Μπαμπάτσικος Β. Χρήστος Δρ. Βιοχημείας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ιστορία του Πέπε.
Advertisements

ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ!
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΥΟ ΔΟΝΤΙΟΥ ΠΙΚΙ - ΠΙΚΙ.
Συγχώρα με, Αγάπη μου, που Ζούσα Πριν σε Γνωρίσω
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
«Τι είναι αυτό που σας εκπλήσσει περισσότερο στους ανθρώπους;»
Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
Η ώρα είναι: 23:27 Για να δείτε την παρουσίαση κάντε κλικ σε κάθε οθόνη.
Για να βάλω λίγο νόημα παραπάνω στη ζωή
Αυτό το ΤΑΝΤΡΑ ήρθε από την Ινδία. Δεν πειράζει αν είσαι ή οχι προληπτικός, αξίζει ο κόπος να διαβάσεις...OK? Αυτό είναι ένα Tantra Totem Nepalese για.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Παρουσίαση από τους μαθητές της 5Α Τάξης Anna Thomas Οι απόψεις των παιδιών και των δασκάλων για τη σχολική στολή.
Αν το διαγράψεις αυτό μετά το διάβασμα… θα περάσεις ένα χρόνο κακής τύχης ! *** Αλλά… αν το στείλεις σε (2 τουλάχιστον) φίλους… θα έχεις 3 χρόνια καλής.
Ομπάμα…άσε το άμα.. Στην Ελλάδα, όταν δεν θέλουμε να κάνουμε κάτι, λέμε: άμα… γίνει αυτό… θα κάνουμε και το άλλο. Περιμένουμε δηλαδή να έρθουν όλα μόνα.
Πάντα ακούμε τους «κανόνες» των γυναικών
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
H ΦΙΛΙΑ ΣΤΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
"13 ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΖΩΗ"
Έχεις δύο επιλογές! από το
ΜΠΑΟΥΡΑΚΗ ΤΟΝΙΑ ΓΡΑΣΕΠ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ -Νοέμβριος 2009
Θρησκευτικά Γ΄ Γυμνασίου.
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Ο Πάνος στη «Στοιχειωμένη αίθουσα» δήλωσε για τον Ιορδάνη: «Αυτός έχει τσακωθεί με τη Γραμματική, όπως και με κάθε άλλο μάθημα εκτός από τα Μαθηματικά.
Music: Smoke gets in your eyes Pictures By: Unknown source Edited by AMRA.
Συνεντευξη απο τη γιαγια μου για την παιδικη της ηλικια
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού
ΣεβΟμαστε τη διαφορετικΟτητα…
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ!!!
Κατάγομαι από ένα ορεινό χωριό του Ζαγορίου. Έζησα στον τόπο καταγωγής μου μέχρι την ηλικία των 9 ετών και, στη συνέχεια, εγκαταστάθηκα με την οικογένειά.
Η ζωή μου: Ερευνώ-ανακαλύπτω τον κόσμο. Σχεδιάζω το μέλλον μου.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Η ΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ 07:34.
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα 11/10/2010 Μ. Μ. (MEd)
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
Ο καλύτερος φίλος είναι αυτός
ΠΡΩΤΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ … Μπορείς να σκεφτείς αν υπάρχει τίποτα άλλο που να μας δίνει χαρτί, φρούτα, καρπούς, ξυλεία, φωλιές για τα πουλιά και τα άλλα ζώα,
Αγαπημένο μου παιδί....
Το σχολείο μας ξεκίνησε να λειτουργεί το 1936 με ιδρυτή τον Ιωακείμ Ξενόπουλο, ο οποίος ήταν δάσκαλος και είχε έρθει από τη Μ. Ασία. Το πρώτο κτίριο που.
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Ευχές για καλή συνέχεια στο Ταξίδι της Ζωής
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
Το Πορτρέτο του Εαυτού μου
Έχω κάτι … διαφορετικό??. ’διαφορετικός «το να είσαι …’διαφορετικός’…» 14 ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών Επιμέλεια από την εκπαιδευτικό της Στ2 τάξης: Μέλλου.
ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ UNICEF ΜΕ ΘΕΜΑ: “Να σας γνωρίσω τους φίλους μου, τα παιδιά του κόσμου” ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ: “ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ”
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Αγαπημένο μου παιδί....
Για να βάλω λίγο νόημα παραπάνω στη ζωή
Σκέψεις της στιγμής Μουσική: Autumn Rose.
Για να βάλω λίγο νόημα παραπάνω στη ζωή
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΥΛΑΚΟΥ E’2 16/19/15.
Για να βάλω λίγο νόημα παραπάνω στη ζωή
45 μαθήματα ζωής Norvegija – Šiaurės pašvaistė Music: snowdream
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μπαμπάτσικος Β. Χρήστος Δρ. Βιοχημείας Ένα μικρό μήνυμα του Διευθυντή του σχολείου στους μαθητές και στις μαθήτριες Μπαμπάτσικος Β. Χρήστος Δρ. Βιοχημείας

