσιάζεται το μήκος του δέντρου (L) και η διάμετρος στη βάση

Εικόνα: Μοντέλο ενός πλήρως αναπτυγμένου αγρίου τύπου άνθους που αναπτύσσεται κάτω από τον έλεγχο του ΑΒC transsys

ΕΠΙΛΟΓΟΣ… Τα L-Systems αποτελούν πολύ χρήσιμο εργαλείο στην υπηρεσία της επιστήμης και ειδικά της βιολογίας. Προγράμματα που βασίζονται σε κανόνες Lindenmayer μπορούν να συνδυαστούν και με πλήθος άλλων προγραμμάτων, ώστε να βοηθήσουν σημαντικά στην κατανόηση των προβλημάτων που υπάρχουν σε διάφορους τομείς της βιολογίας, όπως είναι η γενετική μηχανική, η συστηματική βοτανική, η μικροβιολογία, η οικολογία κ.α.. Επιπλέον, μπορούν να φανούν ιδιαίτερα χρήσιμα και σε άλλους τομείς, όπως η δασολογία-δασοκομία, η κηπουρική, η γεωργία, η πληροφορική κλπ, εισάγοντας μια νέα προοπτική αντιμετώπισης των επιστημονικών ζητημάτων…