Σημείωση: Οι φωτογραφίες και τα σκίτσα προέρχονται από το σχολείο μας και από διάφορα ελληνικά και γερμανικά site. Για φωτογραφίες που τυχόν προέρχονται από κάποιο site, ευχαριστώ τους υπεύθυνους. Επειδή πρόκειται για θέμα εκπαίδευσης και όχι για εμπορική εκμετάλευση, δεν ζήτησα άδεια και δυστυχώς δεν έχω όλες τις διευθύνσεις για να τις αναφέρω - δεν θάθελα να αναφέρω μόνο μερικές.

Αγαπητέ μαθητή, αγαπητή μαθήτρια Ζεις -ζούμε όλοι- σε ένα «απέραντο» Σύμπαν με δισεκατομμύρια γαλαξίες. Ο «δικός» μας είναι ένας μικρός σχετικά γαλαξίας, «κάπου στην άκρη του Σύμπαντος», ένας ασήμαντος θα λέγαμε γαλαξίας. Αν και σχετικά μικρός έχει όμως δισεκατομμύρια άστρα. Ένα «ασήμαντο» άστρο είναι και ο Ήλιος «μας», γύρω από τον οποίο γυρίζει ένας μικρός πλανήτης, η Γη «μας». Θα μπορούσε να πει κανείς: Πόσο ασήμαντοι είμαστε, σε έναν τόσο μεγάλο, «απέραντο» κόσμο!

Ζούμε -κι εσύ φυσικά μαζί- σε μια μικρή χώρα, και μάλιστα σε έναν τόπο από όπου πριν από πολλούς αιώνες ξεκίνησε κάποιος που κατέκτησε το μεγαλύτερο μέρος του τότε γνωστού κόσμου. Ο Δάσκαλός του, ο Αριστοτέλης, υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους φιλοσόφους της Ανθρωπότητας! Πόσα πολλά κατάφεραν δύο άνθρωποι! Θα πεις: δεν μπορούμε όλοι να γίνουμε «Μέγας Αλέξανδρος» ή «Αριστοτέλης»! Υπάρχει μια φράση που λέει: «ο καθένας θα μπορούσε να είναι Μεγάλος στη γειτονιά του!» Όπου θα τον αγαπούν, θα τον σέβονται, θα επιζητούν τη γνώμη του.

Έτσι, μολονότι φαίνεται ότι είσαι –είμαστε- ένα «τίποτα», ένα ασήμαντο πλάσμα στο Σύμπαν, αυτό δεν ισχύει! Είσαι -όλοι είμαστε, ο καθένας μας- κάτι το μοναδικό που υπάρχει στη Φύση. Δεν γεννήθηκε ούτε θα γεννηθεί άλλος κανείς σαν τον καθένα μας!!! Ένα μοναδικό «πείραμα» που έκανε η Φύση (σύμφωνα με την επιστήμη) ή ένα μοναδικό δημιούργημα του Θεού (σύμφωνα με τη θρησκεία μας) ανάλογα από ποια άποψη θα το δει κανείς. Αλλά σίγουρα είσαι κάτι το μοναδικό στον κόσμο.

ἐδιζησάμην ἐμεωυτόν.- Ηράκλειτος Αναζήτησα τον εαυτό μου. Ο καθένας μας είναι κάτι το μοναδικό στον κόσμο. Και έχουμε κάποιες ικανότητες που ίσως δεν τις γνωρίζουμε – και δυστυχώς πολλοί από εμάς δεν θα τις γνωρίσουν ποτέ, αν δεν τις αναζητήσουμε! Στο χέρι σου είναι να τις γνωρίσεις. Μάθε! Ψάξε τον εαυτό σου. Ανακάλυψε τις ικανότητές σου. Το σχολείο είναι ένα περιβάλλον που βοηθά σε αυτό. Κι αυτή η ηλικία που τώρα είσαι, είναι ίσως η πιο κατάλληλη. ἐδιζησάμην ἐμεωυτόν.- Ηράκλειτος Αναζήτησα τον εαυτό μου. "γνῶθι σαὐτόν" Αποδίδεται στον Χείλωνα Δαμαγήτου, τον Λακεδαιμόνιο, έναν απ' τους επτά σοφούς. Μερικοί το αποδίδουν στον Πλάτωνα. (Μην περιμένεις να υπάρξει το ιδανικό σχολείο, όπου θα αναπτύξεις όλες τις δεξιότητές σου. Δεν υπάρχει ιδανικό σχολείο, δεν υπάρχουν ιδανικές συνθήκες πουθενά! Να το ξέρεις αυτό. Αλλά, καλό είναι να προσπαθούμε να φτάσουσε σε αυτές! Πάντως, το σχολείο που είσαι, είναι ένα καλό σχολείο – αν λάβουμε υπόψη την όλη κατάσταστη της χώρας μας).

Ας μου επιτρέψεις, σε παρακαλώ, ως διευθυντής του σχολείου που φοιτάς αλλά και ως άνθρωπος με πείρα (έχω ζήσει και την ανεργία, έχω δουλέψει από εργάτης μέχρι και χημικός, έχω περάσει ατέλειωτες ώρες στο εργαστήριο, είμαι συγγραφέας δύο επιστημονικών βιβλίων, αλλά κυρίως έχω ζήσει και ζω εναγωνίως τα προβλήματα της παιδείας μας) να σε συμβούλευα για ορισμένα πράγματα – ή αν θες διαφορετικά, να εξέφραζα την άποψή μου. Το αν θα ακολουθήσεις αυτά, ειναι δική σου απόφαση. Πλέον σιγά σιγά θα παίρνεις τη ζωή στα χέρια σου (έχεις βέβαια καιρό ακόμα μέχρι να ενηλικιωθείς), αλλά να ξέρεις ότι, όποιες αποφάσεις παίρνεις, θα επηρεάζουν την μετέπειτα ζωή σου. Κι εγώ κάποτε ήμουνα μικρός – και ομολογώ θάθελα κάποιες συμβουλές.

Ασχολήσου με τα μαθήματα… Δεν σου λέω να ασχολείσαι όλη τη μέρα με τα μαθήματα, αλλά αυτή η ηλικία είναι ιδανική για πρόσληψη βασικών γνώσεων και ανακάλυψη δεξιοτήτων. Πάρε όσες γνώσεις μπορείς! Μην αφήνεις το χρόνο να πάει χαμένο.

Ασχολήσου με το παιχνίδι, όταν το έχεις ανάγκη. Στην ηλικία σου χρειάζεται το παιχνίδι. Αλλά πρόσεξε τα όρια...

Αθλήσου. Οι γυμναστές του σχολείου μας θα σε βοηθήσουν σ΄αυτό. Αθλήσου. Οι γυμναστές του σχολείου μας θα σε βοηθήσουν σ΄αυτό. Στην πραγματικότητα, όλοι μας θα πρέπει να ασχολούμαστε με την άθληση σε όλη μας τη ζωή.

Κάνε φιλίες Ο άνθρωπος είναι κοινωνικό όν. Αυτό είναι γνωστό από πολύ παλιά. Στο Γυμνάσιο θα κάνεις φίλους, οι οποίοι ίσως θα παραμείνουν φίλοι σε όλη σου τη ζωή. Η φιλία είναι σπουδαίο αγαθό. Αλλά πρόσεξε: ξεχώρισε τους καλούς φίλους, η φιλία των οποίων σε πάει πιο πέρα, σε ανεβάζει! Δεν είναι όλοι όσοι ισχυρίζονται ότι είναι φίλοι, καλοί φίλοι. Πολλοί έχουν καταστραφεί από κάποιες κακές φιλίες. Αν κάποιες φορές έχεις αμφιβολίες, συμβουλέψου αυτούς που ξέρεις ότι σε αγαπάνε: τους γονείς σου. Μην κάνεις πράγματα όταν δεν τα θέλεις, επειδή μόνο και μόνο σου το λένε κάποιοι «φίλοι». Όλα τα πράγματα θα έρθουν στην ώρα τους. Μην βιάζεις τον εαυτό σου. Να σέβεσαι και τους φίλους σου, αλλά και να μην ξεχνάς τον εαυτό σου. Και το αντίθετο: Να φροντίζεις όσο μπορείς τον εαυτό σου, αλλά και να βλέπεις και γύρω σου!

Να συμμετέχεις στις εκδηλώσεις του σχολείου Να συμμετέχεις στις εκδηλώσεις του σχολείου. Στις εκδρομές, στις γιορτές, στα πάρτυ. Συμμετέχοντας κοινωνικοποιείται κανείς αλλά και μαθαίνει με ευχάριστο τρόπο πράγματα που δεν μαθαίνει πάντα με τα βιβλία. Συνεργασία, ομαδικότητα, αλληλοβοήθεια, οργάνωση αλλά και περαιτέρω γνώσεις. Θα σε συμβούλευα να ασχοληθείς με «τα κοινά». Δηλαδή, με την αντιπροσώπευση των μαθητών είτε μέσω των πενταμελών μαθητικών συμβουλίων των τμημάτων, είτε μέσω του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου όλου του σχολείου. Και αν δεν συμμετέχεις σε αυτά άμεσα, θα μπορούσες τουλάχιστον στις συνελεύσεις σας να προτείνεις, να ελέγχεις – πάντα με θετικό τρόπο. Σου το λέω ακόμα μια φορά: δεν μαθαίνει κανείς μόνο μέσα στο μάθημα. Θα πρέπει επίσης να μαθαίνεις να συμμετέχεις σε διαδικασίες που είναι συστατικά της Δημοκρατίας. Η Δημοκρατία στηρίζεται στη γνώση και τη συμμετοχή των μελών της. Αν τα μέλη της δεν ασχολούνται με θέματα που τους αφορούν, και τα αφήνουν να τα διεκπεραιώσουν άλλα άτομα χωρίς κανένα έλεγχο, θα οδηγούμαστε συνεχώς σε άθλιες καταστάσεις... Να μην ξεχνάς και κάτι άλλο: Οι μαθητές είναι ένα συστατικό της σχολικής κοινότητας – τα άλλα είναι οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς. Θα πρέπει να γνωρίζετε τα προβλήματα του σχολείου και να προτείνετε – γιατί όχι; - και λύσεις.

Από εκει και πέρα θα σε συμβούλευα - αν έχεις ελευθέρο χρόνο και διάθεση - (αν οι γονείς σου δυσκολεύονται οικονομικά, σε παρακαλώ μην τους πιέζεις, υπάρχουν και οικονομικές λύσεις) να εκμεταλλευτείς τον ελεύθερο χρόνο σου και να ασχοληθείς (ή να συνεχίζεις να ασχολείσαι) με δραστηριότητες που ανεβάζουν τον άνθρωπο με ποικίλους τρόπους. Αυτά, όχι μόνο θα κάνουν ευχάριστο και δημιουργικό το χρόνο σου, αλλά και θα σε βοηθήσουν και στο μέλλον. Να είσαι σίγουρος/η γι΄αυτό.

Για παράδειγμα : μάθε μουσικό όργανο

κάνε μια μουσική μπάντα με τους φίλους σου

μάθε χορό

τραγούδα

Ασχολήσου με τα εικαστικά ζωγραφική, γλυπτική, μπατίκ κ.α.

Κάλεσε τους φίλους σου και τις φίλες σου και μαγειρέψτε μαζί.... Κάλεσε τους φίλους σου και τις φίλες σου και μαγειρέψτε μαζί.... Αλλά προσοχή μη γίνετε σαν εμένα σε πάχος ... (από μακριά, για να μη φαίνεται πόσο χοντρός είμαι!)

Υπάρχουν τόσα πάρα πολλά πράγματα, με τα οποία μπορεί να ασχοληθεί κανείς, που θα γεμίσουν δημιουργικά και ευχάριστα τον χρόνο του !!! (και να είστε σίγουροι ότι όλα στο μέλλον κάποια στιγμή θα σας χρησιμεύσουν...) Στο σχολείο μας όλοι οι καθηγητές είναι πρόθυμοι να σας βοηθήσουν. Για παράδειγμα ο κ. Ρουμελιώτης στη ζωγραφική, η κα Ζέρβα στη μουσική, οι γυμναστές, κ Φάλλας, και ελπίζουμε να είναι και φέτος ο κ. Δουζδαμπάνης, θα σας μυήσουν σε αθλητικά αγωνίσματα, που ίσως δεν τα ξέρετε ή και στον χορό. Αλλά και στα άλλα μαθήματα, για παράδειγμα η κ. Κυλικλή που πέρυσι στο πλαίσιο του μαθήματός της οι μαθητές δημιούργησαν μια διαφήμιση σε video κ.α.

Ένα σπουδαίο προσόν στη σημερινή εποχή είναι η γνώση ξένων γλωσσών. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ως στόχο, οι πολίτες της να γνωρίζουν τουλάχιστον δύο ξένες γλώσσες, εκτός από τη μητρική τους. Φυσικά θα πρέπει να ξέρουμε πολύ καλά τη μητρική μας γλώσσα. Στο σχολείο μας, εκτός από την Αγγλική, που διδάσκεται υποχρεωτικά ως πρώτη ξένη γλώσσα, διδάσκονται επίσης η Γαλλική και η Γερμανική, ως δεύτερη γλώσσα. Ο μαθητής διαλέγει μία από τις δύο αυτές γλώσσες. Να αιτιολογήσω την αναγκαιότητα εκμάθησης των ξένων γλωσσών; Το θεωρώ μάταιο. Αλλά, θα ήθελα να τονίσω την ανάγκη αλλαγής της μέχρι τώρα νοοτροπίας των μαθητών. Οι περισσότεροι μαθητές πάνε φροντιστήριο για την εκμάθηση κυρίως της Αγγλικής γλώσσας. Οι γονείς έχουν κατανοήσει τη σημασία του να κατέχει κάποιος μια ξένη γλώσσα. Αλλά οι μαθητές; Πώς γίνεται πολλοί μαθητές να διδάσκονται στο σχολείο Αγγλικά, να πηγαίνουν και στο φροντιστήριο και όμως να γνωρίζουν ελάχιστα αγγλικά; Αντί να μαθαίνουν τα αγγλικά μόνο από το σχολείο και να μην επιβαρύνουν οικονομικά τους γονείς τους, αυτοί αδιαφορούν και στο σχολείο και στο φροντιστήριο! Μήπως πρέπει αυτό να αλλάξει; Οι καθηγητές των ξένων γλωσσών που διδάσκουν στο σχολείο μας είναι εξαιρετικοί. Γιατί δεν το εκμεταλλεύεστε αυτό;

Οι καθηγητές των Γαλλικών και των Γερμανικών, κα Αξιμιώτη και κ Οι καθηγητές των Γαλλικών και των Γερμανικών, κα Αξιμιώτη και κ. Παπαπέτρου, διδάσκουν τα Σάββατα χωρίς επιπλέον αμοιβή, βοηθώντας τους μαθητές που ενδιαφέρονται για απόκτηση πτυχίου γλωσσομάθειας. Θεωρώ, λοιπόν, ότι θα πρέπει να εντείνετε τις προσπάθειές σας (είμαι σίγουρος ότι μπορείτε) και να παίρνετε τα πτυχία Αγγλικών και της δεύτερης ξένης γλώσσας, τουλάχιστον επιπέδου Β2, ήδη από το γυμνάσιο. Ίσως κάποια στιγμή να μπορέσουμε να επιτύχουμε ανταλλαγές μαθητών με άλλα σχολεία του εξωτερικού. Αν όμως δεν μιλάτε μία τουλάχιστον ξένη γλώσσα, πώς θα συνεννοείστε με τους ξένους μαθητές; Και δεν είναι ωραίο να έχετε φίλους από την Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, Σουηδία κ.α.; Γιατί όχι να μη λες μια «καλημέρα» με ένα φίλο ή μια φίλη από το Ελσίνκι, από τη Λισαβώνα ή από τη Ρώμη; Κι αργότερα στο πανεπιστήμιο δεν θα ήταν ωραίο να μπορείτε να πάτε για κάποιους μήνες τουλάχιστον στο εξωτερικό, με την ανταλλαγή των φοιτητών (Erasmus κ.α.), και να ζήσετε σε ένα διαφορετικό περιβάλλον με άλλες επιδράσεις;

Ένα καλό βιβλίο είναι πάντα ένας καλός φίλος Και φυσικά ... Ένα καλό βιβλίο είναι πάντα ένας καλός φίλος Είτε με ένα κλασικό βιβλίο είτε με ένα ηλεκτρονικό βιβλίο είτε με ένα ακουστικό βιβλίο... Ένα βιβλίο είναι ένας φίλος, ένας σύντροφος. Με ένα βιβλίο έρχεσαι σε επαφή με άτομα από άλλες χώρες, άλλες εποχές, άλλες κουλτούρες. Εμπειρίες άλλων ανθρώπων, γνώσεις ... Το βιβλίο σε ταξιδεύει... Κάποιος είπε ότι τα καλύτερα ταξίδια τα κάνεις ξαπλωμένος στον καναπέ με τη φαντασία σου, διαβάζοντας ένα βιβλίο ...

Υπάρχουν τόσα άλλα πράγματα που θα μπορούσα να σου προτείνω, τα οποία ίσως γέμιζαν εκατοντάδες σελίδες. Αλλά δεν έχει νόημα. Στο σχολείο μπορείς να μάθεις τόσα πράγματα και πολύ περισσότερα!!! Από τον κάθε καθηγητή μπορείς να πάρεις διαφορετικά πράγματα. Θα σε συμβούλευα να ακούς προσεκτικά τους καθηγητές σου. Το σχολείο σου έχει καλούς καθηγητές. Έχουν τόσα πολλά να σου δώσουν! Ακόμα και όταν συζητάτε για πράγματα που θεωρείς «άσχετα» ακόμα κι εκεί να έχεις ίσως περισσότερο στραμμένη τη προσοχή σου. Αν ήξερες πόσα πολλά χάνεις, όταν δεν προσέχεις... Έλα λοιπόν να ταξιδέψουμε στον κόσμο της γνώσης και της επιστήμης, της ιστορίας και των αριθμών. Έλα να ταξιδέψουμε ... Και σε εμάς αρέσουν τα ταξίδια – γι΄αυτό γίναμε εκπαιδευτικοί!

Αγαπητή μαθήτρια, αγαπητέ μαθητή Καθημερινά «βομβαρδίζεσαι» με κακές ειδήσεις, δυσοίωνο μέλλον, με απειλές για ανεργία. Ναι, αυτός είναι ο κόσμος μας. Αλλά είναι ο κόσμος των μεγάλων. Κι εσύ θα μπεις σε αυτόν, αλλά προς το παρόν άκου κάτι: Αυτή τη στιγμή είσαι μικρός. Αλλά το μέλλον είναι δικό σου. «Το μέλλον πάντα κερδίζει». Αυτή είναι η αλήθεια. Σε μεγάλο βαθμό – όχι απόλυτο – πολλά πράγματα εξαρτώνται από το χέρι σου. Φρόντισε να αποκτήσεις όσο πιο πολλά προσόντα μπορείς. Όχι μόνο για το «βιογραφικό σου» - κι αυτό χρειάζεται. Αλλά για σένα. Αν μάθεις κάποια ξένη γλώσσα καλά, θα μπορείς να επικοινωνείς με κάποιον άλλον από άλλη χώρα, άλλη κουλτούρα. Είναι σημαντικό πράγμα η επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων. Αν μάθεις ένα μουσικό όργανο, θα είσαι περισσότερο επιθυμητός σε μια παρέα – θα είσαι ένας συνδετικός κρίκος της παρέας. Αν μάθεις χορό, θα σε θαυμάζουν πιο πολύ. Κι όλα αυτά θα μπορούσες να τα χρησιμοποιήσεις κι επαγγελματικά! Αλλά το κυριότερο, θα πρέπει να μάθεις να έχεις ανοικτά τα μάτια της καρδιάς σου!

Πριν τελειώσω, θα ήθελα να σου αναφέρω λίγα ακόμη Πριν τελειώσω, θα ήθελα να σου αναφέρω λίγα ακόμη. Κατ΄αρχάς για το επάγγελμα που θα ακολουθήσεις. Βλέπω καθημερινά την αγωνία των γονιών για το μέλλον των παιδιών τους μέσα σε αυτή την κρίση που ζούμε (που δεν είναι μόνο κρίση οικονομική). Στην Γ’ Γυμνασίου θα συζητήσεις συστηματικά με την καθηγήτρια που διδάσκει τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό για τα διάφορα επαγγέλματα. Αλλά πριν από αυτό και ανεξάρτητα, θάθελα να σου μεταφέρω τη γνώμη μου. Και δεν θα σου προτείνω να γίνεις ή να μη γίνεις, χημικός, όπως εγώ, ή ψαράς, όπως αυτός που απεικονίζεται στο αγγείο το σαντορινιό. Πιστεύω ότι κυρίως θα πρέπει να διαλέξεις ένα επάγγελμα που να σου αρέσει και να σου ταιριάζει. Να προσέξεις να είσαι καλός σε αυτό. Οι άνθρωποι εκτιμούν μακροπρόθεσμα το καλό. Σε όποιο είδος Λυκείου θα πας, Γενικό ή Επαγγελματικό, να κοιτάξεις να είσαι καλός. Να μην επιλέγεις το εύκολο στη ζωή σου. Και ειδικά αν προχωρήσεις στο πανεπιστήμιο, να δώσεις εκεί όλες σου τις δυνάμεις. Ως τότε όμως που θα επιλέξεις σε ποιο τύπο Λυκείου θα πας, πάρε όσες μπορείς περισσότερες γνώσεις και απόλαυσε όσο μπορείς την ηλικία σου. Αν μπορείς, να απολαμβάνεις τον καιρό σου, να εκτιμάς αυτά που έχεις και αυτά που κατέκτησες με κόπο, να σέβεσαι τους γύρω σου και το περιβάλλον, να τιμάς αυτούς που σε μεγάλωσαν, πιστεύω θα ζήσεις ευτυχισμένες στιγμές. Η ζωή – να το ξέρεις – δεν είναι ευθεία γραμμή. Αν ήταν έτσι, θα ήταν το πιο ανιαρό πράγμα που υπάρχει. Έχει χαρές και λύπες. Πάρε λοιπόν εφόδια και προχώρα! Ίσως χρειαστεί να αλλάξεις επάγγελμα στη ζωή σου. Ίσως και τόπο διαμονής. Ίσως και όχι. Η ζωή πάντως είναι ενδιαφέρουσα! Η ζωή είναι ωραία! Κι αν ποτέ φέρεται ως θεριό ανήμερο, άρπαξέ το από τα κέρατα και προχώρα. Και βοήθα να κάνουμε τη ζωή λίγο καλύτερη. Σε σένα ελπίζουμε όλοι μας. Και αν μπορούσες να βοηθήσεις να γιατρεφτούν όλες οι αρρώστιες του κόσμου... έ! Θα σε ευγνωμονούσαμε. Αλλά και αν δεν μπορείς να κάνεις της ζωή σου όπως την θέλεις... (το υπόλοιπο θα το μάθεις στο μάθημα ... )

Τέλος, κάτι ακόμα: χαμογέλα. Το χαμόγελο είναι ευτυχία. Είναι γιατρικό – για σένα και τους άλλους. Ανοίγει «πόρτες» στη ζωή. Και κάνεις και τους άλλους ευτυχισμένους. Ποιά μάνα ή μπαμπάς, παππούς ή γιαγιά δεν θα ήθελε να βλέπει το παιδί τους ή εγγόνι τους να χαμογελά; Και να σκεφτείς ότι δεν κοστίζει τίποτα! Το αντίθετο: μόνο προσφέρει. Δεν είναι απίστευτο;